با حضور پیتر شرایر مدیر اسبق بامو در شرکت کیا، این برند در حال طی مسیر صحیح هم از نظر پرفورمنس و هم از نظر طراحی میباشد. استینگر GT از زمان عرضه تاکنون بازخوردهای بسیار مثبتی داشته و شایعاتی نیز درباره تأسیس یک زیر برند پرفورمنس مشابه با بخش N هیوندای به گوش میرسد؛ اما از نظر طراحی، شرایر تأیید کرده ظاهر فعلی محصولات کیا به ویژه جلوپنجره دماغه ببر حفظ خواهد شد.
شرایر در مصاحبه با CarBuzz گفته که جلوپنجره دماغه ببر کیا در آینده نیز باقی خواهد ماند. این عنصر طراحی تقریباً در همه محصولات این خودروساز، از K900 جدید تا استینگر و حتی ریوی پایه دیده میشود. مدیر ارشد کیا میگوید این جلوپنجره یکی از ویژگیهای هویتی شرکت بوده و مشابه ویژگی بکار رفته در محصولات بامو است.
من فکر میکنم جلوپنجره دماغه ببر همانند جلوپنجره کلیوی شکل است. حتی اگر بامو این ویژگی را در برخی محصولات خود کمرنگتر کرده اما من بسیار خوشحال هستم و فکر میکنم داشتن جلوپنجره دماغه ببر برای کیا بسیار خوب است.
این جلوپنجره نه تنها از نظر طراحی جذاب است بلکه منعطف نیز میباشد. البته این موضوع درباره جلوپنجره کلیوی شکل بامو صادق نیست. شرایر با اشاره به این موضوع میگوید:
البته ما در مقایسه با جلوپنجره کلیوی شکل بامو که ثابتتر است آزادی عمل بیشتری داریم. جلوپنجره کیا بسیار متغیرتر است. شما میتوانید آن را در ارتفاعی بالاتر یا پایینتر گذاشته یا پهنتر کنید و با چراغهای جلوی متنوعی ترکیب کنید.
اگرچه کیا در بازار چین اقدام به عرضه نسخههای بزرگتری از جلوپنجره خود با کروم بیشتر کرده اما شرایر میگوید جلوپنجره لزوماً به معنی بهتر بودن نیست. او از جلوپنجره دوکیشکل لکسس به عنوان یک مثال نام برده و میگوید:
من نمیدانم آنها به کجا خواهند رفت. من وقتی اولین بار جلوپنجره دوکیشکل لکسس را دیدم کاملاً سورپرایز و شوکه شدم. آنها واقعاً این کار را انجام دادهاند.
hosein
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷الان یه عده همچین به جون هم میوفتن انگار کیا محصول خانوادگی خودشونه
یا بی ام و ناموس خودشونه
ای بابا بریم دوغمونو بنوشیم
ما مردمی هستیم که برا خشکسالی میگیم زنا بی حجابن و بعدم میریم نماز میخونیم تا بارون بیاد. ما دیگه نباید بیاییم برا محصولات کیا و بی ام و یقه جر بدیم که این کپی میکنه اون کپی میکنه
ما ملتی هستیم که رو دخترامون اسید میپاشیم که چادر نمیپوشن جدیدا به چادرم قانع نیستن و میگن نقاب بزنین
ما ملتی هستیم که هیچی بیشتر نمیگم اعصابم داغون شد
چند روز پیش طرف با هفتاد تا سرعت وارد میدون شده نزدیک بود بزنه به من بعدم قفل فرمون برداشته که کار ناتمومشو تموم کنه . خوبه که من داخل میدون بودم که اون انسان نزدیک بود بزنه به من. گاوها تمدن و فرهنگشون هزار برابر بیشتر از ماست
این وضع ما
به جا منطق کارمون خرافات شده بعدم برا محصولات المان و کره جنوبی نظر میدیم
Fk
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷حال این مردم خرابتر از این حرفاس دوست عزیز !!!!!!!!!!
متاسفم که قبول نمیکنیم نمیپذیریم که مسیراشتباهی رو طَی کرده و طَی میکنیم
راحت بگم تقریبا شدیم ربات
ستار
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷کاملا موافقم
مملکتی که هیچ کدوم از این ماشین های پرفرمنس توش وارد نمیشه ، و هیچکس تجربه رانندگی باشون و نداره
من نمیدونم چجوری سر ۱۲ سیلندر بای توربو یا تنفس طبیعی یقه جر میدن
الان تا جایی که من میدونم غیر یک458 و چنتا slsکه پلا ک ملی دارن دیگه ماشین انچنانی نداریم از نظر جهانی
که یادمه صاحب ۴۵۸حتی اوایل اجازه نمیداد از ماشینشم عکس بگیرن
به نظرم خیلی بهتره در مورد رانندگیمون فرهنگ سازی بشه
حسین دهمرد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷داداچ حرص نخور.درکت میکنیم
بهراد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷تربیت غلط باعثش بوده
من درست رانندگی می کنم تاخودم و بقیه در آرامش باشن و علاوه بر اون حق دیگری رو هم رعایت میکنم تا تصادف نکنم ولی آیا کسی که پشت فرمونه مثل من فکر می کنه؟ خیر
تو زیر گذر با 70 تا میرفتم یکی با ساندرو صفر و با سرعت 35 پیچید جلوم که به سختی جمع کردم. حرفشم این بود که کامیون جلویی راه نمیره!!!!
خب نره. اون خط ممتد وسطی رو برای چشای کور تو گذاشتن .
یارو از فرعی زرتی میاد جلوت!! بهتر بود یا وانت داشتم هر کی انسانیت نداشت ازش لواشک درست کنم بلکه نسلشون منقرض شه
Maximus
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷دماغه ی لکسوس خیلی قشنگه فقط عیبش اینه آدم حس میکنه سنگریزه های خیابون الان میرن تو کاپوت که البته این فقط یک حس ناخوشاینده
اما ایراد واقعی و اصلیش اینه که با یک لگد محکم هم پـدرش در میاد و خرج رو دست آدم میذاره
در صورت برخورد از جلو هم احتمال آسیب دیدگی موتور خیلی بالاست
موتور ماشین عملا بی دفاعه
لکسوس میخواست با الگو گرفتن BMW یک امضای خاص در طراحی جلو پنجره واسه خودش پیدا کنه اما خیلی عجولانه وارد شد و حالا نمیتونه برگرده و مجبوره همین ذوزنقهی پر از عیب و ایراد رو توسعه بده و قشنگ ترش کنه
شاید بهتر بود مثل بنز یا کادیلاک رو اِلِمان های دیگری غیر از جلوپنجره تاکید میکرد
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷تنها چالش جلوپنچره لکسس، انعطافپذیری کمش و بسته بودن دست طراحان شرکت واسه طراحیهای جدیدتر کمپانی هست
انفاقی که توی جلو پنجره امثال ب ام و و کیا میوفته اماتوی لکسس محدودتره
یعنی ممکنه به مرور گرد کهنهگی روش بشینه
وگرنه جلو پنجره خاص و زیباییه
عرفان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷اصلا از بی ام و کپی نکرده لکسوس
شما ماشینای قدیم لکسوس هم ببینی اون L هست یجورایی توی جلو پنجره
این کیاعه ک جلو پنجره شو از بیمر، داشبورد از آئودی و خیلی چیزای دیگشو از بقیه کپی میکنه چون میخواد از تجربه دیگران بهره ببره اما خوب عوضش هرگز اصالت نخواهد داشت همونطور ک پیتر شرایر با زبون بی زبونی گفت ما از بیمر کپی کردیم…
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷جناب شرایر عزیز ، ما هم وقتی لکسوسهارو میبینیم سوپرایز میشویم ، شما که طراح برترین اینو بگین ببین چی به دل ما آتیش میزنه با زیباییهای لکسوس.
لکسوس واقعاً مَعرِکَس .
جناب ماکسیموس عزیز مگه آدم مریضه با لگد به این بزنه . اگه این فکرهارو بکنی که با لگد جلو پنجره ولوو fh هم میتونی بیاری پایین .
ولی باید تو تصادفها بیشتر حواس جمع باشه راننده
میثم
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷.
از جلو پنجره لکسوس خوشم نمیاد. واقعا حیف این برند که باهاش اینطوری بازی کنن.
سامان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷آره میثم جان یکم بیش از حد بزرگه ولی کلفتیش خوبه….کیا ماشین خوبیه ولی در حد خودش