اگر فکر میکردید قرار دادن کیا سول در یک کلاس خودرویی مشخص سخت بوده باید بدانید که این خودروساز کرهای اوضاع را سختتر کرده است. این خودروی دوبخشی (یک بخش MPV یک بخش شاسیبلند) هماکنون به لطف پیشرانه جدید ۱.۶ لیتری ۲۰۱ اسبی عملکردی شبیه هاچبکی داغ پیدا کرده است.
مدل یاد شده سول اسپورت خوانده میشود و قوای محرکهی خود را از مدل سید GT قرض گرفته است. اگر سول الکتریکی را کنار بگذارید خواهید دید سول اسپورت سریعترین، قدرتمندترین و گرانترین مدل سول خواهد بود؛ اما این موضوع ضرورتاً باعث نمیشود سول اسپورت بهترین باشد.
پرفورمنس پیشرانه به حد کافی قوی بوده و کیا ادعا میکند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو در ۷.۵ ثانیه ثبت میشود اما تقریباً هیچ بازنگری فنی برای کمک به ایجاد عملکردی مناسبتر صورت نگرفته است.
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه سول اسپورت در سرعتهای پایین تعویضهای نرمی دارد اما با افزایش سرعت ناهنجاری نشان میدهد. همچنین زمانی که دور پیشرانه را بالا ببرید شاهد صدای زیاد آن خواهید بود. مصرف سوخت ادعایی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر نیز فوقالعاده به شمار نمیرود.
اگرچه کیا سول خودرویی قدبلند است اما در پیچها تکانهای زیادی نشان نمیدهد. ولی فرمان سست و کرخت خودرو فاقد هیچگونه احساسی بوده بنابراین در زمان عبور از پیچ باید فرمان را تصحیح کنید.
مشخصات کیا سول ۱.۶ T-GDi DCT Sport
قیمت: 23565 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 201 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
ACR VIPER
۴ تیر ۱۳۹۶این یه ماشینیه مثه پیکان چخچخی طلبه میخواد و مال سلیقه های خاصیه
فرشاد سجادیان
۴ تیر ۱۳۹۶خوشم میاد ازش، حس خوبی میده، به اعتقاد بعضیها، با کیفیتترین محصول کیا همینه
ROHAM
۷ تیر ۱۳۹۶مدل داخل ایران رو نشستم اطلاعات فنیش رو نمی دونم ولی ماشین تنبلی بود
متفاوت بود و این موضوع رو دوست داشتم ولی معلوم نیست دقیقا فلسفه وجودیش چیه!
به نظرم هیچ نکته برجسته نداره که چشما رو گرد کنه ولی خب همین متفاوت و البته خاص بودنش قابل تحسینه