با تجهیزات بیشتر، گیربکس جدید و راحتی بهبود یافته، کیا سورنتو ۲۰۱۸ راه را به خوبی طی کرده و خودرویی بهتر شده است…
موارد دوستداشتنی زیادی درباره کیا سورنتو ۲۰۱۸ وجود دارند. قبل از این هم سورنتو دوستداشتنی بوده است. مدل قبلی اگر نگوییم محصولی فوقالعاده اما خودرویی خوب بود و نسل جدید نیز در سال ۲۰۱۵ همین فرمول را ارتقا داد.
هماکنون و برای مدل سال ۲۰۱۸، این خودروساز کرهای شاسیبلند هفتنفره پرچمدار خود را بهتر از قبل کرده است. تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو بهبود یافته، سواری و هندلینگ تغییر کرده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز بهتر است.
چهار تریم برای این خودرو تدارک دیده شده که شامل نسخه Si، اسپورت، SLi و مدل پرچمدار GT-Line میباشد. اگرچه لیست تجهیزات گسترش یافته اما خب قیمت نیز بالاتر رفته است. بهای مدل پایه Si هم اکنون از ۴۲۹۹۰ دلار استرالیا شروع شده (افزایش هزار دلاری) و به قیمت ۵۸۹۹۰ دلاری در نسخه تاپ GT-Line میرسد که تنها ۵۰۰ دلار بیشتر از قبل است.
تغییرات چشمگیر سورنتو ۲۱۸ عبارتاند از گیربگس ۸ سرعته اتوماتیک جدید و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری جدید که دستپخت خود کیا هستند. بهبودهایی نیز در سواری و هندلینگ این خودرو صورت گرفته که بار آن بر دوش مهندسان جهانی و استرالیایی کیا بوده است.
از نظر استایل، سورنتو ۲۰۱۸ دارای سپرهای جلو، طراحی کروم و مشکی جلوپنجره، دیلایت های LED جدید و گرافیک جدید چراغهای LED عقب میباشد. مدل GT-Line همچنین دارای چراغهای جلوی کاملاً LED است که با چرخش فرمان حرکت میکنند.
رینگهای ۱۷ تا ۱۹ اینچی جدید نیز برای هر تریم در نظر گرفته شده و طراحی فرمان و اهرم تعویض دنده نیز تغییر کرده است؛ و برای مدل تاپ GT-Line، پوشش چرمی فرمان و تریم چرم مشکی جدید با دوختهای خاکستری و لوگوی GT-Line در صندلی عقب دیده میشود.
یک صفحهنمایش ۸ اینچی اصلی جایگزین نسخه ۷ اینچی قدیمی در تمامی مدلها شده و شما همچنین شاهد ناوبری ماهوارهای، اندروید اتو، اپل کارپلی و رادیوی دیجیتال DAB پلاس خواهید بود.
نهایتاً اینکه در نسخههای SLi و GT-Line سورنتو میتوان بجای سیستم صوتی استاندارد اینفینیتی از سیستم صوتی سفارشی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو لذت برد. شایان ذکر است اینفینیتی زیر مجموعه هارمن کاردون محسوب میشود.
تجهیزات ایمنی جدید سورنتو ۲۰۱۸ برای تمامی مدلها عبارتاند از ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و هشدار توجه راننده به جاده. مدلهای GT-Line همچنین دارای دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هستند.
موضوع ناامیدکننده اینکه هنوز هم برفپاککنها و نوربالای خودکار در هیچکدام از نسخههای سورنتو وجود ندارد. این دو سیستم در مدل جدیدتر و کوچکتر اسپورتیج دیده میشوند.
طیف پیشرانههای این شاسیبلند پرچمدار کرهای شامل سری R آشنای گروه هیوندای هستند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل در نظر گرفته شده قدرت ۱۹۷ اسبی دارد. موضوع جالب و کمی گیج کننده اینکه پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی سری لامبادای هیوندای به این خودرو بازگشته است.
پیشرانه بنزینی سورنتو قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۳۳۶ نیوتون متری دارد که به ترتیب ۹ و ۱۸ واحد بیشتر از پیشرانه ۳.۳ لیتری قبلی میباشند.
این افزایش قدرت و گشتاور نه چندان چشمگیر باعث افزایش ناچیز مصرف سوخت شده به گونهای که مصرف سوخت این خودرو با رشد یکدهم لیتری به ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.
کیا هیچ اشارهای به دلیل تغییر پیشرانه بنزینی سورنتو نکرده اگرچه که گفته میشود این تصمیم توسط بخش جهانی کیا اتخاذ شده است.
مصرف و آلایندگی بالای این خودرو نشان میدهند که قوانین وضع شده چندان تأثیری روی تصمیم کیا نداشتهاند. شاید تمرکز کیا روی بلوک پیشرانه ۳.۳ لیتری و تغییر جهت بهسوی استفاده از توربو در استینگر و جنسیس G70 و G80 میتواند یکی از دلایل این تصمیم باشد.
یکی از قابلتوجهترین تغییرات سورنتو ۲۰۱۸ استفاده از گیربکس ۸ سرعته کیاست. این گیربکس برای اولین بار در استینگر معرفی شده و جانشین گیربکس ۶ سرعته قبلی میشود.
به لطف ارتقای این گیربکس، مدل دیزلی هماکنون در هر صد کیلومتر مصرف ۷.۲ لیتری دارد که ۰.۶ لیتر کمتر از قبل است. کیا ادعا میکند این گیربکس تعویضهای نرم و سریعتری داشته و اگرچه مشاهده این تغییرات کاملاً واضح است اما برای شتاب گیری آنی باید کمی صبر کنید.
با اندکی گردش در شهر و جاده میتوان بهبود حاصل شده در گیربکس و عملکرد نرم و سریع آن را در تعویضهای عادی دید. با انتخاب حالت اسپورت (سه حالت اکو، اسپورت و هوشمند ارائه شدهاند) شاهد سریعتر شدن برخی موارد خواهیم بود اما خودرو خصایص اسپورت را نشان نمیدهد.
سبقتهای سریع با نسخه دیزلی سورنتو بهتر صورت میگیرد زیرا گشتاور ۴۴۱ نیوتون متری آن از دورهای ۱۷۵۰ تا ۲۷۵۰ ارائه میشود درحالیکه حداکثر گشتاور ۳۳۶ نیوتون متری پیشرانه ۶ سیلندر در دور ۵۵۰۰ دور به دست میآید.
با این وجود پیشرانه دیزلی در چنین خودروی بزرگی آن حس اعتماد به نفس را ایجاد نمیکند و در زمان پر بودن خودرو از سرنشین و بار آرزو خواهید کرد که ای کاش پیشرانه دیزلی بزرگتری زیر کاپوت وجود داشت.
اما با دیدن پیشرانه دیزلی سورنتو ۲۰۱۸ گیج میشویم. این پیشرانه نیز به اندازه نسخه ۳.۳ لیتری به فشار افتاده و دورگیری کند اما راضی کنندهای دارد. بخش اعظم بهبود صورت گرفته در سورنتو به گیربکس جدید مربوط میشود.
سورنتو قبلاً نیز توانسته به خوبی از دستاندازها و ناهمواریها عبور کند. جدیدترین نسخه این خودرو نیز دارای ساب فریم و بوشهای عقب بهبود یافته بوده است. این خودرو به خوبی دستاندازها و چالهها را به خود جذب کرده و سواری پایداری را در راههای ناهموار ارائه میکند.
در عبور از پیچها بهبود تکانهای بدنه محسوس بوده و مقاومت لغزشی نسبتاً احساسبرانگیزی مشاهده میشود مخصوصاً اینکه در نظر بگیرید این یک شاسیبلند هفتنفره حدود دو تنی است.
دیگر تغییر کلیدی شاسیبلند برجسته کرهایها، بازنگری صورت گرفته در سیستم فرمان هیدرولیکی است که شامل میلههای پیچشی محکمتر میباشد. فرمان سورنتو توازن وزنی و احساس خوبی دارد. پاسخهای آن در حالت اسپورت نیز سریعتر احساس میشود.
فضای دو صندلی جلو فوقالعاده بوده و در ردیف سوم نیز برجسته است.
شاید یکی از مهمترین شاخصههای این خودرو پتانسیل یدک کشی آن باشد. سورنتو ظرفیت یدک کشی ۲۰۰۰ کیلوگرمی دارد اما برخلاف هیوندای سانتافه آن را نمیتوان با کیت یدک کشی ارتقا یافته سفارش داد.
در کل توصیه کردن کیا سورنتو برای خرید سخت نیست. این شاسیبلند همیشه دارای تجهیزات بالا بوده و راحت، جادار و تواناست.
سورنتوی به روز شده داشتههای بیشتری را با قیمت معقولی عرضه کرده و سواری و هندلینگ بهتری دارد. گارانتی ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتر کیا نیز دیگر موضوع مهمی بوده که باید در نظر گرفت.
نقاط قوت: گیربکس ۸ سرعته نرم و سریع، پیشرانه دیزلی توانا، احساس مدرنتر سیستم اطلاعات سرگرمی جدید، مصرف سوخت خوب، بهبود سواری، هندلینگ و راحتی
نقاط ضعف: عدم عملکرد چشمگیر پیشرانه بنزینی نسبت به قبل، ظرفیت یدک کشی محدود شده، صفحهنمایش ارزانقیمت پشت آمپر در مدلهای پایه
امتیازات کیا سورنتو ۲۰۱۸
پرفورمنس و مصرف سوخت: ۸
فضای کابین و راحتی: ۸.۵
تکنولوژی و ارتباطات: ۹
قیمت و تجهیزات: ۹
سواری و هندلینگ: ۸
امتیاز کلی: ۸.۵
منبع: caradvice
man türkam
۹ آبان ۱۳۹۶کولئوس میتونه با سورنتو رقابت کنه؟؟
علیرضا
۹ آبان ۱۳۹۶از اونطرف که رنو تلیسمان رو به تمام سدانهای کیا و هیوندای تو بازه ی قیمتیش ترجیح میدم اما به نظرم کولیوس به جذابی این نیست
کولیوس از عقب یه نافرمی داره
اما سورنتو واقعا ایرانی پسنده
امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۶پدرم یه تویوتا راو ۴ نزدیکه ۲ ساله خریده .اکثرا زیره پا منه .چند روز پیش سورنتو یکی از دوستانو سوار شدم .فقط یه نصیحت از من به شما با وجود سورنتو خرید اوتلندر و راو ۴ و سانتافه اشتباه محضه .واقعا محشره این ماشین .از لحاظ نرمی و بی صدایی و شتاب و کیفیت کابین و فرمون پذیری و رخ جذاب بیسته بیسته .انگار سوار ماشین سدان شدی .
ناشناس
۱۰ آبان ۱۳۹۶جالبه هرکسی یه چیزی میگه. یکی میگه راو4 و سورنتو سوار شدم راو4 بهتره. یکی میگه سورنتو. یکی میگه اوتلندر سوار شدم از همشون بهتره. یکی دیگه یه چیز دیگه میگه.
به هرحال دوست عزیز من نمیدونم واسه چی از نظر شما اشتباه محضه خرید بقیشون. یعنی کل مردم دنیا هم اشتباه میکنن که راو4 رو به سورنتو ترجیح میدن؟ سال 2016 راو4 حدود 727 هزارتا فروخت و 10 درصد افزایش فروش نسبت به 2015 و هفتمین ماشین پرفروش دنیا و سورنتو فقط 276 هزارتا فروخت و 1 درصد کاهش نسبت به 2015 و 67 امین ماشین پرفروش دنیا. در هشت ماه اول سال 2017 هم راو 4 حدود 531 هزارتا فروخت با 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و پنجمین ماشین پرفروش دنیا. در حالیکه سورنتو فقط 171 هزارتا و 7 درصد کاهش و 74 امین ماشین پرفروش. روند رو ملاحظه کنید لطفا. تا الان سال که راو 4 پرفروش ترین شاسی بلند دنیا هستش و سورنتو فروشش هیچی نیس در مقابلش. ضمن اینکه راو4 مدام در حال افزایش فروشه و سورنتو کاهش فروش. یعنی مردم دنیا نمی فهمن و اشتباه محض میکنن راو4 رو ترجیح میدن به سورنتو؟؟؟ اینقدر راو4 خوب هست که روز به روز در حال افزایش فروشه و خودشو ثابت کرده و برعکس سورنتو معلومه چی بوده که در حال کاهش فروشه. اگه کمی هم نظرات مردم دنیا رو بخونی متوجه میشی کسایی که بعضی از این ماشینا رو تست کردن کدوم از نظرشون برتره و ازش تعریف میکنن. منظورم هم از مردم، مالکان این ماشینا هستش نه مجله ها و سایت های بررسی خودرو.
شندی
۱۰ آبان ۱۳۹۶اوففففف چقدر متن نوشتی جناب ناشناس! حال داریا.. خوب هر کسی با توجه به خواسته های خودش یه نظری داره! بهترین کار اینه که نمونه های کار کرده بازار رو خودتون سوار بشید بعد انتخابتون رو بکنید.
شاهين
۹ آبان ۱۳۹۶رقیب مستقیم و قاتل این ماشین خودرویی نیست جز مزداcx9 جدید…
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۳۹۶ک تو ایران وارد نمیشه البته ناگفته نماند کره ایا تو همه کشورا فروش دارند و فقط این دید ما ایرانیاس ک اشغال و کیفیت نداره اما خب اگ بازار رقابتی بود قطعن فروشش خیلی کم میشد ایرانیا بیشتر امریکایی بازند.همیشه ارزوم بود ی امریکایی بودم بهترین بازار خودرو رو داره.یادم تو فیلم سریع و خشن دختر به دیزل گفت تو از اون پسرایی ک ماشینو به دختر ترجیح میدند من واقعن یکی از اون پسرام اما توی کشوریم ک نمیتونم این حسمو تخلیه کنم و دارم دیووونه میشم.واقعن دیووونه،بعد تو اتوبانا کورس میزاری پلیس میگیردت ماشینو میخوابونه.یکی از علتای ک رانندگی بد میبینید تو شهر همینه ک ماها جایی نداریم جز کف خیابون.
هر چند قبول دارم اصن کار درسی نیس ولی چ میشه کرد اینم خودش ی درد از نوع خودروییش.
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۳۹۶کولیوس یه برتری هایی داره این یه برتری هایی! ولی بله می تونه. کولیوس را باید با مدل ۴ سیلندر۲۴۰۰ سی سی تنفس طبیعی این مقایسه کنیم
شندی
۱۰ آبان ۱۳۹۶کلا هیچ جای دنیا خودروی ۷ نفره رو با خودروی ۵ نفره مقایسه نمیکنن داداش! باور نمیکنید یه دوتا سرچ تو گوگل بزنید ببینید چی رو با چی مقایسه میکنن!
همون اولش بنویس: renault koleos vs خوش بقیه شو میاره میفهمی رقیباش چیه! بیاید یاد بگیریم سگمنت های خودرویی رو
Pooriya_German_BMW
۹ آبان ۱۳۹۶واقعا عالیه این ماشین زیبایی کیفیت کارایی پرفورمنس خوب همه چی داره
به همه رقبای حال حاضر در کشور این ماشین ترجیح میدم
فقط خدا کنه مدل جدید با تجهیزات فول و پیشرانه شش سیلندر یا ۲لیتر توربو شرکت اطلس خودرو عرضه کنه
امیر
۱۰ آبان ۱۳۹۶دقیقا اقا پوریا .تو کامنت بالا نوشتم .پدره من نزدیک ۲ ساله راو ۴ داره .سوار سورنتو یکی از اشناهامون شدم واقعا ماشین ارزنده ایه .پول دادن جا سانتافه و راو ۴ و اوتلندر اشتباه محضه تا وقتی سورنتو هست .
ناشناس
۱۰ آبان ۱۳۹۶اینم روش تخریب جدیده. به این صورت که به دروغ ادعا کنیم سوار فلان ماشین شدیم یا فلان ماشینو داریم ولی در مقابل ماشین مورد علاقمون هیچی نیست. جالبه واقعا
امیر
۱۱ آبان ۱۳۹۶خدا شفا بده .مگه کارخونه تویوتا یا کیا مال پدره منه که بخوام برنده مقابلشو تخریب کنم .اا
علی
۹ آبان ۱۳۹۶راست میگن قیمت واقعی دلار بیش از این حرفاس چون اونجا 500 دلار گرون شده اما اینجا 50 میلیون گرون شده.
امید
۹ آبان ۱۳۹۶پدال لطفا راجب ثبت نام ساندرو دستی یه گزارش بگیر انگار مثل2008 اینم الکیه.تو10دقیقه تموم شد!!!اه
رامین
۹ آبان ۱۳۹۶وقتی برای خرید ساندرو وارد سایت میشید بسته و فروش نداره ولی جالبه توی نمایشگاهها هست.هیچ وقت فروش خودرو سرو سامان نمی گیره.
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۳۹۶جدی من اصن کسایی ک ۵۰ تومن میدن به ساندرو رو اصن درک نمیکنم به خصوص استپ ویا اصن نمیفهمم یکم ارتفاعش زیاد شده یکم و ی بار بند داره نزدیک ۷۰ تومن !!! واقعن اینایی ک استپ وی میخرندو اصن درک نمیکنم اخه ۷۰ پول کمی نیس به خدا،حتی ادم ی i10 یا i20 و میراژ دست دو بخره خیلی بهتر اگ مشکلت با کیفیت ک اینام دارند امکاناتم دارند،همین استپ وی وقتی میخرند ۷۰ معلومه ۲۰۰۸ میدند ۱۰۰ تومن ۲۰۰۸ باید ۷۰ باشه استپ وی ۵۰ تازه ۵۰ ام زیادشه واقعن درک نمیکنم خیلی دلم میخواد با اینایی ک استپ وی میخرند بشینم بحرفم هیچیم نداره اخه قیافش به درک ای کاش لااقل ی چیزی داشت.
#ali.m#
۹ آبان ۱۳۹۶توی شیراز که کولیوس خیلی بیشتره تا نسل جدید سورنتو .
شاید شهر های دیگه زیاد باشه ولی تو شیراز نه .
محمد
۹ آبان ۱۳۹۶کولئوس رو به سورنتو ترجیح میدم
کولئوس همه جوره خوبه
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۳۹۶از لحاظ دوام و مکانیک کولیوس از نمونه ۲۴۰۰ سیسی سورنتو بهتره به نظر من
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۳۹۶فقط نمیدونم چرا طراحی فرمونش به دلم نمیشینه کیا باید همون فرمونای گردو داشته باشه اصن قشنگی تو به گردیه فرموناتند کیا.
حامد
۱۰ آبان ۱۳۹۶تازگیا دوباره فرمون اینجوری مد شده داداش?
MehdiTurbo
۱۰ آبان ۱۳۹۶مد بیخودیه قبلیا بهتر بود ??
M
۱۰ آبان ۱۳۹۶همون فرم قبلی فرمون ها رو از آئودی تقلید کرده بود
کیوان
۱۰ آبان ۱۳۹۶سورنتو ۲۰۱۸ به مراتب از کولیوس بهته در ۶ ماه اول سال فروش سورنتو بیشتر بوده
R
۱۰ آبان ۱۳۹۶چجوری وارد میشه وقتی موتور بالای دو و نیم لیتر ولرد نمیشه
امیرهمایون
۱۰ آبان ۱۳۹۶موتور لامبادای 3500ccکه مشترکا روی سانتافه قدیم 2010-2012و کیا کادنزا بود و در کارخانه الاباما امریکا تولید میشد به این خودرو بازگشت و انصافا موتور قوی ایه در حد هیولا.
مانی
۱۱ آبان ۱۳۹۶ده لیتر مصرف داره این؟
اگه اشتباه نکنم مدلهای AMG بالای ۵۰۰ اسب اینقدر مصرف دارن
علی
۱۲ دی ۱۳۹۶لطفا سورنتو رو با سانتافه آشغالی یا کولیوس مقایسه نکنید .
saeid
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷انتخاب و خرید ماشین امری سلیقه یست و بستگی به بودجه داره. ولی ماشینهایی در یک سگمنت و رده قیمتی مثلا 200 تومن خیلی تفاوتهای فاحشی ندارند( قانون منع واردات 2400سی سی). هر ماشین نقاط ضعف و قدرت داره.نمیشه بگی این عالیه خرید اون یکی اشتباه محض .یکی هم پیدا میشه میگه برلیانس بهترین ماشین دنیاست تا سوارنشی نمیفهمی چیه؟ مطمئنم از بغل برلیانس رد هم نشدی.من خودم بنزw126 اطاق را خیلی دوست دارم.
مجتبی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷خدایی من خیلی دلم سورنتو رو گرفته ولی پولش رو ندارم . خدایا روزی ما رو بده تا بخرمش
احسان
۱۷ بهمن ۱۳۹۷سورنتو و دیگر هیچ…
همین!!