نسل کنونی هاچبک شهری کیا پیکانتو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و حالا فیسلیفت میاندورهای خود را تجربه کرده و در زادگاهش کرهٔ جنوبی معرفی شده است. این ماشین در بازار داخلی کرهٔ جنوبی با نام مورنینگ عرضه میشود و حالا نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن مورنینگ اوربان نام گرفته است. این فیسلیفت، بهروزرسانی طراحی داخلی و خارجی و همینطور بهبود ویژگیهای رفاهی و سیستمهای پیشرفتهٔ کمکراننده را برای مورنینگ اوربان به همراه داشته است.
در بیرون، جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر خودرو بروز و نواری کرومی در میانهٔ آن کار شده است. علاوه بر این، در بخش جلویی مورنینگ/پیکانتوی فیسلیفت چراغهای جدید و سپر اسپرتتری به چشم میخورد که در بخش پایینی این سپر مه شکنهایی با قاب کرومی و همینطور تریم مشکی براق دیده میشود. تغییرات بخش عقبی هاچبک شهری کیا هم شامل چراغهای بروز شده با گرافیک LED سهبعدی و بازطراحی سپر با شبرنگهای افقی جدید میشود. در بخش پایینی این سپر هم قسمتی دیفیوزر مانند دیده میشود که دو عنصر کرمی طرح سر اگزوز در طرفین آن کار شده است. علاوه بر این، کیا رنگ جدید «زنبورعسل»، رینگهای ۱۶ اینچی جدید، تریم کرومی در زیر پنجرههای جانبی و تریم مشکی در بخش پایینی درها را هم برای پیکانتوی جدید ارائه کرده است.
میزان تغییرات در داخل پیکانتو کمتر است ولی بااینحال در اینجا هم شاهد تریمهای رنگی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه آمپر، بلوتوث با امکان اتصال دو دستگاه همزمان، سیستم تشخیص صدا و موارد دیگر هستیم. همچنین طیف گستردهای از تکنولوژیهای پیشرفتهٔ کمکراننده مثل دستیار جلوگیری از برخورد نقاط کور، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار جلوگیری از برخورد عقب، دستیار جلوگیری از برخورد جانبی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار توجه راننده هم ارائه شده است.
نیروی موردنیاز پیکانتوی فیسلیفت توسط نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی تأمین میشود که ۷۶ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ کیا، این موتور در هر صد کیلومتر ۶.۳ لیتر بنزین مصرف میکند و کممصرفترین موتور این کلاس در کرهٔ جنوبی محسوب میشود. قیمت کیا مورنینگ اوربان در بازار داخلی کره از ۱۱,۹۵۰,۰۰۰ وون معادل ۹۸۰۰ دلار آغاز میشود.
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹باید گریه کنم یا بخندم این خوشگله ۹۸۰۰ دلار سمند و پارس و لگن جات ۹۸۰۰ دلار
هادی 8 سیلندر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ادمین یه مقاله بزار مثلا قیمت ماشین داخلی کارخانه به دلار بزار بعد با ماشین های هم قیمتش مقایسه کن خیلی دوست دارم بدونم
تشکر
محسن
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹چه تضاد قشنگی داره جلوش. جای نسل جدیدش تو ایران خیلی خالیه.
VIPER
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ما مردم ایران هم میباید مثل بقیه انسانهای روی زمین
بجا پراید و تیبا
کیا پیکانتو
هیوندا آی 10
وولکس واگن آپ
سئات می
اشکودا سیتی گو
پژو108
افسوس که خود کرده را تدبیر نیست،نوچ
بنز
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹بچه ها این ماشین کی میاد ایران
و اینکه بنظرتون این بهتره یا تیپ ۵؟
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹تیپپپپپ ۵ کجا این ماشبن کجا بیاد بالای سیصد راحت فی میخوده
بابابزرگ
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹این دستیار جلوگیری از برخورد جانبی چیه؟ کسی میدونه طرز کارش به چه صورت هست
reza s4
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ی سنسور سمت چپ راست ماشینه وقتی فاصله کم میشه به راننده هشدار میده
راننده دستشو میبره بیرون میگه هویی یابو داری میزنی بهم و شروع میکنه فحش دادن
شوخی