این روزها در مورد کیا استینگر یک خبر خوب وجود دارد و یک خبر بد. خبر خوب اینکه این سدان پرفورمنس بهزودی بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه خواهد کرد که طبق گزارشهای قبلی، طی این بهروزرسانی، پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی استینگر ارتقاء پیدا میکند تا قدرت بیشتری تولید کند. علاوه بر این، انتظار بهروزرسانیهای ظاهری در دماغهٔ خودرو و همینطور صفحه آمپر آنرا هم داریم.
اما خبر بد اینکه این بهروزرسانی میتواند تلاشی بیهوده برای افزایش فروش رو به انحطاط استینگر و آغازی بر پایان کار این سدان پرفورمنس کرهای باشد. آمارهای سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نشان میدهند که استینگر فروش خوبی ندارد و تقاضا برای آن همواره رو به کاهش است. همچنین شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده بهگونهای که فروش سدان اسپرت کیا در سهماههٔ نخست امسال ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. این در حالی است که فروش ماه مارس استینگر با کاهشی ۴۰ درصدی بدترین شرایط را داشته است.
شیوع ویروس کرونا فشار اقتصادی بر خودروسازان وارد کرده و به همین دلیل آنها مجبور شدهاند محصولات سودآور و پرفروش خود را در اولویت قرار دهند تا بتوانند از عواقب ناشی از این پاندمی بهسلامت عبور کنند. این موضوع موجب شده استینگر در شرایط خطرناکی قرار گیرد و احتمال حذف آن بالا برود اما رئیس طراح کیا «کریم حبیب» در مصاحبه با تاپ گیر اشاره کرده که راهی برای زنده ماندن این سدان اسپرت وجود دارد.
حبیب دراینباره گفته است:
با وجود پیشرفته هرچه بیشتر تکنولوژی به سمت الکتریکیها و تغییر جهان و اشتهای بازار برای این نوع از خودروها، مفهوم خودروی اسپرت باید تکامل پیدا کند
اظهارت رئیس طراحی کیا تعجبی ندارد زیرا این روزها تقاضا برای خودروهای الکتریکی رو به افزایش بوده و این ممکن است به کیا برای پیوستن به این جریان بهمنظور ادامهٔ حیات و سودآوری فشار وارد کند.
MAHDI
۳ خرداد ۱۳۹۹با یه فیس لیفت طراحی بهتری خواهد داشت. شاید اگه یکم بروزتر نگهش میداشتن فروش بهتری میداشت. چون عملکرد و پرفومنس خوبی داره این ماشین.
کیا اپتیما جدید طراحی پخته تری نسبت به این مدل داره در طراحی جلویی. یعنی کیا میتونست در نسخه بروز شده این ماشین یه طراحی جذاب داشته باشه. ولی انگار بیخیالش شده.
Zonda R
۳ خرداد ۱۳۹۹درود بر سردبیر گرامی پدال
لطف کنید در مورد K132 یه مقاله بزارید
بمناسبت تیزر جدید
سپاسگزارم
رامتین
۳ خرداد ۱۳۹۹اگر سئوالی داشتی در مورد k132 و k125 بفرمایید.
Farzad
۳ خرداد ۱۳۹۹این یعنی پاک کردن صورت مسئله ، حقیقت اینه که استینگر یه شکست محض برای کیا بوده .
Joker
۳ خرداد ۱۳۹۹یاد آئودی افتادم که قصد داشت با خاتمه دادن به تولید r8 و سوءاستفاده از محبوبیت r8 واسه سوپرکار الکتریکی خودش جا رو باز کنه تا بلکه خریداران رو رو به اجبار بکشه سمت خرید اسباب بازی برقیش در صورتی که یکبار شکست سوپرکار الکتریکی رو با ساخت چندین دستگاه از r8 اسباب بازی(همون الکتریکی) تجربه کرده بود،تازگیا خبر رسیده آئودی پشیمون شده و قصد داره نسل بعدی r8 رو با ساختار جانشین هوراکان که از انجین ۱۰ سیلندر و با سیستم هیبرید خفیف بهره میبره توسعه بده،کیا هم بهتره صبر پیشه کنه تا بعد از کرونا یه تکون به بازار خودرو وارد بشه تا استینگر فیس لیفت شده با قدرت ۴۲۰ اسب بخاری بتونه خودی نشون بده و بعد راجب بازنشستگی اجباریش تصمیم بگیره…
ارسلان
۳ خرداد ۱۳۹۹شرکتایی که توی دنیای خودرو حرفی برای گفتن ندارن و تجربه ی بزرگان این صنعت رو ندارن برای همین همیشه در حال اشتباه کردن هستن و به همین دلیل برنداشون همیشه بی ارزش و بی پرستیژ باقی میمونه
حالا اشتباه شون چیه ؟؟؟ برقی کردن ماشینایی که قبلا بنزینی بودن اشتباه خیلی تابلویی هست که حتی منی که خودروساز نیستم اینو میدونم اگه این کاره درستی بود شرکت پورشه بجای اینکه تایکان رو بسازه میومد 911 برقی رو معرفی میکرد شرکت فولکس بجای اینکه ID-3 رو بسازه میومد از گلف الکتریکی رونمایی میکرد یا آئودی بجای معرفی ایترون جی تی میومد از آر-اس-5 الکتریکی رونمایی میکرد
موفقیتی که یک خودروی بنزینی بدست آورده بخاطر خصوصیات و روح اون خودرو بود وقتی شما بیای روح اون خودرو رو دستکاری کنی یعنی داری به موفقیت اون خودرو ضربه میزنی برای همین اگه قراره خودروی الکتریکی هم موفقیتی بدست بیاره این روح الکتریکی باید در یک کالبد جدید باشه تا مشتری رو به سمت مقایسه با روح قبلی خودرو که بنزینی بود نبره … چون وقتی یک تغییر ناخواسته از کمپانی به مشتری تحمیل میشه بحث مقایسه با قبل از تغییرات ایجاد شده مطرح میشه که نتیجه ش فقط ضرره ولی وقتی یک پلت فروم جدید ایجاد بشه دیگه مشتری به سمت مقایسه نمیره و اگه نکات مثبتی داشته باشه همونجوری که هست قبولش میکنه
شرکتای کره ای هم هنوز نمیدونن دنیا ماشین کره ای رو به چشم یه برند ارزان ساز بی پرستیژ میبینه که باید ارزان باشه تا توجیه خرید پیدا کنه دلیل شکست این ماشین هم همینه نه بنزینی بودنش قیمتش رو ارزان کنه تا نجات پیدا کنه
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۹حالا رنو که داره نابود میشه در دنیای خودروسازی حرفی برای گفتن نداشت؟عجب کارشناسان داخلی نظرات محیرالعقولی دارن بهتر نیست به جای صدور دانش اموختگان دانشگاهای برتر این عزیزان بفرستیم تا شاید برندهایی که حرفی برای گفتن ندارن نابوددد نشن
ارسلان
۳ خرداد ۱۳۹۹از کی تا حالا رنو جزو بزرگان بوده؟؟ ??? اونم فرانسه ای که بود و نبود به فروش ماشیناش توی ایران بنده طبق حرفای خودشون ? از وقتی هم ترامپ از برجام اومد بیرون و فرانسه مجبور شد بره از ایران افتادن توی هچل اگه ایران نبود رنو و پژو تا الان 10 بار ورشکست میشدن ?? حقیقت به شما فشار میاره تقصیر بنده نیست .
MAHDI
۳ خرداد ۱۳۹۹متاسفانه یا خوشبختانه حرف ارسلان درسته. شرکت رنو و پژو به شدت به بازار ایران وابسته بودن.یعنی اینو از کارشناس های فرانسوی چندسال پیش شنیدم که اگه بازار ایران نبود این شرکت ورشکست میشد.
مخصوصا پژو
datsun
۳ خرداد ۱۳۹۹همین الان هم پژوهای که تو ایران فروخته میشه مثل ۴۰۵ پارس ۲۰۶ و… امار فروشش به احتساب پژو فرانسه گذاشته میشه و صددرصد یه سهمی از ایران خودرو میگیره.
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۳۹۹الان مغزهای زنگ زده میریزن تو سایت در مورد اینکه اه حیف شد صدای غرش ماشین از بین میره و اون سلیندرای لعنتی نباشه فلانه و از این اراجیف زیبا
شروع میکنن توهین به طرفدارهای خودروهای برقی و پاک و آینده ایی که از قبل مشخص شده و روش برنامه ریزی کردن
ممد ژانگولر
۳ خرداد ۱۳۹۹داداش کیان ما که نفهمیدیم تیکه انداختی یا تعریف کردی
ولی با تمام نیتهات ?❤️??
