مینیون کاملاً جدید کیا کارنیوال مدل ۲۰۲۲ در سهماههٔ دوم سال جاری در ایالاتمتحده عرضه و جایگزین سدونا خواهد شد. پیش از عرضه اما کیا جزئیات قیمتگذاری این مینیون جدید را اعلام کرده است. کارنیوال جدید توسط سازندهٔ کرهای بهعنوان یک وسیلهٔ نقلیهٔ چندمنظوره یا همان MPV توصیف شده که این اصطلاحی است که در بازارهای خارج از آمریکای شمالی مثل اروپا برای سگمنت مینیون استفاده میشود. این توصیف متفاوت برای بازار آمریکا شاید به این دلیل است که کارنیوال جدید سعی دارد با افزودن عناصر پویاتر کراساووری، این کلاس را از نو تعریف و جذابتر کند.
کارنیوال در ایالاتمتحده در پنج تیپ مختلف شامل LX، LX با پکیج صندلی، EX، SX و SX پرستیژ عرضه خواهد شد که قیمت تیپ پایهٔ آن از ۳۲,۱۰۰ دلار شروع میشود. با این قیمت، مینیون جدید کیا نزدیک به ۳ هزار دلار از پرفروشترین خودروی این کلاس در آمریکا یعنی کرایسلر پاسیفیکا ارزانتر و ۱۷۰۰ دلار از سلف خود یعنی سدونا گرانتر است. تجهیزات استاندارد کارنیوال پایه شامل هفت صندلی با تهویه مطبوع برای عقب، سیستم ورود هوشمند و استارت دکمهای، درهای عقب کشویی و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی میشود. سیستمهای ایمنی استاندارد نیز شامل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، سیستم جلوگیری از برخورد عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک و هشدار صندلیهای عقب با سنسورهای اولتراسونیک میشود.
برای تیپ LX با پکیج صندلی خریداران باید حداقل ۳۴,۱۰۰ دلار بپردازند. این تیپ به تودوزی SynTex، گرمکن صندلیهای جلو با تنظیم برقی صندلی راننده، غربیلک فرمان چرمی و هشت صندلی مجهز است. تیپ EX هم با قیمت پایهٔ ۳۷,۶۰۰ دلار و رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی، درب صندوق برقی، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص دوچرخهسواران، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری، سنسورهای پارک جلو، دوربین و آیفون داخلی، کنترل تهویهٔ سه منطقهای و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه میشود.
برای تیپ SX که به سیستم دید اطراف، مه شکنهای LED، ریلهای روی سقف، خروجی برق ۱۱۵ ولت، تهویهٔ صندلیهای جلو با تنظیم برقی صندلی شاگرد و حافظهٔ تنظیمات صندلی راننده و سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر مجهز است هم خریداران باید حداقل ۴۱,۱۰۰ دلار پرداخت کنند؛ و نهایتاً در بالاترین تیپ یعنی SX پرستیژ هم قیمت به ۴۶,۱۰۰ دلار میرسد و چراغهای LED، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای ردیف دوم، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، تودوزی چرمی و سیستم صوتی Bose را ارائه میکند.
همهٔ تیپهای کارنیوال به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 مجهز هستند که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود و ظرفیت بکسل ۱۶۰۰ کیلوگرمی را فراهم میکند. این مینیون کرهای در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر بنزین مصرف میکند.
[دانلود ویدئو]
پدر خودرو سازی جهان
۱۳ اسفند ۱۳۹۹کابینش عالیه?
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اسفند ۱۳۹۹چند وقت پیش یه مقاله میخوندیم از اینکه چرا باید خودروهای آینده ارزانتر شوند و استدلالش هم این بود که چون همه چیز دیجیتالی شده و میشه و استفاده از قطعات مکانیکی کمتر میشه ، باید هزینههای جانبی هم کمتر شوند و درست میگفت !
خودروهای جدید از دکمههای مکانیکی کمتری استفاده میکنند و همین باعث ارزانتر تمام شدن ساخت خودرو میشه !
مثل بنز S جدید یا تسلا و… که داشبود وسط فقط یه پنل هست بدون دکمه !
علی
۱۳ اسفند ۱۳۹۹الان لمسی دیجیتالی و صوتی شدن
۲۰ روز پیشا فیلمشو دیدم طرف فولکس داشت فکر کنم چون چندتا فیلم بود مارکش یادم نمونده با صوت همه چی ماشینو کنترل میکرد.
Hadi
۱۳ اسفند ۱۳۹۹این ماشین واقعاً تو این کلاس خوبه ولی تلوراید بیشتر میارزه ولی این جادار تر و پر آپشن تره…
تلوراید:لایک ?
کارنیوال: دیسلایک ?
