عرضهی شاسیبلند بزرگ تلوراید به معنی پایان عمر موهاوی نیست زیرا این قدبلند قویهیکل کیا همچنان در کره جنوبی و چین عرضه خواهد شد. شاسیبلند موهاوی که در بازار آمریکا با نام بورگو شناخته میشود بیش از یک دهه است که در برخی بازارها حضور داشته بنابراین آماده شدن کیا برای معرفی نسل دوم آن جای تعجبی ندارد.
نسل جدید موهاوی پیش از این به فرم پیشتولیدی و با پوششهای استتاری فراوان مشاهده شده اما با آغاز بکار نمایشگاه سئول کره جنوبی، نسخهی کانسپت آن معرفی شده است. این کانسپت نام مسترپیس را با خود یدک میکشد بنابراین به جرات میتوان گفت کیا واقعاً به شاسیبلندش افتخار میکند. این خودروی مفهومی با واژههایی همچون بزرگ، برجسته و خشن تعریف شده و از ظاهر جدید و جلوپنجرهی دماغه ببری سود میبرد که توسط چراغهای متفاوتی احاطه شده است. این چراغها به اصطلاح مکعب یخی نامیده میشوند و قبلاً در برخی مدلهای کیا نیز دیده شدهاند.
در نمای عقب نیز یک چراغ سوم ترمز پهن با اسپویلر نصب شده روی سقف همراه شده و چراغهای LED نیز نوشتهی بزرگ موهاوی را احاطه نمودهاند. چهار خروجی اگزوز این کانسپت خبر از پیشرانهای قدرتمند را میدهند هرچند در بیانیهی خبری کیا اشارهای به سختافزار این شاسیبلند نشده است.
اما یک نکتهی جالب عدم وجود لوگوی کیا در این خودرو است. با سر زدن به وبسایت کیا در کره جنوبی یا چین و مشاهدهی نسل فعلی موهاوی همین داستان تکرار میشود. در تمامی تصاویر مربوط به شاسیبلند موهاوی بجای لوگوی آشنای کیا، نشان موهاوی دیده میشود.
با توجه به شیشههای تیرهرنگ این کانسپت و همچنین عدم انتشار تصاویری از کابین میتوان گفت کیا هنوز آمادهی رونمایی از کابین مسترپیس نشده است.
Sajjad
۹ فروردین ۱۳۹۸من فقط منتقد کپی کردن کره ای ها بودم
ولی خب بعضی از دوستان تحمل شنیدن نداشتن بماند
ولی هم این ماشین و هم سیگنیچر که مطلبش گذاشته شده خیلی ازشون خوشم اومد
این یکی طراحی جسورانه ای داره
بطن این ماشین یه موتور قوی میخواد تا با ظاهرش مچ بشه
Amir213r
۹ فروردین ۱۳۹۸حس میکنم هیوندا کیا چینی شدن …..
مثل خودروساز چینی به هر دری میزنن تا به طراحی محبوب برسن..
овsкиكMас
۹ فروردین ۱۳۹۸یه اکانت جدید دیگه با نظرات مشابه! حالا خوبه فورد تاروس اومده کپی لیفان ۸۲۰ زده بعد به اینا میگی چینی که جوایز رد دات طراحی رو درو میکنن!!
Mad.z.Max
۱۰ فروردین ۱۳۹۸اکانت ساز اصلی اومده به اکانت بقیه گیر میده : ))
Iman67
۹ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز این صحبت شما برای زمانی درست هست که برندی ۲/۳ سال باشه که تاسیس شده و بخواد وارد رقابت بشه نه کیا و هیوندا که در بطن رقابت هستن،با توجه به میزان فروشش میشه راحت گفت به طراحی محبوب رسیدن اما اینکه علاقه ندارن یک طراحی رو برای چند سال ادامه بدین برمیگرده به سیاست این برندها که در مطلبی که پدال هم گفت خودشون اعلام کردن علاقه ای به شباهت بین نسل ها ندارن،گویا با سلیقه مشتری ها هم جور هست این سیاست با توجه به اینکه طراحان بزرگی در این برندها مشغول به کار هستن مانند شرایر که باعث میشه جمله به هر دری میزنن برای طراحی برای این ها درست نباشه
مهدی
۹ فروردین ۱۳۹۸دقیقا به این بحثی که شما گفتی میگن برنامه ریزی استرلتژیک یعنی سیاست های شرکت ها با هم متفاوته مثلا زمانی که همه شرکت ها روی کوشی دکمه ایی باریک و ظریف تمرمز کردن اپل به دنبال گوشی لمسی با صفحه نمایش بزرگ رفت برعکس همه و حالبه که نوکیا با تغییر استراتژی به جای تولید گوشی به سمت سییتم های موقعیت جغرافیایی رفت در حالیکه بقیه به دنبال تولید سخت افزار گوشی بودن
овsкиكMас
۹ فروردین ۱۳۹۸فوق العاده هست طراحیش،شاید حتی از تلوراید هم بهتر بشه،تلواریدی که خودش عالیه و کامنت های پیج های موتور ترند و کار اند درایور رو میخورین همه به شدت تحسینش کرد ولی این میتونه از اون هم بهتر باشه اگه یه موتور خوب هم بزارن کنارش??بنظرم کیا از هیوندا بهتر هست طراحی شاسی بلندهاش
Archi KHAN
۹ فروردین ۱۳۹۸زیباست انصافا …
Iman67
۹ فروردین ۱۳۹۸طراحی زیبا و جسورانه
محمدامین مقدم
۹ فروردین ۱۳۹۸هیکل با ابهت و زیبایی داره
آرمان
۱۰ فروردین ۱۳۹۸اینارو هم آب میبره ؟!!!
ارسلان
۱۰ فروردین ۱۳۹۸احتمالا میخواد مثل هیوندای که جنسیس ر و برند کرد میخواد موهاوی رو برند لوکسش کنه