کیا نیز همانند شریک خود هیوندای، قیمت مدلهای ۲۰۱۳ خود را افزایش خواهد داد. در این بین کیا اپتیما در مدل پایه نزدیک ۲ هزار دلار افزایش را شاهد خواهد بود.
کیا اپتیما که یک خودروی لوکس و مجلل ارزان قیمت محسوب می شود، در مدل SX لیمیتد ۳۶,۰۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. البته این قیمت شامل هزینه حمل نیز می شود. این خودرو دارای چرخهای ۱۸ اینچی، کالیپرهای قرمز رنگ ترمز، روشنایی LED و چراغهای روزتاب، کابین با روکش چرم مرغوب و چوب و ترمز دستی الکترونیکی می باشد.
این در حالیست که مدلهای پایه اپتیما LX با ۱,۹۲۵ افزایش قیمت، نسبت به مدلهای ۲۰۱۲ با قیمت ۲۲,۱۷۵ دلار به بازار عرضه خواهند شد. مدلهای کیا ریو سه و پنج در هم افزایشی مشابه را تجربه خواهند کرد.
بدین ترتیب قیمت پایه اپتیما جدید ۵۰۵ دلار بیشتر از هیوندای سوناتای GLS 2013 با قیمت ۲۱,۶۷۰ دلار خواهد بود. باید دید که سدان اندازه متوسط ظرفیت فروش به قیمت حدود ۳۶ هزار دلاری را در بازار آمریکا دارد یا خیر.
aref
۱۳ تیر ۱۳۹۱کره ای آشغاله
اگه اجازه ورد ماشین ها اروپایی و آمریکایی و ژاپنی رو درست حسابی می دادن. الان کسی نمی گفت کره ای خوبه.
فکرشو بکنید هیوندای آزرا 2011 فقط 3 عدد داخل کشور فرانسه فروش رفته!!!!!!!!
ولی داخل ایران براش دست و پا می شکنند.
Farshid
۱۳ تیر ۱۳۹۱آقا عارف این آمارتون که تو فرانسه فقط ۳ تا آزرا ۲۰۱۱ فروش رفته موثق هست؟؟!!
amir
۱۳ تیر ۱۳۹۱یه زمانی مثل ما بود ولی الان اونا با بیشترین سرعت دارن پیشرفت میکنند ما درجا میزنیم ساده ترین مثالشم گوشی سامسونگه که فعلا اپل امریکا در برابرش هیچی نمیتونه بگه یا هیوندا گرنجور که ایمن ترین خودرو شد الان جهان ثانیه ای تغییر میکنه و شما هم مثل اکثر ایرانیها عقبی
mindhunter
۱۳ تیر ۱۳۹۱گرنجور کجا ایمن ترین خودرو شد تو کودوم کشور ؟ اگه گرونجور ایمن ترین خودرو شده .فک کنم اس 500 ، سیتروئن و ….. ول معطلا ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
Farshid
۱۳ تیر ۱۳۹۱منظرتون کی هست؟؟!!
MATIN
۱۳ تیر ۱۳۹۱باز دم کره ای یا گرم !!!! میدونید چرا ؟؟؟
چون هرچی باشه از ماشینای داخل بهتره ….
اقا عارف یکم بیشتر تحقیق کنی میفهمی ماشینای کره ی بد نیست !!! جنسیس کوپه 2013 رو برو ببین با چه ماشینای مقایسه میکنن !!!
ما ایرانیا انگار به غربیا ادت پیدا کردیم که همچیمون باید غربی باشه .نه اینطوری نیست !!!
ما باید جوری باشیم همه دنیا دنبال ما باشن.
بالاخره یه روز میرسه ما ام ماشین خوب با کیفیت تو ایران بزنیم اون روزم نزدیک دادا …
آرش
۱۳ تیر ۱۳۹۱آقا عارف یه حرف بی ربطی زده دیگه […] بنده خدا من خودم کادنزا دارم.تو آخه کجا ماشین امریکایی دیدی؟ اینجا تو کیش هم فورد تاروس هست هم دوج شارژر. ولی خدایی ببینید آپشن هایی که کادنزا داره کدومیکی از این ماشینهای همرده آمریکاییش دارند؟ البته در مورد آزرا نظرم زیاد موافق نیست. چون از موتور ضعیفی نسبت به وزنش برخورداره و ماشین تنبلیه.
mindhunter
۱۳ تیر ۱۳۹۱ما ایرانی های هم ففط دنبال آپشن هستیم . اول آپشن رو نگاه میکنیم بعدا دنبال چیزای دیگه هستیم . مثالشم همین ام وی ام که همه به آپشناش نگاه میکنن ولی هروقت تست تصادفش رو رو نگاه میکنم واسه اون کسی که این ماشین رو خریده گریم میگیره . آقای امیر تو آمربکا هنوز اپل در صدر هستش . شما برو کیفیت اپل رو نگاه کن با گلکسی نوت مقایسه کن . اگه خواستی من یه سری عکس از نوت میندازم بیبین با پلاستیک بازیافتی ساختن . تو اوروپا و امریکا مردم ترجیح میدن با 12000 دلار فیات 500 بخرن تا I30 هیوندای رو.
ناصر
۱۷ تیر ۱۳۹۱عارف جان هیوندای با هدف کسب بازار جهانی اینقدر آزرا رو متحول کرد و اونو رونه بازارهای جهانی کرد و تقریبا در رده خودرو های لوکس صادراتیش قرار گرفت و در جدیدترین تست تصادفی که خود همین اروپایی ها انجام دادن آزرا توی کلاس خودش جزء 5 خودروی ایمن دنیا قرار گرفت واسه همین بعید میدونم که توی فرانسه به اون بزرگی فقط 3تا فروخته باشه احتمالا این آمار مال یه شهر دور افتاده و کوچیک توی فرانسه باشه نه کل کشورش
sorush
۱۷ تیر ۱۳۹۱مثل این که شما خودتون یکی دوتا بنز و بی ام و دارین که میگی کره ای آشغاله!!!
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۱شوخی میکنی
هایوندای که خیلی پر فروشه … تو آمریکا هم که ترکونده
منبع آمارتو بگی ممنون میشم
بهزاد
۱۳ تیر ۱۳۹۱آمار 3 عدد کاملا درسته. متاسفانه به دلیل عدم حضور دیگر برندها نسل کنونی فقط هیوندای رو ماشین میدونن و خرده ای هم نمیشه گرفت و کسانی که دهه ی 70 رو یادشون میاد همه عشق هوندا سیویک و آکورد و تویوتا کریسیدا و کرولا و میتسوبیشی گالانت و لنسر داشتند یاد اون روزها بخیر.
الان هم آرزوی جنسیس و آزرا!
mj
۱۳ تیر ۱۳۹۱کره ای آشغال نیست کیفیتش پایینه
Sam
۱۳ تیر ۱۳۹۱حالا کجاش رو دیدی!!؟همین کره ایهاکم کیفیت هم تا چندوقت دیگه به آرزوها میپیوندند
yashar
۱۳ تیر ۱۳۹۱یادمه زمانیکه بچه بودم حدود بیست سال پیش تابستونا تو یه تعمیرگاه لوازم خانگی کار می کردم اون موقع از یکنوع مارک کمپروسور یخچال بنام نیکی سه نوعش تو بازار وجود داشت که اصلیاش مال ایتالیا بودن درجه دوش ایرانی بود درجه سه یا همون آشغال کره ای بودن که هیچکی از اونا بدلیل کیفیت پایینش استفاده نمی کرد! اکثرا ایرانی خواهان بیشتر داشت… الان سامسونگ و الجی نصف تولید و فروش لوازم خانگی تو دنیارو در انحصار خودشون دارن اونم با چه کیفیتی!
پس باید بخش خودرو سازیشون هم بهمون سرعت نور بیشرفت کرده باشه!
مثال مقایسه ایش تو سال 2001ایرانخودرو سمند رو داد بیرون و اونا هم سوناتا! سمند خیلی از سوناتا اوندوره سرتر بود ولی الان سمند شده فوقش سورن ایالایکس اونم شده سوناتا 2012!!!
رامتین
۱۴ تیر ۱۳۹۱آرش خان واقعا حرفات جالبه ها… بابا کره ای که توان رقابت با بنز یا ماشینهای آمریکایی رو نداره. بله جهان داره پیشرفت میکنه، نمونش فوتبال کره و ژاپنه که از ما خیلی جلو افتادن ولی اینکه فکر کنی یا روز کره میاد در حد اسپانیا جوکه، چون در بهترین حالت سرعت پیشرفتش در حد اروپاییها باشه و این اختلاف 40-50 ساله تا ابد باقی میمونه گلم.
نمیدونم چرا ما ایرانیها فقط از چیزی که داریم تعریف میکنیم. آخه هیوندا در برابر BMW چی داره؟ فقط بلدین بگین آپشن. بنظزم تنها برند آسیایی که بدک نیست لکسوسه. کیفیت و طول عمر ماشین خیلی مهمه و تمام گیربکسهای کره و ژاپن رو ZF آلمان میزنه. به قدرت ماورای آلمانیها در تکنولوژی تبریک میگم.
آرش
۱۴ تیر ۱۳۹۱آقای رامتین خان عزیز شما درست میگین.اینکه کیفیت ماشینهای اروپایی بهتره از کره ای هیچ شکی نیست.منتها شما چرا یه طرفه به قاضی میرین؟ چرا نمیگی قیمتهای اونها هم خیلی گرونه.این ماشیینهای کره ای در مقابل قیمتشون خیلی عالیند.در ضمن عزیزم عجله نکن.روز میشه اون روزی که هیوندا از همشون جلو میزنه.انگار نمیدونی از لحاظ پیشرفت هیوندا در صدر خودروسازان دنیاست.
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۱همون بنزی که مثال زدی سابقشو نگاه کن … فک کنم یه قرن باشه که ماشین میزنه تازه شده این ، حالا هایوندای که 2 دهست اومده ببین چی شده … اینجا فقط بحث وقته
لکسوس فقط خوبه ؟!! … پس نیسان مزدا میستوبیشی و … کشکن دیگه
الان بنز کلی داره از نیسان کمک میگره
ولی * فعلا * آلمان حرف اولو تو خودروسازی میزنه ، فعلا
بهزاد
۱۴ تیر ۱۳۹۱بدون شک آلمانیها دلرباترین ماشین هارو تولید میکنن و تقریبا میشه گفت ماشین بد ندارن و همه خوب و عالین ولی نمیشه گفت که ژاپنیها دارای تکنولوژی نیستند!
الان فقط چندتا مثال میزنم
بیشتر قطعات الکتریکی بنز توسط میتسوبیشی تامین میشه
گیربکس بی ام و 335 ساخت نیسان هست
گیربکس پورشه کائن ساخت آیسین ژاپنه
بیشتر قطعات فیبر کربن از ژاپن تامین میشه
بیشتر بلبرینگهای ماشینهای کره ای و آلمانی ساخت ناچی ژاپنه
بزرگترین تامین کننده انواع حسگرهای ماشین هیتاپی ژاپنه
اگر به فروشگاها مراجعه کنید و بهترین تسمه رو بخواهید یک محصول ژاپنی بهتون میده!
دینام,کولر,شمع,استارت,توربو فنهای میتسوبیشی و خیلی دیگر از بهترین لوازم ماشین ژاپنی هستند!
