پس از معرفی کامل ظاهری کیا K5 یا اپتیمای جدید، این خودروساز کرهای هماکنون جزئیات مربوط به کابین و قوای محرکه جدیدترین این سدان میان سایز را منتشر کرده است. شایان ذکر است این اطلاعات مختص بازار کره هستند و بنابراین ممکن است در بازارهای دیگر تغییراتی اعمال شود.
ساکنان مناطق سرد و برفی از شنیدن این موضوع که نسل جدید اپتیما در برخی تریم ها با سیستم چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد خوشحال میشوند. البته این خودرو هنوز هم بهصورت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و کیا نیز هنوز نگفته کدام پیشرانهها با سیستم چهار چرخ محرک همراه میشوند.
پیشرانه مهمتر این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو برای مدل پرفورمنس GT خواهد بود. این نیروگاه آهنین قدرت ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری دارد. کیا ادعا میکند اپتیما GT شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۶ ثانیهای خواهد داشت. این خودروساز همچنین پیشرانه موردبحث را با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک مرسوم مجهز به مبدل گشتاور همراه میکند.
بسته به بازار موجود، کیا اپتیمای جدید با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری نیز در دسترس خواهد بود. این پیشرانه درصورتیکه از تکنولوژی متغیر سوپاپها برخوردار باشد قدرت ۱۵۸ اسبی خواهد داشت. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۹۱ اسبی هم موجود خواهد بود. این پیشرانهها با گیربکس ۶ یا ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکنند اما به نظر میرسد گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه فقط مختص تریم GT است. همچنین نسخه هیبریدی اپتیما نیز در راه است اما فعلاً خبری از آن منتشر نشده است.
موضوع عجیب اینکه کیا تنها رندری از کابین این خودرو را به همراه اطلاعات زیادی منتشر کرده است. جدیدترین نسل اپتیما به پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی مجهز شده و بهصورت سفارشی از صفحهنمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی برخوردار است. هدآپ دیسپلی ۸ اینچی نیز در دسترس است.
طیف گسترده سیستمهای ایمنی و کمکراننده اپتیما با معرفی دستیار پارک هوشمند از راه دور کاملتر شده است. راننده با فشار یک کلید میتواند خودرو را بهصورت خودکار از پارکینگ خارج کند.
این خودرو از نیمه اول سال ۲۰۲۰ در بازارهای زیادی عرضه خواهد شد. گفته میشود شاید کیا نام اپتیما را دستخوش تغییر کرده و آن را بهصورت جهانی با نام K5 عرضه کند.
EVO III
۲۷ آذر ۱۳۹۸گالانت نصل هفت و هشت رو قاطی کرده یه چیز خوب ازش بیرون کشیده
تو قسمت جلو خیلی شبیه گالانت نصل هشته
صدرا
۲۷ آذر ۱۳۹۸نسل بابا … نسل
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آذر ۱۳۹۸۲۸۶ اسب بخار برای اپتیما ، قدرت زیادیه برای اپتیما .
خیلی خوبه که شرکت کیا به یک شخصیت در طراحی اپتیما رسیده و در هر نسل اون را ارتقاء میده ، یه چیزهایی تو مایه بنز G یا پورشه ۹۱۱ .
اپتیما بیش از هر چیزی نیاز به مواد با کیفیت در داخل داره ، که وقتی لَمس میکنید ، احساس بدی نداشته باشید و اینکه سواری را نرمتر و فرمانپذیری را لذتبخشتر کنه ، اما در هر نسلی که تا حالا ارائه کرده ، نخواسته به چنین مواردی توجه کنه و شاید هم نتوانسته .
کسانی که پشت فرمان کمری نشسته باشند ، بهتر متوجه این موضوع میشوند .
در هر صورت اپتیما به نسبت قیمت خودش ، طراحی جذابی را ارائه میکنه .
رامتین
۲۸ آذر ۱۳۹۸با این پرفورمنس و دو دیفرانسیل بودن و گیربکس عالی و ظاهر اسپرت، بیشک از کمری گزینه بهتری خواهد بود و ترجیح من اپتیماست. مگر آنکه کمری با موتور 6 سیلندر مد نظر باشه که آن چیز دیگری است. اگر این خودرو وارد کشور بشه حدود 900میلیون قیمت میخوره.
ایمان
۲۷ آذر ۱۳۹۸این ماشین بسیار زیباست ؛ عملکرد خوبی هم داره به عنوان یک سدان میان سایز
Mopar or No Car
۲۷ آذر ۱۳۹۸بی شباهت به چری آریزوی جدید نیست…
کورش
۲۷ آذر ۱۳۹۸برعکس سوناتا 2020 که طراحی خارجیش زشت شده اپتیما قشنگتر شده
(Saeed(peugeot
۲۷ آذر ۱۳۹۸خداییش خوب شده …..ولی خوب شدنی به قیمت کپی تا حد ۴۰% از پژو ۵۰۸
فقط از عکس های واضحش که اسب بخار گذاشته میشه دید کابینش که کاملا کپیه ۵۰۸ و فقط i_cokpit نیست ….