کیا

جزئیاتی از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته کیا

گیربکس ۸ سرعته جدید کیا که توسط مهندسان داخلی این شرکت توسعه یافته همان اندازه‌ی گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این شرکت را دارد اما ۳.۵ کیلوگرم سبک‌تر است. کار بر روی این گیربکس از سال ۲۰۱۲ شروع شده و در خلال آن منجر به ثبت ۱۴۳ پتنت شده است که نه‌تنها باعث شده راندمان گیربکس افزایش یابد بلکه صدا، لرزش و ناهنجاری آن نیز کاهش پیدا کند.

kia-new-eight-speed-automatic-transmission-for-fwd-cars1
کیا پیش‌ازاین استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را در خودروهای دیفرانسیل عقب تجربه کرده اما مهندسان این شرکت مهارت بیشتری را برای قرار دادن عرضی این نسخه در خودروهای دیفرانسیل جلو و بدون استفاده از فضای زیاد به خرج داده‌اند. در مقام مقایسه اندازه‌ی پمپ روغن نسبت به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کاهش یافته و کیا می‌گوید که این پمپ در واقع کوچکترین نمونه‌ی توسعه یافته برای گیربکس در کلاس خودش است. گیربکس جدید می‌تواند از روغن هیدرولیک استفاده‌ی بهینه‌تری داشته باشد.

kia-new-eight-speed-automatic-transmission-for-fwd-cars
علاوه بر موارد بالا، گیربکس جدید بدنه‌ی سوپاپ ساده‌شده‌ای داشته و به لطف مهندسی دوباره‌ی کنترل مستقیم سوپاپ تنها ۱۲ سوپاپ در این گیربکس بکار رفته است. به عنوان نتیجه‌ی این تغییرات، کیا تأکید دارد که تعویض دنده‌ها هم‌اکنون سریع‌تر از قبل بوده و کلاچ و دو دنده‌ی اضافی نسبت به نسخه ۶ سرعته قبلی باعث افزایش ۳۴ درصدی نسبت‌ها بین پایین‌ترین و بالاترین دنده شده است. تغییرات سخت‌افزاری نیز در بحث مصرف سوخت و کاهش صدا، لرزش و ناهنجاری در زمان شتاب گیری و در دنده‌های بالاتر تأثیر خود را گذاشته است.

kia-new-eight-speed-automatic-transmission-1
اولین خودرویی که از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و دوکلاچه جدید کیا استفاده می‌کند کادنزا است. این گیربکس با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی جدیدی جفت شده و ما در زمان تست آن شاهد تعویض‌های نرم گیربکس بوده و تعویض‌ها تقریباً قابل حس نبودند.

2017 Cadenza
۲۰۱۷ Cadenza
کیا می‌گوید که این گیربکس در آینده در مدل‌های دیفرانسیل جلوی میدسایز و فول سایز بیشتری بکار خواهد رفت. [دانلود ویدئو]

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. سهیل

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    یعنی این پیشرفت کیا موتورز قابل ستایش هستش.انصافا طراحی و مهندسی محصولات جدید کیا موتورز واقعا خوبه این گیربکسش واقعا خوبه بنظر من.امیدوارم زودتر توی بقیه محصولاتش استفاده بشه.وامیدواریم که یه جوووری این کادنزا جدید بتونه راه پیدا بکنه داخل کشور تا بشه خرید

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ایا ی خودرو به گیریبکس 8 سرعته نیاز داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. کامیاب

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (499 ديدگاه)

        بر روی کاغذ تعداد دنده های بیشتر در گیربکسی سبک تر ،کارایی بهتری داره
        چون شیب و وزن و فشار وارده بر خودرو فاکتور های متغیری هست

  2. مجید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من به سخت کوشی کره ای ها خیلی احترام میزارم کیفیتشون هم خوبه شاید مواد و متریال برند های اروپایی و یا ژاپنی رو نداشته باشن ولی استهلاکشون پایین تره و گارانتیشون هم طولانی تر مثلا تو همین سایت تو مقاله دیروزیش(مقایسه مزدا CX-9 و کیا سورنتو) ذکر شد که گارانتیش 7 ساله است!!!!!!!!!!
    امیدوارم جواب این زحماتش رو بگیره

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مطمئن باش میگیره

  3. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    رشدوآمار فروش هیوندای توسان واسپرتیج تو آمریکا واروپارو ببینید این دوتا علاوه بر رشد فروش استثنایی اندازه هم فروختن خیلی باحاله رقابتشون واینکه دربازاری اروپا امریکا تا این خودشونو مطرح کردن کیا وهیوندا تواکثرتستا هم میگن ماشین خوبین واقعا مثلا درمینی ونا سدونا اول شد در سدانای متوسط سوناتا سورنتو درشاسی بلندا توسان درکراس اوورا درکل دارن تلاش میکنن ودمشون گرم

  4. مهدی drift

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    داره شبیه مازراتی میشه

  5. ِدوچرخه سوار

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعید به نظر میرسه کیفیتش به کیفیت تویوتا برسه .
    تویوتا یک میلیون کارکرده را زیاد میتونید پیدا کنید البته هنوز موتور پلمپ و روپا.

    1. Parker

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مگه میخوای جهان گردی کنی.؟
      دایی من 10 ساله ماشین داره هنوز 110 هزار رفته.
      زیادم با ماشین تردد میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا