موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) درجه ی TSP+ (حداکثر ایمنی) را به کیا اپتیما ۲۰۱۶ اعطا نمود. البته کیا این خودرو را به سیستم پیشگیری از برخورد جلوی انتخابی مجهز کرده بود.
به منظور کسب چنین رتبه ای از ایمنی، لازم است که خودروی مورد نظر در ۵ تست تصادف که عبارتند از همپوشانی کوچک جلو، همپوشانی متوسط جلو، تصادف از پهلو، استحکام سقف و جلوگیری از تصادف جلو، امتیاز “خوب” را بدست آورد. البته به لیست فوق باید درجه بندی “پیشرفته” یا “عالی” را هم برای پیشگیری از برخورد جلو اضافه کرد که کیا با تجهیز اپتیما به این سیستم، درجه “خوب” را بدست آورد.
معاون برنامه ریزی فروش کیا موتورز، اورث هدریک می گوید:
ما مفتخریم که اپتیمای جدید در خلال دسته ای از تست های سخت تصادف صورت گرفته توسط IIHS رتبه ی قوی ای را بدست آورده است. این رتبه مهر تاییدی است بر مهندسی ما و اولویتی که برای ایمنی خریداران قائلیم.
کیا فرزند عزیز خود را به لیست بلندبالایی از تکنولوژی ها مجهز کرده است که از جمله آنها می توان به دوربین دید عقب استاندارد در همه ی مدل ها اشاره کرد، این در حالی است که تریم های SX و SXL از مانیتور دید اطراف ۳۶۰ درجه سود می برند. تکنولوژی های دستیار راننده نیز عبارتند از کمک به تغییر خطوط، هشدار عقب خودرو، کروزکنترل هوشمند پیشرفته، تشخیص نقاط کور، کمک پارک عقب، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار.
اپتیما ۲۰۱۶ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری که ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید می کند، قیمتی برابر با ۲۱۸۴۰ دلار دارد، در حالی که تریم مجهزتر SXL با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و توربو با ۲۴۷ اسب بخار قدرت، با قیمت ۳۵۷۹۰ دلاری در دسترس است. تریم LX با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۸ اسب بخاری و تریم EX با پیشرانه ۲.۴ لیتری نیز قابل سفارش هستند.
منبع: iihs
ZIPPO
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ممنون از آقا شاهین گل
و ممنون از مطلب خیلی خوبی که گذاشتید
اپتیما جزو ماشین هاییهست که من خیلی بهش علاقه دارم و خوشبختانه دایم در حال پیشرفت و تکامله
مسعود
۱۵ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز منم خیلی سوناتا و اپتیما رو دوس دارم، اما نه تو ایران :)) دوس دارم برم جای دیگه..
نوید جهرمی
۱۵ فروردین ۱۳۹۵به به زیپوی عزیز. عیدت مبارک.
————
امسال یکی از مستندای خوبی که از تلویزیون پخش شد مستند تهران تقاطع سئول بود.بیخود نیست که کره ب اینجاها رسیده و ما از روزهای اولمون هم عقب تریم.درحالی که اگر درست اقدام کرده بودیم الان میتونستیم ب اروپا و امریکا ماشین صادر کنیم نه این که بشیم مونتاژ کار چینی ها اونم مونتاژی پایین تر از کیفیت چینیشون.
ZIPPO
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ممنون نوید عزیزی
عید شما هم مبارک همراه با بهترین آرزوها
شاهین
۱۵ فروردین ۱۳۹۵خواهش میکنم دوست عزیز
ارادتمندم
محمدرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۵عکس های تست مربوط به سوناتاست
ممد
۱۵ فروردین ۱۳۹۵قیمتش 21k هست، میاد ایران میشه 50 k
آخه چرااااااااا؟
دنده هفت
۱۵ فروردین ۱۳۹۵زورشون زیاده ، همه هواشونو دارن :||
احمد باقری
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ماشین باحالیه، ظاهر خوبی هم داره.
mojtaba89
۱۵ فروردین ۱۳۹۵این مهندسی در کسب نمره خوب در این تست سخت انقدر مهمه که همچنان برخی خودروهای مطرح شرکت های آسیایی و یا حتی اروپایی در کسب نمره کامل در این بخش ناموفق بودند و به طور مثال خودروی اسپورتیج همین شرکت کیا بعد از تلاش چند ساله ، گرچه در سایر بخش ها موفق بوده اما در تست Small Overlap همچنان عملکرد ضعیفی داره.
احسان
۱۵ فروردین ۱۳۹۵اینکه اپتیما تونسته این رتبه رو کسب کنه خیلی خوبه و افتخار امیزه. اما شاهین جان خیلی از خودرو ها درجه Safety pick plus گرفتن امسال! و فقط مختص کیا اپتیما نیست! ضمنا در سایت IIHS هم عکس های سوناتا LF هست. چون این دو خودرو به جز در تریم و جزئیات فنی با هم فرقی ندارن. ضمنا این خودرو ایربگ زانو هم دارد. در حالی که اپتیما و سوناتاهای ایران ایربگ زانو ندارن و همین عاملی هست که تست همپوشانی برخورد کوچک جلو رو تحت تاثیر قرار میده! تنها خودروهایی که فعلا در ایران با ایربگ زانو عرضه می شن میتسوبیشی اوتلندر، ASX و لنسر هستند. البته بعضی ها مثل ولوو و آکورد بدون ایربگ زانو هم TSP+ گرفته اند.
فرزام
۱۵ فروردین ۱۳۹۵عاقا من الآن موندم ماشینای ایرانی توی نام گذاری از این الهام گرفتن یا این از ایرانیها ؟
شما نگاه کنید : SLX – EX – LX …………… اینا همشون توی پراید و سمند و 405 پیدا میشن .
واقعا از کیا بعید بود این کارو بکنه ….. حالا ایران خودرو به خاطر کپی برداری از اسم ماشیناش چقدر از کیا غرامت میگیره ؟هان.! درسته یا نه؟ اینا برن گمشن . ما الآن خود چفا شدیم . اینا همش تقصیر ایسراعله .عیب نداره چیه ؟ نخیر . آمریکا هیچ غلتی نه متونه بکنه . میدونی چعرا ؟؟؟؟ هان ؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حامد
۱۵ فروردین ۱۳۹۵یه لاستیکش به تویوتا کمری و اکورد نمیدم.چون تجربه همشون داشتم
عباس
۱۵ فروردین ۱۳۹۵هر وقت آلمانی یا ژاپنی تو رنج 20 هزار دلار ماشین با این امکانات و آپشن داد داد که بتونه با بقیه کمپانی ها رقابت کنه شما بیا لاستیک,هیچی کل ماشین مال خودت خخخخخ
Hamid...Audi
۱۵ فروردین ۱۳۹۵واقعا فکر کردی یه کمپانی میاد سودشو کم کنه و به فکر مصرف کننده باشه؟!!!!
همون پولی رو که از کیفیت کم میزارن خرج آپشن میکنن برادر.
بهنام طیبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۵حمید ائودی عزیز شما هم خیلی بدبینانه به قضیه نگاه میکنی
عباس
۱۵ فروردین ۱۳۹۵چه ربطی داشت شما اگه مستند تقاطع سئول رو نگاه میکردی این حرف هارو نمیزدی!اگه کره رو بحث کیفیتش کار نمیکرد توی بازار آمریکا و اروپا جایی نداشت از اون حرفها زدی
بهنام طیبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۵مگه من گفتم کره پیشرفته نیست اقا عباس؟
عباس
۱۵ فروردین ۱۳۹۵من در جواب آئودی نوشته بودم. بهنام جان
بهنام طیبی
۱۶ فروردین ۱۳۹۵عباس جان من از شما پوزش میطلبم.شرمنده
بهنام طیبی
۱۵ فروردین ۱۳۹۵کره خیلی درتلاش که توانایی رقابت با المانی ها و ژاپنی ها پیدا کنه.افرین پیشرفت خیلی سریع دارن کره ای ها
sunmartin
۱۶ فروردین ۱۳۹۵کیا پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اینکه به مذاق شما خوش بیاد یا نه مهم نیست مهم بررسی های j.d power و کانسومر سرویس و کانسومر ریپورتز و تست های رد دات و ..است که همگی نشان از برتری کیا هیوندای دارند این دوخودروساز کره ای که بخصوص کیا با الهام از تفکر آلمانی چنین خودورهایی خلق میکنن با زوایای حساب شده آیرودینامیک قابل تحسین و ضریب اطمینان عالی مسلما یک ایده عالی در ورای تحقیق و توسعه خود دارند که اینچنین در اروپا و استرلیا و علی الخصوص آمریکا طرفداران زیادی کسب کرده من به خودورهای کیا بسیار مفتخرم که از ریو و سراتو و اپتیما تا سید و اسپرتیج و موهاوی و سورنتو دارای خلاقیت و کیفیت و ایمنی هستند عنصر خوب کیا هیوندای طراحی عالی و استهلاک پایین است بطوریکه عرصه را بر ژاپنی ها تنگ کرده اند