جیپ با معرفی کانسپت نزدیک به تولید گرند واگنییر که پیشنمایشی از اسیووی فول سایز آیندهٔ این شرکت را نشان میدهد، پس از حدود ۳۰ سال نام افسانهای واگنییر را احیا کرده است. پرچمدار جدید جیپ اوایل سال آینده به مرحلهٔ تولید وارد و در دو نسخهٔ واگنییر و گرند واگنییر به بازار عرضه میشود. واگنییر نسخهای ارزانتر خواهد بود درحالیکه گرند واگنییر کاملاً لوکس بوده و برای رقابت با خودروهایی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و مرسدس بنز GLS در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ رئیس جیپ «کریستین مانیر»، گرند واگنییر فول آپشن قیمتی بیش از صد هزار دلار خواهد داشت و با توجه به اینکه این کانسپت بسیار به نسخهٔ تولیدی نزدیک است، هماکنون میتوانیم آنرا با رقبا مقایسه کنیم. پس بیایید ببینیم با حدود صد هزار دلار چه اسیوویهای فول سایز لوکس دیگری میتوان خرید.
لینکلن نویگیتور
باور کنید یا نه، لینکلن نویگیتور یکی از قدیمیترین خودروی این جمع محسوب میشود زیرا برای اولین بار اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازار شد. نویگیتور روی همان شاسی نردبانی مستقل فورد اکسپیدیشن ساخته شده و از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. قیمت نویگیتور از حدود ۷۷ هزار دلار آغاز میشود و در نسخهٔ کشیده و فول آپشن بلک لیبل تا ۱۰۸ هزار دلار میرسد.
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۷۸۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۹۰۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۱۱ میلیمتر |
طول | ۵,۳۳۴ میلیمتر |
قیمت پایه | ۷۷,۴۸۰ دلار |
فروش امسال | ۶,۵۷۶ دستگاه |
کادیلاک اسکالید
کادیلاک بهتازگی نسل جدید اسکالید را معرفی کرده و رقیب کاملاً تازهنفسی برای گرند واگنییر محسوب میشود. این نسل از اسکالید نهتنها از سیستم تعلیق مستقل در جلو برخوردار است بلکه در تکنولوژیهای مدرن و ویژگیهای لوکس هم پیشرفت چشمگیری داشته است. پرچمدار کادیلاک همچنین از سیستم رانندگی نیمهخودکار سوپر کروز این شرکت هم برخوردار است و در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه میشود. کادیلاک برای اسکالید جدید دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۶.۲ لیتری V8 بنزینی ۴۲۰ اسب بخاری و ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی ۲۷۷ اسب بخاری را در نظر گرفته است. قیمت پایهٔ اسکالید مدل ۲۰۲۱ هم مثل نویگیتور از ۷۷ هزار دلار شروع میشود و در تیپهای بالایی مثل پلاتینوم از ۱۰۰ هزار دلار فراتر میرود.
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۵۵۶ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۷۲۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر |
طول | ۵,۳۸۲ میلیمتر |
قیمت پایه | ۷۷,۴۹۰ دلار |
فروش امسال | ۱۰,۵۵۴ دستگاه |
بامو X7
بزرگترین شاسیبلند بامو با طراحی جلویی بحثبرانگیز خود، در زمانی رونمایی سروصدای زیادی به راه انداخت اما پس از معرفی نسل جدید سری ۴ به نظر میرسد اعتراضها به طراحی X7 به میزان قابلتوجهی کاهش پیدا کرده است. از طراحی که بگذریم، X7 رفتار جادهای بسیار عالی و پرفورمنس قدرتمندی را ارائه میکند که این موضوع خصوصاً در مورد مدل M50i صدق میکند که به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت مجهز است و قیمت آن از ۱۰۰ هزار دلار شروع میشود. البته مدل ارزانتر 40i با موتور شش سیلندر ۳۴۰ اسب بخاری و قیمت ۷۶ هزار دلار عرضه میشود.
مدل | X7 XDrive40i | X7 M50i |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۳۲۰ کیلوگرم | ۲۵۶۶ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۴۵۰ کیلوگرم | ۲۷۰۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۰۵ میلیمتر | |
طول | ۵,۱۵۱ میلیمتر | |
قیمت پایه | ۷۵,۸۹۵ دلار | ۱۰۰,۷۹۵ دلار |
فروش امسال | ۸,۶۵۳ دستگاه |
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز GLS که بهعنوان یک S کلاس شاسیبلند شناخته میشود، تکنولوژیهای چشمگیر را با راحتی فوقالعادهٔ سیستم تعلیق بادی ترکیب کرده است. این پرچمدار آلمانی مثل هموطنش در ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود. مدل پایه GLS450 نام دارد که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۶۷ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه در سینهٔ مدل قویتر GLS580 یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با ۴۹۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. هردوی این موتورها به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم مجهز هستند. قیمت پایهٔ GLS از ۷۷ هزار دلار شروع میشود و در مدل GLS58 به صد هزار دلار میرسد.
