زمانی که در تابستان گذشته جیپ با معرفی کانسپت هشت سیلندر رانگلر روبیکان ۳۹۲ قصد داشت جشن بازگشت فورد برانکو را خراب کند، میدانستیم که این خودرو تولید خواهد شد و برای این کار تنها کمی زمان نیاز است. حال زمان آن فرارسیده و جیپ رسماً نسخهٔ تولیدی اولین رانگلر V8 کارخانهای پس از چهل سال را معرفی کرده است. زیر کاپوت این ماشین دقیقاً همان چیزی قرار گرفته که انتظارش را داشتیم یعنی نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 همی (۳۹۲) تنفس طبیعی که در سینهٔ دوج چلنجر، چارجر، دورانگو و همینطور جیپ گرند چروکی SRT هم در حال تپیدن است.
نسخهٔ کانسپت رانگلر V8 هم با همین موتور معرفی شده بود ولی حالا در نسخهٔ تولیدی خروجی آن از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور به ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. برای انتقال نیروی این موتور به هر چهارچرخ، فقط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده و خبری از گیربکس دستی نیست؛ اما برای اولین بار در رانگلر، این گیربکس به پدالهای تعویض دندهٔ پشت فرمان مجهز شده است. رانگلر روبیکان ۳۹۲ همچنین از سیستم رزرو گشتاور هم برخوردار است که نوعی لانچ کنترل محسوب میشود.
به لطف این ویژگیها، رانگلر روبیکان ۳۹۲ ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین کسانی که بخواهند با رانگلر خود به پیست درگ بروند میتوانند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۳ ثانیه طی کنند؛ اما این رانگلر ۳۹۲ فقط برای سرعت و شتاب طراحی نشده و به همین دلیل ارتفاع آن از سطح زمین پنج سانتیمتر افزایش یافته حالا مجموعاً ۲۶ سانتیمتر از زمین فاصله دارد. این نسخهٔ قدرتمند همچنین به گیربکس کمکی دو سرعتهٔ تماموقت، اکسلهای دانا ۴۴ با قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کمکفنرهای فاکس و ترمزهای وظیفه سنگین هم مجهز شده و شاسی آن نیز با فولاد بیشتر تقویت شده است.
رانگلر روبیکان ۳۹۲ بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۷ اینچی ارائه میشود که با لاستیکهای ۳۳ گودریچ آلترین پوشیده شدهاند. به گفتهٔ جیپ، به لطف این تایرها، زوایای حمله، فرار و شکست خودرو بهبود یافته است. این ماشین همچنین میتواند تا عمق ۸۲ سانتیمتری آب هم حرکت کند. علاوه بر این، به گفتهٔ جیپ، تقریباً همهٔ گشتاور پیشرانهٔ V8 همی در دورهای بسیار پایینی ارائه میشود که برای خزیدن آرام روی مسیرهای ناهموار بسیار مناسب خواهد بود.
رانگلر روبیکان ۳۹۲ در ظاهر نیز به لطف دریچه هوای بزرگ روی کاپوت، نشانهای خاص و چهار سر اگزوز، از نسخههای ضعیفتر متمایز شده است. علاوه بر این، برای کمک به خنک کردن موتور هشت سیلندر، جلوپنجره هم بهینه شده است. در داخل خودرو نیز یک صفحه آمپر جدید برای نشان دادن پرفورمنس V8 به همراه صندلیهای چرمی با دوخت برنزی و نوشتهٔ RUBICON 392 روی پشتی آنها ارائه شده است. همچنین این خودرو بهصورت استاندارد به انبوهی از تجهیزات ضروری مثل نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستمهای ایمنی پیشرفته و… هم مجهز خواهد بود. علاوه بر این، موپار نیز طیف گستردهای از لوازم جانبی را بهطور خاص برای روبیکان ۳۹۲ ارائه میکند.
جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ از اوایل سال آینده در ایالاتمتحده به فروش خواهد رسید اما هنوز قیمت آن اعلام نشده است. این نسخه فقط بهصورت چهاردر قابل خریداری خواهد بود.
Mohammad
۲۸ آبان ۱۳۹۹یا ابلفضل
برید کنار که سلطون از باشگاه برگشته که به خیلیا آفرود واقعی رو نشون بده
یانکی
۲۸ آبان ۱۳۹۹فقط اینا رو داشته باش.جیپ ترک هاوک 707 اسب.دورانگو هلکت 710 اسب.این دوتا سریعترین شاسی بلندهای جهان هستند.رم trx با 702 اسب سریعترین پیکاپ جهان.رانگلر 392 با قدرت 470 اسب سریعترین suv آفرودی جهان.بزودی جیپ گرند واگونیر با وی8 غول آسا.کاش مزراتی و آلفا رو بندازن به چینیها و پولش رو خرج شاخهای بی رقیب آمریکایی کنن
Moein
۲۸ آبان ۱۳۹۹دیگه خیلی هم دور برندار
این نیزه مازراتی ظاهراً خیلی اذیتت میکنه که همش غر میزنی بهشون
Mad.z.Max
۲۸ آبان ۱۳۹۹راست میگه خب، حالا آلفا باز یخورده فروش داره بزور و مدل جولیا کوادروش خیلی باحاله، ولی مازراتی اصلا اون لوکس ساز سابق نیست.
سودی هم ندارن واقعا، کلی هم پول خرجشون میشه.
من عاشق برندای ایتالیایی هستم، ولی خب واقع بین اگه باشیم، یانکی بیراه نمیگه..
Mad.z.Max
۲۸ آبان ۱۳۹۹اووووف هیولا وارد میشود! نوشته هم میشه باهاش رفت درگ چارصدمترو توی ۱۳ ثانیه زد، هم بعدش یه آفرود سنگین واقعییی. کمکای جدید، شاسی تقویت، موتور خیلی خیلی جون سخت همی…! دست مریزاد واقعا
راستی جزییاتشم عالیه، مثلا اون عکس که از چرخ زاپاس گرفته رو ببینید چطوری لوگوی جیپ رو توش پیاده کردن..
زیزیگولو
۲۸ آبان ۱۳۹۹موتور V8 با حجم 6200 سی سی!!!! مسلماً یه همچین قدرتی وقتی به هر چهارتا چرخ این ماشین منتقل میشه رانندگی هیجان انگیزی رو مخصوصا تو مسیرای آفرودی واسه سرنشینا به همراه داره، فقط میشه گفت یه ماشین عالی واسه آدمای عشق آفرود ….. شتاب صفر تا صدشم که عالیه
R@min
۲۸ آبان ۱۳۹۹و یه نکته فوق العاده مثبتی که شاید خیلیا دقت نکردن در دسترس بودن گشتاور تو دورهای پایینه
زیزیگولو
۲۸ آبان ۱۳۹۹درسته
R@min
۲۸ آبان ۱۳۹۹و یه نکته فوق العاده مثبتی که شاید خیلیا توجه نکردن در دسترس بودن گشتاور در دورهای پایینه
Hadi
۲۸ آبان ۱۳۹۹بز کوهی هشت سیلندر ?…
SF90 STRADALE
۲۸ آبان ۱۳۹۹این یکی تو آفرود با کسی شوخی نداره
پرچمدار آفرودرها وارد می شود ….
.
.
حالا مهم ترین سوال این هست که آیا فورد برانکو رپتور میتونه بهتر از این باشه ؟؟؟؟
♤Angus_812♤
۲۸ آبان ۱۳۹۹حالا رانگلر حمله میکنه به برانکو
اونو گوشه رینگ گیر میندازه و هوک چپ اپرکات
و ناک اووووت
…….
هر کاری کنی چیپ یه چیز دیگس
شاید دیفندر پیشرفته باشه
و برانکو اصیل ولی چیپ همیشه جیپه
JDM
۲۸ آبان ۱۳۹۹لایحه جیپ رانگلر V8 تنظیم شد.
علی برکت الله?
R@min
۲۸ آبان ۱۳۹۹پخش کنیم دانمارکیو ؟؟
Mad.z.Max
۲۸ آبان ۱۳۹۹گل محمدی، عه ?
??
Moein
۲۸ آبان ۱۳۹۹عجب ماشینی???
انصافا که برانکو خیلی سوسول تر از جیپ نشون میده
این بزرگوار رو آدم میبینه قشنگ حس میکنه میخواد کوه و کمر رو پاره کنه??
محمد
۲۸ آبان ۱۳۹۹عالیه برا آفرود
R@min
۲۸ آبان ۱۳۹۹جیپ اینو گذاشت برای برانکو رپتور و شتاب فوق العاده 4 ثانیه ای هم نشون میده علاوه بر قدرت آفرود ویژگی های رانندگی شهری هم بهبود داشته
مهدی
۲۸ آبان ۱۳۹۹هیولا وارد می شود کوه راست را بالا می رود این هیولا این هیولا روز به روز قوی تر می شود و رقیبی را برای خودش باقی نمیزارد هر چیزی سر راهش باشد رد می کند و هیچ اهمیتی به مسیرش نمیدهد
Ali_x76
۲۸ آبان ۱۳۹۹اینطور که امریکاییها دارن پیش میرن، چند وقت دیگه رنگلر هلکت هم میسازن.
اونوقت چلنجر برای حفظ آبرو باید موتور ۴۵۴ برداره با دوتا سوپرشارژر و ۱۵۰۰ اسب.
و احتمالا به زودی بازی به مرز ۲۰۰۰ اسب بخار هم میرسه.
