کیا

کیا ری Ray هیبرید

کیا مدل مفهومی RAY را بروی پلاتفرم forte بصورت هیبریدی آماده نموده و در نمایشگاه اتوموبیل شیکاگو به نمایش گذاشت.

ray یک کانسپت چهار نفره است که با کمک مواد بسیار سبک، سقف هگزاگونال (با لایه‏های جذب‏کننده انرژی خورشیدی) و سیستم خودکار کنترل دما به‏عنوان پنجمین محصول کیاموتورز محسوب می‏شود که در استودیوی طراحی مرکزی کیا در ایرواین کالیفرنیا در سال ۲۰۰۹ طراحی شد.


در واقع طراحان معتقدند به ‏دلیل استفاده از خطوط تند آیرودینامیک روی بدنه و شیشه بسیار کشیده که از جلو تا دوسوم عقب را پوشش داده، به‏وجود آوردن کمترین میزان فاصله چرخ‏ها تا اطاق، اگزوزهای uشکل و یا در‏هایی که خلاف جهت یکدیگر باز می‏شوند همچنین چراغ‏های منحنی گونه عقب همانند طراحی هواپیما است.

در داخل هم چنین المان‏هایی به چشم می‏خورد و بخش عمده قطعات داخلی از مواد قابل بازیافت تولید شده است. حتی به غیر از نمایشگر پنل شکلی که روی کنسول وسط شبیه به یک مستطیل آیرودینامیک است و نشان‏دهنده میزان دمای داخل و بیرون، سرعت و یا انرژی باقی‏مانده در باطری است، سقف نیز دارای تکنولوژی بوده که در صورت تابش آفتاب شدید به کمک سیستم هوشمند تهویه مطبوع داخلی اجازه نمی‏دهد داخل اطاق گرم و برای سرنشنیان غیرقابل تحمل شود.


با این صفحه نمایشگر لمسی بسیار سبک می‏توان حتی پیشرانه را خاموش و روشن کرد و یا خودرو را در دنده قرار داد، همچنین به یک سیستم اطلاع‏رسانی-سرگرمی ساخته شده توسط ماکروسافت متصل است که پخش‏کننده فیلم و موسیقی و حتی منتقل‏کننده‏اش روی تلفن همراه به کمک سیستم بلوتوث است.


کیا ray برقی با دارا بودن ضریب پسار ۰.۲۵cd و سیستم فرمان بی‏سیم دارای پیشرانه ۱.۴ لیتری gamma از نوع gdi با قدرت ۱۵۳ اسب‏بخار و یک موتور الکتریکی ۷۸ کیلوواتی است که انرژی خود را از یک باطری لیتیومی پلیمری می‏گیرد که در کل می‏تواند ۱۲۰۰ کیلومتر جوابگو باشد. این خودرو که قادر به رسیدن به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است در حالت hev 3 لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر و در حالت برقی ۱.۱۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر می‏سوزاند که با توجه به رینگ‏های ۲۰ اینچی و تایرهای ۱۹۵ با دیواره ۵۰ که ضد اصطکاک هم هستند دارای طول ۴.۴، عرض ۱.۸، ارتفاع ۱.۳ متر و فواصل اکسل‏های ۲.۷ متر بوده و در کل نشان‏دهنده رشد کیا در پرداختن به تولید خودروهای مفهومی برقی برای نسل آینده است.

مشخصات فنی:

* Length: 173.2 inches / 4,400 mm
* Width: 72.8 inches / 1,850 mm
* Height: 53.5 inches / 1,360 mm
* Wheel base: 106.3 inches / 2,700 mm
* Tires: 195/50 R20 low-rolling resistance
* Engine: 1.4-liter Gamma 153-hp GDI engine / 78kw electric motor
* Transmission: CVT/ fixed ratio
* Batteries: Lithium-ion polymer
* Top Speed: 109 mph
* Fuel Economy
* Pure HEV Mode: 77.6 mpg
* Plug-in HEV Mode: 202.3 mpg
* Vehicle Range: 746 miles
* Cd: 0.25
* Steering: By-wire

منبع: مجله ماشین – autoblog – roadandtrack

توجه: برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی ، روی آنها کلیک کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. فرهاد مهرتاش

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرتون چند هزار سال دیگه ایرانخودرو و سایپا میتونند اینجور خودرویی بسازند!؟
    اگه بسازند قیمت اون چند هزار بیلیون خواهد بود!؟

    1. ابوالفضل

      ۲۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من اگه اونا خودشونو جر بدن نمیتونن همچین چیزی درست کنن

    2. سعید

      ۲ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      70هزار سال دیگه

  2. juve

    ۲۶ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به جای خودروهای گازسوز از خودروهای برقی استفاده شود. بهتر نیست؟؟؟

    خطر آتش سوزیش کمتره و فکر نکنم مثل گاز آزار اذیت کنه و راننده رو عصبی!

  3. mohamad

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    1500 sale dige age harom nabashe

  4. سید علیرضا

    ۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    ببخشید ها این ماشین ها به نظرم سرطان هستند چون سوخت مورد نیاز ان ها کم است

  5. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    مشکلی درش نمی بینم ولی نمای پشتش انگار پرس شده که این تو ذوق می زنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا