چند روز پیش کیا سه تصویر تیزری از نسل جدید اسپرتیج منتشر کرد که تا حدودی ویژگیهای طراحی آنرا نشان میدادند. این کراساوور کرهای که مدتها است در انتظار آن هستیم، قرار است در ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) رونمایی شود اما حالا بر اساس تیزرهای مذکور، رندرهایی طراحی شده که بهخوبی و کاملاً دقیق ظاهر آنرا نشان میدهند. با توجه به تیزرها و این رندرها، نسل جدید کراساوور کامپکت کیا یک انقلاب بزرگ را در طراحی تجربه خواهد کرد و هیچ شباهتی به نسلهای قبلی نخواهد داشت.
تیزر قبلی نمایی کلی از کابین این خودرو را هم نشان داده بود که نمایشگر بزرگ دوتایی مشابه کراساوور الکتریکی EV6 اصلیترین ویژگی آن است. بهطورکلی، کیا با ایجاد نمایی کاملاً جدید در داخل و خارج اسپرتیج قصد دارد همچنان محبوبیت این کراساوور کامپکت را در سگمنتی بسیار شلوغ و رقابتی حفظ کند. هنوز مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما اسپرتیج جدید باید از این لحاظ بشدت وابستهٔ نسل جدید هیوندای توسان باشد؛ بنابراین انتظار میرود کیا هم برای این خودرو مثل توسان، لیست پیشرانههای گستردهای با نمونههای بنزینی، دیزلی، هیبریدی و پلاگینهیبریدی ارائه کند.
برای اولین بار در طول عمر حدود سه دههای اسپرتیج، کیا در نسل جدید آن یک نسخهٔ اختصاصی برای بازار اروپا در نظر گرفته است. این در حالی است که تا به اینجای سال، نسل کنونی این خودرو علیرغم سن بالا، همچنان پرفروشترین محصول کیا در اروپا بوده است. در این مدت، اسپرتیج در قارهٔ سبز ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته که ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. فروش نسل جدید این کراساوور کرهای باید تا پیش از پایان امسال ابتدا در زادگاهش کره جنوبی و سپس در مناطق دیگری مثل اروپا و آمریکای شمالی آغاز شود.
بهنام
۱۵ خرداد ۱۴۰۰😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۰فکر نمیکنم بگم امیدوارم ، بلکه فکر میکنم بگم امیدواریم که چنین نباشه !
چون چنین باشه ، بهتره بگیم شِت به اسپورتیج !!!
خوبی که بد شد و بدی که بدتر شد !
amirmohammad
۱۵ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه نظر بازار جهانی برخلاف نظر تو هست نوید جان و تاسف بیشتر هم باید بگم که برندها به بازار جهانی اهمیت میدن!
اسپورتیج با هر تغییر نسل بالای سی درصد افزایش فروش داشت.نسل فعلی که تو بازار موجوده فروشش دو برابر نسل قبل هست
حالا تو هی بگ. بد و شت و فلان
- A M I R -
۱۵ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا وقتی خطوط طراحی رو به صورت مستقل و جز به جز دنبال کنید متوجه میشید که چقدر طراحی نوآورانه و جذابی داره؛ اما وقتی این اجزا رو کنار هم قرار میدیم و به عنوان یک کل بهش نگاه میکنیم، ترکیب چندان دل نشینی رو ارائه نمیدن.
هرچند همچنان معتقدم نمیشه کلمه (زشت) رو به این ماشین نسبت داد.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۴۰۰نه میشه گفت زشته و نه میشه گفت زیباست !
یجوریه !
اگر توجه کرده باشید ، طراحی هر خودرویی باید به شما چیزی را یادآوری کند !
این طراحی ، چی را یاد آوری میکند !
اشیاء
حیوانات
حشرات
شخصیتی سینمایی
و…
من با این خودرو یاد چیزی نمیاُفتم ، یا عیب از من هست یا این خودرو ، از دو حالت خارج نیست !