مدل | GLS450 | GLS580 |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۷ اسب بخار | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ؟ | ۲۵۸۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ؟ | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۳,۱۳۵ میلیمتر | |
طول | ۵,۲۰۷ میلیمتر | |
قیمت پایه | ۷۶,۹۴۵ دلار | ۹۹,۷۹۵ دلار |
فروش امسال | ۱۱,۶۳۳ دستگاه |
رنجروور
قدیمیترین خودروی این لیست رنجروور است که سالها یکی از محبوبترین اسیوویهای لوکس بازار بود و سطح فوقالعادهای از راحتی در هر مسیری را در کنار تواناییهای واقعی آفرود ارائه میکند. لندروور نسخههای کوتاه و کشیده را برای رنجروور ارائه میکند اما در این لیست تنها نسخهٔ کوتاه آن با بودجهٔ صد هزار دلاری مدنظر ما مطابقت دارد. رنجروور در ایالاتمتحده با پیشرانههای مختلفی شامل ۳ لیتری شش سیلندر بنزینی، ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی و ۵ لیتری V8 بنزینی سوپرشارژ به همراه یک نسخهٔ هیبریدی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر عرضه میشود. ارزانترین مدل رنجروور که P360 نام دارد به موتور ۳ لیتری بنزینی با ۳۶۰ اسب بخار قدرت مجهز است و قیمت آن از ۹۲ هزار دلار شروع میشود.
مدل | P360 | P400 | P525 |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۹۵ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
وزن | ؟ | ۲۲۶۷ کیلوگرم | ۲۳۸۳ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۵۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم | ۳۵۰۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۲۱ میلیمتر | ||
طول | ۵,۰۰۱ میلیمتر | ||
قیمت پایه | ۹۲,۲۵۰ دلار | ۹۷,۵۰۰ دلار | ۱۰۷,۳۰۰ دلار |
فروش امسال | ۶,۹۸۳ دستگاه |
Moein
۱۸ شهریور ۱۳۹۹خود جیپ رو به همه ترجیح میدم
آخر سر من نفهمیدم چرا یه کراس اور با یه شاسی نردبانی باید رقیب باشه!!
AMIR / ARMI
۱۸ شهریور ۱۳۹۹به خاطر اینکه اروپایی ها رقیب مستقیم برای سه گانه امریکایی ندارن
از نظر انداره و مشخصات اروپایی ها کوچیک تر از امریکایی ها هستن با این حال باز مقایسشون میکنن
دیگه نمیخوام در مورد مزایای شاسی جدا یا همون شاسی نردبونی حرف بزنم چون اکثرا همه میدونن
انتخاب من در این سگمنت
1 جیپ به خاطر علاقه شخصی و کیفیت و افرود جیپ مانندش
2 کادیلاگ اسکالید به خاطر پنجمارک و الگو و به معنی کامل معیار و استانتدارد این سگمنت بودن
3 لینکلن به خاطر نهایت کیفیت و باز طراحی دوران اوج لاکچری سازی صنعت خودرویی امریکا
4 رنجروور به خاطر کاراکتر تاریخچه غنی و البته خاطره های شخصی
5 مرسدس بنز به خاطر کیفیت و مرسدس بودنش کاملا قابل احترامه
6 بی ام دبیلو
امیر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹دقیقا همینطور و بنظرم رقیب مستقیم جیپ اول رنج رووره و بعدش اسکالید
Hadi
۱۸ شهریور ۱۳۹۹انتخاب من به ترتیب:
گرند واگنییر
X7
اسکالید
GLS
نویگیتور
رنجروور
ممد ژانگولر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹به نظرم بخوام عادلانه نظرمو بگم خارج از هر گونه شوخی
۱- مرسدس gls
۲- بی ام وه X7
۳- رنجروور
۴- کادیلاک
۵- لینکلن نویگیتر
۶- نا مشخص چون هنوز تولید رسمی نشده شاید هم اول بشه بیاد نمدونم
ولی من شخصا حضرت yukon denali به همه این سوسولا ترجیح میدم
رخش کاملا مردونه و قولدوره
تو چشاش نگاه نمیتونی بکنی
بیشترین جای آب معدنی با متعلقاتو داره
یانکی
۱۸ شهریور ۱۳۹۹دقیقا درست میگید دوست عزیز.این سه اروپایی محشر کراس اوور هستند و باید یا خودشون رقابت کنن.این سه suv واقعی بی شاخ و دم آمریکایی هم با خم میجنگن.بعد میرسیم به جمس یوکان دنالی که که یه خوراک پایبن تر از این سه تاس ولی هیچی کم نداره.بهد میرسیم به شوی یوکان و شوی سابربن از اونور فورد اکسپدیشن و بزودی جیپ واگونیر.البته دوتا عشق ژاپنی لکسوس lx و اینیفینیتی qx80 هم هستند که suv های دلبر ژاپنی هستند که امید وارم بزودی نسل جدید بدن و مثل آمریکاییها با دو اندازه متفاوت.البت که سکویا و آرامادا هم هستند.ولی انتخاب من گرند واگونیر با موتور هلکت.البته اسکالید وی بلک وینگ هم در راهه.نویگیتور هم ب ا فیس لیفت از تکنولوژی آوایاتور بهره میگیره و با قدرتی فراتر از 550 اسب وارد میشه.
