در زمانهای که بسیاری از خودروسازان توسعه مدلهای سدان خود را فدای انواع محصولات کراساوور نمودهاند، کیا دست به تولید برخی مدلهای چهاردرب استثنایی نظیر: خودروی ریزنقش ریو، استینگر مهیج، k900 لوکس و اینک مدل جدید سراتو ۲۰۱۹ زده است.
به نظر مدیران کمپانی کیا، آنها درصدد ارائه یک سدان مجهز با قیمتی بسیار ارزانتر از نمونههای کراساوور هستند که بتواند اقشار مختلف را حول خود جمع کند.
مزایا: ظاهرشیک، کابین فراتر از انتظار، سواری نرم و راحت
معایب: قوای محرکه نهچندان پرتوان، پیشرانه ضعیف، ارایه جعبه دنده دستی تنها مختص مدل پایه
اگرچه معمولا بسیاری از مدلهای کوچکتر، خودرو اولیها را به عنوان مشتریان اصلی خود در نظر میگیرند، اما کیا ادعا میکند که سراتوی جدید طیف گستردهای از مشتریان را میتواند به سوی خود جلب کند. طبق ادعای ایشان، کیا سراتو ۲۰۱۹ سه شاخصه شیک بودن، تکنولوژیک بودن و کیفیت را درون خود گرد هم آورده است.
سراتوی جدید در حدود ۳ اینچ طویلتر از نسخه قبلی است که در نتیجه کابین جادارتری را به سرنشینان خود هدیه میکند. حتی در نسخه پایه سراتو با بهای ۱۸,۵۸۵ دلار نیز میتوان به امکانات استاندارد بسیاری دست یافت؛ ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، اپل کارپلی، اندرویداتو و تنظیمات دوگانه سامانه تهویه، جزو امکانات استاندارد کیا سراتو ۲۰۱۹ هستند.
همچنین کلیه سراتوها از یک پیشرانه ۴ سیلندر دو لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر نیرو میگیرند. در نسخه پایه موسوم به FE، از یک گیربکس شش سرعته دستی برای انتقال نیرو به چرخهای جلو بهره گرفته میشود و مابقی نسخهها نیز برای اولین بار در بین محصولات کیا به گیربکس CVT مجهز شدهاند.
کابین کیا سراتو ۲۰۱۹ به کلیدها و دکمههایی با اشکال ساده، صفحه نمایشگر ایستاده و تریم فلزی جذاب مزین شده است. کیفیت متریال کابین در سطح نسبتا بالایی قرار دارد و مواد نرم، در پنل دربهای جلو و استراحتگاه بازویی مشاهده میشود.
پلاستیک مشکی باکیفیت نیز داشبورد را فراگرفته و چرم مصنوعی موجود در بالای داشبورد از کیفیتی نزدیک به نمونه واقعی برخوردار است. مدل EX با بهای ۲۲,۸۸۵ دلار به صندلیهای چرمی همراه با گرمکن و تهویه برای ردیف جلو، تنظیم ده حالته برقی صندلی راننده، استارت دکمهای، مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر مجهز شده است. رنگ سفید صدفی برای خودروی مورد بررسی نیز در حدود ۲۹۵ دلار دیگر بیشتر هزینه در برداشته است.
همچنین نسخه لانچ ادیشن به صورت محدود و تنها در پاییز امسال ارائه میشود که بهای آن برابر ۲۶,۰۹۵ دلار است. این نسخه به رینگ های خاکستری براق آلومینیومی، رنگ بدنه نارنجی آتشی، اسپویلر عقب، کروز کنترل تطبیقپذیر، تشخیص عابر پیاده و سامانه رهیاب تجهیز خواهد شد. تمام امکانات نسخه لانچ ادیشن به صورت آپشنال برای سایر مدلهای EX در دسترس خواهد بود.
میزان مصرف سوخت سراتو اتوماتیک در حدود ۷.۸ (شهر) و ۵.۹ لیتردر۱۰۰کیلومتر(جاده) تخمین زده میشود.