معین
۲۵ خرداد ۱۴۰۰والا این چیه ساختن نمیدونم این خودرو ساز ها چه مرگشونه اون از لندکروز اتاق 300 این از اسپرتیج اون از بی ام دبلیو اون از c200 جدید بنز چه خبره
kastech
۱۵ خرداد ۱۴۰۰چه بلایی داره سر اسپورتیج میاد، فقط نسل ۳
mohamadreza
۱۵ خرداد ۱۴۰۰قبلنا پدال اصلا از ماشینای کره ای چیزی نمیذاشت
الان تقریبا هر روز از ماشینای کره ای و چینی مطلب میذاره 😑😐
amirmohammad
۱۵ خرداد ۱۴۰۰میخواد حرص فیک هارو دربیاره
تحمل کن
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰الان اونام برا خودشون فن دارن
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰خب حالا در هر صورت با هر سنی فن محسوب میشن دیگه
BenzSLR
۱۵ خرداد ۱۴۰۰این کره ای ها هر ۳ ۴ سال یک بار نسل عوض میکنن اونوقت ژاپن هر ۱۰ ۱۲ سال یک بار نه به این نه به اون .
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ژاپن هم کراس اوور و سدان هاش همین مدلن
پیکاپ های تویوتا و suv هاش اون مدل ک تو میگی
BenzSLR
۱۵ خرداد ۱۴۰۰نمیگم ماشینای ژاپنی بدن اتفاقا عالی هستند ولی تغییر نسلشون دیر صورت میگیره اگر درستش کنن این مشکلو ژاپنی ها رقیبی ندارن 😈🇯🇵
AHMET 2002
۱۶ خرداد ۱۴۰۰منم حرفی از عالی بودن یا نبودنشون نزدم
حرفم اینه سدان ها و کراس اوور هاشون مثل بقیه شرکتاس بازه تعدیل نسلشون
مهدی
۱۵ خرداد ۱۴۰۰فقط دو نسل قبل
بعد از اون اوت شد
iman
۱۵ خرداد ۱۴۰۰دیگه داره حالم از این تغیر نسلهای جدید خودروسازها به هم میخوره همه شرکتها طراحیاشون عجق وجق شده امیدوارم ائودی و چند شرکت دیگه که هنوز طراحی خوبی دارن به این سمت نرن
امیر
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ظاهر خوبی نداره.
نسل فعلی خوبه.
AHMET 2002
۱۵ خرداد ۱۴۰۰جقد اسباب بازیه
البته ک رندره فعلا
زیزیگولو
۱۵ خرداد ۱۴۰۰کره ایها تو فروش اسپورتیج خیلی خوب تونستن سهم مهمی از بازار خودرو رو بدست بیارن چون کره ایها با بررسی بازار خودروی کشورمون فهمیدن که اگه یه ماشینی تولید کنن که فهرست بلند بالایی از تجهیزاتو آپشنای رفاهی داشته باشه و طراحیو ظاهر جذابو زیباییم داشته باشه تو بازار خودروی ایران به خوبی به فروش میرسه پس فروش اسپورتیج رو با در نظر گرفتن این معیارا در دستور کار قرار دادن و انصافاً هم تونستن یکی از برندای محبوبو پرطرفدار شاسی بلند تو ایران باشن
میثم
۱۵ خرداد ۱۴۰۰نمای جلو خلاقانه ولی جالب نیست
نمای عقب که داره زار میزنه
ولی داخلش عالیه
مهردادکمال
۱۵ خرداد ۱۴۰۰غیر عادی و نا متناسب و نامتوازنه
Ali+
۱۵ خرداد ۱۴۰۰داخلش عالیست اما جلوش زشته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰طراحی جلوش نسبت به عقبش خیلی ترکیب های جالبی داره،اما عقبش خیلی زشت شده،داخلشم که همش مانیتور شده….
Moein
۱۵ خرداد ۱۴۰۰دوستان کیا چرا از ایران رفت؟ بازارش که خوب بود
حسن
۱۵ خرداد ۱۴۰۰عجب طراحی خفنی کره داره کولاک میکنه هرروزبهترازدیروز اینم مثل هیوندای توسان جدید ازنسل قبلی بهتره
محمد مختاری آذر
۱۶ خرداد ۱۴۰۰واقعا عجب طراحی زیبایی داره آدم لذت میبره من موندم چرا بعضی ها از این خوششون نیومد