ممد ژانگولر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹یانکی داداش قبول داری یوکان دنالی یک چیز دیگست ؟
قیمت عالی ، بدون ادعا ، پر ابهت و همه جارو و کاربردی و دوست داشتنی ؟
من شخصا با رنگ مشکی و سفیدش خیلی حال میکنم
امیدوارم هر چه زودتر از این وضع اسفناک گرونی دلار خارج بشیم و دلار برگرده به ۴۲۰۰ تومان ?
Elmiraj
۱۸ شهریور ۱۳۹۹درسته….
بین سهگانه آمریکایی و سهگانه اروپایی اختلاف ساختار و اندازه وجود داره و با توجه به قارهای که در آن متولد شدن رقیب مستقیم هم محسوب نمیشن .
.
اما اگر من باشم…
آمریکایی :
Grand wagoneer
Escalade
Navigator
اروپایی :
GLS
Range rover
X7
میثم
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ظاهری جیپ از همشون بهتره
میثم
۱۸ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم پدال چرا یسری مقالات خیلی خوبو منتشر نمیکنه؟؟؟؟؟
نسل جدید باتریهای تسلا و تویوتا با ظرفیت باورنکردنی
فراخوان 640 هزار دستگاهی هیوندای کیا بخاطر خطر آتش سوزی
و …………….
Sina
۱۸ شهریور ۱۳۹۹مقاله از این بهتر ؟؟
اونوقت آتش سوزی هیوندای اخبار خوبه؟؟؟
بگو میخواستم از تسلا تعریف کنم چرا بحث رو عوض میکنی
Elmiraj
۱۸ شهریور ۱۳۹۹نسل جدید باتری های تسلا روز ۲۲ سپتامبر ( یکم مهر ) معرفی میشن و تاکنون جزئیاتی به بیرون درز نکرده .
z
۱۸ شهریور ۱۳۹۹همشون عالین
AMG///
۱۸ شهریور ۱۳۹۹X7
GLS
ESCALADE
کادیلاک
۱۸ شهریور ۱۳۹۹جیپ فقط
رامین
۱۸ شهریور ۱۳۹۹عجب رقابتیه. نظر شخصیمه بین جیپ و اسکالید واقعا نمی دونم کدومو انتخاب کنم جفتشونم نسل جدیدشون هست و بسیار زیبا هستن
دانیال_Surrey،England
۱۸ شهریور ۱۳۹۹رنج روور و جیپ.
رنج روور که سالهاست به عنوان بنچمارک شناخته میشه و قابلیت آفرودش زبانزده تو این کلاس.
و همینطور. جزء 5 تا ماشین قابل اطمینان کلاس خودش هم محسوب میشه.
راحتی و…..بماند.
اگه جیپ بتونه تولید نهاییش هم مثل همین کانسپتش باشه،به نظرم تنها رقیب واقعیه رنج رووره.
نسل جدید رنج روور هم کم کم داره میاد.
AMG///
۱۸ شهریور ۱۳۹۹کیفیت و اطمینان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دانیال_Surrey،England
۱۸ شهریور ۱۳۹۹https://www.jdpower.com/cars/2020/land-rover/range-rover
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۳۹۹این صرفا مدل ۲۰۲۰ هست که گذاشتین، و هنوز یه ساله توی بازاره، در همین حال ماشینی که یک سالشه و توی سگمنت خیلی گرون قیمتهای شاسی بلنداس، بازم امتیاز بخش کیفیت و اطمینانش از صد شده ۷۵.
شما میتونین مدلهای پایین تر رو هم توی همین سایت چک کنین، اونجا امتیازا به مراتب پایین تره. ضمن اینکه مشکلات بیشمار و عدیده ی نداشتن قابلیت احتمال محصولات بریتانیایی از قدیم (روور، بریتیش لیلاند…) تا به امروز (لندروور به خصوص) شهره هست توی دنیا…
من قبلا هم گفتم، الانم بی هیچ ترسی میگم که بارها و بارها از خود شما کلی چیز یاد گرفتم درباره محصولات و تکنولوژی های مکلارن و کامنتاتون رو دنبال میکنم، شما اکثرا منطقی هستین
هر از گاهی هم تعصبی :)
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اصلاح میکنم، نداشتن قابلیت اطمینان (که اشتباها نوشتم قابلیت احتمال)
MehdiTurbo
۱۸ شهریور ۱۳۹۹بنز بیشتر همه فروخته بعدش کادیلاک برام عجیب لینکلن چرا اینقدر کم فروخته خیلی خوبه این ماشین خیلی کامل به نظر من طراحی داخلش یکی دو لول از دید من بهتر از بنز حداقل در حد اون باید میفروخت و جالب تر از همه اینه لکسوس gx که اینقدر میگند طراحیش کهنه شده ۱۳ هزار تا فروخته که از همه اینا بیشتر
مانی
۱۹ شهریور ۱۳۹۹لکسس GX چه ربطی به این عزیزان داره؟؟؟
کلاسش پایینتره،قیمتش خیلی کمتره
بایستی LX570 رو میسنجیدی
Khan
۱۸ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرونش همون جیپ گرند کوماندر هست که توی چین دوسه ساله تولید میشه. یه سرچ بزنین عکسای گوگلش بیاد خودتون میبینید
امیر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹جیپ از نظر پرفورمنس و کیفیت بنظرم از تمامی رقبای امریکایی بهتر خواهد بود و همچنین قابلیت افرود!
از رقبای اروپایی هم بنظرم چیز کمی نخواهد داشت و فقط در بخش تکنولوژی و تا حدودی کیفیت کمبود خواهد داشت
جیپ دست پر اومده و قطعا موفق خواهد بود
یه نکته: دورانگو با اینکه در این کلاس نیست، بیشترین ظرفیت بکسل رو داره و از خیلیا پرفورمنسش بهتره!
NISSAN GTR SOLTAN
۱۸ شهریور ۱۳۹۹همشون واقعا عالین ولی به شخصه انتخاب های من به این ترتیبه:
Gls
اسکالید
جیپ واگنییر
MAHDI
۱۸ شهریور ۱۳۹۹انتخاب من ب ام و X7 و مرسدس GLS بخاطر کابین خیلی لوکس و باکیفیت، پیشرو ترین تکنولوژی، سواری راحت و جسه نه چندان غول پیکرشون و البته عملکرد بهتر هندلینگ نسبت به رقبا.
رنجروور هم عالیه اما هم قدیمی شده و هم قابلیت اطمینان ضعیفی داره.
NISSAN GTR SOLTAN
۱۸ شهریور ۱۳۹۹جوابتو توی پستی که میدونی دادم
حتما مطالعه کن:d
باز هم از این کامت ها بزار که باعث خوشحالی ما میشه ;dddd
(Saeed(peugeot
۱۸ شهریور ۱۳۹۹والا آدم می مونه کدوم و انتخاب کنه …..
واگنییر که از همین اول فوق العادس ….. بنز که ستاره صنعت خودرو سازیه …… اسکالید که به اون وقار و ابهت ….
من موندم چرا این رنجروور لعنتی با این تیپش اصلا قدیمی نمیشه ….هنوزم خاص و معرکه هستش .
Sina
۱۸ شهریور ۱۳۹۹رنج روور جیپ و بنز
واقعا این رنج روور خیلی خوبه و قدیمی نمیشه و ایکس ۷جلوپنجره زیبایی نداره مشکلش اینه
Sina
۱۸ شهریور ۱۳۹۹هر چند انگار عکس این نسخه که پدال گذاشته بسیار زیبا تره و قشنگه و ظاهر اسپرتی داره
البته چند ماشین دیگه هم در کلاس هستن مثل لکسوس Lx
مازیار
۱۸ شهریور ۱۳۹۹اگه تلفیقی از سطح بالای لوکس بودن و راحتی سرنشینان رو با قابلیتهای “واقعی” آف رود بخوایم تنها یک گزینه برای انتخاب باقی میمونه
Bilbo
۱۸ شهریور ۱۳۹۹من برام مهم نیست اینا هم خانواده هستن یا نه، مشخصا همشون عالین و این تشکیک پذیر نیست. ولی بدون ذره ای تردید من ایکس 7 رو انتخاب میکنم بین اینها. یه پکیج درجه یک و معقول از زیبایی، قدرت، تکنولوژی، لوکس بودن، هندلینگ و…
بقیه هم هرچی انتخاب کردن مبارکشون باشه ایشالا… ایکس هفت ولی عشقه❤️❤️
samurai
۱۸ شهریور ۱۳۹۹لینکلن بخاطر کابین عالیش
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ شهریور ۱۳۹۹گ ال اس
رنجروور
اسکالید
یوسف
۲۱ شهریور ۱۳۹۹در مقابل رنجرور همشون مثل ون میمونن.
خصوصا آمریکایی ها