در رانندگی پرشتاب گیربکس CVT با شبیهسازی برخی ضرایب دنده سعی دارد تا عملکردی مشابه یک گیربکس اتومات معمولی را به نمایش بگذارد و در عین حال تعویض دندهها را نیز به نرمی و راحتی انجام دهد.
این خودرو از سه حالت رانندگی کامفورت، اسپرت و اسمارت برخوردار شده است که حالت اسپرت بیشتر نظر ما را به خود جلب مینماید. سواری سراتو در جادههای مرتفع و بادخیز، نرم و لذت بخش است. جتی در جاده های ناهموار نیز سواری مناسبی از سوی سراتو دریافت خواهید نمود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت سراتو ۲۰۱۹ معادل ۸.۱ ثانیه بوده و نتایج آزمون یک چهارم مایل آن نیز برابر با ۱۶.۴ ثانیه در سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت است.
برخلاف ظاهر ورزشکارانهی سراتو، دینامیک رانندگی آن چندان در این وادی قرار نمیگیرد. فرمان خودرو نرم است اما، خودرو چابکی استینگر را در عبور از پیچها ندارد. حرکات بدنه به خوبی کنترل میشوند اما در اسکیدپد، سراتو با محدودیتهایی حین عبور از مسیر منحنی شکل مواجه هست که میتواند ناشی از لاستیکهای آن باشد.
صندلی های جلو به خوبی بدن سرنشینان را ساپورت میکنند و خستگی را از تن آنان در در طول روز دور نگاه میدارند. موقعیت غربیلک فرمان مناسب است و دید به بیرون نیز در حد خوبی قرار دارد.
در پایان، اگرچه کیا سراتو از شاخصههای اسپرت به اندازه استینگر برخوردار نیست اما یک خودروی جادار، راحت و مجهز با قیمتی بسیار مناسب است؛ این موارد، فاکتورهای بسیار جذاب برای تمامی گروههای سنی هستند که میتوانند مشوق ایشان در خرید سراتو ۲۰۱۹ باشند.
منبع: caranddriver
Reza
۴ مهر ۱۳۹۷بچه ها این همونی نیس که کره ای ها با اونتادور مقایسش می کردند؟
یا من اشتباه می کنم.
sina
۴ مهر ۱۳۹۷موتور 2 لیتری 147 اسبی برای سال 2018 کمه بنظرم.
محمد رضا
۴ مهر ۱۳۹۷برای ارزان نگه داشتن در نسخه پایه است احتمالا موتور ۱.۴ لیتریه توربوی هیونداذالترا بانا اکو هم براش در نظر بگیرن که ۱۴۰ اسب قدرت داره
علی
۴ مهر ۱۳۹۷موتورش سیکل اتکینسون کار میکنه برای الایندگی و مصرف کمتر
مدلای قدیمیترش ۲لیتری GDI سیکل اتو بود و ۱۷۰ اسب قدرت میداد
البته کنار این موتور
موتور ۱.۴ توربوی الانترا اکو و موتور ۱.۶ توربوی الانترا اسپرت هم هستش
saeed
۵ مهر ۱۳۹۷من به شخصه طرفدار ماشینهای کره ای هستم به خصوص کیا (استینگر ،اپتیما ، اسپورتیج…)عالین.اما به نظرم یه واقیعت هست اونم اینه همزمان با سخت تر شدن استانداردهای آلایندگی و محیط زیستی و اهمیت میران مصرف سوخت ،هیوندا و کیا محبور به کاهش توان حروجی برخی موتورها جهت پاس کردن این استانداردها شدن (همین موتور ذر اصل موتور پایه النترا هم هست با همین توان) تا جاییکه کیا از همین موتور 2 لیتری تو سراتوی سایپا که 2 نسل قدیمی تره خروجی 156 اسب داشت (بماند که موتورهای2 لیتری GDI هیوندا و کیا در همین سراتوییکه تو آمریکا ارائه میشد یا در مدل i40 هیوندا بالای 170 اسب خروجی داشت).اما به خاطر پاس کردن استانداردها مجبور به کاهش توان شدن.در حالیکه مثلا مزدا 3 تو نسلی که عمرش رو به اتمام از موتور 2 لیتر طبیعی 4-5 ساله توان 155 اسبی میگیره و حتی در مدلهای 6 و CX5 از همون موتور بالای 160 اسب توان میگیره و تمامی استانداردهارو پاس میکنه با همون موتور قدیمی و تو کلاس خودشم جزوکم مصرفتریناس.یا کرولاییکه تو نسل جدیدش از موتور 2 لیتری توانی در حدود 168 اسب میگیره.البته که این اصلا نشونه ضعف هیوندا و کیا نیست و همین توان برای این کلاس کافیه حداقل تو نسخه پایه اما خوب میتونه نشون دهنده قدرت و تجربه ژاپنیها تو طراحی موتور باشه به نظرم.
Mohammad
۴ مهر ۱۳۹۷همه چیش نرمال بود به غیر از کابین
حس بدی به ادم میده
حس آلمانی بودن میده
Reza
۴ مهر ۱۳۹۷آلمانی بودن بده ، آمریکایی عقب مونده
(Ali (Chevy nova
۴ مهر ۱۳۹۷رضا
عقب مونده باشه بهتره تا برا جىلى چىن باشه
Arman
۵ مهر ۱۳۹۷Ali cheavy مثلا فک کردی الان بگی بنز مال جیلی هست ضربه سنگینی زدی به بقیه؟ هی اینو میگی هی دیس میخوری و بقیه از خجالتت در میان تو کامنت؟ امریکایی چقدر بدبخته که کسی حاضر نیست بخره سهامش رو! کاشکی یکی بخره و کمکشون کنه تا هر سال اینقدر گند نزنن و عقب نباشن از المانی! :)))
جوایزی که المانی میگیره و کلاسی که داره کجا و اسباب بازی های فورد و کادیلاک و کرایسلر کجا که هر سال جزو ده برند غیرقابل اعتماد دنیا قرار میگیرن :)))
اس کلاس کل امریکایی هارو می ارزه به تنهایی،حالا برو تا نگفتم ام ۵ بیاد دیمن رو محو کنه! بدو :))))
(Ali (Chevy nova
۵ مهر ۱۳۹۷ارمان
تو که طرفدار بنجل هاى کره هستى و به اسم المانى باز کامنت مىذارى
اگه براى من لاىک و دىس لاىک اهمىت داشت هىچ وقت حرفى که باعث دىس خوردنم بشه نمىزدم
برو استراحت کن
Arman
۵ مهر ۱۳۹۷همینکه از ده ماشین غیرقابل اعتماد سال هشت تا امریکایی توش هست
و همینکه تو درصد رضایت مندی و قابلیت اعتماد امریکا، رتبه کره ای ها بالاتره و امریکایی ها ته لیست هستن
و همینکه ماشین سال موتور ترند و موتور ویک که خودشون امریکایی هستن کیا استینگر کره ای شد
و همینکه بیشترین درصد رضایت مندی امریکا رو جنسیس جی نود کسب کرد
و همینکه پارسال تو بهترین ماشین سال امریکا نماینده نداشت ولی کره داشت
و همینکه امسال تو بهترین ماشین سال،امریکا با وجود شش برند فقط چهار نماینده ولی کرن با دو برند،پنج نماینده داشت
و همینکه تو بخش های بهترین خودروی سبز و شهری و پرفورمنس سال امریکا بدون نماینده ولی کره تو هر کدوم حداقل یک نماینده داشت نشون میده کی بنجل و لگنه :))) جواب سنگینی بود نه؟ :)))
راست میگن کوروت چهارم شد با اون همه اسب بخار و گشتاور؟ :)))))
محو در افق :))))
Reza
۵ مهر ۱۳۹۷علی جون مطمئن باش همین بنجل کره ای چند سال دیگه آمریکا رو پشت سر خواهد گذاشت.
