با شنیدن نام کیا کادنزا، شاید با خود بگویید که یک خودروی یکنواخت و کم هیجان دیگر از خودروساز کرهای … ولی با نشستن روی صندلیهای چرم ناپا و فضای لوکس داخل کابین، همهچیز فرق خواهد کرد. تجهیزاتی مانند سقف آفتابگیر پانوراما و دیگر تجهیزات معمول یک خودروی زیر ۴۲ هزار دلار، در کیا کادنزا در اختیار شما خواهد بود. امّا بیشتر اوقات، تأثیری که اولین بار در ذهن آدم شکل میگیرد، اشتباه از آب درمیآید و بر این اساس، تا قبل از یک بررسی کامل، هنوز این احساس وجود داشت که یک چیزی در کادنزا درست نیست…
نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است. جلوپنجره منحصر به فرد و فرم لامپهای LED، همانند دیگر مدلهای کیا، در کادنزا نیز به کار رفته است. ضعف بدنه کادنزا نسبت به مدلهای لوکس شرکتهایی مانند ب ام و و آئودی، کاملاً مشهود است. اگر از خودرو خارج شوید و به کیا کادنزا تکیه دهید، کاملاً فراموش میکنید که چند دقیقه قبل در یک خودروی گرانقیمت، مشغول رانندگی بودهاید. در واقع، طراحی بیرونی کادنزا، نقاط برجسته زیادی ندارد. چرخهای ۱۹ اینچی، طراحی تهاجمی چراغها، اگزوز دوگانه، چراغ عقب LED، آینههای خمشونده و برفپاککنهای حساس به باران، از دیگر عناصر طراحی است که کیا در این مدل خود به کار برده است.
خودرویی که برای تست استفاده شده، داری پکیج ۳۰۰۰ دلاری طرح سفید برای طراحی داخلی کابین و همچنین، پکیج تکنولوژی، با همین قیمت بوده و تقریباً با خودرویی مجهز در داخل کابین روبرو هستیم. این موضوع باعث میشود تا فاصله بین طراحی داخلی و خارجی که در قسمت قبل هم به آن اشاره شد، بیشتر از همیشه، به چشم بیاید. صندلیهای چرم سفیدرنگ ناپا، شبیه به صندلیهایی هستند که از کمپانی بنز بیرون میآیند. خطوط موجود در سقف نیز، بسیار زیباست.
در صندلیهای عقب، باز هم چرم ناپا به کار رفته و فضای موجود برای پاها، فوقالعاده است. همینطور، مجرای ویژه خنککننده و گرمکننده برای صندلیهای عقب در نظر گرفته شده است.
همچنین، فضای حمل وسایل مناسبی برای کادنزا در نظر گرفته شده و این خودرو میتواند ۰/۴۵ مترمکعب بار اضافی با خود حمل کند.
با این همه نکات مثبت در مورد طراحی داخل کابین، باز هم نمیتوان گفت که یک طراحی بینقص در آن به کار رفته است. یکی از این موارد، خم نشدن صندلیهای عقب است. کیا در سال ۲۰۱۴، خودرویی لوکس را ساخته که صندلیهای عقب آن خم نمیشوند. به جای آن در وسط این صندلیها، یک فاصلهای در نظر گرفته شده که بیشتر برای اسکیبازها کاربرد خواهد داشت. با این حال، عدم نوآوری و خلاقیت لازم در این مورد، یکی از تصمیمهای بد «کیا» در طراحی داخلی کادنزا بوده است.
البته از تجهیزات تکنولوژیک کیا کادنزا نباید غافل ماند. در خودرویی که تست شد، سیستم پخش اینفینتی ساروند با قابلیت رادیو و اجرای فایلهای صوتی وتصویری همراه با UVO، سیستم SiriusXM، ارتباط بلوتوث و سیستم راهبری با صفحه نمایش ۸ اینچی در دسترس قرار داشت. صدای سیستم صوتی، کیفیت بسیار بالایی داشت. بسته تکنولوژی، یک صفحهنمایش ۷ اینچی اضافه کرده بود که برخلاف ظاهر زیبای آن، در عمل کارآیی چندانی نداشت. در مجموع کیفیت محیط داخل کابین، فارغ از مسئله قیمت، سطحی نزدیک به مدلهایی مانند کرایسلر ۳۰۰ و تویوتا آوالون پیدا کرده بود.
سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت پدالشیفترها که بسیار آسان انجام میشود، یکی از عوامل راحتی و در عین حال ایجاد حس اسپرت در پشت فرمان است. البته موقع کار با پدال شیفترها باید مراقب شکستگی آنها بود!، زیرا بسیار «ظریف» طراحی شدهاند. کیا کادنزا در جاده، مصرف سوخت قابلقبول ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد، ولی مصرف ۱۲/۴ لیتر در شهر، زیاد خوشایند نیست.
همانند خودروهای جدید لوکس دیگر، کیا کادنزا نیز با سیستم فرمان الکتریکی ارائه شده است. با این سیستم، تقریباً هیچ بازخوردی از سطح جاده احساس نمیشود و فرمانپذیری خودرو، عملکرد خوبی در پیچها دارد. بر این اساس، کیا کادنزا تقریباً به هدف خود که سواری خوب و راحت در یک خودروی لوکس است، رسیده است. عملکرد سیستم تعلیق نیز برای رسیدن به این هدف، مؤثر بوده است.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، چهار در سدان.
- قیمت مدل تست: ۴۱۱۰۰ دلار (قیمت پایه: ۳۵۱۰۰ دلار)
- نوع موتور: V6
- گنجایش: ۳۳۰۰ سیسی.
- قدرت: ۲۹۳ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۵ نیوتن متر در ۵۲۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۸۴ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
- عرض: ۱/۸۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۸ متر.
- وزن کلی: ۱۶۶۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
- ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در بزرگراه.
- مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰/۷ لیتر در صد کیلومتر.
اسی جون
۲۷ دی ۱۳۹۲با اینکه زیاد با کره حال نمی کنم اما ای ولا باید زنگو زد
SALAR
۲۷ دی ۱۳۹۲مصرفش بالاست و یه مقدار کمکاری شده….. ولی از پیشرفت کیا واقعا خوشم میاد
مسعود
۲۷ دی ۱۳۹۲هرکی ندونه فکر میکنه مدل اتاق قبلیش فیس لیفت این مدل جدیدش هست
قبلی خیلی بهتر بود
Zonda R
۲۸ دی ۱۳۹۲F.A
من cadenza رو بیشتر از گرنجور دوست دارم
PEUGEOT
۲۷ دی ۱۳۹۲نسبت به قیمتش چیز خوبی دراومده. به هر حال کیا سعی خودشو کرده.
P E U G E O T
www.aparat.com/rashtcars.
۲۷ دی ۱۳۹۲من خودم اینو تست کردم و واقعا ماشین بسیار خوبی هست و واقعا نباید هی تکرار کنید که این خودرو دارای ضعف است،آره در عکس و فیلم با اونی که شما در نزدیک می بینید فرق می کند
احسان(احسان سابق)
۲۷ دی ۱۳۹۲از کنار شبیه بی ام و سری 7ه
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲من آوالون رو ترجیح میدم چون اتاق و طراحی قشنگ تری داره و حجم موتورش بالاتره و مهم تر از اون اینه که تویوتاست
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲آوالون زیباترین طراحی داخلی ممکن برای یه خودرو رو داره اما من کرایسلر رو ترجیح میدم…
Zonda R
۲۸ دی ۱۳۹۲F.A
اوالون خوبه
ولی مشکل تعلیق و صندلی داره
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲۸ دی ۱۳۹۲گشتاور کدنزا 345 و آوالون 336 ،قدرت کدنزا 293 اسب و آوالون 268 اسبه…
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲زبونم مو دراورد که بفهمونم با اطلاعات روی کاغذ نمیشه قدرت 2تا ماشینو مقایسه کرد
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۷ دی ۱۳۹۲نسبت به قیمتش خوبه.
فقط محو این جمله شدم!!! “نمای بیرونی کادنزا، کاملاً خاص کمپانی کیا است”
خداروشکر به هیچ وجه پشتش کپی آئودی نیست!!!
e.scamp
۲۸ دی ۱۳۹۲میلاد باید بگم با چیزهایی که از کیا دیدم تو این اواخر فکر میکنم کیا راهش رو از بقیه میخواد جدا کنه مثل مزدا که از بقیه متفاوت تره و این خیلی خوبه مثل هیوندای کپی نمیزنه و مثل سوئدی ها بلند پرواز نیست
فروش و سوددهی در کنار تفاوت و نیاز بازار
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
من میلادم.
اون محسنه.
بله حرفتو قبول دارم.
((( ایران و المان )))
وحید
۳ فروردین ۱۳۹۳سوئدی ها بلند پروازند؟؟؟؟ یعنی چی؟
علی
۲۷ بهمن ۱۳۹۲آره بابا تازه جلوش هم اصلا شبیه فورد تاروس نیست
Arvin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام محسن جان طراحیش رو طراح ائودی انجام داده برای همینه شبیه ائودیه
mahsa
۲۷ دی ۱۳۹۲بابااین که اپتیماس جلوش
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲تاحالا اپتیما دیدی؟!
Zonda R
۲۸ دی ۱۳۹۲F.A
اپتیما!!!!!!!!!!!!!!!
بیدارشو
محمدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۲با همه ارادتی که نسبت به هم شهریام دارم (!) باید بگم اصلاً شبیه اپتیما هم نیست !
km
۲۷ دی ۱۳۹۲خیلی بهتر شده ولی قیمتش باید کمتر از 40-35 هزار دلار بود چون قطعا هر کسی ترجیح میده اتومبیل لوکسی مثل بی ام و سری 3، سی کلاس، لکسس، آئودی(که تازه نمای عقب کادنزا هم شبیهشه) و کادیلاک بگیره تا یه ماشین کره ای.
*عرفان*
۲۷ دی ۱۳۹۲دست درد نکنه پدال خیلی خوب بود واقاا حال کردم
*عرفان*
۲۷ دی ۱۳۹۲تا کی میخواین با تعصب نظر بدین (فقط بنز فقط بی ام دبلیو و..) کیا تو این چند سال واقعا پیشرفت داشته باید قبول کنیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ دی ۱۳۹۲درود.
ما تعصبی نداریم.
با اینکه من زیاد طرفدارشون نیستم ، ولی همیشه گفتم که پیشرفت
و تلاششون واقعا قابل تحسینه.همت کردن.خواستن.دزد نبودن.
مردمشون هم پشتشون بودن و حمایت کردن.
ولی اخه بعضیا میان میگن بنز و ب ام و و …. به درد نمیخوره
و ماشین های کره ای ماه هستند.از المان و امریکا جلوترند.
این خون ادمو به جوش میاره.
کسی که با دو اسم متفاوت میاد!!!!!!
((( ایران و المان )))
Kurosh
۲۷ دی ۱۳۹۲پدال جان فکر کنم مصرف سوختش رو تو بزرگراه اشتباه زدی.. «۱۲/۴ لیتر در شهر و ۱۲/۴ لیتر در بزرگراه.»