سینا BMW
۳ خرداد ۱۳۹۹وقتی فقط ظاهر قضیه رو میبینی مشکل همینه ، وقتی نمی دونی پشت همین برقی های به ظاهر مهربون چه چیزی هست مشکل بوجود میاد
ممد ژانگولر
۴ خرداد ۱۳۹۹سینا جون داداش شما که باتنو میبینی بگو چه خبره ما هم بدونیم
منتظریم
رخست دانشمند
مهرآیین
۳ خرداد ۱۳۹۹شرکت کیا و اکثر برندهای خارجی برای نجات خودشان از بحران به فکر خالی کردن جیب مشتری هایشان نیستند…….الآن حتی نماینده مجلس و کارشناسان هم دارند اذعان میکنند پرایدی که 16 میلیون هم نمی ارزد در بازار آزاد 80 میلیون تومان معامله می شود
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۹قصد دفاع از لگن سازان ندارم ولی مرد حسابی یک گیربگس پراید تو بازار ازاد حداقل ۵ تومن فی میخوره حالا چهار تا لاستیک و یک دیسک و صفحه و چهار تا صندلی بزاری کنار هم میشه ۱۰ تومن چطوری شما ۱۶ تومن در اوردی الانی کی موتور ۱۲۵ بالای ده میلیون فی میخوره
Farzad
۳ خرداد ۱۳۹۹پراید در صورتی ۸۰ میلیون می ارزه که ۷۵ میلیون تو داشبوردش باشه . ( فان اما واقعی )
مهرآیین
۳ خرداد ۱۳۹۹@مهدی
ببین در این دو شرکت فرغون سازی چه اوضاع قمر در عقربیست که نمایندگان مجلس و مسئولان که خودشان در پشت پرده به هزاران طریق رانت خواری می کنند دارند اینگونه میگویند!! وقتی قیمت دلار را مصنوعی بالا نگه داشته اند معلوم است که قیمت ها نیز مصنوعی بالاست . از طرفی در این دو سال نوسان نرخ دلار نیز بسیار تاثیر گذار بوده و به نفع دو فرغون ساز داخلی بوده طوری که هر بار دلار گران شده قیمت ها نیز بالا رفته ولی بعد از چند ماه که قیمت دلار ریزش داشته قیمت ها پایین نیامده و همچنان بالا مانده و چند ماه بعد که دوباره قیمت دلار بالا رفته قیمت ها بازهم افزایش پیدا کرده و وقتی دوباره ریزش قیمت دلار را داشتیم خبری از ارزانی نبوده و دوباره با بالا رفتن دلار افزایش دوباره قیمت و ………. این دور باطل در این دو سال همچنان ادامه دارد!!! آیا با این اوصاف پراید حتی 16 میلیون هم می ارزد؟؟
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۹دلار یک معیار و پول بین اللملی هست وقتی دلار میره بالا یعنی اقتصاد میافته پایین الان رشد اقتصادی کشور منفی ۹ درصد هستش و قیمتی هم که مجلس تعیین کرده میشه حدود ۳ هزار دلار انصافا قیمت پراید همین سه هزار دلار هستش شما نگاه بمداز تاتا نانو ارزان ترین خودروی جهان حدود ۲۰۰۰ دلار هستش که خداییش پراید از اون بهتره به نظر من مشکل شما اینه که داری با معیار ریال میسنجی در حالیکه ریال نتبود شده وفتی یک پفک شده ۴۰۰۰۰ ریال نمیتونی بگی پفک گرونه در واقع این ریالی که بدبخته در اصل معیار شما برای قیمت گذاری پراید درست نیست چون ارز واقعی و پول با ارزش و جهانی و با ثبات دلار هستش که پراید تا حدودی در محدوده سه هزار دلار منطفی هستش البته به نظرم حدود ۲۰۰۰ دلار منطقی تر بودش
مهرآیین
۴ خرداد ۱۳۹۹@مهدی
حرف شما درست اما شما به نوشته های من دقت نکردید ، منظور من این بود که بانک مرکزی و دولت خودشان نرخ دلار را بخاطر جبران کسری بودجه دستکاری و بالا پایین می کنند و با هربار افزایش وقتی که همه چیز از جمله ماشین گران شد مجدداً نرخ را پایین می کشند ولی چیزی ارزان نمی شود اما با افزایش دوباره نرخ دلار دوباره همه چیز از دفعه قبل هم گران تر می شود!!! و مرتب دارند این کار را تکرار می کنند
مهرآیین
۴ خرداد ۱۳۹۹@مهدی
شما خودتان هم میگویید پراید 2000 دلار بیشتر نمی ارزد . یعنی اگر حتی با دلار 17000 تومانی حال حاضر هم حساب کنید یعنی 2000 دلار را ضربدر 17000 تومان کنید قیمت پراید 34 میلیون تومان می شود نه 80 میلیون تومان!!!!! تازه خودرو سازهای داخلی دارند از ارز دولتی 4200 تومانی استفاده می کنند پس شما باید 2000 دلار را ضربدر 4200 تومان کنید که می شود هشت میلیون و چهارصد هزار تومان دوست عزیز !!!!! پس این گفته من که پراد 16 میلیون تومان هم نمی ارزد صحیح است .
