جیپ کُماندر برای افراد مختلف دنیا خودروی کاملاً متفاوتی است. برای آمریکاییها، این یک اسیووی میان سایز سه ردیفه بود که تا سال ۲۰۱۰ تولید میشد درحالیکه در چین در سال ۲۰۱۸ کُماندر در غالب یک کراساوور سه ردیفه جدید به بازار آمد که نسخه تولیدی کانسپت Yuntu محسوب میشود. حالا نیز یک کُماندر جدید دیگر معرفی شده است. این خودرو بر اساس کامپس ساخته شده و در اصل نسخهٔ سه ردیفهٔ این کراساوور کامپکت محسوب میشود که برای بازارهای آمریکای لاتین در نظر گرفته شده است.
طراحی بیرونی کُماندر جدید چیزی بیشتر از یک کامپس کشیده است زیرا جیپ تلاش کرده شخصیت مستقلی به این کراساوور سه ردیفه ببخشد. البته در اینجا همچنان جلوپنجرهٔ هفتقسمتی آشنای جیپ به چشم میخورد اما در طرفین این جلوپنجره چراغهای سادهتری دیده میشود. در طرفین سپر بالای مه شکنها نوارهای LED باریکی بهعنوان دیلایت تعبیه شده و تزئینات کرومی هم نمای لوکسی به دماغهٔ این خودرو بخشیدهاند.
در پروفیل جانبی کماندر، شاهد اتاقی هستیم که به میزان قابلتوجهی از کامپس بزرگتر به نظر میرسد. علاوه بر این، لچکی بزرگتر عقب نیز طول بیشتر این خودرو نسبت به برادر دو ردیفه را بهخوبی نشان میدهد. در اینجا یک زه کرومی هم از بالای پنجرهها عبور کرده و دقیقاً مثل گرند چروکی L، در قسمت ستون C پایین آماده است. در نمای عقبی کماندر تغییرات بزرگتری نسبت به کامپس به چشم میخورد زیرا در اینجا چراغهای باریکی طراحی شده که در مکان بالا و دقیقاً در زیر شیشهٔ عقب قرار گرفتهاند. علاوه بر این، درب صندوق نیز بهطور قابلتوجهی بزرگتر به نظر میرسد و برخلاف کامپس، دستگیرهٔ آن بهصورت مخفی طراحی شده است.
داخل کماندر کاملاً آشنا به نظر میرسد زیرا در اینجا دقیقاً شاهد همان طراحی هستیم که در فیسلیفت اخیر کامپس ارائه شده است. جیپ هنوز مشخصات فنی این کراساوور جدید را منتشر نکرده اما انتظار میرود در اینجا هم با کامپس اشتراک داشته باشد که این یعنی باید شاهد قرارگیری پیشرانههای ۱.۳ لیتری و ۲ لیتری در زیر کاپوت این خودرو باشیم.
موتور ۱.۳ لیتری از نوع بنزینی توربو است که قابلیت کار با سوخت اتانول را هم دارد و در این صورت ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود. موتور ۲ لیتری اما توربودیزل بوده و ۲۰۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال میدهد. احتمالاً برای هردو موتور سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.
جیپ کماندر جدید در ایالت پرنامبوکوی برزیل تولید میشود و پس از آغاز عرضه در این کشور در اواخر همین ماه، به دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم صادر خواهد شد.
یانکی
۲۷ مرداد ۱۴۰۰کاش دسته دندش رو عوض کنن خیلی زسته.خیلی قشنگ و جیپه
Mad.z.Max
۲۸ مرداد ۱۴۰۰راست میگی دسته دندش خیلی ضایس :)) قشنگ معلومه توی عکسا هم سعی کردن دیده نشه
انجین ۱.۳ هم برای سه ردیف شاید کم حجم و البته کم جون باشه، چون اون قدرتی که نوشتن، برای استفاده با الکله، و درصورت استفاده از بنزین ۳۰درصدی از قدرت کم میشه
ولی از اونطرف انجین دیزل ۲ لیتریش عالیه، طراحی و کابین هم در کل دلچسبه و مهمتر از همه اینکه با یه جیپ طرفیم! همه جا رو، شیک و با قیمت معقول
akrh78
۲۷ مرداد ۱۴۰۰حالم بهم خورد خیلی بی تناسب هست
چرا نوشته روی در اونقدر بالا هست؟
عقبشم افتضاح
akrh78
۲۷ مرداد ۱۴۰۰چیپ یه طراحی کرده برا واگونیر هی داره زوم اوت میکنه ماشینای جدیدش رو معرفی میکنه
بسه خداوکیلی یه بار دو بار نه ده بار
R
۲۷ مرداد ۱۴۰۰زیباست….
جلوپنجره و چراغاش یه مدل دیگه ای داره که خیلی زیبا و بروزش میکنه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰خیلی عالیه،بنظرم برای اونا ماشین خیلی مناسبیه،فقط حیف یکم طراحی عقبش هماهنگ نیست…
محمد مختاری آذر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰اگه یه ماشین ارزان قیمت با توانایی خوب می خواهید این گزینه خوبی هستش به نظرم طراحی متوسط هستش شاید یکم بیشتر روش کار کنند