بعد از هیوندای HB20 که به دلیل عملکرد ایمنی ضعیف توسط لاتین انکپ موردانتقاد قرار گرفت، حالا یک محصول دیگر از گروه هیوندای-کیا یعنی پیکانتو هم از سوی این موسسهٔ ایمنی بشدت مذمت شده است. پسازاینکه پیکانتو در آزمایشهای تصادف لاتین انکپ هیچ ستارهای کسب نکرد، این موسسه کیا را به ارتقاء هاچبک شهری خود فراخوانده است. در آزمایشهای برخورد از جلو، برخورد جانبی و محافظت از عابر پیاده، پیکانتو در حفاظت از سرنشینان بزرگسال رتبهٔ صفر درصد، حفاظت از سرنشینان کودک ۲۹ درصد، ایمنی عابر پیاده ۵۱ درصد و در سیستمهای ایمنی رتبهٔ ۷ درصد را کسب کرده است.
پیکانتو در آمریکای لاتین بهصورت استاندارد فقط با ایربگ راننده عرضه میشود اما حتی با نصب ایربگ سرنشین هم تغییری در نتایج ایجاد نشده است. در این خودرو سیستمهای ABS و ESC هم بهصورت استاندارد ارائه نمیشود و ایربگهای جانبی حتی بهصورت آپشن هم قابل سفارش نیستند. دبیر کل لاتین انکپ دراینباره میگوید:
کاملاً وحشتناک است که یک خودروساز جهانی مثل کیا، مدل پیکانتو را در بازارهای اروپا با ۶ ایربگ، سیستم محافظت از عابر پیاده و ESC استاندارد با قیمت ۸۷۰۰ یورو عرضه میکند درحالیکه در منطقهٔ ما این خودرو از چنین سطح ایمنی ضعیفی رنج میبرد. تجهیزات ایمنی نسخهٔ اروپایی در آمریکای لاتین حتی بهصورت سفارشی هم ارائه نمیشوند. لاتین انکپ از کیا میخواهد همین الآن دست بکار شده و در پیکانتو و همچنین دیگر محصولات خود در آمریکای لاتین پیشرفتها و بهبودهایی اساسی انجام دهد. لاتین انکپ به مصرفکنندگان توصیه نمیکند که چنین خودرویی را با این عملکرد ایمنی ضعیف خریداری کنند
رئیس لاتین انکپ هم اظهار داشته است:
غیرقابلقبول است که یک خودروساز واحد استانداردی دوگانه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که دولتها برای مصرفکنندگان یک سیستم اطلاعاتی مستقل و شفاف را بهعنوان لاتین انکپ ترویج دهند و سطح ایمنی خودروهای فروختهشده در این منطقه را بهبود بخشند
لازم به ذکر است، زمانی که نسل سوم پیکانتو در سال ۲۰۱۷ توسط یورو انکپ آزمایش شد، مجموعاً سه ستارهٔ ایمنی را با رتبهٔ محافظت ۷۹ درصد سرنشینان بزرگسال، ۶۴ درصد سرنشینان کودک، ۵۴ درصد عابر پیاده و ۲۵ درصد سیستمهای ایمنی کسب کرد.
[دانلود ویدئو]
بنیامین
۱۱ آبان ۱۳۹۹ما ها سوار ارابه های مرگ هستیم پس.
کیان
۱۱ آبان ۱۳۹۹فکر کنم واقعیت بدتر از این وصف شما باشه
خودروهای داخلی که هیچ، بازم خوبه خودروهای وارداتی سفارش خلیج فارس یا جاهای دیگه هستن، وگرنه اگر هم اونارو با سفارش خاصه نمایندگی های کاملا اورجینال میوردن وضعی همچون پراید میداشتن !!!
واقعا چرا ؟
تا حالا کسی عمیقا به این فکر کرده ک چرا همچین روزگاری شده سرنوشت مردم ما ؟ چ اشتباهی انجام دادیم و یا … ؟
زیزیگولو
۱۱ آبان ۱۳۹۹مردم توسری خور شدن
میثم
۱۱ آبان ۱۳۹۹در کشورهای طراز اول، خود اون کشورها قوانینی رو در نظر میگیرن و خودروسازان ملزم به رعایت اون قوانین هستن و درغیر اینصورت اجازه فروش در اون کشور رو ندارن.