مهرآیین
۳ خرداد ۱۳۹۹@مهدی
همان موتور 125 هم که میگویید نباید بیشتر از یک میلیون تومان باشد .
ahmad
۵ خرداد ۱۳۹۹خودروساز ارز آزاد نیمایی میگیره نه ۴۲۰۰
اطلاعاتتون رو بالا ببرید
مهرآیین
۵ خرداد ۱۳۹۹@ahmas
ایرانخودرو و سایپا فقط در اردیبهشت ماه سال 99 ، چهار میلیارد و هفتصد میلیون دلار ارز دولتی 4200 تومانی دریافت کردند…….میتوانید خبرهای مربوطه را سرچ کرده و مطالعه نمایید
مهرآیین
۵ خرداد ۱۳۹۹اردیبهشت ماه سال 98
Mohsen. G
۶ خرداد ۱۳۹۹خیلی جالبه که من و شما بدون اینکه درس در زمینه اقتصاد خونده باشیم یا حداقل مطالعات جامعی در این مورد داشته باشیم جوری در مورد دلار و ریال و اقتصاد ایران و جهان نظر میدیم که یه اقتصاد دان با تجربه هم جرات اینهمه صراحت رو نداره… بدبختی اینه که اینجور نظرات متر و معیار داره و با عدد و رقم و ریاضی باید در موردش صحبت کرد و یه مفهوم انتزاعی نیست… ولی چه میشه کرد… اینجا جاییه که میشه کیلویی نظر داد و کسی به کسی نیست.
مهرآیین
۶ خرداد ۱۳۹۹@محسن
اتفاقاً من فارق التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدریت صنعتی هستم و در دانشگاه با درس های تخصصی اقتصاد سر و کار داشته ام ، نکند منظور شما اقتصاد به شیوه مسئولان است که تورم چند صد درصدی را با آمار و ارقام دلخواه خودشان 41 درصد اعلام می کنند؟؟
مهرآیین
۴ خرداد ۱۳۹۹@مهدی
منظور من شما نیستید . این گرانی ها به نفع هیچ کسی نیست ولی یک عده هستند که دلار و سکه و خودرو احتکار کرده اند و هر وقت که گران می شود این نادان ها کیف می کنند و سر از پا نمی شناسند در حالی که یک عده دیگر هر روز فقیرتر می شوند . همه ما سوار یک کشتی هستیم و حالا این کشتی سوراخ شده و همه داریم باهم غرق می شویم…………. تایتانیک وقتی داشت غرق میشد طبقات پایین میزدند تو سر خودشان در حالی که طبقات بالا هنوز داشتن می رقصیدند ولی عاقبت همه آنها یکی بود
ahmad
۵ خرداد ۱۳۹۹از پایان سال ۹۷ هیچ ارز ۴۲۰۰ تومنی به خودرویاز پرداخت نشده و در سال ۹۸ هم ارز نیمایی ۸۵۰۰ تومنی میگرفتن و الان هم ارز نبمایی حدود ۱۷ تومنه.هر خبری غیر از این هم کذبه
msn
۳ خرداد ۱۳۹۹کیا و به طور کلی گروه هیوندای خودروساز موفق و قابلی هستند ولی فقط در رده خودروهای اقتصادی! این گروه تونستن با ساخت خودروهای با کیفیت , شیک و پر اپشن عرصه رو واسه خیلی از برندهای قوی و پر سابقه { تو رده اقتصادی} تنگ کنند و یه تکونی به اون ها بدن . نمونه اش کمپانی معظم تویوتا که مجبور شد یه تکونی به طراحی های ساده و دمده خودش بده و کمی هیجان و اپشن چاشنی خودروهای با کیفیت و با اطمینانش بکنه.
اما به قول معروف “کار هر من نیست خرمن کوفتن” . کیا و هیوندای بهتره تو همون حوزه ای ک تجربه و موفقیت دارند تلاش کن. اینکه زود با اطمینان به نفس کاذب بخوان بابزرگان تو هر رده ای رقابت کنند راهی جز به شکست نمیبره . حالا حالا ها باید کار کنند تا ب اونجا برسند.
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۹فقط با توان بالاتر بره سازه سبک تر و مستحکم تر بشه و سیستم هیبرید بهش اضافه بشه تا شتاب بهتری داشته باشه آنوقت یه جی تی اار ازش درمیاد