به عنوان یک سدان پرفورمنس نسبتاً ارزانقیمت، کیا استینگر ویژگیهای دوستداشتنی زیادی دارد اما این برند از فروش کم محصولش راضی نیست. کیا همچنان در حال سبکسنگین کردن گزینههای مختلف برای نسل بعدی این خودرو است.
یکی از مدیران استودیوی طراحی کیا در آلمان به Car Sales گفته است:
در این لحظه مطمئن نیستم که اوضاع طبق آنچه انتظار داشتیم پیش رفته است. ما هرگز انتظار حجم فروش بالا را نداشتهایم. استینگر یک خودروی الهامبخش است. ما میخواستیم این خودرو حداقل در آمریکا یعنی جایی که فکر میکردیم شانس کار کردن وجود دارد موفق باشد.
از نظر مدیر کیا، این خودروساز باید دربارهی استینگر صبور باشد. از آنجایی که عموم مردم از تولید یک سدان پرفورمنس توسط کیا قانع نشدهاند بنابراین کرهایها باید منتظر حداقل نسلی دیگر از این خودرو باشند و سپس دربارهی حذف کامل آن تصمیم بگیرند.
همانگونه که میدانید همه به سمت الکتریکی سازی حرکت میکنند بنابراین استینگر هم میتواند همین روند را ادامه دهد. نمیدانم، ما هنوز به آن نقطه نرسیدهایم. البته ما زمان داریم.
این گفتهها به آیندهی احتمالی استینگر در صورت تائید تولید نسل دوم اشاره دارند.
آمار فروش استینگر در استرالیا تنها حدود نصف آن چیزی است که کیا انتظار داشت و در آمریکا هم وضعیت بهتری وجود ندارد. از ژانویه تا آگوست امسال، کیا تعداد ۹۴۳۵ دستگاه استینگر را فروخته درحالیکه میزان فروش ۸ ماهه اول سال قبل این خودرو ۱۱۶۲۴ دستگاه بوده است. نمایندگیهای کیا تخفیفهای قابلتوجهی برای فروش این خودرو در نظر گرفتهاند.
داغترین نسخهی استینگر در آمریکا با نام GTS شناخته میشود که به دیفرانسیل عقب با لغزش محدود نیز مجهز بوده و دارای حالت دریفت هم میباشد.
OMID
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ماشین خوبیه نمیدونم چرا موفق نیست
amir
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ماشین خوبیه ولی وقتی شما بخواهی با ب ام و وآئودی سرشاخ بشی خوب بودن کافی نیست!
ایمان
۲۸ شهریور ۱۳۹۸این ماشین ، قربانیِ تنوعِ بسیار زیاد ماشین ها در آمریکا شد
فکرشو بکنید اگه ایران بود …. دست و پا میشکستن براش
محمد
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ایمان جان به این فکر کن که اگه فروشش اینجا خوب نبود، فروشندگان بجای “تخفیف بیشتر” (مثل بازار آمریکا)،
الان قیمتش رو ۲ برابر میکردند،
مردم هم هجوم میاوردن ۲تا ۳ تا میخریدن
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۹ شهریور ۱۳۹۸بعد دوباره قیمتش میرفت بالاتر
مهردادكمال
۲۸ شهریور ۱۳۹۸شاسی بلندا قواعدو بهم زدن واقعا کیا استینگر ماشین جذاب و دوست داشتنیه شایدم بهترین اتوموبیل تاریخ کره باشه متاسفانه انگار حال و. روزش خوب نیس
محمد
۲۸ شهریور ۱۳۹۸دقیقا مشکل در حرکت تقاضا به سمت شاسی بلندهاست
MehdiTurbo
۲۸ شهریور ۱۳۹۸اگه اینجور بود اکثر سدانا خط زده میشدند نه یه سدانی که ۲ سال اومده کیا کلی سدانه دیگم داره،به نظرم هر چقدر این خودرو عالی باشه حتی در حد المانیا که فکر میکنم باشه از نظر کیفیت و با توجه به قیمت،برند کیا مانع فروش بالاست،یه نفر حاضره ۶۰ هزارتا به بی ام و بده خودت با ۶۰ هزارتا حاضری بی ام و بخری یا کیا ؟؟؟
محصولات جنسیسم همینطور کیفیتش مشخص ولی فروش کمه همین جنسیسا که مال ۱۰ سال پیش رو تو ایران سوار میشی سکوتش فوقالعادست حتی اگه درحد حتی بهتر المانیم باشه بازم کسی که پولشو میده به المانی میده.
sina
۲۸ شهریور ۱۳۹۸وقتی میگوییم “صرفا خوب و باکیفیت بودن یک محصول ضامن فروشش نیست” از چه حرف میزنیم.
Mohammadreza
۲۸ شهریور ۱۳۹۸تا حدود زیادی مربوط به این قضیه میشه که بازار به برند بیشتر از محصول اهمیت میده.
لکسوس LFAهم تقریبا همین وضعیت رو داشت.
کیان
۲۸ شهریور ۱۳۹۸داداش ال اف ای کجا همین شرایط و داشت ؟
ال اف ای هنوز که هنوز قیمت نسخه های کار کردش داره بالا و بالاتر میره !
یه چیزی بگو کهدر ذهن بگنجه
اصلا ال اف ای فراتر از چیزی هست که بخواد با محصول تولید انبوه کیا نقایسه بشه !!!!!!!!!
به قول جرمی کلارکسون بهترین خودرویی که سوار شده ، بهترین صدایی که شنیده و و و …
Mohammadreza
۲۸ شهریور ۱۳۹۸نه کیان جان lfa رو با استینگر مقایسه نکردم.شرایطش فروش هرکدومشون رو در بازار خودشون باهم مقایسه کردم.
Lfa هم در کلاس سوپراسپرت ها به اونچیزی که حقش بود تمام و کمال نرسید.
OMID
۲۹ شهریور ۱۳۹۸هنوزم تعدادی lfa صفر کیلومتر داره توی نمایندگی های فروش خاک میخوره
sina
۲۸ شهریور ۱۳۹۸بحث به نظرم اینه که وقتی یه برند میخواد وارد یه کلاس جدید بشه مدت ها طول میکشه تا بتونه خریدارای محصولات قدیمی اون کلاس رو سرازیر کنه سمت خودش.
نمیشه یه شبه رقیب بنز و بی ام و شد واقعا.
poob
۲۸ شهریور ۱۳۹۸بنظر با این فروش کم هم تولیدش برای کیا خوب بوده چون همین تعریفایی که تو برنامه ها و سایتای مختلف ازش شد اعتبار کیا رو بالاتر برد بنظرم.
MAHDI
۲۸ شهریور ۱۳۹۸همین امروز داشتم درگ کیا استینگر و فورد موستانگ GT رو میدیدم که مجله motoring رقابتش رو انجام داده که پیروز درگ کیا استینگر بود.
کیا استینگر مسیر 400 متر رو در 12.8 ثانیه
فورد موستانگGT مسیر400متر رودر 13.3ثانیه
[??-----------SRT--??]
۲۸ شهریور ۱۳۹۸!!! اون تبلیغ کیا بود ، کیا از این چرندیات زیاد میسازه حتی سورتو رو با غول های آفرود هم توی تبلیغ هاش مقایسه میکنه ! مثه تبلیغش توی هل گیت ! … موستانگ gt یک چهارم مایلش زیر ۱۲ میزنه راحت ، حتی ۱۱.۵ هم ثبت شده .
MAHDI
۲۸ شهریور ۱۳۹۸مجله motoring استرالیایه مجله خودرویی هستش نه برنامه تبلیغ!!!!!!
موستانگgt350 درگی داره با ب ام وM850
که با اختلاف چندطول ماشین از M850 عقب افتاد.ب ام وM850 مسیر 400 متر رو معمولا بین 11/6 ثانیه میره.
درگ موتور ترند فورد موستانگGT350 مسیر 400 متر رو در 12/2 ثانیه ثبت کرد.
بعد چطور فورد موستانگGT که کندتر از GT350 هم هستش مسیر 400 متر رودر11/5 میره.
تسلا3 پرفومنس که تا الان در چندین درگ از ب ام وM850 شکست خورده هم مسیر 400 متر رو در 11/8 ثانیه میره!!! یعنی فورد موستانگ GT از تسلا3پرفومنس هم سریع تره!!!
مجله EVO درگ بین فورد موستانگ GT و
ب ام و M2 معمولی رو برگزار کرده که M2 با فاصله زیادی اول میشه!!!!
تنها درگ motoring نیست که درش کیا استینگر فورد موستانگ GT رو شکست داده چون مله THRO TTLE هم درگ بین فورد موستاگ GT و کیا استینگر رو برگزار کرده که بازهم کیا استینگر پیروز درگ میشه. البته این رقابت زمان گیری دور پیست هم داره که فورد موستانگ GT با اختلاف چندثانیه سریع تره!!!
((راستش اکثر دوستان آمریکایی دوست پدال از روی سند حرف نمیزنید. خودت تجزیه تحلیل کن ودرگ ها رو ببین.این همه مجله معتبر))
[??-----------SRT--??]
۲۸ شهریور ۱۳۹۸موستانگ gt یک چهارم مایلش ۱۲ ثانیه هستش ، شما حالا هی بگو این مجله اون مجله ، شما مشکلت ضدآمریکایی بودنه ، کاملا هم از رفتارت مشخصه !
البته یه خبر خوب هم بدم بهت تسلا مدل s رکورد پورشه رو نابود کرد با حداقل ۲۰ ثانیه اخلاف و ظاهرا ماه آینده حدود ۷ دقیقه و ۵ ثانیه هم میزنه !
خدا شر ضدآمریکایی رو از سره این ملت کم کنه که هر چی میکشیم از همین ارزشی هاست …
Ford taurus
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ملت تمام دنیا منظورمه نمی دونم چی دیدن از این شاسی بلند ☹️?پدر من هرکاری کرد که ماشین شاسی بگیریم من کوتاه نیومدم خدایش ماشین سدان با فنی عالی بهترین انتخابه هم خانوادگی هم فنی خوب داره
این ماشین نباید حذف بشه از خط تولید ☹️☹️☹️
Behrouz. anzali
۲۹ شهریور ۱۳۹۸شما که عالی انتخاب کردی ابای
امیر
۲۸ شهریور ۱۳۹۸خریدش عملا توجیح نداره چون خیلی از برند های معروف و لوکس هستن ک ارجعیت دارن ، هم در بحث فنی هم در بخث کیفیت و طراحی(چه المانی چ امریکایی)
MAHDI
۲۹ شهریور ۱۳۹۸کدوم سدان آمریکایی به این ارجحیت داره!!!!
Abbas
۲۸ شهریور ۱۳۹۸خداییش این دیگه حیفه حذف بشه،اگه این مملکت درست درمون بود یه تنه کل آمار فروششو میبرد بالا((الان یه سریا میان میگن چون ملت ما عقلشون تو چششونه))
الیور تویست
۲۹ شهریور ۱۳۹۸اگه این قانون مزخرف بالای 2500 سی سی رو راه ننداخته بودن تو ایران میومد بقول دوستمون یه تنه امار فروش رو میبرد بالا. الان که دیگه کلا تخته
کردن واردات رو !ما ماشینهای روز دنیا رو باید از اینترنت ببینیم . متاسفم واقعا. حتی با الکتریکی هم مخالفن!!!!! نمیدونیم فازشون چیه????
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۹ شهریور ۱۳۹۸مشخصات فنی بسیار خوب ، برند معتبر ، طراحی زیبا ، قیمت مناسب ، امکانات پایه ای فراوان ، عجیبه که مشتری نداشت
اگه شرایط بازار خوردویی مثل چند سال پیش بود و قیمت ها کمی واقعی تر ، و اگر این ماشین وارد میشد بدون شک اینجا اندازه ی کل امریکا فروش میداشت.
رامتین
۲۹ شهریور ۱۳۹۸آخه طراحی جالبی هم نداره. اصولا کیا باید در خودروهای اقتصادی نبرد کنه. من هم باشم اینو نمیخرم و حاضرم یه بنز a200 بجاش بگیرم که قدرت و گشتاور ضعیفتر و کلاس متفاوتی داره اما برندش شخصیت آوره.
حمیدرضا
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ماشین عالی با قیمت بالا از به برندی که کسی حاضر نیست بیشتر از 40 هزار دلار بابتش پول بده پارسال کی 900 به عنوان یه خودروی خیلی خیلی خوب و جدید زیر 100 دستگاه در امریکا فروخته