در آمریکای لاتین ضعف در قوانین خودشون باعث این اتفاقات میشه.خودروساز هم میبینه محدودیت خاصی نداره سعی میکنه سود بیشتری داشته باشه.
حالا اگه بیان قوانین رو جوری تنظیم کنن که خودروساز ملزم به اجرای اون قوانین بشه، دیگه همچین محصولاتی نه تولید میشن و نه وارد اون کشور میشن.
البته به وجدان اون تولید کننده هم خیلی ربط داره
حسن
۱۱ آبان ۱۳۹۹کلا نگرش جهان سومی و توسعه یافته هنوز هم زیرپوستی وجود داره. دیدی که این شرکتهای بین المللی به ما و امثال ما دارند نوعی برده داری نوین هست.
Khan
۱۱ آبان ۱۳۹۹حتی با یورو 32 تومنی هم نسخه اروپاییش با اون تجهیزات و امکانات از 206 تیپ 5 ارزونتره
AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۱ آبان ۱۳۹۹نسخه بازار لاتین افتضاحه
اما نسخه اروپایی و آمریکایی عالین
مهدی موتورز
۱۱ آبان ۱۳۹۹۸ هزار دلار؟
امیر
۱۱ آبان ۱۳۹۹ایمنی این خودرو صفره پس به ایمنی پراید و پژو ۴۰۵ باید چه نمره ای داد؟ اصلا نمره ای وجود ندارد که در وصف این دو خودرو باشد
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۹بنظر من ایمنی سمند ، دنا ، شاهین و حتی پراید هم از این پیکانتو بهتره!
تست سمند در اروپا توسط شبکه ماهواره ای انجام شد و حتی اون شبکه هم مجبور شد اعتراف کنه یک ستاره رو حداااقل میگیره!
اما اینقدر ما تحت بمباران رسانه ای بودیم میگیم پراید از اینم بدتر هست!
M
۱۱ آبان ۱۳۹۹بمباران رسانه ای ؟!؟
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۹بله ، فیلم تست خودرو سمند منتشر شد ، همینطور شاهین ( رهام) .
حتی شبکه ماهواره ای گفت یک ستاره سمند میگیره!
SS
۱۱ آبان ۱۳۹۹اولا یوروانکپ در تست ها صفر ستاره نداره و صفر ستاره به این معنی هست که خودروی مورد نظر استانداردهای اولیه رو نداشته که تست و در بازار اروپا عرضه بشه (مثلا ایربگ)
دوما اون تست که انجام دادن فقط برای ارزیابی سازه ماشین بود و در اون از آدمک های تست تصادف استفاده نکردن تا میزان آسیب به سرنشین سنجیده بشه
اگر براساس سازه همین پیکانتو رو با سمندی که تست شد مقایسه کنید میبینید ستون هیچ مشکلی پیدا نکرده در حالی که در سمند اثر برخورد تا ستون سی هم دیده میشد و ستون ای کاملا شکسته شده بود و داشبورد هم حرکت کرده بود.
….
خودروسازهای بین المللی (به هر دلیلی که من اطلاع ندارم) خودروهای با استاندارد ایمنی پایینتر در آمریکای لاتین عرضه میکنن و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی میافته.
…..
اما من نمیدونم بعضی چه نفعی میبرن که بیان از این خودروهای از رده خارج 30 سال پیش دفاع کنن؟
Ramin
۱۱ آبان ۱۳۹۹اقایونی که میگن کره ای وژاپنی خوبن چینی ها بد هستن بیاید نظر بدید
الان این که کیا هست تو تست گند زد.
چینی ها واقعا پیشرفت کردن به زودی زود خودرو های چینی جایگزین کره ای ها وژاپنی ها میشوند
الان 100 تا دیسلایک بدید
ولی واقعیت اینه بازم میگم وبازم میگم خودرو های کره ای وژاپنی هیچی ندارن وپول برند شون میگیرن. اگه چیزی داشتن تو این تست سر بلند بیرون می اومدن.
