چندی پیش کیا نسل جدید کراساوور میان سایز سورنتو را معرفی کرد و حالا مشخصات فنی آنرا هم منتشر کرده است. نسل چهارم سورنتو با ۴,۸۱۰ میلیمتر طول، در مقایسه با نسل قبلی ۱۰ میلیمتر کشیدهتر شده و فاصلهٔ محوری آنهم با ۳۵ میلیمتر افزایش به ۲,۸۱۵ میلیمتر رسیده است. عرض و ارتفاع این کراساوور کرهای نیز به ترتیب برابر با ۱۷۰۰ و ۱۹۰۰ میلیمتر است. افزایش ابعاد سورنتو فضای داخلی راحتتری را فراهم کرده که با ترکیب شش صندلی (دو صندلی مستقل در ردیف دوم) ارائه میشود. همچنین صندلیهای ردیف سوم نیز برای ارائهٔ فضای بیشتر برای سرنشینان یا فضای بار بیشتر قابل تنظیم هستند.
سورنتو در ابتدا در بازار داخلی کرهٔ جنوبی با قوای محرکهٔ هیبریدی شامل موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۵۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این، یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور هم برای سورنتو قابل انتخاب خواهد بود که نیروی آن توسط اولین گیربکس دوکلاچهٔ هشت سرعتهٔ کیا انتقال پیدا میکند.
کیا همچنین یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را هم برای سورنتوی جدید ارائه خواهد کرد که به همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ مذکور متصل میشود. علاوه بر این، بعداً پیشرانههای دیگری هم برای سورنتو ارائه خواهد شد مثل نمونههای چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی که کیا از آنها بهعنوان موتورهای عملکرد بالا یاد کرده است. در همین حال، قبلاً تأیید شده که برنامهٔ ساخت نسخهٔ پلاگینهیبریدی سورنتو هم وجود دارد که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.
هرچند نسل جدید سورنتو رشدی جزئی در اندازه داشته است اما به لطف استفاده از متریال سبکتر، وزن خود را تقریباً ۸۰ کیلوگرم کاهش داده است. این کراساوور کرهای همچنین روی پلتفرم جدیدی هم ساخته شده که با هدف ارائهٔ تجربهٔ سواری نرمتر و همچنین هندلینگ تیزتر توسعه یافته است. علاوه بر این، کیا ایمنی نسل جدید سورنتو را هم با تجهیز به هشت ایربگ (یکی از آنها ایربگ زانو برای راننده است) و سیستمهای کمکراننده ارتقاء داده است. بهعنوانمثال، سورنتوی جدید برای اولین بار در بین همهٔ محصولات گروه هیوندای-کیا، به سیستم ترمز اتوماتیک اجتناب از برخورد چندگانه مجهز شده است. این سیستم اگر تشخیص دهد راننده پس از تصادف کنترل خودرو را از دست داده است، بهطور خودکار ترمزها را فعال میکند.
سامی
۴ اسفند ۱۳۹۸عجب کابین سرحال و بروزی به به .همه چیزش پرفکت .نمره بیست
NAVID۰۰۹۸
۴ اسفند ۱۳۹۸پس ۶سیلندر چی شد ، نمیزنن دیگه ؟
در مورد استهلاک بیشتر گیربکسهای دو کلاچه در ترافیک و هزینه های تعمییرات چه تصمیمی گرفته شده ؟
فکر میکردم ۹ سرعته تیپ ترونیک باشه که نبود .
در کُل ، به دل من نشسته ، بخصوص طراحی داخلیش و همینطور اپتیما جدید .
net
۴ اسفند ۱۳۹۸در قسمت مثلثی شیشه از پروفایل جانبی کنار خط شیشه درب دوم قسمت سفید رنگ چی هست؟ خیلی بد هست این قسمت سفید رنگ.اگزوزها مصنوعی هست بد هست و اگر دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر بود .اگر سپر جلو زیر جلوپنجره بسته بود زیباتر میشد.در وسط جلوپنجرههای مدلهای مختلف کیا در در ویط جلوپنجره که از بالا و پایین فرورفتگی داره د هست و اگر مسطح بود قشنگتر بود مثلا در همین جلوپنجره کیا بالا و پایین آرم کیا فرورفتگی کمی داره که بد هست
امین
۱۲ اسفند ۱۳۹۸با نظراتت موافقم
سپر خروجی اگزوز نداره
این مدل نیمه فول در طراحی هست و مدل فول مثلا اسپرت نیست
مهردادكمال
۴ اسفند ۱۳۹۸ایران و کره جنوبی تقریبا با هم شروع به مونتاژ اتوموبیل کردن الان اونا کجا و ما کجا
ادعامونم گوش فلک رو کر کرده
Abbas.Lambo
۵ اسفند ۱۳۹۸در عوضش امنیت داریم،در عوضش موشک داریم،در عوضش ما میریم بهشت تو بغل حوریا،یه چیز جالبم که داریم اینکه وقتی شبا میخوابیم صبح پا میشیم به اندازه یه قرن پیشرفت کردیم منتها از عقب،مثلا قیمت گوشی رو رسوندیم به ماشین،ماشین رو به خونه و….پس وضع ما خیلی بهتره داداش!!!
مهردادكمال
۵ اسفند ۱۳۹۸عالی گفتی متاسفانه خیلی ها کور و کر هستن واقعیت ها رو نه میبینن و نه میخوان بشنون
امین
۱۲ اسفند ۱۳۹۸طراحی داخلی این ماشین جالبه
امیدوارم این مدل عرضه شه و بشه تست ش کرد و فقط 2 چیز اول کیفیت کارایی کابین دوم کیفیت رانندگی
امیدوارم ایران هم عرضه بشه