овsкиكMас
۱۳ اسفند ۱۳۹۹هادی کلا استفاده این دوتا خیلی فرق داره! اونی که کارنیوال میخره نیازهای دیگه ای داره از ماشین که تلوراید یا هر ماشین تو این کلاس نمیتونه تامینش کنه و برعکس
کلا دو کلاس متفاوت هستن
ولی منکه کلاس تلوراید مورد علاقم هست
⁶⁰⁰⁰⁰⁰
۱۳ اسفند ۱۳۹۹عجب چیز لاکچری بمولا
Amir
۱۳ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوبه،کابینش لوکسه
طراحی هم عالی
قیمت گذاری که واسش انتخاب کردن هم مناسبه خیلی با توجه به اینکه کرایسلر پاسیفیکا اگر اشتباه نکنم بهترین ماشین این کلاس هست
مانی
۱۵ اسفند ۱۳۹۹دقیقا پاسیفیکا صاحب این کلاسه
وقتی کیا ماشین به این خوشگلی و خوبی میسازه و قیمتش رو هم ۳۰۰۰تا
بیشتر از پسیفیکا میذاره یعنی اومده که این کلاس رو صاحب بشه
نکته دوم هم اینه که علت تغییر صفحه نمایشهای مرسدس تو نسل جدیدی اینه که کم کم داره عمومی میشه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ اسفند ۱۳۹۹کلاً در این سبک خودرویی ، تمام رقبا قدرتمند و عالی هستند و نسل جدید کارنیوال هم واقعاً عالی کار کرده که میشه از تو عکس هم به منتاژ قدرتمندش پِی برد و طراحی دلچسبی هم داره بخصوص در داخل .
جالبه برام که آمریکاییها عاشق کاپهولدر هستند و تو همچین خودروهایی تا جا داره کاپهولدر جایگذاری میکنند ، فکر کنم هر یک نفر شرنشین دارای سه جایگاه (آبمعدنی ، فلاکس قهوه و نوشابه ) باشه !
بیشتر محصولات شورولت هم چنین هستند و البته تویوتاها و هونداهای مخصوص بازار آمریکا هم اگر توجه کنید چنین است !
افشار
۱۳ اسفند ۱۳۹۹جایگاه آب معدنی ! نقل قولی از ممد ژانگولر بود !! البته یک مدت هست که ممد ژانگولر غیبش زده و پیداش نیست
STAN
۱۳ اسفند ۱۳۹۹به نظر من پاسفیکا گزینه بهتریه.
REZA ///AMG
۱۳ اسفند ۱۳۹۹کیا سدونا (کارنیوال) جدید واقعا یک شاهکار تو این سگمنت محسوب میشه. پیشنهاد میکنم حتما فیلمهای بررسیش رو تو یوتیوب ببینید. اگه تو بازاریابی و نرخ تولید مشکلی نداشته باشه احتمالا تو فروش بتونه سینا و اودیسی (و حتی شاید پسفیکا) رو کنار بزنه.
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۹گره ای ها تو بازار یابی و تولید هیچ وقت مشکل نداشتن.ولی در نهایت ۳ تا ۴ ساله به این کیفیت رسیدن.و مردم هنوز بهشون اعتماد ندارن.
Benz309 1974
۱۳ اسفند ۱۳۹۹عالیه فقط یه سوال : سدونا نسل قبلی این مینی ونه و تولیدش متوقف میشه ؟
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۹بله
mahan
۱۳ اسفند ۱۳۹۹هم خوش فیسه و هم خوش قیمت!رنگ قهوه ای لیزریش قشنگ میتونه باشه یا همین ابیش
ایکاش طوری میشد که مردم میتونستند هر رنگی که دوست داشتند یا احساس می کردند خودروشون رو زیباتر کرده میخریدند
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۹توی ایران تا چند سال پیش هم همینطور بود .ولی خودرورو ساز ها و وارد کننده ها دیدن همه مردم سفید میخرن.و تصمیم گرفتن همون چند دونه خودرو رنگ دیگه رو تولید نکنن
mahan
۱۳ اسفند ۱۳۹۹اخه کیفیت رنگ خودروساز های داخلی بدرد نمیخوره و همون سیاه سفیدشونم چنگی به دل نمیزنه!
شما رنگ های قهوه ای هاوانا و شامپاینی و سبز بی ام و و شرابی لکسوس و …
نگاه کنید بعد متوجه میشید چرا رنگ های ایرانی این قدر بدرد نخورند!
در خصوص بعضی رنگ ها هم رو بعضی خودرو ها گرونتره من می خواستم قهوه ای هاوانا رو e250 بفروشم از نمونه های دیگه گرونتر فروختم و همین طور گرونتر خریده بودم
محمد
۱۳ اسفند ۱۳۹۹وارداتی ها هم همه سفیدن.