کاوازاکیموتورسیکلت

کاوازاکی نینجا H2 HySE؛ موتورسیکلت هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت

موتورسیکلت هیبریدی کاوازاکی نینجا H2 HySE توانایی دستیابی به صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه را دارد.
کاوازاکی نینجا H2 HySE

طرفداران موتورسیکلت چند سالی است که در دوراهی انتخاب مدل‌های بنزینی و برقی قرار گرفته‌اند اما به تازگی محصولی جدید که شاید قواعد بازی را تغییر دهد معرفی شده است. شرکت کاوازاکی ژاپن از موتورسیکلت نینجا H2 HySE رونمایی کرده است، محصولی رادیکال که تکنولوژی سلول سوخت هیدروژن را با موتورهای برقی ترکیب کرده تا موتورسیکلتی هیبریدی با پرفورمنس قابل‌توجه و دوستدار محیط‌زیست تولید شود. این موتورسیکلت آینده‌نگرانه خبر از تغییر مهمی در دنیای موتورسیکلت‌های پرسرعت می‌دهد و استایل و تکنولوژی سطح بالای آن‌ها نشان دهنده تعهد کاوازاکی به این بخش از بازار است.

در قلب کاوازاکی نینجا H2 HySE قوای محرکه جدیدی قرار دارد؛ یک سیستم هیبریدی که از سلول سوخت هیدروژن، مجموعه باتری لیتیوم یون و موتور کشش برقی تشکیل شده است. برخلاف پیشرانه‌های درون‌سوز یا موتورهای برقی مرسوم، این مجموعه طرز کار کاملاً متفاوتی دارد به گونه‌ای که سلول سوخت هیدروژن باعث تبدیل هیدروژن به برق شده و انرژی الکتریسیته نیز برای فعال‌سازی موتور برقی به کار می‌رود. با این کار نه تنها نینجا H2 HySE هیچ‌گونه آلایندگی‌ای ندارد بلکه گشتاور تقریباً آنی را برای شتاب گیری برجسته تولید می‌کند.

قوای محرکه نوین کاوازاکی قدرت احساس‌برانگیز ۱۳۴ اسب بخار تولید می‌کند تا نینجا H2 HySE بتواند در عرض ۳ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت فراتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز جزو دیگر ویژگی‌های برجسته موتورسیکلت موردبحث است. چنین دستاورد قابل‌توجهی در حالی به دست آمده که وزن موتورسیکلت کمتر از ۲۲۷ کیلوگرم است و بنابراین با محصولی بسیار چابک روبرو هستیم. تانک هیدروژنی با گنجایش ۳.۵ لیتر نیز باعث ایجاد توان پیمایش فراتر از ۱۵۰ کیلومتری می‌شود و پر کردن آن نیز در زمانی مشابه پر کردن باک یک موتورسیکلت بنزینی صورت می‌گیرد. سیستم هیبریدی کاوازاکی از ترمز احیا شونده هوشمندی سود می‌برد که انرژی جنبشی را ذخیره کرده و باتری را حین کاهش سرعت موتورسیکلت شارژ می‌کند. توانایی تطبیق سیستم با شرایط جاده به وسیله سنسور تعبیه شده در چرخ عقب صورت می‌گیرد تا کاهش سرعت نرم و کنترل شده تضمین شود. با گسترش زیرساخت‌های هیدروژن، کاوازاکی تصور می‌کند این قوای محرکه به گزینه‌ای پایدار و کاربردی برای موتورسیکلت‌های آتی بدل خواهد شد.

کاوازاکی نینجا H2 HySE از استایل سری محصولات پرفورمنس H2 الهام گرفته و دارای طراحی آیرودینامیک برای پایداری در سرعت‌های بالاست. این استایل گیرا شامل فریم مشهود و دسته‌های کنترلی برجسته‌ای است که ظاهری آماده رقابت و خشن را ایجاد کرده‌اند. موتورسیکلت جدید کاوازاکی همچنین از چراغ‌های LED و جزئیات دیگری همچون چراغ‌های راهنمای یکپارچه و دوربین بجای آینه‌های سنتی برخوردار است. در کاکپیت این موتورسیکلت هم نمایشگر تمام رنگی TFT برای نمایش داده‌های ضروری وجود دارد. قطعات شاسی نه تنها طراحی آینده‌نگرانه را به نمایش می‌گذارند بلکه یکی از جنبه‌های کاهش وزن نینجا جدید نیز هستند. فریم و برخی بخش‌های دیگر هم از متریال سبک‌وزن تولید شده‌اند تا کاهش وزن حداکثری تضمین شود.

علاوه بر این، نینجا HySE به تکنولوژی‌های برجسته‌ای همچون واحد اندازه‌گیری اینرسی، کنترل کشش حساس به زاویه خم‌شدگی، ABS و سیستم تعلیق نیمه فعال مجهز است. این تکنولوژی‌ها باعث تنظیمات دقیق و مداوم می‌شوند تا حداکثر پایداری، کشش و قدرت توقف در هر شرایطی وجود داشته باشد. با اینکه موتورسیکلت جدید کاوازاکی هنوز در فاز کانسپت قرار دارد اما ژاپنی‌ها اعلام کرده‌اند پرفورمنس آن را بررسی خواهند کرد. نینجا HySE نه تنها دوستدار محیط‌زیست است بلکه رقیبی جدی در دنیای ابر موتورسیکلت‌ها به نظر می‌رسد. گشتاور آنی و شتاب گیری بسیار خوب باعث می‌شود با یک موتورسیکلت جذاب، هیجان‌انگیز و پاک طرف باشیم. HySE نگاهی جذاب به آینده موتورسیکلت است جایی که محصولات هیدروژنی می‌توانند با مدل‌های بنزینی از نظر چابکی و سرعت رقابت کنند و درعین‌حال از مزیت آلایندگی صفر برخوردار باشند. طراحی پیشرو کاوازاکی قدم مهمی در دستیابی به آینده پایدار و پاک‌تر است و باید امیدوار بود که در سال‌های پیش رو چنین موتورسیکلتی به یک واقعیت تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. KAIZEN

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    مزیت هیدروژن اینه که هم میتونی از تکنولوژی سلول سوختی استفاده کنی که دقیقه مثل برقی ها کاملا بی صدا است و هم میتونی در انجینهای درونسوز استفده کنی و از صدای انجین لذت ببری و در هر دو شکل کاملا پاک است

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. آرین

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (470 ديدگاه)

      دقیقا حق با شماست
      به نظرم هیدروژن بهترین نوع سوخت هست
      تنها مشکلش نگه داری و ذخیره سازیش هست جوری که هم ایمن باشه هم کارامد
      اگر کسی از دوستان بتونه توضیحات بیشتری در مورد این سوخت بده ممنون میشم

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. پاتریوت

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چرا اگزوز داره؟

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا