فیسلیفت جیپ کامپس بهعنوان اولین کراساوور جدید استلانتیس در اروپا معرفی شده است. هرچند این از نظر فنی یک فیسلیفت است اما کامپس مدل ۲۰۲۱ اولین محصول جیپ محسوب میشود که سیستم نیمه خودران سطح دو را در بازار اروپا ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، کراساوور کامپکت جیپ از بهروزرسانیهایی در داخل و خارج و همینطور پیشرانههای جدید هم برخوردار شده است.
کامپس مدل ۲۰۲۱ در طراحی بیرونی دنبالهروی نسخهٔ چینی است که پاییز سال گذشته معرفی شد؛ بنابراین حالا در نسخهٔ اروپایی هم همان چراغهای جلوی LED، جلوپنجرهٔ پایینی عریضتر و ورودی هوای مرکزی بزرگ به چشم میخورد. تغییرات کامپس در عقب اما بسیار جزئی بوده و صرفاً به موارد نامحسوسی مثل گرافیک جدید چراغها محدود میشود اما در عوض در داخل خودرو بهروزرسانیهای مهمی صورت گرفته است.
مهمترین تغییر در اینجا داشبورد کاملاً جدید با نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی در تیپهای پایینی و ۱۰.۱ اینچی در تیپهای بالایی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 است. علاوه بر این، در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، ناوبری، سیستم تشخیص صدا و قابلیت یکپارچهسازی گوشیهای هوشمند هم وجود دارد. این طراحی داخلی جدید همچنین امکان ایجاد محفظههای اشیاء بیشتری را فراهم کرده و به گفتهٔ جیپ، حالا کامپس جدید ۴.۴ لیتر محفظهٔ اشیاء داخلی بیشتری نسبت به قبل دارد.
فیسلیفت کامپس بهصورت استاندارد به جدیدترین نسل از پکیج کمکرانندهٔ ADAS جیپ مجهز شده که هشدار خوابآلودگی راننده، تشخیص علائم ترافیکی، دستیار هوشمند سرعت و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخهسواران را به همراه دارد. این پکیج همچنین کروز کنترل تطبیقی را با سیستم حفظ حرکت میان خطوط ترکیب میکند تا سیستم نیمه خودران سطح دو را فراهم نماید.
جیپ برای کامپس مدل ۲۰۲۱ در اروپا پیشرانههای جدیدی را هم ارائه کرده است که شامل یک نمونهٔ ۱.۳ لیتری بنزینی با دو سطح قدرت ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب بخار به ترتیب با گیربکسهای دستی و دوکلاچه به همراه یک واحد ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری با گیربکس شش سرعتهٔ دستی میشود. هردو موتور صرفاً بهصورت محرک جلو عرضه میشوند و بنابراین کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند باید سراغ مدلهای پلاگینهیبریدی 4xe در دو نسخهٔ ۱۹۰ و ۲۴۰ اسب بخاری بروند که به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم eAWD مجهز هستند.
جیپ کامپس مدل ۲۰۲۱ در اروپا در پنج تیپ مختلف شامل اسپرت، لانگیچود، لیمیتد، S و تریلهاوک عرضه میشود که آخری بیشترین قابلیتهای آفرود را در این خانواده دارد. قیمت و مشخصات کامل این کراساوور آمریکایی جدید برای بازار اروپا بعداً اعلام خواهد شد.
behnam1012
۱۸ فروردین ۱۴۰۰رنگ نقره ای و با رنگ مشکی سقف و ستون ها خیلی جذاب شده
فقط نمای عقب خیلی ساده س
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۰به نظر من واسه انتخاب بین پاتریوت و جیپ کامپس شانس هر دوشون مساوی و پنجاه، پنجاه هستش ولی در نهایت ممکنه مردم بخاطر اسم برند بیشتر به سمت جیپ کامپس متمایل بشن ولی چیزی که هستش اینه که سطح هر دوتا ماشینی که گفتم از لحاظ کیفیتو رضایت مشتری تو دنیا مشخص میشه و هر چند که جیپ کامپس خیلی شبیه برادر بزرگترش گرند چروکیه ولی هیچ وقت به پای گرند چروکی نمیرسه و کفیت گرند چروکی رو نداره …… یه بار یه ویدیو کلیپ میدیدم و یه آمرکایی که کامپس خریده بود و هر روز مسیر خونه تا محل کارش رو با جیپ کامپس رانندگی میکرد میگفت هر دفعه که این ماشینو میرونم واقعاً حس میکنم قطعاتش داره از هم جدا میشه
Ramin
۱۸ فروردین ۱۴۰۰با اینکه جیپ هست. و من عاشق جیپ هستم اما….
???و باز هم بدون سانروف یا سقف پانورما…
واقعا نمیدونم چی بگم…. یعنی واقعا گذاشتن سانروف یا سقف پانورما اینقدر سخته؟؟
.
البته سیستم نیمه خودران سطح 2 بسیار عالی هست. خوشم اومد.
البته موتور 1.3 لیتریش خیلی رو مخه… قدرتش هم یا 130 یا 150 اسبه.
موتور 1.3 لیتری 150 اسب خیلی خوب هست و واقعا قدرت خوبی هست.
اما قدرت 130 اسبیش خیلی ضعیفه.
البته نسخه هیبریدش هم هست. یا 190 اسبی. یا 240 اسبی.
این ماشین اصلا جیپ نیستش ! از این خودرو زیاد خوشم نیومد.
تنها چیزی که سبب میشه این خودرو ارزش داشته باشه همون سیستم نیمه خودرانش هست. اگه اونو نمیزاشتن. خیلی مسخره میشد.
البته قیمتش هنوز منتشر نشده. اگه زیر 25 یا 28 هزار دلار باشه واقعا خوبه.
اما اگه از این گرونتر باشه اصلا ارزشی نداره. چون اصلا جیپ نیستش این ماشین.
.
جیپ فقط : واگنوییر / گرند چروکی L / گلادیتاور / رانگلر.
جیپ فقط این 4 تا. قیمت پایه شون هم مفته…
mahan
۱۸ فروردین ۱۴۰۰رامین جان سقف های سانروف دار و پاناروما برای ماشینی که رگ و ریشه افرودی داره به صرفه نیست و به سر و صدا تعمیر میفته مگر اینکه مثل رنجروور یک سرمایه عظیمی و پول زیادی بگیرید.کلا به صرفه نیست و همه چیز ماشین سانروف نیست که برادر من.این دیگاه ایرانی ها خیلی بده که ماشین رو تو 3 چیز میدونند سانروف و مانیتور و قسمت پیانویی یا کربنی کابین!در صورتی که ماکسیمایی که با گنگی تمام و مثل یک خلافکار تو شهر عبور میکنه و مخمل صندلیش میرزه به کل cherry و benanan و watermelon و …
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰داداش دنیا اینهمه پیشرفت کرده دیگه کسی به سانروف اهمیت نمیده
ali (chevy nova)
۱۸ فروردین ۱۴۰۰خدای افرودرهای بنزینی چه کرده
برقیه جارو برقی BG
۱۸ فروردین ۱۴۰۰خوشگل و جذاب با اون رنگ نقره ای و سیاه
عارف
۱۸ فروردین ۱۴۰۰جیپ جزو ماشینهایی هست که وقتی از نزدیک بهش نگاه میکنی خیلی قشنگتر از عکسهایی هست که منتشر میشه
mahan
۱۸ فروردین ۱۴۰۰عجب چیزی شده خیلی خوش حالم که دارم روز های اوج جیپ رو میبینم.به قول بچه ها نقره ای مشکیش خیلی دلبری می کنه
محمد مختاری آذر
۱۹ فروردین ۱۴۰۰چقدر قدرتش کمه از جیپ انتظار زیاده