درست به اندازهی استینگر GT که در بالاترین سطح خودروهای سواری کیا قرار دارد، تلوراید هم بزرگترین و گرانترین شاسیبلند این خودروساز کرهای است؛ اما برخلاف استینگر تلوراید وارد بازار بریتانیا نخواهد شد چراکه ظاهراً ابعاد، قیمت و پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری آن رابطهی دوستانهای با جو بازار این کشور اروپایی ندارد.
اما این موضوع خیلی هم بیربط نیست. چیزی که تلوراید انجام میدهد ارائهی مسیری روشن برای طراحی نسل بعدی شاسی بلندهای کیا همچون سورنتو و اسپورتیج میباشد. همچنین این خودرو نشان میدهد که کیا از نظر کیفیت و دینامیک سواری به کجا رسیده است. این خودروساز هماکنون میتواند با قیمتی کمتر رقبای لوکس را به چالش بکشد.
تلوراید کاملاً بزرگ حس میشود و موقعیت رانندگی راحتی داشته و میدان دید آن از هر چهار گوشه هم خوب است. البته بزرگترین سورپرایز این شاسیبلند به حس لوکس بودن آن مربوط میشود و این موضوع در نسخهی حاضر در تست یعنی SX چهار چرخ محرک با قیمت ۴۴۵۸۵ دلاری (حدود ۳۶۳۰۰ پوند) بیش از پیش نمود دارد. واضح است که تلوراید چند هزار دلاری ارزانتر از رقبا میباشد.
کابین تریم بندی هوشمندانهای داشته و از داشبوردی با ظاهر لوکس و عناصر چوبی و آلومینیومی و پلاستیکهای باکیفیت پوشانده شده است. یک صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با سیستم ناوبری هم وجود دارد. شارژ بیسیم، ۶ درگاه USB، اپل کارپلی و اندروید اتو و… نیز جزو تجهیزات دیگر این شاسیبلند هستند.
این خودرو از نظر دینامیکی مثل شاسی بلندهای رده متوسط است. تلوراید سواری هیجانانگیزی نداشته و هدفش هم این نیست؛ اما سواری آن خوب بوده و جو آرام و ساکتی بر کابین حکم فرماست که احتمالاً مهمترین فاکتور چنین خودرویی نیز محسوب میشود.
فرمان خودرو خیلی دقیق نبوده و کمی هم تکان های بدنه وجود دارد که شاید بیشتر از حد انتظار شما باشد. پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری زیر کاپوت نیز خیلی سریع حس نمیشود. با قدرت ۲۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۵ نیوتون متری، این پیشرانه کار خود را در حد متوسط انجام داده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز با تعویضهای نرم خود آن را همراهی میکند.
اگرچه کیا تلوراید وارد بازار بریتانیا نخواهد شد اما از نظر طراحی ظاهری، کیفیت و تکنولوژی کابین میتواند یک نقطهی آغاز برای توسعهی نسل بعدی شاسی بلندهای کیا همچون سورنتو و اسپورتیج باشد. این خودرو همچنین به ما یادآوری میکند که کیا چگونه به برندهای لوکس نزدیکتر شده و همچنان قیمت رده میانی خود را حفظ کرده است. اگر تلوراید در بازار آمریکا فروش بالایی داشته باشد تعجب نخواهیم کرد…
مشخصات کیا تلوراید ۳.۸ V6 AWD SX
- قیمت: 44585 دلار
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۸ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 287 اسب بخار/۳۵۵ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
- حداکثر سرعت: اعلام نشده
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Omid622
۱ مهر ۱۳۹۸جاش تو ایران کشور چهاررفصل خالیه
Bilbo
۱ مهر ۱۳۹۸از نمای بغل با این چرخ و ریم ها خیلی فوق العاده هست.
نمای جلو در عین عجیب بودن اما دلنشین هست، کابین هم در عین سادگی دلچسبی و بخش عقب هم احساس برانگیزه.
بنظرم باتوجه به این برچسب قیمتی واقعا فوق العاده هست
سروش
۲ مهر ۱۳۹۸همه چی برای رقابت تو بازار آمریکا داره جز موتور قوی. شاید طراحی بهتر و پرزرق و برق تری نسبت به اکسپلورر داشته باشه ولی اکسپلورر دیفرانسیل عقب و قدرتش 400اسبه. گیربکس ۱۰سرعته با تقریبا همین قیمت
car lover
۱ مهر ۱۳۹۸تو خیلی از مگای امریکایی تو کلاس خودش تونسته رقبایی از خود امریکا رو شکست بده و اول بشه البته با اختلاف کم ولی این مدل خیلی خوبه و امریکایی پسندهم هست
البته خوب بودن ی چیزی خوش فروش بودن و اقبال نشون دادن چیز دیگس مث کرولا و روفور که مجلات تحسینشون نمیکنن ولی روز به روز ب فروششون اضافع نیشه
پرچم این کلاس تو امریکا که فعلا دست گرند چروکیه و با اختلاف نسبتا زیادی
دوم فک کنم اکسپلورر باشه یا هایلندر یادم نیس
Amir.z
۱ مهر ۱۳۹۸وقتی ماشینای اسیایی طراحیشون از ماشینای امریکایی امریکایی تر
car lover
۱ مهر ۱۳۹۸الان از گرند چروکی امریکایی تره یا اکسپلورره دیف عقب???
ی جوریم میگی ماشیناااای اسیایی …
غیر این چی داریم تو اسیا پتوپهن؟؟؟
Amir.z
۲ مهر ۱۳۹۸حداقل از شورلت کامارو امریکایی تر…..نه؟
درضمن نگفتم همه که…. این جمع بستن درواقع نحوه بیان یه حقیقت
Amir.z
۲ مهر ۱۳۹۸از شورلت کامارو امریکایی تر…..نه؟
اون جمع بستن هم یه جور نحوه بیان حقیقت منظورم چندتا ماشین اسیایی نبود
Abbas
۱ مهر ۱۳۹۸واقعا اینا به کجا رسیدن؟؟!!اوایل فک میکردم طراحی قلدر به رخ کیا نمیخوره ولی انگار خورده،کابینشم که واقعا زیباس و عناصر خوبی توش بکار رفته ولی قدرتش نسبت به این هیکل یکم بحث بر انگیزه
:::فرشاد:::
۱ مهر ۱۳۹۸البته بهتر بود بنویسین اولین تست تلوراید توسط autoexpress، وگرنه این ماشین قبلا هم تست شده که یکی از بهتریناش، ویدئویی بود که تیم ایرانی Cars i Have Driven منتشر کردن.
Alireza
۲ مهر ۱۳۹۸طراحی داخلیش بی ام وست
Omid622
۲ مهر ۱۳۹۸جاش تو ایران کشور چهارفصل خالیه