Mohammad
۴ مهر ۱۳۹۷واقعا تا الان به کسی توهین نکرده بودم حسی که بهم داد رو توصیف کردم
امیر
۴ مهر ۱۳۹۷آقو محمد من از شما خواهش می کنم اگر مرسدس و بی ام و به پای شما افتادن خواستن S کلاس یا M5 تقدیمتون کنن شما قبول نکن،ایشالا حس بدی بهت نده??
Sajjad
۴ مهر ۱۳۹۷طراحی نسل قدیمش که سایپا مونتاژ کرد و خرابش کرد بهتر بود با اینکه قدیمی شده ولی زیباست
طراحی جلوش جالب نیست
عقبش بهتره
داخلش هم خوبیه
اما موتور ضعیفی داره
یوسف
۴ مهر ۱۳۹۷در کل اهل کامنت گذاشتن نیستم ولی امروز کامنت هایی با ادبیات تاسف آور در فضای سایت دیدم که باعث شد بیش از این سکوت رو جایز ندونم. در ابتدا میخوام مسئولین محترم سایت رو مخاطب قرار بدم که اجازه میدن کامنت هایی با ادبیات موهن و بدون هیچ گونه بار فنی و علمی در سایت منتشر بشه و باعث دلزده کردن کاربران متشخصی بشه که در فضای پر التهاب این روزها قصد چند دقیقه مطالعه مفید رو دارند . و البته چنین کامنت هایی باعث پایین آوردن سطح علمی و فرهنگی سایتی میشه که این همه براش زحمت کشیده میشه.
افرادی با عناوین مضحک مثل آمریکایی باز، انگلیسی باز، ژاپنی باز ، آلمانی باز و غیره فضای سایت رو مسموم کردند. پس از مسئولین سایت میخوام که تعارف رو کنار بگذارند و قاطعانه پروفایل این افراد رو مسدود کنند، سایت به حدی خوب و پر بازدیدکننده هست که حذف چند نفر آسیبی وارد نمیکنه.
با سپاس
Kian70
۴ مهر ۱۳۹۷در کل کامنت نذار
حالا چهار تا جون هم یه کامنت میذارن تو دیگه همینقد آزادی هم میخوای ازشون بگیری حاجی!!
علی آقا
۴ مهر ۱۳۹۷شاید بخاطر همین کاراست که بهمون آزادی نمیدن. بعضیا جنبه ندارن. جایی که آزادی هست رو به لجن میکشن.
یوسف
۴ مهر ۱۳۹۷این چهارتا جوون که مسلما آدمای تحصیلکرده ای هم هستن میتونن خیلی مودبانه و فنی از نظرات خودشون دفاع کنن و جایی که به اشتباهشون پی بردن بپذیرن و ادامه ندن و از همه اینا مهمتر تفاوت در سلیقه ها رو هم ملاک قرار بدن.
شاید برخی فکر کنن کامنت هر کس قلمرو شخصیشه ولی اینجا یک فضای عمومیه و ما باید برای سایرین ارزش و احترام قائل باشیم.
سایت پدال جزو معدود سایت های ارزشمند در بین محتوای آنلاین فارسیه و نباید محیطشو خراب کرد.
البته شاید من کمی آرمان گرایانه برخورد میکنم چون از جامعه ای بسته و دور افتاده از جامعه جهانی که توش خشونت، افراط ، تفریط ، ستیزه جویی ، سرکوب و کمبود موج میزنه نمیشه خیلی توقع داشت ولی باید از یه جایی شروع کرد یا اینکه زیر آوار بی فرهنگی دفن شد.
Omid
۵ مهر ۱۳۹۷فقط کم مونده امثال شما افکارمون رو سانسور کنند
Mohammad
۴ مهر ۱۳۹۷اینکه طرف دار یه برند باشی اصلا بد نیست اینکه حس خودتو توصیف کنی که یه ماشین حس یه ماشین دیگه رو میده اصلا بد نیست
در همین حرف های بین مخالفان برند های دیگه اطلاعاتی رد و بدل میشه که در کمتر سایتی میشه دید این تعداد زیاد کامنت ها خیلی برای سایت خوبه
اما کسایی مثل رضا که به شخص اشاره میکنن به جای مدل یا رند یا مطب خاص خیلی بده خیلی وقت این سایت دنبال میکنم ولی تا الان ندیده بودم کسی به کسی مستقیم توهین کنه
Omid
۵ مهر ۱۳۹۷همینجا یکم ازادی داریم اونم شما بگیر،
با بن کردن اکانت ها اتفاق خاصی برای وضعیت سایت نمیفته فوقش اونی که بن شده با یه اکانت دیگه وارد میشه ولی ازادی و قابلیت انتقاد از تو سایت محو میشه و اوضاع سایت هم دقیقا مثل بقیه کشور میشه .
