برخلاف برخی خودروهای لوکس که کیفیت سواری را فدای وانمود کردن به شرایط اسپرتی میکنند، کیا K900 مدل ۲۰۱۵ فرمول کلاسیک این دسته خودروها را حفظ کرده است. آخرین گام در توسعه پرسرعت کیا، K900، این برند را به سطحی بالاتر و با سکوت و آرامشی شبیه به لکسس رسانده است.
این خودرو نسخهای کشیدهتر (با افزایش ۱۰۹ میلیمتری در هر دو فاصله محوری و طول خودرو) از خودروی مادر، یعنی هیوندای جنسیس سدان است. هیوندای اخیراً مدل جدید جنسیس ۲۰۱۵ را معرفی کرده که دارای یک شاسی با همکاری لوتوس و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ است. K900 اولین سدان لوکس کیا با سیستم دیفرانسیل عقب و دومین مدل بعد از مرحوم موهاوی شاسیبلند است که از یک موتور V8 برای پیشرانه استفاده میکند.
خودرو در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسیر یکچهارم مایل را در مدت ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت میپیماید. در نتیجه، این مدل سریعترین کیایی است که تاکنون در این کمپانی تولید شده است. با این حال K900 بههیچعنوان آن حس طراوت و هیجان لازم را ندارد. پیشرانه با آرامش در زیر کاپوت خودرو به کار خود ادامه میدهد و نظر کسی را نیز به خود جلب نمیکند. این آرامش، محیطی ایدهآل برای رانندگی ایجاد میکند. یک دکمه بر روی کنسول وجود دارد که به راننده امکان میدهد که بین حالتهای «اسپرت»، «نرمال» و «اکو» وضعیت رانندگی را تغییر دهد. این حالتهای رانندگی، تغییرات اندکی در واکنش پدال گاز، شیفت دندهها، تنظیمات تعلیق و نسبت فرمان ایجاد میکنند. البته بهتر است که تنظیمات را به همان حالت پیشفرض حفظ کرد.
از دیگر ویژگیهای عملکردی کیا در این مدل میتوان به چسبندگی جانبی متعادل ۰.80g و فاصله ۵۳/۶۴ متری در توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. چرخهای ۱۹ اینچی K900 در تایرهای تمامفصل هانکوک اپتیمو پیچیده شدهاند و قدرت مانور زیادی را برای راننده بهوجود میآورند. K900 با وزن کلی ۲۱۱۵ کیلوگرم سواری مناسبی در جاده دارد؛ با این حال، فرمان در طول جاده نیاز به تصحیح پیدا میکند.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۶۶۴۰۰ دلار (قیمت پایه: ۶۰۴۰۰ دلار)
- نوع موتورDOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۵۰۳۸ سیسی.
- قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۰۹/۷۸ نیوتنمتر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت پدلشیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۳/۰۴ متر.
- طول ماشین: ۵/۰۹ متر.
- عرض: ۱/۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
- وزن کلی: ۲۱۱۵ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۹ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۳۹/۸ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۶۴ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
Amin
۱۸ تیر ۱۳۹۳خدایی طراحی بیرونیشو از سری 7 بى ام و کش رفتن داخلشم از بنز و ائودى تقلید کردن شک ندارم که رقباى المانیش که سرى 5 وE کلاس هستن ازش بهترن ولى از رقیب هموطن خودش جنسیس کمى بهتره
ASADI
۱۰ آبان ۱۳۹۳داخلش مثل هیوندای سنتنیال هست
majic13
۲۴ آبان ۱۳۹۳قیمت این با اونها قابل مقایسه نیست…همچنین کیفیتش…
parsa
۲۱ تیر ۱۳۹۳خیلی ماشین عالیی هستش واقا دوستش دارم ز از خیلی ماشین ها بالاتره
حتما تا 2تا3 سال دیگه قیمتش بالاترم میره
S class
۲۶ شهریور ۱۳۹۳جگوار دیگه… دقیقآ داخل و بیرون مثل فتوکپی با کیفیت پایین از جگ
هوشنگ
۱۲ آذر ۱۳۹۳شک نکنین کپی از بی ام دبلیو سری 6 گرن کوپه مخصوصا چراغ جلوش
مثل جنیس 2015 ک جلوش کپی بنز عقبش بی ام دبلیو
ولی درکل مهم نیست مهم اینه خودرو فوق العاده ای زدن رغیب اروپای امریکای هاست همین ایران نمی تونه بزنه باید پراید نگاه کنیم 30 مدل زد همونه فقط با این تفاوت ک مدل قبلیاش راهنما نمیزد این میزنه …
amir
۱۳ آبان ۱۳۹۴طراحی و کیفیت جنسیس از این سره
امير
۲۴ فروردین ۱۳۹۵اخه جنسیس با این قابل مقایسس؟
از نظر امکانات و موتر خیلی از جنسیس سر تره ابروى خودتونو نبرید تروخدا?
kh
۲۴ آذر ۱۳۹۴اونایی که سوار این ماشین شدن و پشت این ماشین نشستن و اوج شکوه و تجمل و در عین حال کیفیت مثالزدنی نسبت به قیمتش رو لمس کردن متوجه خواهند شد که تکنولوژی خودرو سازی کره چقدر به سطح المان و امریکا و کشورهای صاحب سبک نزدیک شده،در پایان ذکر این نکته ضروری که طراح این خودرو پیتر شرایر هست، شرایر طراح اصلی ائودی و سازنده ائودی تی تی و آئودی سری پنج و شش و فولکس واگن بیتل هست و در حال حاضر یکی سه مدیر اصلی کیا و طراح ارشد این شرکته