رامتین
۱۴ تیر ۱۳۹۱بله آرش خان هیوندا داره پیشرفت میکنه ولی امکان نداره برسه به آلمان. مثلا شما انتظار داری یه روزی مثلا کره فوتبالش برسه به برزیل؟ هرچقدرم پیشرفت کنه نمیتونه. اینو باور داشته باش. چرا؟ چون پایه علم و پیشرفت در خودروسازی مهندسی مکانیکه و بهترین اساتید و دانشگاههای جهان در رشته مهندسی مکانیک (من خودم مهندسی صنایع میخونم دانشگاه تهران که تاحدودی شبیه مکانیکه) دانشگاههای آمریکا (مثه برکلی، استنفورد و..) و دانشگاهی مثه آخن در آلمانه. پس صرف آمار فروش و بازار فعلی جهان دوستان صحبت نکنن. من حتی ژاپن رو در حدی نمیبینم که به صنعت آلمان برسه، حالا شما میگید کره! مثلا شما یه کشور مثال بزن که در صنعت هواپیماسازی و موشک تنها 5% آمریکا باشه؟ جواب اینه کشوری وجود نداره. کل درآمد 10 سال کره به اندازه 6ماه سرمایه گذاری روی هواپیماسازیه آمریکا نیست. اصلا اونا اتومبیل رو اسباب بازی میدونن که بخوان با کشورهای آسییایی رقابت کنن…
دلیل اینکه هم زیاد رو این کشورها تکیه دارم اینه که خیلی از همکلاسیهام اونجا دارن تحصیل میکنن و برنامه خودمم همینه. واقعیتها واقعا هیجان انگیزه.
مهدی
۳۰ تیر ۱۳۹۱اینجا که بحث خودروسازیه … چه ربطی به هواپیما سازیو فوتبال داره !؟
یعنی کسی که شطرنجش خوبه میشه نتیجه گرفت که رانندگیشم خوبه ؟
مطمئن باش ژاپن چیزی از آلمان کم نداره
حمید
۱۶ تیر ۱۳۹۱اینکه گرنجور تو فرانسه فروش ضعیفی داشته خیلی مهمه؟ خب فروش 508 هم تو کره صفره ! پس پژو هم آشغاله؟
اگر هیوندای فقط تو ایران فروش داره پس چطور شده جهارمین خودروساز بزرگ جهان؟ یعنی با همین سالی 20 هزار تایی که تو ایران می فروشه؟
پس یه کم تحقیقات کنید بعد نظر بدید.
بازارهای آمریکا کانادا چین روسیه و هند بزرگترین بازارهای کره ای ها هستن و فروش بسیار بالایی دارن. آمار فروششون رو ببینید دیگه اسم فرانسه رو نمیارید که بعد از 120 سال خودروسازی هنوز برای طراحی یک اسپورت تمام عیار یا یک SUV شهری دارن دست و پا می زنن.
الانترا سال گذشته بعد از کرولا دومین خودروی پر فروش جهان شد. همون پژو که سنگش رو به سینه می زنید چند تا 308 فروخته؟ به غیر از اونهایی که تو بازار غیر رقابتی کشور خودش فروخته رو می گم
احمد.ف
۱۸ تیر ۱۳۹۱با حرفهای شما کاملا موافقم.
این رو فراموش نکنیم که پژو و به طور کلی تر خودروهای فرانسوی در بازار امریکا که رقابتی ترین و یکی از بزرگترین بازارهای خودرو جهان است، هیچ خبری از خودروهای فرانسوی نیست.
در ضمن در خود اروپا هم برند پژو بسیار از افت فروش متضرر شده است. به عبارت دیگر مشتری وقتی برای خرید خودرو در تنگنا قرار میگیرد (به علت بحران اقتصادی) و قدرت خریدش محدود میشود ترجیح میدهد از ماشینهای آلمانی استفاده کند تا فرانسوی. همین فولکس واگن در همین سالی که پژو ضرر زیادی کرد، سود کرده است.
بهزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۱اگر ما تمام پیشرفتهای یک خودرو ساز رو به کشور مادر نسبت بدیم در حال حاضر خیلی بی انصافیه! در حال حاضر مقر اصلی طراحی هیوندای و کیا در کالیفرنیاست و حتی طراح های اصلی که معروفترینش طراح سابق آئودی هست که این محصولات کیا رو طراحی میکنه و کل پروسه های طراحی خارج از کره انجام میشه حتی موتور در آلمان طراحی میشه و با وجود شرکتهای بزرگ قطعه سازی تقریبا مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
و درباره ی شرکتهای فرانسوی هم سخت در اشتباهید مثل اینکه اصلا فرمول 1 یا مسابقات لمانز رو نگاه نمیکنید افتخارات رنو در فرمول 1 عالیه و پژو در لمانز. و حداقل در طراحی مثل کره ایها کپی نمیکنند!
حمید
۱۶ تیر ۱۳۹۱اولا خود پژو که الان با همکاری با BMW سرپاست(برای موتور) دوما طراحی سی 5 رو ببینید یهک پی تمیز از آئودی هستش. خود فرانسوی می گن آلمانی ترین سیتروئن!
سوما کره ای ها یکی از بزرگترین سازنده قطعات خودرو هستن و الان قطعات این کره ای ها در خودروهای ژاپنی و آمریکایی از چراغ گرفته تا ترمز در حال استفاده هستش. تمام این قطعه سازان صادر کننده هم به نوعی به هیوندای وابسته هستن
گیربکس های بی ام و رو کی میزنه؟ برید ببینید… هیچ کدام از گیربکس بی ام و مارک بی ام و روشون نیست یا جنرال موتور آمریکایی هستن یا ZF.
چهارما استفاده از طراحان غیر بومی یک مسئله طبیعی هستش. طراحان بی ام و که تا الان طراحی های شگرفی داشتن کی بود؟ چاپمن آمریکایی که شاسی بلند های بی ام و رو طراحی کرد و الان خودش رفته هیوندای. یادتون رفته طراحی داخلی سری 7 رو کی انجام داد؟ اصلا آلمانی بود طرف؟ طراحی پژو 405 رو کی انجام داد؟ یک تیم ایتالیایی که همون موقع از یک مدل آلفا کپی برداری کردن.
پس اونجایی که به نفع عقاید شماست بین المللی بودن عیب نداره ولی جایی که به ضرر عقاید شماست کره ای ها می شن کپی کار و مقرشون در آلمانه!
ژاپنی ها سالهاست تو آمریکا مقر دارن پس اینها هم نابود باشن.;)
بهزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۱حمید جان یک شرکت معظم قطعه ساز کره ای نام ببر؟ کدوم فطعه از خودروسازان آلمانی و ژاپنی رو هیوندای میزنه و مارکش چیه؟ 405 دقیقا کپی کدوم مدل آلفا هست؟ اصلا سیتروئن c5 چه وجه مشترکی با کدوم مدل آئودی داره؟
مهدی
۱۶ تیر ۱۳۹۱فکر کنم بد نباشه کنار این اطلاعات عمومی که در مورد Hyundai و Audi و BMW و…دارین یه نگاهی هم به این ماشینهای ساخت داخل بکنین!آخه چرا کسی نیست یه گیری هم به اینا بده؟همه گیر دادین به ماشینهای کره ای.آخه یکی نیست بگه این پراید یا سمند مثلا چی دارن؟همین پرایدی که دارن 10 12 تومن میدن چی داره؟گیربکس؟موتور؟دنده؟قیافه؟یعنی آدم اگه بره بنز مدل 1980 بخره خیلی بهتره!بابا یکم به فکر خودمون باشین!
حمید
۱۶ تیر ۱۳۹۱سی 5 دقیقا پشتش با آئودی یکیه! یک ذره دید تعصبی رو بردارید قشنگ ظاهرش مشخصه.