نتیجه اخلاقی = هر ماشینی که برند هست مسلما خوب نیست
R@min
۱۱ آبان ۱۳۹۹اصلا خوب نیست رامین جماعت کامنت غیر حرفه ای بده. این موضوعم تو اکثر برندا هست که کلا برای بازار آمریکای لاتین ارزش قائل نیستن. وضعیت معیشتی خیلیاشون بجز آرژانتین و بزریل در حد و اندازه و حتی پایین تر از ما هستش و اصلا بازار شاداب آسیا و آمریکای شمالی و اروپارو نداره
OMID
۱۱ آبان ۱۳۹۹یه حسی بهم میگه فیک یه اکانت دیگه به اسم بی ریا هستی
شباهت عجیبی بهش داری
AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۱ آبان ۱۳۹۹آره منم
حس میکنم این همون بی ریاست
خیلی شبیهشه
Ramin
۱۱ آبان ۱۳۹۹نه امید جان 1 اکانت بیشتر ندارم
حرف حق رو افراد کمی میزنن
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۱ آبان ۱۳۹۹بی ریا میدونی کیه؟
پلیس آلمان گرفتتش آخر
Amin-mc20
۱۲ آبان ۱۳۹۹از دیسلایکات هنوز نفهمیدی بقیه دارن درست میگن تو اشتب میکنی؟موندم چی دادن بهت بچه های بالا
سامورایی
۱۱ آبان ۱۳۹۹مرسی که هستی
آخر شبی دلم گرفته بود خیلی خندیدم ???
Ramin
۱۲ آبان ۱۳۹۹فک کردم اسم طرف که کامنت میزاره بی ریا هست….
?????
همه اشتب میکنن منم روش.
دانیال
۱۱ آبان ۱۳۹۹مهمترین ویژگی یه خودرو ایمن بودنشِ
ارشیاsvj
۱۱ آبان ۱۳۹۹اونا به این میگن نا امن؟؟.
دقیقا به پراید چی باید بگن!!؟؟
....
۱۲ آبان ۱۳۹۹حاجی
پراید برا ۲۷ سال پیشه ها
در ضمن
هر چیز رو نسبت به قیمتش می سنجن!!!
پراید ۵۰ میلیونی کجا (قیمت کارخونه رو میگم)
قیمت این کجا!!!
طرف داری نمیکنما?
دارم میگم انقدر نکوبین تو سر کشورتون
هر چی میشه پای پراید و… رو میکشین وسط
....
۱۲ آبان ۱۳۹۹تست شاهین رو دید؟
خوبه خداوکیلی
....
۱۲ آبان ۱۳۹۹https://www.aparat.com/v/HKRD0/%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C_%D8%AA%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7_%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86_%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1_%D8%B4%D8%AF
یاس ی
۱۲ آبان ۱۳۹۹رامین عزیز هیچ ماشینی بی عیب مطلق نیست منتهی خودروسازی ژاپن، کره و خودروسازان معتبر اروپایی و آمریکایی در مقوله ایمنی خیلی از چینیها جلوترند و این چیزی هستش که شما به راحتی با چندتا سرچ میتونید آمارش را از مجلات و سایتهای معتبر دنیا پیدا کنید. اینکه پیکانتو در آمریکای لاتین ایمنی پایینتری نسبت به بازارهای دیگه داره چند دلیل داره. یکی اینکه در این کشورها در خیلی موارد خود مشتری هزینه کمتری میپردازه و ماشینی میخره که از نظر اقتصادی به صرفه باشه و به مقوله ایمنی کمتر اهمیت میده. دوما کشورها ساز و کاری ندارن که به خودروساز فشار حداکثری وارد کنن که به مقوله ایمنی در سطح بالا بپردازه. سوما میزان فروش خودرو پایینتر از کشورهای جهان اوله و برای خودروساز اونقدر صرفه اقتصادی نداره که بخواد هزینه کنه و خیلی موارد دیگه که دست به دست هم میده تا این اتفاق پیش بیاد.
چینیها خیلی خیلی پیشرفت کردند در این شکی نیست ولی در دنیای واقعی از نظر کیفیت و فنی قطعا هنوز راه دارند تا به سطح کره ، ژاپن یا خودروسازان دیگه برسند.