کیا مدل مفهومی تریلاستر (Trail’ster) را رونمایی کرد. خودرویی با قوای هیبریدی و موتور توربو و انتقال نیرو به چهار چرخ، که زیر پوستهٔ کیا سول، کارآمدی و قابلیتهای خود را به رخ میکشد.
کیا تریلاستر در استودیوی طراحی کیا در کالیفرنیا متولد شده است. زیربنای این خودرو، همان CUV سول است که برخی از قسمتهای آن با اغراق بیشتری همراه گشتهاند. با این وجود، نتیجه کار، یک خودروی کاملاً عملی به نظر میرسد. یک سینی آلومینیومی در زیر خودرو، از قسمتهای کف آن در برابر ضربه و تماس با ناهمواریهای مسیر، محافظت مینماید. چراغهای LED جلو با الهام از پروژکتورهای کیا K900 و نیز چراغ LED عقب چهره ای مدرن تر به خودرو بخشیدهاند. در داخل کابین از روکش چرم قهوه ای و تزئینات فلزی استفاده شده است. اما جالبترین ویژگی آن، سقف کاملاً جمع شونده آن است که از جنس برزنت نرم بوده و با باز کردن آن روی یک ریل، میتوان از بیشترین فضای ممکن برای لذت از آسمان استفاده برد. کیا تریلاستر در واقع نسخه کیا برای فرار از خیابانهای شهری و پرسه زدن در بیابان و جنگل و طبیعت است. این خودرو در واقع با وجود طراحی جمعوجور از قابلیتهای آفرود مناسبی سود میبرد. نسبت به کیا سول، ارتفاع خودرو از سطح زمین حدود ۷ سانتیمتر نیز افزایش یافته است. تایرهای ۱۹ اینچی پیرلی نیز به کمک این خودرو در مسیرهای نامناسب خواهند آمد.
به لطف موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با توان ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر که نیرو را توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند، این خودرو کمبودی احساس نخواهد کرد اما سیستم درایو الکتریکی برای چرخهای عقب در سرعتهای کم، بهبود شتاب اولیه و بهبود کشش در مسیرهای نامناسب، بسیار مؤثر خواهد بود. این ترکیب، به کمک اقتصاد مصرف سوخت نیز آمده باعث کاهش مصرف میگردد. به گفته کیا، این خودرو بین ۲۵ تا ۳۰ درصد مقرون به صرفهتر از مدل مدل بنزینی سول در شهر عمل میکند و در بزرگراه نیز ۵ تا ۱۰ درصد، مصرف کمتری دارد. موتور الکتریکی از باتری لیتیوم یون پلیمر ۱.۲ کیلووات ساعتی سود میبرد که موتور الکتریکی ۳۵ اسبی و ۱۳۵ نیوتن متری را تغذیه میکند. نتیجه اینکه قدرت خروجی ترکیبی به ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور به ۳۸۶ نیوتن متر بالغ میگردد. البته اگر تنها قرار باشد روی باتری و موتور الکتریکی تکیه کنید نهایتاً ۳ تا ۵ کیلومتر مسافت را بتوانید طی کنید. بنابراین بیشتر تکیه خودرو برای حرکت روی پیشرانه بنزینی آن است.
کیا تریلاستر تصویری از یک آفرود متمدن است. البته نمیتوان آن را رقیبی برای جیپ دانست اما همینکه با آن میتوان به تجربیاتی لذتبخش در مسیرهای ناشناخته رسید، جای خوشحالی دارد.
درود رفقا یه سوال فنی دارم .. تو این مملکت جایی جز اینجا پیدا نکردم بپرسم من یه سمند نودهزار کیلومتر 89 ال ایکس دارم. سالی یه بار درحد تعویض روغن میره تمیرگاه هفته ای یه بار علاقمندم دور موتورو بیارم رو 5هزار و اون طرفا.. گاهیم طی روز تا چهار هزار میرم..ترمزم که طبعا باید بیشتر کار کنه . ولی بحث اصلیم موتوره یعنی وقتایی که گفتم میارم رو 5 هزار،زمانی که ماشینو خاموش میکنم فن ماشین وسط زمستون تو هوای سرد خاموش نمیشه “از بس داغ میشه موتور” حالا میخوام بدونم این شورلت بازیا اشکالی داره؟خراب میشه ماشین؟ پلیز احساسی پاسخ ندید علمی باشه .. فدا عشاق :)
آخه مرد نا حسابی چرا اینطوری می کنی؟ آخه نظر تو چه ربطی به دیدگاه این دوستمون داشت؟ تو که دنباله زیاد کردن دیدگاهات هستی برو در آخر نظرات دیدگاهتا بنویس که هم کمتر دیس بخوری و هم بچها پدالا با این نظرات بچه گانه ات آزار ندی! اینو فقط گفتم چون تو گلوم گیر کرده بود وگرنه شما گوشت به این حرفا بدهکار نیست
داش موتورای پژو کلا موتورای گرمی ان.بر عکس موتورای رنو اصلا اینطوری نیسن و خیلی دیر داغ میکنن.برا همین سمندو405وپارس خیلی سریع رو دور موتور بالا داغ میکنن ولی ال90 اصلا اینجوری نیست. با هفته ای یه بار که فکر نکنم پرایدم کاریش بشه اگه تا5هزار بره دور موتور
قیافش اغراق آمیز تر شده,مخصوصا عقبش که چراغاش فرم بسیار بزرگ شده پیکانتو است. درمجموع فکرنکنم برای آفرود خیلی کارایی داشته باشه. اما این شگرد که قدرت یک موتور بنزینی رو با یک یاچند موتور الکتریکی ترکیب می کنند,خیلی هوشمندانه است. به هرحال بازهم دم کیاگرم…
یعنی هرجای دنیا رنگ نقره ای و قرمز باشه از رنو داستر کپی شده؟؟؟!!!! اتفاقا من خودم چندوقت پیش یه طرحی کشیدم و رنگش رو نقره ای و نارنجی کردم،یعنی منم از رنو داستر کپی کردم و خودم خبر ندارم؟!!!
