آلفا رومئوسئاتکیا

آلفارومئو جیولیتا در برابر سئات لئون و کیا Cee’d

در ۶ سالی که از عرضه‌ی آلفارومئو جیولیتا می‌گذرد تنها در سال ۲۰۱۴ شاهد تغییرات کوچکی در این خودرو بوده‌ایم. در طول این زمان نسل‌های جدید سئات لئون و کیا Cee’d پدیدار شده‌اند و این آخری حتی پس از نسل جدید فیس لیفتی را نیز تجربه کرده است.

alfa-romeo-giulietta-vs-seat-leon-vs-kia-ceed-02
بنابراین در آینده با عرضه‌ی سدان جیولیا و شاسی‌بلند استلویو این خودروساز خود را برای رقابتی هرچه بیشتر در ایالات‌متحده مهیا خواهد کرد.

alfa-romeo-giulietta-vs-seat-leon-vs-kia-ceed-01
اما اروپا و علی‌الخصوص بریتانیا، دوستدار هاچبک های آلفا هستند بنابراین جیولیتای فیس لیفت شده یک خودروی مهم برای شرکت بوده و آلفا قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ به فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی دست پیدا کند.

alfa-romeo-giulietta-01
به عنوان نتیجه، جیولیتا بیشتر شبیه پسرعموی سدان خود شده اما انتظار اورهال کلی و کامل را نداشته باشید. به جای آن بهبودهای ظاهری اندک هستند درحالی‌که مورد برجسته به پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل آلفارومئو مربوط می‌شود که هم‌اکنون با گیربکس دوکلاچه ی TCT ترکیب شده است.

seat-leon-01

kia-ceed-01
ما این مدل را در این پیکار شرکت داده‌ایم اما در سوی دیگر میدان نیز لئون و Cee’d دیزلی با گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک حضور دارند. آیا این اصلاحات می‌تواند آلفا را در برابر رقبایش برتر سازد؟

شاخ‌به‌شاخ

طراحی
این سه خودرو از جمله شیک‌ترین هاچبک های خانوادگی در حال فروش هستند و با این مشخصات ویژگی‌های طراحی زیادی دارند. علیرغم سن زیاد جیولیتا هنوز هم متفاوت به نظر می‌رسد درحالی‌که تریم GT-Line چهره‌ای اسپورت به کیا Cee’d بخشیده است. خطوط تیز و برجسته نیز به سئات لئون کمک کرده‌اند تا از دیگران متمایز باشد.

راندمان و کارایی
این پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری دیزلی همگی درباره‌ی راندمان هستند و درحالی‌که لئون تقریباً کم‌مصرف‌ترین گزینه است آلفارومئو با تولید ۹۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر مالیات بسیار کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. قیمت
آلفارومئو با گیربکس دستی بهای ۲۱۱۵۰ پوندی و Cee’d بهای ۲۰۷۹۵ پوندی داشته و با این وجود بازهم گران‌تر از لئون DSG با قیمت ۲۰۶۵۰ پوندی می‌باشند. سئات اتوماتیک بهترین این گروه بوده بنابراین درحالی‌که باید بهای کمی بیشتر بپردازید اما لئون SE دینامیک DSG هنوز هم ارزش بالایی نشان می‌دهد.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: سئات لئون
لئون قافیه را به خودروهای جدیدی چون رنو مگان می‌بازد اما هنوز هم نقش خاص خود در کلاس را ایفا می‌نماید. فرمان و هندلینگ این خودرو برای یک هاچبک خانوادگی فوق‌العاده بوده و درحالی‌که کارایی بسیار بالایی ندارد اما با کاربردی بودن، هزینه‌های پایین سواری و قیمتی مناسب‌تر خود را اثبات می‌کند.

seat-leon-12

seat-leon-03

رتبه‌ی دوم: کیا Cee’d
پیشرانه‌ای قوی و هندلینگی نسبتاً چابک به این معنی است که کیا راه درست را با تریم GT-Line می‌رود. این خودرو تجهیزات مناسبی نیز دارد و کیفیت مواد بکار رفته در کابین نسبتاً مناسب است. سواری خودرو برای یک هاچبک همه‌روزه زیادی سفت است به‌علاوه اینکه قیمت بالاتر و راندمان بدتر نسبت به رقبا از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌رود. کاربردی بودن زیاد و گارانتی مشهور کیا هنوز هم احساس‌برانگیز هستند.

kia-ceed-13

kia-ceed-03

رتبه‌ی سوم: آلفارومئو جیولیتا
گذر زمان طراحی برجسته‌ی این خودرو را تغییر نداده اما وقتی صحبت از سواری و کیفیت آن می‌شود رقبا بسیار پیشرفت کرده‌اند. پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری کارایی و راندمان مناسبی دارد اما قیمت بالاتر جیولیتا باعث کم‌آوردن خودرو می‌شود؛ و درحالی‌که پرفورمنس خودرو خوب است، سواری آن راحتی کافی و اعتمادبه‌نفس مناسب سئات را ندارد. آپشن های اضافی نظیر سیستم ناوبری ماهواره‌ای ۱۰۵۰ پوندی از دیگر نقاط ضعف آلفا هستند.

alfa-romeo-giulietta-03

دیگر گزینه‌ها…

رنو مگان ۱.۵ dCi 110 Dyna. S Nav EDC
قیمت: 21600 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۰۸ اسب بخاری

Renault Megane 01
طراحی بیرونی و داخلی جدیدتر، تکنولوژی‌های بیشتر و کاربرد زیادتر مگان جدید را به گزینه‌ای موردعلاقه تبدیل کرده است. نمای صیقلی خودرو همسان آلفا است و البته آلایندگی و قیمت آن نیز در همان حوالی قرار دارد.

اوپل/واکسهال آسترا ۱.۶ CDTi SRi Nav Auto
قیمت: 22950 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری

Vauxhall Astra 01
آسترا قدرت کافی برای مقابله با کیا را داشته و کارایی برجسته‌ای ارائه می‌کند. در تریم Sri Nav تجهیزات مناسبی در خودرو وجود داشته اما آلایندگی ۱۱۹ گرم در هر صد کیلومتر آن از نظر هزینه‌های مالکیت رتبه‌ی پایینی را کسب می‌کند.

 

سئات لئون ۱.۶ TDI

کیا  Cee’d 1.6 CRDi

آلفارومئو جیولیتا ۱.۶ JTDm2

بهای مدل تست شده (پوند)

۱۹۸۰۰ ۲۲۲۳۰

۲۴۷۹۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۲۶۳/۱۸۱۶/۱۴۵۹ ۴۳۱۰/۱۷۸۰/۱۴۷۰

۴۳۵۱/۱۷۹۸/۱۴۶۵

پیشرانه

۴ سیلندر خطی،۱۵۹۸ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۱۵۸۲ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۵۹۸ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۰۸ ۱۳۴

۱۱۸

گشتاور (نیوتون متر)

۲۵۰ ۳۰۰

۳۲۰

گیربکس

۵ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو ۷ سرعته ی اتوماتیک DCT، دیفرانسیل جلو

۶ سرعته ی اتوماتیک TCT، دیفرانسیل جلو

ظرفیت باک سوخت (لیتر)

۵۰ ۵۳

۶۰

حجم محفظه بار (لیتر)

۳۸۰/۱۲۱۰ ۳۸۰/۱۳۱۸

۳۵۰/۱۰۴۵

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۲۶۰ ۱۳۹۱

۱۳۲۰

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۰.۴ ۹.۳

۹.۴

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۹۵ ۲۰۰

۱۹۵

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۴.۷/۳.۸/۴ ۴.۶/۳.۹/۴.۲

۴.۷/۳.۲/۳.۸

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. نویدی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (402 ديدگاه)

    ۱.کیا
    ۲.آلفا
    ۳.سئات

    1. سعید

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      من چون پشت هیچکدوم نشستم نظر الکی نمی دم.
      ولی می دونم 206 من با همشون خیلی فاصله داره
      مبارک صاحب های پولدارشون

  2. امیرحسین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    همه جای دنیا از سئات به عنوان خودرویی ارزشمند و با مهندسی خوب یاد میکنن ولی برخی فضلا و علما وطنی اون رو فاقد ارزش میدونن چون اصالتی اسپانیایی داره و گزینه های کره ای ارزشمند تر هست!!!!!

    1. Scuderia Italia

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      باز ماشین کره ا ی…
      کسایی که میگن ماشین کره ای ارزشمند تره ( که اشتباه هم میگن ) نگران تعمیرات ، فراهم بودن قطعات و خدمات پس از فروش هستند

      1. Mehrbod

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (321 ديدگاه)

        و بازار دست دومش برای بعد یک سال که از رانندگی و چهره آن ، دلزده شدند..

        1. Madjid

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          درسته
          واقعا ماشین های کره ای هر روز (نسل )زیباتر از دیروز(نسل قبل)

  3. احسان آرسنالی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    قطعا رنو

  4. sina

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تقریبا تو همه اش جولیا سر بود ولی اخر شد :/
    جولیا قطعا انتخاب منه

    1. mehdi

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      آلفا جولیتا دیگه قدیمی و از مد رفته شده..باید بغد از6 سال نسل جدیدشو ارائه بد….بعدشم سئات هر چی داره ار فولوکس داره و اگرنه خودش مهندسی درست حسابی نداره و در مقابل صنعت و مهندسی ایتالیا و کره حرفی نداره بگه…سئات داره نون فولوکس می خوره بس…کلا همین سئات توسط فیات راه انداخته شد اونم چهل سال پیش….

      1. Scuderia Italia

        ۲۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        سئات هی چی از الفا رومئو کم نداره

    2. omid

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      جولیا یه مدل دیگس، سدانه ، این جولیتاس !

  5. متین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    الفا رومئو منحصر بفرد و زیبا ست . الفا یک قرن سابقه داره .

  6. سیاوش

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    واکسهال
    مگان
    آلفا
    سئات
    سید

  7. mehdi

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    آلفا جولیتا دیگه قدیمی و از مد رفته شده..باید بغد از6 سال نسل جدیدشو ارائه بد….بعدشم سئات هر چی داره ار فولوکس داره و اگرنه خودش مهندسی درست حسابی نداره و در مقابل صنعت و مهندسی ایتالیا و کره حرفی نداره بگه…سئات داره نون فولوکس می خوره بس…کلا همین سئات توسط فیات راه انداخته شد اونم چهل سال پیش….

  8. benzema

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (503 ديدگاه)

    گلف تو این کلاسه دوستان؟

  9. علیرضا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    هاچبک فقط Type R

  10. احمد باقری

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    عجیبه، چجور مقایسه ای بود!!!!!!!!!!!

  11. amin

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    کره ای ها فقط با برگ برنده گارانتی بیشتر و آفرهایی که میدن دارن راهشون رو باز میکنن

  12. AK_007

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (560 ديدگاه)

    جولیتا و جولیا
    یه *ت* کمتر و تفاوت از زمین تا آسمان !

  13. رامین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به گشتاور فوق العاده موتورجولیتا ی دیزلی پیرمرد و در مقابل دو جوان تازه وارد دقت کنید.جولیتا علیرغم سن بالا به علت تکنولوژی هاو طراحی جلوتر از زمان ارائه یعنی ۲۰۱۰ در ۲ الی ۳ سال اخیر هر سال فروشش در اروپا بیشتر میشه

  14. mohammadrr

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    اگه بنا بر انتخاب شخصی باشه من صددرصد آلفا رو انتخاب میکنم!
    من آگه پولشو داشته باشم بدونه کوچکترین مقایسه و شکی میخرمش!!
    چون واقعا دوستش دارم و برام اینکه آخر شده مهم نیس??

  15. یاسین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (655 ديدگاه)

    به نظرم الفا تو مسئله طراحی واقعا خیلی اصیله ولی تو بحث مهندسی و عملکرد فنی لئون همون پلتفرم A3 ست پس بدون شک از نظر فنی از همشون بهتره، مگان خیلی به روزه ولی تو بحث هزینه باید بیشتر پیاده شی که استرا تقریبا همین مشکلو داره ولی واقعا طراحیش خوبه
    حسن cee d هم همون برگ برنده همیشگی ماشینهای کره ایه ماشین های نسبتا خوب با قیمت پایینتر نسبت به رقبا یکیو میشناختم شفیلد انگلیس زندگی میکرد میگفت ماشین کره ای به علت قیمت خوبش نسبت به امکاناتش و هزینه نگه داری خوب فروشش خوبه اینجا هم دلیل پایین تر بودن الفا فقط قدیمی تر بودنشه

  16. فرامرز

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    تو مطلب بررسی فنی سئات لئون وارداتی گفتم از جولیتا بهتره هیچکی باور نکرد و کلی منفی گرفتم. من تو آلمان هستم و گواهینامه آلمانی رو با سئات لئون گرفتم و الآن هم یه گلف ۶ (نسل قبلی) دارم و از کیفیت ماشین خیلی راضی هستم اگر چه لئون رو از گلف ۶ از نظر طراحی و کیفیت رانندگی بهتر میدونم. فقط ۲ تا ماشین میتونن از پس سئات لئون بر بیان: مزدا ۳ و ب ام و سری ۱. مرسدس کلاس آ و آئودی آ۳ در شرایط یکسان خیلی گرونتر هستن (حداقل تو بازار آلمان).

  17. سیاوش

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    دوستان سه تا کامنت میزارم نظر سنجی میکنیم فقط امیدوارم مثل نظر سنجی امریکا نشه در کامنت اول نظر خودتون رو راجع به دو خودرو اول و کامنت دوم راجع به دو خودروی بعدی و الی آخر خواهشمندم هر کدام را بیشتر می پسندید همان کامنت را لایک یا دیسلایک کنید نه همه کامنت ها رو
    اولین دسته
    سیات +
    کیا _

  18. سیاوش

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    الفا رو مئو +
    رنو _

  19. سیاوش

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اپل آسترا +
    فولکس پولو _

    1. فرامرز

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      آسترا رقیب گلف و پولو رقیب کورسا هست. اگه منظورت آسترا یا گلف هست من گلف رو انتخاب میکنم هرچند یکم قدیمی شده و نسل جدیدش ۲۰۱۸ میاد. اگه نه بین آسترا و پولو ترجیحم آسترا هست که یه کلاس بزرگتره و خب پولو هم واقعاْ نیاز به تغییر نسل داره چون از ۲۰۰۹ تغییر محسوسی نداشته.

      1. سیاوش

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (222 ديدگاه)

        دوست عزیز بله درست می فرمایید ولی متاسفانه گلف در رنج قیمتی هیچ کدام قرار نمی گیرد و بسیار گران قیمت تر از بقیه است وبرای اینگه مقایسه ای عادلانه ای صورت می گرفت باید از شرکت فولکس پولو را در نظر می گرفتیم تا قیمت هاشون نزدیک هم بود .مرسی از نظرتون

  20. محمد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    قطعا جولیتا این لامصب عشقه عشق عشق بقیه اش داستان سرایی انگلیسی ها هست الفا با یک دنیا اصالت و تجربه …

  21. راد

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من جولیتا 2015 دارم اونی که تو ایران ارائه شده توربو 170 اسب بخار بوده و شتاب حدود 7 ثانیه ای اش غوغا می کند قیافه عالی تری هم داره و مشخصات فنی هم نسبت به مدل تو بررسی خیلی بهتره

    1. فرامرز

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      درسته ولی سئات لئون که ایران اومده نسخه اف آر ۱۸۰ اسبی هست که اونم کم نمیاره. خودروهای این مطلب با این قدرت و مصرف بیشتر کاربرد عمومی و اقتصادی دارن و هات هچ حساب نمیشن.

