این روزها با بازگشت فورد برانکو، بخش اسیوویهای آفرود بسیار داغ شده و فورد حسابی توجهات را به خود جلب کرده است؛ اما این بدان معنا نیست که رقبا بیکار نشستهاند زیرا جیپ و لندروور هم در حال کار روی نسخههای جدیدی از رانگلر و دیفندر هستند. هردوی این شرکتها قصد دارند آفرودرهای خود را به پیشرانهٔ V8 قدرتمند مجهز کنند تا خریداران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. حال تقریباً بهطور همزمان پروتوتایپهای دیفندر V8 و رانگلر V8 در حال آزمایش دیده شدهاند.
کدام موتور V8 همی زیر کاپوت رانگلر قرار میگیرد؟
رانگلر هیچگاه توسط جیپ با پیشرانهٔ V8 عرضه نشده اما به نظر میرسد بهزودی بالاخره این اتفاق رخ خواهد داد زیرا بهتازگی جیپ نسخهٔ کانسپت رانگلر را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. حال عکاسان جاسوس پروتوتایپ نسخهٔ تولیدی این رانگلر عملکرد بالا را در میشیگان رؤیت کردهاند. تغییرات ظاهری این ماشین نسبت به نسخههای کنونی رانگلر بهسختی قابلتشخیص است اما بااینحال میتوان کاپوتی برجسته با یک رم ایر و سر اگزوزهای دوتایی در زیر سپر عقب را مشاهده کرد.
فعلاً اطلاعات زیادی در مورد رانگلر V8 تولیدی در دست نیست اما نسخهٔ کانسپت آن به پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که این نیرو توسط نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سیستم چهارچرخ محرک تحویل داده میشود. به لطف این ترکیب، رانگلر V8 کانسپت در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
بااینحال هنوز مشخص نیست که آیا نسخهٔ تولیدی این مدل هم به همان پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 مذکور مجهز خواهد بود یا موتور ۵.۷ لیتری V8 کرایسلر زیر کاپوت آن قرار میگیرد. اگر جیپ در رانگلر V8 از موتور ۵.۷ لیتری استفاده کند باید انتظار قدرتی در حدود ۳۶۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۲۰ نیوتن متر را داشته باشیم؛ اما نهایتاً هرکدام از این موتورها هم که در سینهٔ رانگلر V8 نصب شود شاهد بهبود قدرت قابلتوجهی نسبت به موتور ۳.۶ لیتری V6 کنونی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور خواهیم بود.
موتور V8 بامو در سینهٔ دیفندر قرار میگیرد؟
ما کاملاً مطمئنیم که لندروور قصد دارد نسخهٔ هشت سیلندر دیفندر را تولید کند و حالا این تصاویر جاسوسی جدید ادامهٔ روند توسعهٔ دیفندر V8 را نشان میدهند. در این تصاویر جدید، آفرودر دیفندر بدون هیچگونه پوشش استتاری دیده میشود هرچند که پوشاندن بدنهٔ خودرو دلیلی هم ندارد زیرا ظاهر دیفندر V8 تفاوت چندانی با نسخههای کنونی نداشته و صرفاً چهار سر اگزوز مربعی بزرگ در زیر سپر عقب از وجود یک موتور هشت سیلندر در زیر کاپوت خبر میدهد.
هرچند میدانیم زیر کاپوت این دیفندر یک موتور V8 پنهان شده اما مثل رانگلر، هنوز نوع این موتور مشخص نیست و اندازه و حتی سازندهٔ آنرا نمیدانیم. سال گذشته گزارشهایی منتشر شدند که به احتمال کنار رفتن پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ جگوار-لندروور و جایگزینی آن با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو اشاره داشتند. حداکثر خروجی این موتور در محصولات بامو ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است اما هرگز انتظار ارائهٔ چنین قدرتی را در دیفندر نداریم و بهاحتمالزیاد لندروور آنرا تضعیف خواهد کرد.
همچنین فعلاً نمیدانیم که لندروور موتور V8 را در هردو نسخهٔ چهاردر ۱۱۰ و دودر ۹۰ دیفندر ارائه خواهد کرد یا نه زیرا تاکنون در همهٔ تصاویر جاسوسی که از دیفندر V8 دیدهایم فقط نسخهٔ ۱۱۰ حضور داشته است. درهرحال، این پیشرانهٔ هشت سیلندر به موتورهای چهار و شش سیلندر کنونی دیفندر اضافه خواهد شد و پیشبینی میشود این نسخهٔ جدید سال آینده به بازار عرضه شود.
ارشیاsvj
۲ مرداد ۱۳۹۹????