در مورد 405، جالبه بدونید این خودرو توسط پنین فارینا گرامی طراحی شد و قبلش همین تیم آلفا 164 رو طراحی کرده بود که به غیر از چراغ ها در فرم و حالت کلی عینا آلفا هستش.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Alfa164_Quadrifoglio.jpg
http://www.peugeot.com/en/history/a-century-of-models/1980-1990/1987–405.aspx
Eventually, the elegance of its Pininfarina design
پس می بینید فرانسوی اونطور که شما می گید اصلا بومی نیستن! حتی طراحی خودروشون کمپلت به یک موسسه غیر فرانسوی دادن. باز کره ای ها و یا آلمانی ها یا حتی ژآپنی ها طراح رو می گیرن و می برن تو سازمان خودشون طراحی می کنن.
در مورد قطعات تعجب می کنم شما تا این حد بحث می کنید و از خودروسازانی حمایت می کنید و خودروسازانی رو می کوبید ولی اسمی ازهیوندای موبیس نشنیدید!
تامین ماژول شاسی کرایسلر رنگلر
ماژول شاسی گراند چروکی
چراغها جلوی کرایسلر 300
سیستم فرمان گراند چروکی
چراغهای کوچک ترمز عقب BMW
سیستم صوتی دایملر
قطعه یکپارجه سازی جنرال موتورزICS
لامپ عقب ترمز فولکس واگن و غیره
ضمن اینکه هیوندای موبیس قسمتی از معدود تولید کنندگان سیستم ESP در دنیاست و به صورت بومی تولید می شه که البته خیلی از خودروسازان این سیستم رو یکجا می خرن.
ضمن اینکه همین چند ماه پیش بود که تویوتا جندین جلسه با هیوندای داشت برای قرار داد خرید قطعات از هیوندای موبیس که به نتیجه هم نرسید. خبرها تو گوگل هست سرچ کنید مشخصه.
پس می بینید اگر به بومی سازی و غیره هم باشه که شما تاکید کردید فرانسوی ها خیلی عقب افتادن و مشخصه شما در دلایلی که دارید سخت در اشتباه هستید و این اشتباه از عدم اطلاعات کافی شما هستش.
با تشکر
رضا
۱۷ تیر ۱۳۹۱من میگم که (مهم نیست کی بودیم بلکه مهم اینه که کی هستیم) منظورم به برندهایی مثل هیوندای هست. بله درسته که اگه دهه 70 همه دنبال ماشین های کرولا و سیویک وگالانت و… بودند اما مهم اینه که الان همه چیز فرق کرده و کمپانی هایی مثل هیوندایی با سرعت زیادی پیشرفت کردند و طراحی هاشون واقعا دلنوازتر از خودروهای مذکوره! جنسیس کوپه را جوونی نیست دوست نداشته باشه.و اگه کوپه را بخوای از نظر قدرت و شتاب مقایسه کنی حتما باید با بنز و بی ام دبلو مقایسه بشه چون قدرت موتورش اعجاب انگیزه! سوناتا را به با کلاسی میشناسن. در مورد 2011 دیگه خیلی بیشتر. جنسیس یک ماشین لوکس و همه کاره. آزرا یک خودروی خانوادگی و زیبا و مطمعن. دیگه چی بگم که آقا قبول کنید پیشرفت زیادی داشتند. و الان هم همپای تویوتا و مزدا و کیا به نظر من دارن با بنز و بی ام دبلیو رقابت میکنن. اما از این هم نمیشه بی تفاوت گذشت که چون خودم ارشد مواد خوندم معتقد هستم هیوندای کمی توی مواد مصرفی دقت لازم را نداره! البته تویوتا هم همینطور. اما واقعا مزدا و بعد کیا خیلی بیشتر به مواد توجه دارن خصوصا مزدا.
ARYAN
۱۷ تیر ۱۳۹۱ماشینا هی گرون می شن بدبختیو بی پولی هی زیییییییییییییییییاد
ARYAN
۱۷ تیر ۱۳۹۱من اگه پول داشتم تو ایران آلفا رومئو جولیتا میگرفتم
امیر
۱۷ تیر ۱۳۹۱کره از فرانسه و انگلیس بهتره ولی از آلمان که…،من 100 سال سوناتا و آزرا و …نمیدم جاش زانتیا و رنو این اسباب بازیهارو بخرم
poya
۱۷ تیر ۱۳۹۱نقاط قوت اکثر ماشین های کره ای در ایران:
1. داشتن امکانات رفاهی و امنیتی خوب
2. زیبایی و طراحی به روز
3. داشتن خدمات پس از فروش
4. قیمت مناسب تر !!!!نسبت به بعضی از رقبا(البته قیمت این خودرو ها در ایران خیلی بالاست)
5. فروش خوب دسته دوم
نقاط ضعف:
1. استهلاک زیاد وگرانی قطعات و وجود قطعات درجه 2 و 3 در بازار
2. ظریف بودن
3. ایرادات عجیب (مثلا نزدن یکی از بوقها در بعضی شرایط جوی و ترک خوردگی شیشه(بر اثر گرم و سرد شدن) و خرابی پلوس و….
4. مصرف زیاد سوخت در خودروهایی نظیر سانتافه و موهاوی
5.سر وصدای زیادی و راحت نبودن صندلی در ماشین های suv
(البته به نظر من خودروی هیوندایی جنسیس خودروی نرم وراحت و خوبی است)
بهزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۱حمید جان حرف شما درسته و شرکت موبیس جزو 32 شرکت بزرگ قطعه سازیه ولی فکر کنم اسم اینارو هم بدونی و تحقیق کنی بد نیست. دنسو.بریجستون.سومیتومو.آیسین سیکی.جتی تکت.تویوتا اینداستریز.سومیتومو مورابر.تویوتا بوشوکو. ngkو چندین کمپانی بزرگ دیگه از ژاپن و trw.پارتس.لیر.بورگ واگنر. جانسون کنترلرز و خیلی دیگه از آمریکا و اگه اسم ببرم کل صفحه رو اشغال میکنه و در ضمن شرکتهای مطرح از جمله بنز و پورشه و آئودی سوبارو و میتسوبیشی و فراری و … سیستم های جداگانه ای برای esp یا سیستم کنترل کشش خودشون دارن و مثل psm در پورشه و kddi در تویوتا و … و فکر نکنم تجربه ی هیوندای به دردشون بخوره!
اگر تنها ماشینی که بخواهیم بگیم واقعا کپی بود از آئودی لسل قبلی سوناتا! انگار طراح یک آئودی سری 5 رو جلوش گذاشته و این طرح رو در آورده!
ستروئن c5 کجاش شبیه آئودیه؟ اصلا نقطه c ستون عقب کلی فرق داره!
وقتی طراح مجارستانی سانتافه صحبت از طرحش میکنه با کمال تعحب میگه زمان طراحی یک دستگاه مزدا cx7 رو جلوش گذاشته و با نام خدا شروع کرده!
سیستم های صوتی مورد استفاده در دایملر هارمن کاردونه که خود هیوندای هم در مدلهای جنسیس و سنتنینال از این شرکت میخره.
بازهم اگر خواستی به اطلاعاتت اضافه بشه میتونیم دوستانه بحث کنیم.
رضا امپراطور
۱۷ تیر ۱۳۹۱اگه اپتیما گرون بشه صد در صد سراتو هم گرون خواهد شد.
محمدرضا اصفهان
۱۸ تیر ۱۳۹۱بابا چه بحثای الکی میکنید شما!اولا تودنیای خودروسازی هیچ چیزمطلق وانحصاریی وجودنداره هیچ کمپانی تودنیادیگه نیست که ادعاکنه از ب بسم الله یه ماشینو تازدن استارت اون ماشینو خودش انجام میده دوما کره ایها بندگان خدا پیشرفت خیلی سریعی داشتن موقعی که خط تولید پیکان توایران راه اندازی شداونا نمیدونستن ماشین چی هست ولی الان به کجا رسیدن درسته ازرا به گرد ائودی نمیرسه ولی نشوندهنده پیشرفت بزرگیه.درعوض خودمون باشعار خودروی ملی افتخارملی دیگه بقیه ش باشما….
م
۱۸ تیر ۱۳۹۱آقا جان هیوندای کره از موتور هواپیما و کشتی سنگین و سبک گرفته تا پله برقی تولید میکنه که در جهان میشه گفت رکورد و بی نظیر هست
سامسونگ رکورد پر فروش ترین ها رو از برندهای معتبر جهانی از سونی نوکیا اپل و … رو در جهان گرفته
ضمنا خدمت اون آقا تاکسی های فرانسه مرسدس و بی ام و هست اکثر فرانسوی ها خودشون ماشین فرانسوی رو قبول ندارن و فیلم معروف تاکسی برای همین ساخته شد
کجای کارین
فیاض
۱۹ تیر ۱۳۹۱50 میلیومن دارم میخوام 1 ماشن کارکرده بخرم
بین کمری اپتیما و سوناتا و سراتو
نظرتون چیه؟
بهزاد
۱۹ تیر ۱۳۹۱سامسونگ چه ربطی به خودرو داشت!
کدوم یک از مدلهای ایرباس و بوئینگ دارای موتور هیوندای هستند!؟
حتما مارک پله برقی شیندلر آلمان رو هیوندای خوندید!
در فرانسه انواع و اقسام تاکسی وجود داره از تویوتا پریوس و 406 تا… بی ام و شما دیدید در تاکسیاشون!
اصلا با فرهنگ سیاسی فرانسه آشنایی دارید و فرق انتخاب رنو با پژو یا سیتروئن در کاخ الیزه نشانگر چی هست؟
مردم فرانسه ماشیناشونو قبول ندارن؟ پس چیرو قبول دارن؟
مهران
۳۱ تیر ۱۳۹۱توی دنیای خودرو سازی امروز خیلی از تکنولوژی ها بین خودروسازها به اشتراک گذاشته میشه،همچنین استفاده از سر طراح ها و مهندسین بسیار معروف تقریبآ رایج شده و هر روز دارن داشته هاشون رو با هم قسمت میکنن،مثل ما نیستن که خودشون رو توی قوطی محصور کنن و از تحریمهای کمرشکن به خودشون ببالن.اگه قرار به فاصله صنعت خودروسازی ها با هم باشه ماییم که هفتاد سال یا بیشتر با علم روز دنیا فاصله داریم نه کره ای ها.
Hesan
۳۱ تیر ۱۳۹۱بیکارید؟!
در هر صورت خیلی باهال اید کلی بهتون خندیدم.
فرید ملک
۱ مرداد ۱۳۹۱همه اینا که میگن هیونداییی بده احساس حسودی میکنن!
هیوندایی با ایرانخودرو تقریبا تو یه سال تاسیس شدن , ایرانخودرو سمند ساخت دقیقا تو همونسال هیوندایی سوناتارو زد , حالا تو سال 2013 ببینید سمند به کجا رسیده سوناتا به کجا!
شما که سنگ ژاپن و به سینه میزید اولش اونم مث هیوندایی بود
محمد حسینی
۵ مرداد ۱۳۹۱خسته نباشید
ممنونم
arsalan
۴ شهریور ۱۳۹۱خیلی جالبه که 1 نفر فقط در مورد موضوع نظر داده!!در عوض اکثر دوستان در مورد نظر آقا آرف نظر دادن!
محسن
۴ شهریور ۱۳۹۱اقا رامتین امکانات اذرا و بی ام و c200 رو مقایسه کن.باور کن فرق فقط تو چندتا امکانات جزیی و چرم طبیعی و دور دوزی های قشنگ در بنزه و فکر کنم اذرا کمی نداشته باشه.ولی قیمت رو نگاه بکن: بنزc200:155000000 واذرا2011:70000000 .85000000 .ولی حرف های من هیچ چیز رو از ارزش بنز کم نمیکنه.من امکانات این دو رو مقایسه کردم نه خودشون رو.