  22. sunmartin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    نمیدونم به مشخصات و لیست کیفیت نگاه کردید یا نه ؟! کیا سید بلحاظ شتاب گشتاور قدرت و کیفیت از هردو خودرو جلوتره و گارانتی بیشتری داره ضمن اینکه در این مقایسه نمیدونم چرا دوم انتخاب شده چون از هر لحاظ بهتره اما خب ما نمیخوایم بپذیریم از 5 سال قبل تا کنون کره ای ها جزو بازیگرانی در صنعت
    خودرو شدند و این نگرش که مهندسی ایتالیایی و یا فرانسوی برتر از کره ای است رو به انحطاط و زوال است چراکه صنعت کره به لطف مهندسی پیشگام آلمانی و طراحی های آلمان ها رو به جلو است در بین این 3 خودر انتخاب من قطعا کیا سید است البته اگر سئات مدل قویتر را ارئه میکرد من سئات را انتخاب میکردم که بواقع آئودی اسپانیاست

    1. رامین

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (28 ديدگاه)

      گشتاور کیا از آلفا کمتره

  23. amin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    مگه داریم؟مگه میشه؟؟؟مگه کمپانی بالاتر از کیا هست؟؟؟؟؟!!!!!عمرا اگه آلفا و سئات به گرد پای کیا برسن!!!آقا هیچکدوم خوب نیست.فقط سراتو سایپا!!!! اونم ۲۰۰۰ اتومات!!

  24. مهسا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام جولیتا بخرم ولی بودجه من به مدل 2012-2013 میخوره با 40000-50000 کارکرد . میخوام بدونم کلا ماشین پرخرج و پراستهلاکیه یا نه ؟ اگر گارانتیش تموم شه هزینه هاش بالاست یا نه؟
    خرید و فروشش راحت هست یا اینکه اگر راضی نباشم صاحب اول و آخرش خودمم.
    دوستانی که تجربه دارن 4-5 سال کارکرده جولیتا بهتره یا هیوندای اکسنت صفر یا هر کره ای کم کارکرد دیگه ؟
    لطف میکنید راهنماییم کنید

    1. شهاب

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من دارم ۲۰۱۲داشتم زود فروش رفت الانم یه ۲۰۱۳مشکیشو دارم
      عالیه هزینش کلا فرقی با کره ای ها نمیکنه بدلیل اینکه قطعات مصرفیش دیرتر عوض میشه
      لذت سواری اروبایی رو توش داری وکلا ماشین خوش رخیه
      هر جی بیشتر سوارش میشی بیشتر عاشقش میشی

      1. رامین

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (28 ديدگاه)

        هزینه نگهداری جولیتا از ماشینهای کره ای هم قیمت بیشتره .هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر بیش از ۵۰۰۰۰۰ تومان هزینه داره و هر ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر ۳۰۰۰۰۰۰ تومان هزینه تعویض شمع داره

  25. حمیدرضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    دیگه طراحی ماشینا داره عین موبایل میشه هر دو سه سال دارن یه مدل جدید میدن که بازارو از دست ندن و البته در این راه موفق هم بودن و در بسیاری موارد به نفع مشتری عمل می کنن من به شخصه سئات رو به همه خودروهای بالا ترجیح میدم هم چهره خوبی داره هم کیفیت بالا هرچند از تکنولوژی بکار رفته در الفا نمیشه به راحتی گذشت

  26. حسام

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چی بگم از نظرات دوستان استفاده میکنیم من سراتو کوپ دارم ازشم راضیم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا