غرفه اطلس خودرو در نمایشگاه بینالمللی خودروی تهران، جدای از اسپورتیج جدید یک مهمان ویژه دیگر هم داشت: اُپتیما هایبرید سفیدرنگ با لاستیکهای فاق بلند دوستداشتنی!
این سدان کرهای نخستین بار در نمایشگاه سال گذشته شیکاگو معرفی شد و پس از آن در چند رویداد مهم دیگر به نمایش درآمد. در بخش پلتفرم و قوای فنی با برادر هموطنش یعنی هیوندای سوناتا (هایبرید) یکسان است و پس از سوناتا و کمری هایبرید، سومین سدان اندازه متوسط برقی-بنزینی آسیایی بازار ایران محسوب میشود.
اُپتیما هایبرید در نمای بیرونی اختلافاتی با گونه بنزینی دارد. سپرهای متفاوت جلو و عقب، نشان دو رنگ Eco hybrid روی گلگیر جلو و درب صندوق بار، لاستیکهای فاق بلند، حذف لوله اگزوز در بخش عقب، طرح جدید و بسته جلوپنجره و عدم تعبیه دیفیوزر در زیر سپر عقب از آن جمله هستند.
ویژگیهای فنی
- طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۸۵ / ۱۸۶۰ / ۱۴۶۵
- فاصله بین دو محور: ۲۸۰۵ میلیمتر
- قوای فنی: پیشرانه درونسوز بنزینی + یک موتور الکتریکی
- مشخصات پیشرانه درونسوز: ۴ سیلندر ۱۹۹۹ سیسی GDI – دارای ۱۶ سوپاپ
- حداکثر قدرت بلوک بنزینی: ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
- حداکثر توان موتور برقی: ۵۱ اسب بخار در ۱۷۷۰ تا ۲۰۰۰ دور بر دقیقه
- بیشینه گشتاور پیشرانه درونسوز: ۱۹۰ نیوتنمتر در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه
- بیشینه گشتاور موتور برقی: ۲۰۵ نیوتنمتر در ۵۰۰ تا ۱۷۷۰ دور بر دقیقه
- مجموع بازدهی: ۱۹۲ اسب بخار + ۳۶۷ نیوتنمتر
- جعبهدنده: شش سرعته خودکار
- مصرف سوخت در یکصد کیلومتر شهر/بزرگراه/ترکیبی: ۶ لیتر/۵.۱ لیتر/ ۵.۶ لیتر (طبق برآورد EPA)
- ظرفیت باک بنزین: ۶۰ لیتر
- استاندارد آلایندگی: یورو ۶
ایمنی
- هفت کیسه هوا / ترمز ضد قفل (ABS) / سامانه هشدار نقاط کور (BSD) / حسگر پارک عقب / نمایشگر فشار باد لاستیکها
تجهیزات بیرونی
- هفت رنگ بدنه متنوع: قرمز تمپتِیشن (Temptation Red)، مشکی صدفی آرورا (Aurora Black Pearl)، آبی گرَویتی (Gravity Blue)، گرافیتی پلاتینوم (Platinum Graphite)، نقرهای آلومینیومی (Aluminum Silver)، نقرهای ابریشمی (Silky Silver)، سفید صدفی برفی (Snow White Pearl).
- حسگر باران – چراغ جلو زنون – چراغ روشنایی در روز (DRL) – کنترل خودکار روشنایی – آینههای جانبی با راهنما – چراغشوی جلو – مهزدایی خودکار شیشهها – لاستیکهای ۵۵/۲۱۵ با رینگ ۱۷ اینچی
امکانات داخلی
ورود بدون کلید / استارت دکمهای / ترمز پارک برقی (EPB) / سامانه حافظه یکپارچه صندلی / سانروف پانوراما / گرمکن غربیلک فرمان / کروز کنترل هوشمند / تنظیم برقی صندلیهای جلو / دوربین دید ۳۶۰ درجه / بلوتوث / گرمکن غربیلک فرمان / شارژر بیسیم تلفن همراه / سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، CD و رادیو / گرمکن صندلیهای جلو / آینههای جانبی تمام برقی مجهز به گرمکن
رضا
۵ اسفند ۱۳۹۵مگه قرار نبود گمرک ۴۵ درصدی رو خودروهای هیبرید اعمال نشه؟ ***
Davood
۵ اسفند ۱۳۹۵هیبریدیها عوارض گمرکی فقط 5درصد میپردازن ولی 9درصدمالیات و دوتا ده درصد شماره گذاری ویک 5درصد وغیره که جمعا چیزی حدود 40 درصد میشه . ولی برای خودروهای بنزینی 2500سی سی عوارض گمرکی 55 درصده وبا عوارض شماره گذاری و مالیات و تبصره 13 و عوارض شهرداری وغیره حدودا 100 درصد میشه .
Saied
۶ اسفند ۱۳۹۵چی بگم. ادم هیچی نگه بهتره. ماشین هایی که عرب ها واسه دست گرمی میخرن شده واسه ما افسانه. حالا بیا فرد معمولی ۱۹۰ تا جور کن.
بهرام
۶ اسفند ۱۳۹۵آخه داداش من خیلی خیلی ببخشیدا ، آدم معمولی غلط بکنه به ماشین ۱۹۰ تومنی فکر کنه … یکیشم خودمم ???
ashkan
۶ اسفند ۱۳۹۵من نمیدونم چرا ماشین میاد ایران مدل سال پیشش افت قیمت نمیکنه هیمدل جدیدش از روز اول مدل سال پیش 20 تومن گرون تره
الان همین اپتیما 2 سال پیش صفرش رو 130-140 میچرخید الان رو 170-190
Man
۶ اسفند ۱۳۹۵یه عده ….. نشستن تو مجلس بخدا به اندازه اون جهان سومی هم که همه میگن …….عزیز من شما با یه حساب سر انگشتی میفهمی که این خودرو سازها هزینه ای که بر روی بهداشت و درمان . بیمه . تبعات اجتماعی و غیره ای که
شما میپردازید یعنی از جیب دولت میره فقط بخاطر نگه داشتن این خودرو سازها میبینی داری زیان میکنی. ۲تا میدی یکی میگیری . همه هم ناراضی اند هم مردم هم خودرو ساز هم دولت. عزیز من یه بار ببند دره این …. بره جماعت راحت بشن بره دیگه
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵.
ورود ماشین های هیبرید به پاک شدن هوای کلان شهر ها کمک میکنه.
کاش قیمت ماشینی که استاندارد آلایندگی یورو 6 داره ، منصفانه تر حساب میشد تا خریدش راحت تر بشه.
اپتیما ی هیبرید هم بسیار زیباست و مصرف کمی داره. نزدیک به ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور که برای این کلاس عالیه
احتمالا شتابش بسیار خوب خواهد بود.
امیدوارم قیمتش زیر ۱۷۰ تومن دربیاد.
Mehran
۵ اسفند ۱۳۹۵فک کردی شورای رقابت اجازه میده این ماشین زیر ۱۷۰ فروخته بشه! شورای رقابت هم اجازه بده شرکت رقیب نمیزاره،بازار رقابت این کلاس دست سلطان واردات خودرو ایرانه ،خوش خیالی هاااا
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵.
من اظهار امیدواری کردم، نه پیش بینی.
به هر حال دلمون رو خوش کرده ، مثبت فکر میکنیم. ( ضرری نداره) ¯\_(ツ)_/¯
sunmartin
۵ اسفند ۱۳۹۵205 اسب شتاب قابل قبول پیمایش مسیر با حداقل سوخت کابین فراخ و طراحی اکستریور و اینتریور عالی ساده و کارآند 5 ستاره ایمنی بزرگراه های آمریکا و 5 ستاره از اروپا دوستدار محیط زیست آپشن های کارآمد و تکنولوژی های مناسب در این خودرو همگی منبعث از فروش بالای این خودرو در پیش روی کیا موتورز است با این حال کم شدن گارانتی اینخودرو از 7 سال به 5 سال در ایران گویای این مطلب است که کیا موتورز در ایران نماینده ولقعی ندارد چرا که شرکت های واسطه ای با این تدابییر فروش و کاهش وارانتی و گارانتی نمیتوانند ادعای اتصال به شرکت سازنده را نمایند
pooriya
۵ اسفند ۱۳۹۵چرا شرکت اطلس خودرو ماشین فول آپشن نمیاره ؟؟؟
بر عکس شرکت آسان موتور که ماشین فول آپشن عرضه میکنه هر دو شرکت هم برا خاندان گرامی هست فکر کنم میخان با این سیاست فروش هیوندا رو بیشتر حفظ کنن
hrezzati
۶ اسفند ۱۳۹۵از همه *** همین نماینده های آسان موتور و اطلش خودرو اند. توی گرون شدن ها با ارز دارو ماشین وارد کردند و به ملت به قیمت دلار ۴۰۰۰ تومنی فروختن. به خود من وراکروز رو ۲۱۰ تومن انداختن. در حالیکه طبق قرارداد باید ۱۶۹ تومن تحویلم میدادن. تازه گرم کن صندلی عقب و کلی امکانات آی ایکس ۵۵ رو هم نداره. ***
فقط تویوتا و هوندا
۵ اسفند ۱۳۹۵اولاً که توان ترکیبی خروجی 192 اسب بخاره نه 205. ثانیاً مصرف سوخت ترکیبی هم 42mpg هستش یعنی حدود 5.7 لیتر نه 4.7 لیتر. میتونید تو سایت خود کیا یا سایت های معتبر دیگه ببینید.
سردبیر
۵ اسفند ۱۳۹۵سلام. داده های اولیه منتشر شده، توسط اطلس خودرو اعلام شده بود که با توجه به اطلاعات رسمی خود کیا اصلاح گردید.
ممنون از نکته سنجی شما.
امین
۵ اسفند ۱۳۹۵حالا همه برا ما هایبرید کار شدن. خودروهای هایبرید بدلیل استفاده از باتری و قوای الکتریکی، حساسیت خیلی بیشتری دارن و خودرو سازی پا به این عرصه میذاره که قابلیت اطمینان بالای داشته باشه مثل تویوتا.
من نمیدونم این کره ای ها با چه جرئتی سمت هایبرید رفتن. واقعا اعتماد به نفس بالایی دارن. عمر باتریای تویوتا ۱۵ ساله. بعید میدونم عمر باتریهای کره ای ها بیش از ۵ سال برسه. واقعا اینا هنوز امتحان خودشونو پس ندادن. رفتن سمتشون ریسک بزرگیه.
تویوتا بیش از ۲۰ ساله داره هایبرید میزنه تا به اینجا رسیده. حالا اینا یه شبه هایبرید ساز شدن!!!!!
Ace
۵ اسفند ۱۳۹۵محض اطلاع :
باتری های شورلت بولت، که الان بیشترین دامنه ی مسافت رو در بین خودروهای الکتریکی داره ، LG میزنه.
Mehran
۵ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز مطمئن ترین و کادرست ترین باتری های لیتیوم که تا بحال تولید شدن اول پاناسونیک دوم سامسونگ سوم سانیو چهارم ال جی هستن( وارتا و سونی) با فاصله زیاد بعد از سامسونگ و ال جی قرار میگیرن،میتونی خودت سرچ کنی،اتفاقا با نظری که در مورد هیبریدهای تویوتا دادی اصلا موافق نیستم. هیبریدهای تویوتا و لکسوس شاید اقتصادی ترین و پاک ترین باشن ولی بهترین نیستن
فقط تویوتا و هوندا
۶ اسفند ۱۳۹۵شما که اهل سرچ کردن هستی پس برو سرچ کن ببین بهترین و مطمئن ترین هیبریدی های دنیا رو کی میزنه. شایدم منظورت از بهترین، زیباترین بوده که باهات موافقم زیباترین هیبریدی های دنیا رو تویوتا نمیزنه. همه ی دنیا تو بحث ماشین های هیبریدی مدیون تویوتا هستن. کیا که هیچ، غول های خودروسازی دنیا از تکنولوژی هیبریدی تویوتا و تکنولوژی دوستدار خرس های قطبی تویوتا پریوس استفاده میکنن. نظیر مکلارن پی 1. اینو من نمیگم. جرمی کلارکسون تو قسمت اول گرندتور گفت. پس لابد بهترینه که به قول کلارکسون غول های خودروسازی دنیا ازش استفاده میکنن. کم خودروهای هیبریدی نیستن که هم قیمت خودروهای هیبریدی تویوتا هستن، ولی چرا اینقدر فروششون نسبت به تویوتا کمتره. بحث فروش هیبریدی های تویوتا هم چند روز پیش پدال گذاشت که میتونید ببینید دیگر کمپانی ها حرفی برای گفتن در مقابل تویوتا ندارن. دوستمون آقا امین هم شاید یه کم تند صحبت کرد، ولی خدایی حرفاش در مجموع درسته. خداوکیلی شما هیبریدی تویوتا رو ول میکنین برین هیبریدی کیا رو بخرین؟ تازه تو مملکت ما که ده برابر دنیا پول ماشین باید بدیم، حاضرین 200 میلیون که با زحمت و سالها جمع کرده اید پای کمری هیبریدی بدین، یا اپتیمای هیبریدی؟ بحث ظاهر رو هم نکشین وسط که کاملا نسبی و سلیقه ایه و کمری هیبریدی هم ظاهر خیلی خوبی داره مثل اپتیما. ولی از لحاظ فنی و کیفیت و قابلیت اطمینان و طول عمر مفید تویوتا کجا و کیا کجا. کیا خوبه ولی همه ی دنیا میدونن تویوتا چه قدر خوبتره. بعدشم ما هممون تو پدال عاشق ماشین هستیم حالا من کمتر شما بیشتر. مردم عادی رو کاری ندارم بهشون که تفاوت زیادی برندها براشون نمیکنه چون چیز زیادی ازشون نمیدونن. ولی من و شما که از برندها و تاریخچشون تا حدودی میدونیم، آیا بین تویوتا و کیا تفاوتی نیس؟ اصن میشه اسم این دوتا رو در کنار هم اورد؟ کیایی که نه تکنولوژی ساخت موتور از خودش داره نه تیم طراحی از خودش داره و به خاطر اینکه بتونه جایی تو دنیا برای خودش باز کنه میره از آلمان تیم طراحی میاره اونم به طور کامل آلمانی که حتی یه کره ای هم توشون نیس(حداقل تا اونجایی که من تو اینترنت سرچ کردم. شایدم اشتباه باشه) رو میشه با تویوتای با عظمت با اونهمه افتخاراتش تو زمینه های مختلف و کلی اختراعات و تاثیر گذاریش تو صنعت خودروسازی دنیا که یکیش همین ماشینای هیبریدیه که تکنولوژی روز دنیا هستش، مقایسه کرد؟ حالا هرچه قدرم که زشت باشه. به خدا من یکی که ماشینای زشت تویوتا مثل پریوس رو به قشنگ ترین ماشینای کره ای مثل همین اپتیما ترجیح میدم. چون پشت اون طراحی اصالت ژاپنی و مهندسی ژاپنی هستش که صدبرابر از اون طراحی بی اصالت کره ای برام زیباتره. به هرحال کیا یه خودروساز کره ایه پس باید اصالت کره ای داشته باشه نه اصالت آلمانی. به هر حال این ماشین هیبریدی کیا قطعا ماشین خوبیه به طور مطلق اما به طور نسبی و در مقابل تویوتا هنوز عقبه.
حالا جدای از بحث ماشین، شما گفتی تو بحث باتری های لیتیومی سامسونگ جزو مطمئن ترین هاس. من چیز زیادی از این موضوع نمیدونم، ولی برام جای سواله که این سامسونگ که این همه افتضاح تو زمینه باتری های موبایل مثل نوت 7 براش پیش اومده و کلی خسارات زده و درنهایت دست به گریبان شرکت های دیگه از جمله سونی برای ساختن باتری شده، چه جوری میتونه قابل اطمینان باشه؟ میشه لطفا منبعی که ازش این اطلاعاتو ذکر کردین بگین؟ تازه اگرهم واقعیت داشته باشه، مهم اون چیزیه که تو عمل اتفاق میفته و تو عمل همچین چیزی یه کم جای تعجب داره.
هاشم
۶ اسفند ۱۳۹۵امین خان ایا دیگه وقت اون نرسیده که از نظرات تعصب گونه دست کشید؟؟؟؟؟؟؟؟
یه حرفی که میخوای بزنی برو تحقیق کن و با اطمینان بگو.
کره جنوبی یکی از غولهای باطری دنیاست.
کمپانی ال جی برای شوورلت-رنو-ولوو-جنرال موتور…..باطری میسازه.
با تعصب به کره جنوبی نگاه نکنید.
اگه بحث گوشی موبایل هم بشه همه با تعصب میگن ایفون
در صورتی که کمپانی سامسونگ تمام صفحه نمایشهای گوشی ایفون 8 را قرارداد بسته که تولید کنه پس کمپانی که برای برنده مطرحی مانند ایفون داره قطعه تولید میکنه میتونه بهترینها را روی گوشیهای خودش هم بزاره.
بحث گوشی بیربط بود ولی میخوام بگم دست از نظرات تعصب گونه بردارید.
در ضمن انتخاب بین خودروهای کره ای و ژاپنی بحث خوب و خوب تره نه اینکه بین خوب و بد باشه.
بهزاد
۶ اسفند ۱۳۹۵باطری هیبرید های تویوتا نیکل هست و لیتیومی نیست.
عمر باطری های نیکل بیش از 15 ساله و لیتیوم ها حدود 5 سال.
Mehran
۶ اسفند ۱۳۹۵اخه من سر چی الان باید بحث کنم با این دلایلی که شما میارین. نیکل متال یه باتریه منسوخ شده است.الان تو تمام دنیا غیر از هیبریدی های تویوتا هیچ جا دیگه نمیتونی باتری نیکل متال پیدا کنی.لکسوس سی تی ۲۰۰ هم برا همین شکست خورد.خدمت اون دوستمونم که میگه باتریای سامسونگ تو موبایل ترکیده و فلان باید عرض کنم صنعت خودرو یه مبحثه موبایل یه مبحث دیگه.خوشتون بیاد یا نیاد کشور کره و مخصوصا سامسنگ پرچم دار صنعت باتری لیتیومه
بهزاد
۶ اسفند ۱۳۹۵بنده از شما معذرت میخوام ولی این حرف هایی که از جایی شنیدی یا خودتون ساختید در دنیای امروز دو قرون ارزش نداره! آخه مگه مجبورید هر چی که به ذهنتون رسید بدون تحقیق و با تاکید اونو به زبان بیارید!
صنعت باتری از نوع لیتیومی دارای تولیدکننده هایی هست و در این بخش از بازار نیز ژاپنی ها لیدر هستند!
ژاپنی ها حدود 70 درصد از تولیدات جهانی را به عهده دارند و بزرگترین تولید کننده ی جهان شرکت پاناسونیک با 42 درصد اول هست و شرکت های دیگر؛
Aesc
Gs yuasa
Sony
Toshiba
Murata
و چند شرکت ژاپنی دیگر بیش از 70 درصد بازار را کنترل میکنند.
سهم ال جی 7 درصد
و سامسونگ هم 7 درصد هست
Mehran
۶ اسفند ۱۳۹۵ایشون درست میگن ها ولی موضوع بحث اشتباه متوجه شدن. بحث سر ماشینای هیبریدیه نه شرکتای تولید کننده باتری پاوربانک و لپ تاپ.اینم لیست شرکتهای تولید کننده باتریهای هیبرید ها و ای وی ها
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_vehicle_battery_manufacturers&ved=0ahUKEwjRq-abx6jSAhVKw4MKHWiPBWwQFgiOATAS&usg=AFQjCNHg-VKBrV0BS0Ug1RrYLgrtfk5c7Q&sig2=XlbgfjtjelElz4-Mql2UHw
بهزاد
۶ اسفند ۱۳۹۵برادر من این لیست های ویکی را فعلا بیخیال بشید! حداقل میزان تولیدات شرکت هارو در نظر بگیرید ببینید تامین کننده هاش کی هستن و با توجه به فروششون مشخص میشه که لیدرها کجان.
در زمینه لیتیوم و صنعت خودرو باز شرکت پاناسونیک با 39 درصد اوله و aesc که با نیسان و چند شرکت دیگر کار میکنه 23 درصد سهم و ال جی 12 درصد و مابقی هم بعد از این سه قرار دارند.
الان تسلا و فورد و چند شرکت چینی و vw و… با پاناسونیک کار میکنند و نیازی نیست بگیم مجموع فروش اینها بیشتر از شرکت هایی هست که با کره ای ها کار میکنند.
Man
۶ اسفند ۱۳۹۵قیمت اپتیما الان ۱۷۳ میلیون هستش. مگه این نباید حدود ۳۰ درصد اینا ارزونتر باشه. یعنی حدود ۵۰ تومن ارزونتر دربیاد. یعنی قیمت واقعی این ماشین باید ۱۲۰ یا ۱۳۰ باشه چون گمرک کمتر میگره
Mehran
۶ اسفند ۱۳۹۵The Hybrid Car Battery: A Definitive Guide
http://www.hybridcars.com/hybrid-car-battery/ از پدال خواهش میکنم یه مطلب در این مورد بزاره
TRX
۷ اسفند ۱۳۹۵بحث خیلی جالبیه ولی به جای داشتن تعصب از برند و کشور هایی مورد اعتماد و سلیقتون از این اخبار لذت ببیرید که کشور ما هم بعد از ۷-۸ سال به فکر استفاده از ماشین های هیبریدی افتاده حتی به نظر من کمپانی byd هم توی این صنعت غولی هست برای خودش
محمود
۲۴ تیر ۱۳۹۶آخه شما سر چی بحث میکنید؟
هرکی تویوتا دوست داره بره تویوتا بخره
هرکی هیوندا و کیا دوست داره بره بخره
این چه مسخره بازی شده که تو هر سایتی که وارد میشی دارن درباره کره و ژاپن بحث میکنن همچین هم دعوا میکنن که انگار جزو مردم کره یا ژاپن هستن.
این شوت بازیا چیه آخه؟
اکثرا هم اطلاعات ندارن همینطوری یه چیزی میگن.
حالا خود ماشین رو ول کردن چسبیدن به باطری ماشین.
حالتون خوب نیست به خدا