و ما همچنان پشت رل ۶۸ الاغ بی بخار…
عارف
۲۸ آبان ۱۳۹۹کسی از این بزرگوار انتظار سرعت و شتاب نداره . ولی قدرت ، استحکام و همه جا رو بودن جزئی از ذات این ماشین از بدو تولد بوده و هست . ماشینی که موانع و جاده های سخت براش فرش قرمز پهن میکنند
sina
۲۸ آبان ۱۳۹۹عجب دیگه رو هرچی از راه رسیده داره میذاره این موتورو فقط مونده دوج جورنی و دارت که اگر زنده بودن روی اون ها هم بگذاره…!!!!
بشخصه واسه من شاسی بلند اول یعنی آفرود بعدش صدای غرش موتور
از ماشین های مثل این خیلی خوشم میاد حرف اول یعنی آفرود رو به نحو احسنت انجام میده وقتی هم هورمون های جوونیت ترشح کننو دلت هیجان بخواد با موتور معرکه ش بهت حال بده ولی ولی من بجای این موتور گنده پر مصرف یه موتور سوپر شارج شش سیلندر رو بیشتر ترجیح میدم چونکه همه نیازاتو براورده میکنه دوست داشتم جیپ بجای این همون موتور شش سیلندر 3ونیمشو تقویت میکرد
مثل amg که هم 8 سیلندر تقویت شده داره هم شش سیلندر
در کل دلم یه دوج دورانگو یا جیپ گرند چروکی با موتور شش سیلندر سوپرشارج شده srtمیخواد بنظرم خیلی بهتره
اعتمادیان
۲۸ آبان ۱۳۹۹واقعا یک هیولاست ولی میخوام چند تا نکته آفرودی بگم که جیپ قبلی برای آفرود از این مناسبتره
در حالت کلی خودروی آفرودی هرچه سبکتر باشند بهتره مگر اینکه با سنگین شدن تعداد لاستیکها یا عرض لاستیکها بیشتر بشه که نهایتا نیروی عمودی ( وزن خودرو ) بر روی زمین کمتر بشه مخصوصا زمینهای ماسه ای و گلی ، دوم اینکه با بزرگتر شدن انجین نسبت نیروی عمودی چرخها به زمین تغییر کرده و لاستیکهای جلو فشار بیشتری به زمین وارد میکنند و مثل بند قبلی در زمینهای ماسه ای و گلی مشکل آفرین میشن ، سوم اینکه در آفرودهای طولانی مخزن و مصرف سوخت یک نکته فوق العاده حیاتی محسوب مییشه که این انجین جدید قطعا مصرف بالایی داره .
از آنجایی که میگن ( عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو ) یه نکته مثبت هم بگم در اکثر آفرودهای طولانی نیازه که یک گاری یا کانکس رو با خودرو بکسل کنی که در مسیرهای سنگلاخی و شیبهای تند کوهستانی هیچ خودرویی به گرد پای این هیولا نمیرسه در واقع همه باید پایین کوهستان از این ماشین خواهش کنند بیزحمت بار ما رو تا بالا بیار ، دیدم که میگم
R@min
۲۸ آبان ۱۳۹۹به نظرم این مشکل زمین های گلی و ماسه ای کاملا درسته اما بخش اعظم این موضوع با مهارت راننده رابطه مستقیم داره. من قبلا هم گفتم تو کامنتا نکته فوق العاده مثبت این ماشین در دسترس بودن گشتاور تو دورهای پایینه که تا حدود زیادی این مشکلاتو رفع می کنه اما حرف شمام درست و منطقیه. در کل بنظرم بهتره به جیپ اعتماد کنیم ناسلامتی نزدیک یه قرن تجربه داره قطعا اونا بهتر از ما به مشکلات ماشینشون واقفن
امیر
۲۸ آبان ۱۳۹۹شخم زنی دیگر از دیار موپار
با این گشتاور عملا بی رقیبه در حال حاظر
حسین دهمرد
۲۸ آبان ۱۳۹۹این موتور همونه که تاج پیستونش مثه نیمکره محدبه؟
مازیار
۲۸ آبان ۱۳۹۹یعنی این جیپ با این هیبت تا عمق ۸۲ سانتیمتر از آب عبور میکنه اونوقت رنجروور اتوبیوگرافی با اون خصوصیات لوکس تا عمق ۹۰ سانتیمتر؟
سعید تویوتا
۲۸ آبان ۱۳۹۹واقعا بینظیره
MehdiTurbo
۲۸ آبان ۱۳۹۹جیپ یه چیزی توش هست که تو خیلی خودرو ها دیگه نیست
اکثرا خودروها تو سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ خیلی خوب بودند ولی دیگه کم کم اون روح رفت از توشون اون زمان ۵۳۰ بود ۶۳۰ بود بنزای سری e و sl اون موقع روح داشتند الان شبیه هم شدند و مدرن حتی موستانگ و کامرو
ولی این جیپ اون روح هنوز حفظ کرده لامصب یه کاریزمای خاصی داره
جیپ و پورشه و داج چلنجر و چارجر و جی کلاس و لندرور و … هنوز توشون اون روح نمایان حس میشه مخصوصا این جیپ