آماریس کوپهٔ زیبایی است از پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی بردافزا با موتور چهار سیلندر استفاده میکند و تا پایان سال ۲۰۲۶ به بازار میآید.
شرکت کارما اتوموتیو که با مالکیت چینیها از بقایای شرکت ورشکستهٔ فیسکر سر برآورد، فعالیت پررنگی ندارد و فراموش شده است ولی حالا کارما با معرفی کوپهٔ خیرهکنندهای بنام آماریس، دوباره به صدر اخبار خودرویی بازگشته است. این کوپهای زیبا با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی بردافرا است. البته در این کوپهٔ جدید بسیاری از عناصر طراحی محصولات قبلی کارما یعنی ریورو و سدان الکتریکی گیسرا دیده میشود که حدود یک سال پیش معرفی شد. درواقع، آماریس و گیسرا بر اساس یک فریم فضایی تمام آلومینیومی ساخته شدهاند که تکاملی از معماری ریورو است که خود بر پایهٔ فیسکر کارمای قدیمی شکل گرفته است.
آماریس صرفنظر از ساختاری که زیر بدنهاش پنهان شده، در ظاهر با کابینی که به سمت عقب کشیده شده و بریدگی روی گلگیرهای جلو، بسیار چشمگیر به نظر میرسد. این بدنه از ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است. به گفتهٔ کارما، درهای این خودرو به سمت بالا باز میشوند اما هنوز تصویری از داخل آماریس منتشر نشده است. این کوپهٔ جذاب روی رینگهای آلومینیومی فورجکاری شدهٔ ۲۲ اینچی قرار گرفته که طراحی خیرهکنندهای دارند و کارما آن را صورت فلکی نامیده است. یکی دیگر از جزئیات طراحی جالب این ماشین هم سر اگزوزهای جانبی است که از پشت درها بیرون آمدهاند.
زیر کاپوت آماریس قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی بردافزا قرار گرفته که به گفتهٔ کارما، نسخهٔ قویتر و نسل بعدی از قوای محرکهٔ مورداستفاده در خودروهای کنونی شرکت محسوب میشود. کارما فعلاً جزئیات زیادی در مورد این قوای محرکه اعلام نکرده ولی گفته است پیشرانهٔ بنزینی که نقش ژنراتور را بازی میکند، حالا یک نمونهٔ چهار سیلندر و بزرگتر از موتور بامو قبلی است. قوای محرکهٔ کنونی کارما از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ سه سیلندر ساخت بامو تشکیل شده که یک پکیج باطری را شارژ میکند که دو موتور الکتریکی را تغذیه میکند. این موتورها مجموعاً ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. فعلاً خروجی قوای محرکهٔ آماریس اعلام نشده ولی طبق تخمین کارما، این کوپهٔ جدید میتواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این ۰.۷ ثانیه سریعتر از تخمین کارما و گیسرای تمام الکتریکی با ۵۹۰ اسب بخار قدرت و یک ثانیه سریعتر از شتاب ریورو است.
به گفتهٔ کارما، طراحی آماریس از کوپهٔ کاویا الهام گرفته است که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. پس از معرفی آماریس اما برنامههای کارما تغییر کرده و کاویا که در ابتدا قرار بود امسال به بازار عرضه شود حالا تا سال ۲۰۲۷ به تعویق افتاده است. گیسرا نیز که در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شد و قرار بود تا پایان همان سال با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی عرضه شود، به پایان سال ۲۰۲۵ موکول شده و قرار است با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی بردافرا و ظاهر بازطراحی شده راهی بازار شود. به گفتهٔ کارما، این مدل جایگزین ریورو خواهد شد. این شرکت به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی از تولید گیسرا بهصورت تمام برقی صرفنظر کرده است. تولید کوپهٔ آماریس هم در سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.
G O D
۲ فروردین ۱۴۰۴سلام و درود ☘️♥️
نمیخوام راجع به توان ماشین نظری بدم
ولی ظاهرش ترکیبی از آستون مارتین و فراریه
شاید ربطی به این مقاله نداشته باشه ولی خواستم یادآوری کنم که
زنده باد لامبورگینی 🫀
froG-driVer
۲ فروردین ۱۴۰۴کلا از ماشیناش خوشم میاد،حس خوب بهم میدن،عین تویوتا…
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲ فروردین ۱۴۰۴حس وایپر بزرگ رو بهم میده این یه وی۸ کم داره