کانسپت زیبای کیا پروسید حدود یک سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و نویدبخش محصولی جذاب از کرهایها بود. سرانجام نسخه تولیدی این خودرو به فرم یک شوتینگ بریک شیک و تر و تمیز و برادر GT آن در نمایشگاه خودروی پاریس پردهبرداری شده است. شما را با پروسید جدید آشنا میکنیم که خودروی خانوادگیتر سید اسپورت واگن است و البته فضای بار و کابین خود را خیلی قربانی طراحی جذابش نکرده است.
کیا برای سومین نسل پروسید فرم نه چندان محبوب سه درب کوپه را کنار گذاشته و فرم بدنهی منعطفتری را انتخاب کرده که البته رقیب مستقیمی ندارد. مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک وجود دارد اما برای خرید این خودرو باید پول بیشتری را بپردازید. موضوع جالب اینکه پروسید جدید تنها در مدلهای GT Line و GT فروخته خواهد شد تا خود را از نسخه سطح پایینتر اسپورت واگن متمایز کند.
این خودروی جذاب از همان پیشرانههای ۱ و ۱.۴ لیتری بنزینی و ۱.۶ لیتری دیزلی مدل عادی سید استفاده میکند و البته یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی قوی نیز برای مدل سید GT معرفی شده است. نسخه اسپورت این خودرو قدرت ۲۰۱ اسبی و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری خود را از طریق گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال میدهد.
طرفداران کیا همچنین از شنیدن اینکه پروسید تقریباً به اندازهی نسخه اسپورت واگن جادار است خوشحال خواهند شد. این خودرو فضای بار قابلتوجه ۵۹۴ لیتری را ارائه میکند که تقریباً با فضای بار ۶۰۰ لیتری مدل واگن استاندارد برابری میکند. کیا کار فوقالعادهای در طراحی خط سقف و نمای عقب پروسید و جذاب کردن این خودرو بدون قربانی کردن فضای بار انجام داده است.
نوار نورانی LED بخش عقب از جمله ویژگیهای خوب پروسید بوده و باعث تمایز این خودرو از نسخهی واگن عادی میشود. دیگر تغییر مهم این خودرو بازطراحی اسپویلر نصب شده در سقف و چراغترمز سوم است. همچنین نوشتهی پروسید در مرکز چراغ عقب بر خاص بودن این خودرو تأکید میکند. پروسید کمی طویلتر و بهطور قابلتوجهی کم ارتفاعتر از واگن بوده تا به این ترتیب ظاهر روانتری ایجاد شود. البته ارتفاع این خودرو از سطح زمین نیز کمی کاهش یافته است.
Mohammad
۱۳ مهر ۱۳۹۷یه طراحی فضایی دیگه . خسته شدیم از طرح های بی در و پیکر بابا یه چیزی بزنید حداعقل ۴ الی ۵ سال بشه تولید کرد این که سال دیگه از چشم میوفته
AMANTE
۱۳ مهر ۱۳۹۷سلام.
طراحیش اصلا فضایی نیست و یه طرح ساده و شیک به سبک کمپانی کیا داره و تا چند سال آینده هم اصلا دموده و خسته کننده نمیشه.
Arman
۱۳ مهر ۱۳۹۷فقط نمیدونم اگه طراحی هاشون بی در و پیکر هست چرا هر سال جوایز طراحی رد دات رو درو میکنن :))) اشکال نداره تو بخر سال دیگه که از چشم افتاد بفروش
به اندازه کافی دیس خوردی حالا برو :)))
net
۱۳ مهر ۱۳۹۷شبیه استیشنهای المانی هست،ماشینهای استیشن جالب نیست.رینگش زشته و این مدل جلو پنجره جدید کیا که وسط جلو پنجره از بالا و پایین یه کم رفته داخل ماشیناشو زشت کرده و اگر یکنواخت بود قشنگتر بود
ali
۱۷ مهر ۱۳۹۷پورشه پانامرای اقتصادی
علی
۷ اسفند ۱۳۹۹این طرحش را زیبا زده بخصوص در قسمت صندوق عقبش که محفظه درونیش عمیقتر ساخته تا جبرانه طول و عرض کمش را انجام بده و کاملا مناسب باشه برای مسافرت و حمل ساک و چمدان های بزرگ,کیا تا ده سال اینده کاملا بازار اروپا را فتح میکتد و رقیب سختی برای کمپانی های گلف و فلوکس واگن خواهد شد چون دقیقا از اپشن های مرسدس الگوبرداری میکند و بر خلاف بی ام خیلی بیشتر به زیباییه درون اتاقک اهمیت میده