نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: زیرمجموعه آمریکایی کیاموتورز یا KMA، در این پنج سال اخیر یکی از موفق ترین کمپانی های درحال رشد در ایالات متحده محسوب می شود طوریکه با معرفی نسل دوم اپتیما در سال ۲۰۱۰ توانست رقم فروش جهانی این خودرو را به مرز ۱۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۲ میلادی برساند تا بدین ترتیب این سدان متوسط، پرفروش ترین محصول کیا لقب بگیرد . . .
اما KMA از اتوشوی نیویورک خاطرات به یادماندنی زیادی دارد! مثلا همین اپتیما که فیس لیفت دومین نسلش (مدل های ۲۰۰۹-۲۰۱۰) در سال ۲۰۰۸ میلادی و در جریان اتوشوی نیویورک معرفی شد.
اما این پایان داستان نبود چراکه سال ۲۰۱۰ نیز همه سومین نسل اپتیما را برای نخستین بار در اتوشوی نیویورک دیدند. امسال هم کیا از فرصت نیویورک ۲۰۱۳ دوباره بهترین سود را برد تا اولین فیس لیفت از سومین نسل اپتیما را رونمایی کند.
در فیس لیفت جدید اپتیما که قرارست به عنوان مدل ۲۰۱۴ راهی بازار شود، مهم ترین تغییرات را باید در سپرهای جدید، طراحی مجدد مه شکن ها، LEDهای بکار رفته در بالای چراغ های جلو، دیفیوزر و نهایتا در طراحی مجدد درب صندوق جستجو نمود که منجر به حذف اسپویلر کوچک انتهای صندوق و همچنین استفاده از چراغ های جدید LEDدار عقب شده است.
درون کابین خودرو وجود نمایشگر جدیدی ۴.۳ اینچی در صفحه کیلومتر به همراه نمایشگر هشت اینچی کنسول (بصورت سفارشی) که سیستم راهیابی، رادیو ماوراه ای، چند رسانه ای UVO eServices و سیستم پخش اینفینیتی با ۸ اسپیکر را پشتیبانی می کند، بیش از هر چیز دیگری قابل توجه است. همچنین مشتریان می توانند سیستم BSD یا هشدار دهنده نقطه کور خودرو و سنسورهای پارک را نیز سفارش دهند.
در مدل های LX مواردی مانند مه شکن های جلو، سراگزوزهای کروم کاری شده، زه های کرومی بکار رفته بر روی دستگیره درب ها، سیستم گرمایشی آینه ها، رینگ های جدید ۱۶ اینچی با تایرهای ۲۰۵/۶۵ و شیشه های سولار بصورت استاندارد وجود دارند. مدل های EX نیز صندلی های چرمی، رینگ های ۱۷ اینچی با تایرهای ۲۱۵/۵۵ و صندلی هشت حالته راننده دارند.
مثل همیشه SX-T بهترین مدل اپتیماست که برای مدل های ۲۰۱۴ ویژگی هایی مانند رینگ های ۱۸ اینچ کرومی با تایرهای ۲۲۵/۴۵ ، کالیپرهای قرمز رنگ ترمز، برف پاکن های جدید، چراغ های زنون اتومات در جلو، صندلی هایی جدید با چرم ناپا و ترمز الکترونیکی پارک و … خواهد داشت.
برای هر سه مدل EX و LX و SX پیشرانه ۲.۴ لیتری GDI در نظر گرفته شده حال آنکه مدل های SX-T موتور توربوی ۲.۰ لیتری دارند. همچنین برای هر دو پیشرانه گیربکس شش سرعته اتومات بصورت استاندارد بود ولی مشتریان مدل های SX-T با استفاده از سیستم Drive Mode Select می توانند زمان تعویض دنده ها را تغییر دهند. گفتنی است KMA خط تولید خود را در شهر West Point در ایالت جورجیا قرار داده که از پاییز ۲۰۱۳ آغاز بکار می کند.
Saman
۱۱ خرداد ۱۳۹۵یکی که اپتیما داره بگه این ماشین خشکه یا ن در مقایسه با سوناتا
رحیم
۱۵ تیر ۱۳۹۵سلام.من دارم .اپتیمای 2015 SX T-GDi.خشک هست ولی خیلی راضیم از خریدش.میشه گفت برای جاده های ایران و این سرعت گیرهای وحشتناک ساخته نشده.اما در صورتیکه یه مقدار لاستیکاش مستهلک بشه قصد دارم یه لاستیک با فاق بلندتر زیرش بندازم.میگن اونطوری نرمتر میشه.اگر خواستید بخرید حتما همین مدل رو بخرید.چون توربو هست و با اینکه حجم موتور کوچیکتر هست(2 لیتر)ولی 274 اسب بخار نیرو تولید میکنه وشتابش به همین خاطر خیلی بیشتر از مدل 2400 بوده تازه مصرفش هم پایینتره.
علی
۲۰ بهمن ۱۳۹۶آقا من دارم… عالیه… بخر پشیمون نمیشی… البته تمیزشو بخر… خیلی ماشین با حالیه از هر نظر… اصلا قابل مقایسه با سوناتا نیست… سوناتا اتاقش خیلی بی کیفیت و سبکه