کیا سرانجام نسخه پایه هیبریدی کراساوور جدید خود با نام نیرو را در نمایشگاه شیکاگو رونمایی کرد. این خودرو از این جهت اهمیت دارد که زیربنا و ساختار آن از ابتدا بهعنوان یک خودروی هیبریدی طراحی شده و با خودروهای بنزینی دیگر که در نسخه هیبریدی هم ارائه میشوند، تفاوت دارد. این مسیری است که تویوتا با پریوس پیموده و اکنون دیگران نیز در حال ورود به آن میباشند.
نیرو نام خود را از کانسپتی گرفته که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی شده بود. این خودرو که کیا آن را HUV یا hybrid utility vehicle مینامد برای ارائه بهتری عملکرد در مصرف سوخت همراه با تجربه رانندگی جذاب، کاربردی و مهمتر از همه با طراحی مناسبی که هیبریدی بودن خود را فریاد نمیزند، شکل گرفته است. پلتفرم اختصاصی این مدل ساب کامپکت، ویژه خودروهای سازگار با محیط زیست کیا و هیوندای توسعه یافته که در هیوندای ایونیک نیز به کار میرود. این پلتفرم به آسانی برای خودروهای تمام الکتریکی، هیبریدی و پلاگین قابل تعمیم است. ضریب آئرودینامیکی این خودرو تنها ۰.۲۹ است که برای یک خودروی کراساوور کمنظیر است. قدرت بخش مدل نیرو، یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت GDI است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. این موتور در کنار یک موتور الکتریکی ۴۳ اسبی، درمجموع خروجی ۱۴۶ اسب بخار و ۳۶۴ نیوتنمتر را برای پیشرانه به همراه میآورد. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DCT به چرخهای جلو منتقل میشود. باتریهای ۱.۵۶ کیلووات ساعتی نیز از نوع لیتیوم یون پلیمر سبک بوده و در زیر صندلیهای عقب جاسازی شدهاند. کیا نیرو با استفاده گسترده از آلومینیوم در قسمتهای درب موتور و درب عقب و عناصر سیستم تعلیق و حتی کالیپرهای ترمز، توانسته در وزن صرفهجویی مناسبی را رقم بزند. حتی باتری ۱۲ ولت سنتی خودرو نیز حذف شده و وظیفه آن به باتریهای ولتاژ بالای لیتیوم یون پلیمر خودرو سپرده شده است. به گفته کیا، در این خودرو روی راحتی، فضای جادار و آرامش کابین توجه زیادی شده است. در قسمتهای مختلف اتاق و ستونها و کف خودرو از عایقهای چندلایهای استفاده شده که میزان ورود صدا به کابین را به نحو چشمگیری کاهش میدهند. همچنین در این خودرو از سیستمهای کمکراننده و فناوریهای پیشرفتهای نظیر تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط جاده، هشدار ترافیک از پشت، سیستم رانندگی خودکار، راهنمای سرازیری برای بازیافت انرژی و امکاناتی نظیر سیستم سرگرمی سازگار با آندروید اتو و اپل کارپلی همراه با نمایشگر لمسی ۷ اینچی و دسترسی به شبکههای مخابراتی و ماهوارهای بهره گرفته شده است.هنوز از سایر تواناییها و قیمت این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است.
مهدی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴از نظر من کیفیت اولین ملاک خریده یک ماشینه. واقعا تلاش کره ای ها هم تو این زمینه ستودنیه .تو همه ی زمینه ها دارن رشد می کنن. آینده ی خیلی خوبی داره کیا و هیوندا
moein
۲۸ بهمن ۱۳۹۴کیفیت خودرو های کره ایی خوبه !!!
سخن بزرگان
صدرا
۲۷ بهمن ۱۳۹۴واقعا اینکه بگیم کیا و هیوندای بدن خیلی بی انصافیه ! به پیشرفتشون تو این چند سال نگاه کنید… هم توی طراحی به بلوغ و الگو های مخصوص خودشون رسیدن هم تو کیفیت دارن به ژاپن و آلمان وآمریکا نزدیک میشن… خوش بحال مردمشون…
ارش
۲۷ بهمن ۱۳۹۴قابل تحسین هست
EFK
۲۷ بهمن ۱۳۹۴پشتش زشته
mohsen
۲۷ بهمن ۱۳۹۴تعرفه واردات خودرو برای سال 95 تعیین شد.(روزنامه دنیای اقتصاد)
تعرفه ها مانند سال گذشته.
بازهم مدیران نخبه این مملکت خودروهای با حجم بالای 2500 سی سی را خودروی لوکس فرض کردن.
واقعا ادم میمونه توی کله اینها چی میگذره؟؟؟؟؟
مثلا فلان خودروی چینی یا کره ای با حجم 2700 سی سی جزوه خودروهای لوکس حساب میشه ولی بی ام و ای 8 یه خودروی لوکس نیست و یه خودروی معمولیه که تو این مملکت همه میتونن بخرن و استفاده کنن.
شایدم من چیزی حالیم نیست و منافعی توی این کار برای مافیا وجود داره که من نمیدونم.
چون اینا معمولا جایی نمیخوابن که اب زیر پاشون بره.
نوید جهرمی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴این ها میخوان ب همهه دنیا بفهمونن که چ مدیران نابغه و بافهمی داریم.
فک کنم این غربیا هم دلشون به همین خاطر برامون سوخت که تحریمارو برداشتن.چون دیدن با وجود این مدیرا دیگه ب تحریما نیازی نیست و همینا پدر مردم ایران رو ب اندازه ی کافی درمیارن.
احمد باقری
۲۷ بهمن ۱۳۹۴خیلی چیز خوبی شده. خوب داره پیش میره، اما چه سود، فقط میشه دید و راجع بهش حرف زد. ما که نمیتونیم حتی یه 405 به درد نخوز بخریم.
یوسف
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ظاهرش از نسل جدید اسپورتیج الگوبرداری شده. در مورد کیفیت فنی و قابلیت اعتمادش نمیتونم نظری بدم ولی من تمام عکسای مربوط بهشو تو سایتای خارجی از جمله net car show دیدم و از جنبه ظاهری به هیچ وجهه در سطح رقابت با رقباش نیست، من که ظاهر اسپورتیج جدیدو نپسندیدم احساس میکنم کنار این خوشگله.
وحید
۲۷ بهمن ۱۳۹۴بهانه جدید چی میتونه باشه برای بنجل فروشهای وطنی–خوب اینکه هم برقیه هم کم مصرف هم زیر 2500 سی سی –یه لحظه مقایسه کنید که با پول این باید بریم امثال جک و هایما و کوفت و زهر مار بخریم
AB
۲۷ بهمن ۱۳۹۴چرا از موتور اوپتیما هیبرید که مجموع 200 اسب خروجی داره رو این مدل Huv استفاده نکرده ؟
shz
۲۷ بهمن ۱۳۹۴نمیدونم چرا فقط تویوتا راو4 مدل 2016چشم منو گرفته که با هیچ ماشین کراس آوری نمیتونم مقایسش کنم.چراااااااااااااااااااااااا آخه
arvin
۱۰ اسفند ۱۳۹۴عقبش خیلی شبیه به ریو2014-15هستش