قطعاً با محصولات دهه ۹۰ میلادی کیا آشنایی دارید؛ اما همه میبینیم که این خودروساز کرهای در سالهای اخیر و با معرفی خودروهایی همچون استینگر، سول و تلوراید شانه به شانهی بزرگان قدم برداشته است. خبرهای بیشتری هم در راه است چراکه این شرکت کمپین تیزری خود برای نسل جدید اپتیما را شروع کرده و با توجه به تصاویر منتشر شده میتوان گفت این خودرو دگرگونی بسیار عظیمی را تجربه خواهد کرد. البته تصاویر یاد شده به نسخه کرهای اپتیما یا همان K5 تعلق دارند ولی تجربه نشان داده تفاوت این خودرو با نسخههای آمریکایی ناچیز است.
همانگونه که مشاهده میکنید اپتیمای جدید اصلاً تشابهی به نسل فعلی خود نداشته و در جایگاهی کاملاً متفاوت به عنوان یک سدان میان سایز قرار میگیرد. چندین ماه پیش تصاویر جاسوسی این خودرو منتشر شد اما ظاهراً پوششهای استتاری روی خودرو کار خود را به خوبی انجام دادهاند.
پروفایل جانبی خط منحنی پررنگی را نشان میدهد و نبود دستگیره دربها نیز ظاهر یکدست و تمیزی ایجاد کردهاند. البته در نظر داشته باشید که این تصاویر رندرهایی دیجیتالی بوده و در مدل تولیدی حتماً دستگیره دربها وجود خواهند داشت.
از دیگر تغییرات قابلتوجه میتوان به آینهبغلهایی اشاره کرد که در بخش پایینتری از درب خودرو نصب شدهاند. بهمنظور ایجاد حس یک خودروی کوپه مانند، طراحان کیا از میله کرومی ضخیمی در پایهی ستون A استفاده کردهاند و آن را تا بالای سقف کشانده و تقریباً تا ستون عقب امتداد دادهاند.
کیا همچنین تیزری از کابین اپتیما ۲۰۲۱ منتشر کرده که نشان دهندهی پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال و صفحهنمایش بزرگی است. به نظر میرسد دکمههای کمتری در کنسول مرکزی وجود داشته و اهرم تعویض دنده بزرگ نسل فعلی نیز جای خود را به شیفتری کوچک داده است. در کل داشبورد طراحی بسیار تمیزتری داشته و دوست داریم آن را در نسخه واقعی هم ببینیم.
Just bentley continental
۸ آبان ۱۳۹۸کیا چه غوغایی قرار به پا کنه
بعد هیوندا داره گند میزنه با طراحیاش.
کیان
۸ آبان ۱۳۹۸برخلاف هیوندای که انگار با دستپاچگی هر روز یه طراحی جدید بیرون میدن کیا طی حدود ده سال از اولین سری اپتیمایی ک وارد شد تا آخرین مدل ها ک احتمالا فعلا تو خواب وارد کشور میشه تو همه ابعاد طراحی خیلی خوب عمل کرده، امضای طراحیش و حفظ کرده، فرم جلو پنجره و چراغها بخوبی تغییر کردن اما هنوزم میتونی بگی این اپتیما هست.
این قسمتش واقعا جای تحسین داره.
Amir.ferrari
۸ آبان ۱۳۹۸کیا و هیوندای هر دو یکین،کیا همون محصولات هیوندای رو با تم اسپرت تر تولید میکنه…تیم توسعه و طراحیشونم یکیه…
Abbas
۸ آبان ۱۳۹۸فرم کلیش با سوناتای جدید انگار یکیه ولی چیزی که معلومه اینکه قراره بشدت جذاب تر از سوناتا باشه،من که تا بوده اپتیما رو به سوناتا ترجیح میدادم،در مقابل کیا کلا حس چندانی به هیوندای ندارم مخصوصا با طراحی های جدیدش که یجوری شدن
sina7
۸ آبان ۱۳۹۸سوناتا yf از نظر من سرتر از اپتیما بود زمان خودش
ولی تو نسل بعدیشون دوباره به حالت عادی برگشت و اپتیما سرتر بود
ایلیا
۸ آبان ۱۳۹۸نصف ماشین دمه
meysam
۸ آبان ۱۳۹۸.
بنظرتون اگه به مسئولین کیا بگی ما هنوز داریم اولین محصول شما رو که خودتونم از جای دیگه گرفتین به شکلهای گوناگون و با کیفیت پایینتر تولید میکنیم تازه اونم یه کارگر باید 25 ماه هیچی نخوره و تمام حقوقشو جمع کنه بتونه بخره اونم اگه 25 ماه بعد همون قیمت باشه واکنششون چیه؟؟؟؟
هادی
۸ آبان ۱۳۹۸وقتی بدونن یه صندوق رو ۲۵۰ میلیون دلار طراحی کردن و هواپیما جنگی رو با ۳ میلیون دلار خودشون میفهمن
حسن فشفشه
۸ آبان ۱۳۹۸نسلهای مختلف اتوموبیل میآیند و میروند،ما هم فقط نگاه میکنیم!
عمرمون تلف شد رفت پی کارش.
رامتین
۸ آبان ۱۳۹۸بنظرم شبیه آزرای نسل آتی در اومده، خصوصا در نمای عقب.