emad1990
۴ مهر ۱۳۹۷این ماشینا رو مگه تو خواب ببینید با این قیمت دلار
Arman
۵ مهر ۱۳۹۷خیلی نسبت به نسل قبل بهتر شد،واقعا عالیه
(Ali (Chevy nova
۵ مهر ۱۳۹۷اره
حس بنجل بودن همىشگى محصولات کره اى رو کم تر مىده
Arman
۵ مهر ۱۳۹۷حسش رو کسی درک میکنه که سوار شده باشه! نه اونی که تا حالا از نزدیک هم ندیده :))) پس نمیتونی از حس بگی :))
بنجل فقط امریکا یاتاقان :))) چه یاتاقان هایی که زدن تو منطقه ازاد! راستی یادم رفت تو ساکن منطقه ازاد نیستی امریکایی ندیدی :)))
طرف تو امریکا هلکت داره به خودش نمیگه امریکایی باز بعد این که امریکایی از نزدیک ندیده میگه امریکایی بازم خخخ
سروش
۵ مهر ۱۳۹۷من طرفدار وانت اف ۱۵۰ هستم و دیوانه وار دوستش دارم . ولی برام مهم نیست یکی بیاد و بگه ماشین بدرد نخوریه. چون سلیقه ادما با هم فرق میکنه و تفکر و کامنت های ی سری برام قابل درک نیست که بخاطر ی ماشین ب دیگران توهین میکنن
کلکل اینجا واسه ماشینه. ولی تو اینستا جو خیلی وحشتناکه. هیچ قوم و ملتی از فحاشی کاربران ایرانی در امان نیستن. هر خبر و مطلبی که در مورد کشورهای حاشیه خلیج فارس هست تو قسمت کامنتها اکثرا دارن فحاشی میکنن و جالبش اینه که خودمون رو برتر از بقیه کشورها و فرهنگها میبینیم. ولی وقتی به امارها نگا میکنی ته جدول جا خوش کردیم
احمدرضا
۵ مهر ۱۳۹۷واقعا امکانات خوب و کیفیت قابل قبول رو با قیمت خوبی میده خوشم اومد
sunmartin
۵ مهر ۱۳۹۷کیا هیوندای بواسطه آلبرت بیرمن پیتر شرایر و کریس بنگل چهارمین خودورساز جهان شدند کیا هیوندای اکنون جز برندهای برتر جهان و کیفیت مثال زدنی دارد آلمانی ها استاد طراحی استاد کیفیت د رکنار آپشن و کمیت و نابغه ساخت و تولید موتو رو گیربکس و برنامه ریزی ecu هستند کیا اعلام کرده که از همین موتور 2 لیتری میتونه 218 اسب بخار نیرو بگیره اما بخاطر یکسری مقررات دست و پا گیر قادر نیست این پروژه عملی کنه د رطراحی زیبا و اصول یاسپرت و بی نظیر میا سراتو (فورته) شکی نیست اما بزرگترین انتقادم به گیربکس بی روح و فاقد حس رانندگی cvt با شتاب و محوریت یکنواخته خودم سراتو دارم این خودور td هست که 156.5 اسب قدرت بصورت dct داره اتاق 2018 و 2019 که 2 نسل جلوتر هست عالی تره اما همین هم برای ایران کار راه بندازه کیا با ساخت استینگر و هیوندای با ساخت سری n ثابت کرد که دستان هنرمند آلمانی ها چقدر میتونه به این شرکت ها د رپرفورمانس کمک کنه