" Swedish Arrogant Tiger"
۲ مرداد ۱۳۹۹سر جلوی دیفندر چقدر پایینه!
من هنوزم به این فکر میکنم که چرا لندروور
چنین ریسکی کرد و از شاسی استفاده نکرد.
Sina
۲ مرداد ۱۳۹۹من نمیدونم لندرور چرا اعتدالو رعایت نمیکنه یا از اینور پشت بوم میوفته یا از اونورش
نه به دو سیلندر نه به ۸ سیلندر
بابا بجای اون موتور ۲ لیتری با کلی هیبرید و برق بندوبساط که فقط موتورو پیچیده میکنه و اگر توی دوردست و بیابون خراب بشه بیچاره ای یه موتور شش سیلندر ساده توربو یا سووپرشارجر دار مینداخت روش خیال همه رو راحت میکرد
♤ANGUS_812♤
۲ مرداد ۱۳۹۹مگه ایرانه که خراب بشه
اونا یا بهترینو میدن بازار یا کلن ماشین تولید نمیکنن
رامین
۲ مرداد ۱۳۹۹اونا که خدا نیستن این ماشینم ساخته دسته بشره و امکانش هست.
Sina
۲ مرداد ۱۳۹۹داداش با این ماشین قراره یه جاهایی مثل یا بدتر از ایران رفتا
رفت وسط صحرهای دور افتاده افریقا و جنگل ها مثل همون دیفندر قدیمیه
قرار نیست که فقط تو لندن باهاش روند
AMIR-REZA
۲ مرداد ۱۳۹۹بله منم اون اول با این موضوع کنار نمیومدم که شاسی مونوک داره (نردبانی نیست) ولی با توجه به تست هایی که ازش گرفته شده آفرودش حرف نداره بی نظیره فک کنم یکی از دلایلش تکنولوژِی های پیشرفته سیستم تعلیقشه …..
دلیل اینکه سرش هم پایینه اینه که این مدل بر اساس مدل قدیمی لندروور خلق شده که اون هم همینجوری بود…..
" Swedish Arrogant Tiger"
۳ مرداد ۱۳۹۹شاسی های یکپارچه یا همون مونوکوک یک سری عیب های ذاتی دارن که برای یک آفرودر ارجحیت نداره نسبت به شاسی مستقل حالا اینکه لندروور بخاطر هزینه طراحی شاسی یا چه چیز دیگه ای اینکارو کرد نمیدونم.ولی چیزی که من از فیلم های دیفندر جدید دستگیرم شد اینه که بنظرم خیلی زود سه لنگ میشه و این یه نمونشه. حالا بحث استحکام و دوام خودرو تو آفرود سخت و طولانی مدت به کنار.
امیر
۲ مرداد ۱۳۹۹با اینکه دیفندر جدید بسیار توانا خواهد بود اما همچنان عاشق دیفندر های دهه ۹۰ و قبلش هستم…
رانگلر هم دیگه جای تعریف نداره
رقابت جذابی میشه افرودر های افسانه ای
ایمان جباری
۲ مرداد ۱۳۹۹مثلث آفرودی که شکل گرفته و هیچ کدام قصد عقب نشینی ندارن
انتخاب بهترین آفرودر بین این ۳ مدل کار بسیار سختیه
آمریکایی ها یا اروپایی ؟؟؟؟ جواب دادن به این سوال آسان نیست
☆☆ Ford vs Jeep vs Land Rover ☆☆
Elmiraj
۲ مرداد ۱۳۹۹اینا همه و همه از ترس برانکو رپتور هست…..
F22RAPTOR
۲ مرداد ۱۳۹۹شورولت بنظرم خیلی باید پشیمون باشه که اسم بلیزر رو واسه یه کراس اوور انتخاب کرده
آخه چه اسمی واسه یه افرودر بهتر از بلیزر
احتمال بر اساس کلرادو شکل بگیره
Elmiraj
۲ مرداد ۱۳۹۹آره واقعا….بلیزر می توانست با استایلی رترو و توانایی های فوقالعاده در قالب یک SUV میان سایز برگرده و به مصاف رانگلر و برانکو بره… ولی افسوس که با یه کراس اور بی اصل و نسب خرابش کردن….!!!!
.
این آفرودر آینده جنرالموتورز با نام دیگری بر خواهد گشت و هنوز اطلاعات چندانی ازش نیست .
رامین
۲ مرداد ۱۳۹۹تو این رقابت سه تایی برنده نهایی مشتری هست. سه تا ماشین با استایل خاص و توانایی های تقریبا یکسان.