یه نکته اینکه باتریهای لیتیوم پلیمر درحال حاظر از بهترین نوع باتریهای موجود هستن، این باتریا از شارژ و دشارژ ناگهانی آسیب نمیبینم و طول عمر بیشتری هم نسبت به سایر باتری ها دارن
این نوع باتریا به دنیای موبایل هم اومدن و شخصا تا حالا فقط روی گوشی های اپل ازشون دیدم
اونا لیتیوم یون (li-ion) هستند که از ویژگی بار اضافی ذرات استفاده میکنند ولی اینا لیتیوم پلیمر هستن که از خود ذرات خنثی و الکترون آزاد مدار آخر استفاده میکنند.این که از ذرات خنثی استفاده میکنن باعث میشه که سختر باطری شارژ شه ولی بیشتر تو خودش نگه میداره به همین دلیل کلی طول میکشه که اپل ها شارژ شن
منم همین لیتیوم پلیمر رو گفتم،اکثر گوشیا از همین باتریا دارن،از جمله بعضی از گوشی های هوآوی،شیائومی،سونی،اپل و … اتفاقا شارژ شدنشون کمتر از باتری های لیتیوم یونی طول میکشه
ترو خدا از سول تو ایران یه ذره حمایت کنید درخواست کنید از اطلس خودرو که این خودرو رو بیارن تو ایران تعداد محدودی از مدل 2013 اومد ایران ما یکیشو گرفتیم یعنی حرف نداشت یه ۱۶۰۰مرد ولی بازار دسته دومش خوب نبود چون نمیدونستن چیه
امیر
۲۷ بهمن ۱۳۹۳شتر گاو پلنگ
من نمیدونم اخه این چه قابلیت افرودی داره !؟
کسی که بخواد افرود واقعی تجربه کنه قطعا سراغ این محصولات نمیره
s s
۲۷ بهمن ۱۳۹۳درود رفقا
یه سوال فنی دارم .. تو این مملکت جایی جز اینجا پیدا نکردم بپرسم
من یه سمند نودهزار کیلومتر 89 ال ایکس دارم. سالی یه بار درحد تعویض روغن میره تمیرگاه
هفته ای یه بار علاقمندم دور موتورو بیارم رو 5هزار و اون طرفا.. گاهیم طی روز تا چهار هزار میرم..ترمزم که طبعا باید بیشتر کار کنه . ولی بحث اصلیم موتوره
یعنی وقتایی که گفتم میارم رو 5 هزار،زمانی که ماشینو خاموش میکنم فن ماشین وسط زمستون تو هوای سرد خاموش نمیشه “از بس داغ میشه موتور” حالا میخوام بدونم این شورلت بازیا اشکالی داره؟خراب میشه ماشین؟
پلیز احساسی پاسخ ندید علمی باشه .. فدا عشاق :)
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اخه کیا سول رو چه به این حرفا
ToRMoZ_DaSTi
۲۸ بهمن ۱۳۹۳آخه مرد نا حسابی
چرا اینطوری می کنی؟ آخه نظر تو چه ربطی به دیدگاه این دوستمون داشت؟
تو که دنباله زیاد کردن دیدگاهات هستی برو در آخر نظرات دیدگاهتا بنویس که هم کمتر دیس بخوری و هم بچها پدالا با این نظرات بچه گانه ات آزار ندی!
اینو فقط گفتم چون تو گلوم گیر کرده بود
وگرنه شما گوشت به این حرفا بدهکار نیست
sina
۲۷ بهمن ۱۳۹۳داش موتورای پژو کلا موتورای گرمی ان.بر عکس موتورای رنو اصلا اینطوری نیسن و خیلی دیر داغ میکنن.برا همین سمندو405وپارس خیلی سریع رو دور موتور بالا داغ میکنن ولی ال90 اصلا اینجوری نیست.
با هفته ای یه بار که فکر نکنم پرایدم کاریش بشه اگه تا5هزار بره دور موتور
4MATIC
۲۸ بهمن ۱۳۹۳اقایToRMoZ_DaSTiاولا خواهشا درست حرف بزن
دوما مگه حرف بی ربطی زدم؟؟/
کیا رو چه به افرود اقای حسابی
E 36
۲۸ بهمن ۱۳۹۳بستگی داره چه مدت رو 5000 نگه میداری ؟ تو چه شرایطی ؟
M5
۲۷ بهمن ۱۳۹۳رخ جلوش خوبه اما اصلا به آفرود نمیخوره !
جی تی ار
۲۷ بهمن ۱۳۹۳قیافش اغراق آمیز تر شده,مخصوصا عقبش که چراغاش فرم بسیار بزرگ شده پیکانتو است. درمجموع فکرنکنم برای آفرود خیلی کارایی داشته باشه. اما این شگرد که قدرت یک موتور بنزینی رو با یک یاچند موتور الکتریکی ترکیب می کنند,خیلی هوشمندانه است.
به هرحال بازهم دم کیاگرم…
ويكي
۲۷ بهمن ۱۳۹۳قیافه مضحک ولی باحالی داره.. در کل ماشین بدی نیست. ولی نمای عقبش میتونست بهتر از این طراحی بشد..
farzad
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ارتفاش واسه افرود کمه ابهت ماشین افرودم نداره به نظرم کیا سول میموند بهتر بود لازم نبود تغییر ژنتیک بده
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳اصالت کم بود،حالا ابهت هم اضافه شد،چیز دیگه ای نیست که بهش گیر بدین؟!!!
امیرحسین (Lion26)
۲۷ بهمن ۱۳۹۳رنگش رو از روی رنو داستر پیکآپ اوروچ کپی کرده(نقره ای وقرمز).
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Renault-Duster-Oroch-01.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Renault-Duster-Oroch-07.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Renault-Duster-Oroch-06.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Renault-Duster-Oroch-interior.jpg
http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%BE-%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%88%DA%86/
کلا کره ای ها یه طرح از خودشون ندارن،مثل ولستر که دوستان گفتن.
Just France.
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳یعنی هرجای دنیا رنگ نقره ای و قرمز باشه از رنو داستر کپی شده؟؟؟!!!!
اتفاقا من خودم چندوقت پیش یه طرحی کشیدم و رنگش رو نقره ای و نارنجی کردم،یعنی منم از رنو داستر کپی کردم و خودم خبر ندارم؟!!!
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۷ بهمن ۱۳۹۳مینی با چهره ای متمدنتر و یکم بزرگتر
صادق
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ماشین بدی نیست، میشه باهاش کنار اومد
یه نکته اینکه باتریهای لیتیوم پلیمر درحال حاظر از بهترین نوع باتریهای موجود هستن، این باتریا از شارژ و دشارژ ناگهانی آسیب نمیبینم و طول عمر بیشتری هم نسبت به سایر باتری ها دارن
این نوع باتریا به دنیای موبایل هم اومدن و شخصا تا حالا فقط روی گوشی های اپل ازشون دیدم
ارادت
شاهین
۲۷ بهمن ۱۳۹۳صادق میگم این مجموعه ی باتری اینارو کیا نمیزاشت سنگین تر بودا! 3 تا 5 کیلومتر طی طریق آخه؟! باتری قلمی هم میتونست همین مسافتو ببره! :D
صادق
۲۷ بهمن ۱۳۹۳دمت گرم شاهین، باتری قلمی رو خوب اومدی :D
ولی موتور برقیش گشتاوری که داده بد نیست
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳صادق جان خیلی از گوشیا از این باتری ها دارن حتی گوشیهای چینی
farzam
۲۸ بهمن ۱۳۹۳اونا لیتیوم یون (li-ion) هستند که از ویژگی بار اضافی ذرات استفاده میکنند ولی اینا لیتیوم پلیمر هستن که از خود ذرات خنثی و الکترون آزاد مدار آخر استفاده میکنند.این که از ذرات خنثی استفاده میکنن باعث میشه که سختر باطری شارژ شه ولی بیشتر تو خودش نگه میداره به همین دلیل کلی طول میکشه که اپل ها شارژ شن
سعید
۲۸ بهمن ۱۳۹۳منم همین لیتیوم پلیمر رو گفتم،اکثر گوشیا از همین باتریا دارن،از جمله بعضی از گوشی های هوآوی،شیائومی،سونی،اپل و … اتفاقا شارژ شدنشون کمتر از باتری های لیتیوم یونی طول میکشه
REZA
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ماشین با حالی هست
محمد
۲۷ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم چرا اینقدر از کیا سول خوشم میاد
نوید
۲۷ بهمن ۱۳۹۳نسبتا گشتاور خیلی خوبی داره که به درد آفرود میخوره
ali
۵ مرداد ۱۳۹۴سقفش سوراخه آب میره توش.
shz
۲۷ بهمن ۱۳۹۴خوشم ازش نمیاد
ارشیا
۱۹ شهریور ۱۳۹۵ترو خدا از سول تو ایران یه ذره حمایت کنید درخواست کنید از اطلس خودرو که این خودرو رو بیارن تو ایران تعداد محدودی از مدل 2013 اومد ایران ما یکیشو گرفتیم یعنی حرف نداشت یه ۱۶۰۰مرد ولی بازار دسته دومش خوب نبود چون نمیدونستن چیه