اصلاح کن…
ESI
۲۷ دی ۱۳۹۲هم ظاهرش قشنگه هم اسمش
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲ولی انصافا بدون درنظرگرفتن طراحی داخلی،نسل قبلیش بهتر نبود؟
هماهنگی چراغ ها با جای پلاک،خطوطی که انگار چراغ های جلورو از جلوپنجره جداکرده بود و همه ی این هماهنگی ها منو شیفته ی خودش کرده بود(البته ناگفته نماند که به خاطر کپی کاری از محصولات آلمانی این اتفاق افتاده بود)
اما نسل جدید با طراحی داخلی اغوا کننده خوب به نظر میرسه اما بیرونش آدمو نا امید میکنه…
sami
۲۷ دی ۱۳۹۲کیا و هیوندای.. فوفولی پر از استهلاک
ali
۲۷ دی ۱۳۹۲کیا واقعا نسبت به قیمتش مفت نمی ارزه
امین
۲۷ دی ۱۳۹۲اره. اوالون خیلی بهتر از کادنزاست. خودتون دوتا عکس از داشبورد های اوالون و کادنزا کنار هم بذارید متوجه میشید که اوالون خیلی لوکس تر و به روز تر از کادنزاست.
.
.
از لحاظ کیفیتی هم که دیگه معموله. تازه اونم یک خودرو لوکس تویوتا. پس بهترین کیفیت رو داره.
.
.
کادنزا هم برای خودش ماشینه خوب و راحتیه ولی مقایسش با بی ام و کار اشتباهیه.
اینو باید با تویوتا اوالون و نیسان ماکسیما و بهتر از اون با جنسیس مقایسه بشه که صد در صد رتبه چهارم رو میگیره.!!!!!!
1.تویوتا اوالون
2.نیسان ماکسیما (خدا کنه نسل جدیدش زود تر بیاد)
3.جنسیس
4.کادنزا
البته این نظر شخصی من بود.
sorena330
۲۷ دی ۱۳۹۲کدنزا با آزرا مقایسه میشه نه جنسیس دوست عزیز…
عملکرد کدنزا بهتر از آزراست…
امین
۲۷ دی ۱۳۹۲سورنا جان اخه ازرا از لحاظ عملکرد و کیفیت هم رده اپتیماست (اپتیما یه رده از سوناتا بالا تره)
در واقع ازرا پایین تر از کادنزاست ولی جنسیس بالاتر از اون. هم کلاس درستی نداره.
به نظر من بهتره ازرا رو با اپتیما ، جنسیس رو با کادنزا و k900 رو با سنتنیال مقایسه کنیم.
Zonda R
۲۸ دی ۱۳۹۲F.A
امین عزیز
پلت فرم سوناتا با اپتیما
کادنزا با ازرا یکیه
خب پس
دیگه معلومه باید با چی مقایسه بشه
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲۸ دی ۱۳۹۲امین عزیز اگه ملاک هم کلاس بودن رو قیمت،ابعاد بدنه،مشخصات فنی و تا حدودی تجهیزات رفاهی قرار بدیم آزرا با کدنزا هم کلاسه اگر هم به قول شماآزرا پایین تر از کدنزا هست به نظر من این اختلاف کمتر از اختلاف کدنزا با جنسیسه برای مثال قیمت مدل 2013 کدنرا (حدودا) 170 اما جنسیس 230 و آزرا 180 ،موتور کدنزا 3400 آزرا 3000 و جنسیس 3800ه
کلا با این نظرت که کدنزا بین جنسیس و آزراست موافقم اما هنوز براین عقیده ام که کدنرا باید با آزرا مقایسه بشه…
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲K900 و سنتنیال و تویوتا کراون …عجب رقابتی میشه….من شخصا تویوتا کراون مدل مجستا رو انتخاب میکنم
طوفان
۲۸ دی ۱۳۹۲آخه ماکسیما ماشینه با این مقایسش کردی ؟
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲۸ دی ۱۳۹۲دست شما درد نکنه ولی ما ماکسیما 2013 منظورمونه که از این مسلما سرتره نه اون مدل قرن پیش که تو ایرانه…
احمد
۲۷ دی ۱۳۹۲من دو سال کادنزا داشتم و الان لتیتود دارم به جرات و با یقین بهتون میگم که ماشین های کیا و هیمینطور هیوندای فقط و فقط اغراق هستند کیفیت رانندگی در اون ها نسبت به همر د ه های با اصل و نسبشون تو بازار خیلی زیاد و قابل تامل هست . یادم نمیره من اولین بار که ار کادنزا سوار لتیتود شدم تازه فهمیدم ماشین یعنی چی
Zonda R
۲۸ دی ۱۳۹۲F.A
بازار دست دوم هیوندای و کیا تو ایران خوبه
و
طراحیه اونها جذابه
اینها دلایل اقبال این دو تو بازاره
لتیتود بازار دست دومش افتضاحه
و اینکه رنو هستش
مردم از رنو خاطره خوبی ندارن
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲بازار ایران دست تویوتاست برادر…اینو از هر نمایشگاهی ای بپرسی بهت میگه
ارشیا
۴ فروردین ۱۳۹۳باید بگم که الان دیگه لتیتیود تو ایران نیست و جاش سفران اومده که اونم مال فرانسه نیست و مال ترکیست که ماشین بدی هم نیست ولی با موتور 6 سیلندرش شتاب پایینی داره . کادنزا هم ماشین بدی نیست ولی تویوتا آریون بهتره . اما با گذاشتن 45 میلیون بر روی قیمت این ماشین یعنی 245 میلیون میشه یه بنز e200 مدل 2014 خرید که بهتره
سعید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۳اتوموبیلهای کیا و هیوندای توی ایران بازار بهتری دارن و از لحاظ کیفییت و تنوع روز به روز پیشرفت میکنن ولی بازهم خودرو اسیایی محسوب میشن که به جز بعضی از زاپنی ها بقیه ی خودروهای اسیایی در رده ی پایینتری نسبت به اروپایی قرار دارن
Saied
۲۸ دی ۱۳۹۲یعنی الان ازرا گرانجو یا این ؟!
طرف دارای این لایکا بالا :)
زیگما
۲۸ دی ۱۳۹۲فکر نمیکنم در این نسل از این خودرو شاهد غلبه کادنزا بر کرایسلر 300 یا ایمپالا یا لاکروس یا آوالون یا… باشیم.
فقط سری ۳
۲۸ دی ۱۳۹۲توی مجله ماشین ۴ماه پیش مقایسه ای بین تویوتا اوالون فورد تاروس شورولت ایمپالا و کرایسلر۳۰۰وهمین کادنزا گذاشته بود که کیا اول شد
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۲۸ دی ۱۳۹۲بی خیال بابا من هم اونو خوندم نتایج این جوری بود:مجله ماشین آذر92:
1.تویوتا آوالون
2.چوی ایمپالا
3.داج چارجر
4.کرایسلر300
5.کدنزا
6.آزرا
هرچند با تویوتا های جدید خیلی موافق نیستم اما الآن کاملا بهش احترام میذارم بین 6 سدان لوکس(البته بدون حضور آلمانی ها)رتبه ی اول رو بدست آورد…
نکته جالب اینه که ایمپالا ارزونترین ماشین این گروهه!
زیگما
۲۸ دی ۱۳۹۲احسنت.البته المان ها به غیر از فولکس واگن سی سی خودروی فول سایز با امکانات معمولی ندارن.
در ضمن برای من اهمیت نداره فلان مجله چی گفته! خوبی یه خودرو آخر هر سال و زمان اعلام میزان فروش و مقایسه منطقی با رقبا مشخص میشه که کادنزا و ازرا حرفی نداره که بزنه.
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲بلی خوب روی کاغذ همه چیز به نفع کره میشه ولی در عمل تویوتا کیا رو میخوره
محمد
۲۸ دی ۱۳۹۲کیا با اومدن پیتر شرایرجون تازه ای تو طراحی گرفته و از بقیه آسیایی ها جلوتره خصوصا تویوتا…کره ایها دارن راه ژاپن رو طی میکنن…این ماشین و K9 میتونه گزینه خوبی برای اونایی که پول اروپایی هارو ندارن باشه
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲کره ای ها تو خواب هم پیروزی بر تویوتا رو نمیبینن
محمد
۲ بهمن ۱۳۹۲من گفتم تو طراحی… وگرنه تویوتا الکی چندین سال خودرو سال برتر جهان نمیشه که هنوزم هست
محمدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۲طراحی جدید اینو ببینین و طراحی سی ال ای بنز
امیر
۳۰ بهمن ۱۳۹۲البته به قیمت هم توجه کنید همین ها را گفتین که قیمت بنز فضایی البته راست گفتین
arses
۲۸ دی ۱۳۹۲من عااااااااشق این ماشینم ….
درود بر کیا
پروردگار
۲۸ دی ۱۳۹۲برو اینفینیتی رو ببین بعد بگو،فقط اینفینیتی کیو ۵۰
S.s
۲۸ دی ۱۳۹۲دمشون گرم….چه پیشرفتی دارن میکنن….
parsa
۲۸ دی ۱۳۹۲واقعا طراحی جالبی داره
علی
۲۸ دی ۱۳۹۲حیف پول که ادم بده واسه این ماشین های کره ای واقعا بی اصل و نسب و بی کیفیت هستند کاش به جای اینکه اینقدر به ظاهر ماشین برسند فقط 1 ذره کیفیت رو بالا میبردند تا شه بهشون فکر کرد
شهرام
۲۸ دی ۱۳۹۲بعضی هام دیگه شورشو در آوردن !!
شما پول میدی اصل و نصب سوار شی … ؟!؟؟؟
بهترین نتیجه رو خود این متن نوشته :
کادنزا برای کسایی هست که میخوان ماشین لوکس سوار شن ولی پول شون اونقدر نیس .. و قطعا این به پای ب ام و نمیرسه
چون هرچقدر پول بدی همونقدر هم آش میخوری!
بعله آونتادور خیلی سواری محشری داره ولی قیمتش رو هم نگاه کن
همه چیز که تعصب نمیشه آخه!
nima
۳۰ دی ۱۳۹۲کل مطلب تو همین سطر خلاصه شده بود
کیا کادنزا، مشخصاً برای افرادی ساخته شده که میخواهند طعم رانندگی با خودروهای لوکس را بچشند، ولی برای این کار، بودجه کافی را ندارند
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲هرکول متین……
amiroo
۲۳ بهمن ۱۳۹۲من بلخره نفهمیدم کیا کادنزا بخرم یا تویوتا اوالون گیج شدم راستی تویوتا اوالون تو ایران هست؟
امیر
۲۹ بهمن ۱۳۹۲نه نیست دوستان چرت گفتن
بهزاد
۵ اسفند ۱۳۹۲همه ماشینا خوبن اما هرکدوم نسبت به جیبه آدم خوبه
مثلا پورشه پانامرا خوبه من که پولشو ندارم پس همین کیا کادنزا سوار میشم.
هر کسی به اندازه سلیقه و جیبش خرید کنه نظرات شخصی دادن بدون اینکه سوار بشین یا تست کنین درست نیست.
بعضی ها ماشین لوکس بزرگ دوست دارند حجم موتور اسب بخار بالا
بعضی شاسی بلند
بعضی ها کروک و کوپه…
همشونم خوب و دوست داشتنی هستند
اپتیما زیباست 45 روز سوار شدم حالم بدشد حالا هی تعریف کنند
شایدم یکی دوسش داشته باشه
نظرات متفاوت هست….
امیر
۸ اسفند ۱۳۹۲ایرانیا از هر 10 تا 9 تاشون تو خواب هم نمیتونن این ماشینارو ببینن و حتی سوارشم نشدن فقط عیب و ایراد از رو بی تجربگی میذارن
كيان
۲۷ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم چرا ولی مدل ۲۰۱۳ بنظرم خفن تر بود ظاهرش
خیلی اسپرت تر بود
این مدل بنظرم اصلا جالب نیست