خانواده کیا Ceed با سرعت استثنایی در حال گسترش بوده و نه تنها از نظر شکلهای بدنه بلکه از نظر نوع قوای محرکه هم گزینههای زیادی در دسترس خریداران است.
علاوه بر مدلهای استاندارد هاچبک، استیشن اسپورت واگن و ProCeed استیشن اسپورت تر، شاسیبلند XCeed هم عرضه شده که یک کراس اوور کوچک شکل گرفته بر پایه مدل هاچبک میباشد. این خودرو هماکنون با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه شده است.
حذف مشوقهای خرید خودروهای پلاگین هیبریدی برای خریداران شخصی یک مساله دردناک است. البته خریداران سازمانی میتوانند از معافیت مالیاتی ۱۰ درصدی لذت ببرند. البته XCeed پلاگین هیبریدی هزینههای کمتری خواهد داشت.
این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی و باتری ۸.۹ کیلووات ساعتی استفاده میکند. قدرت ۱۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری این مجموعه نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل میشود. البته این قدرت خیلی به چشم نمیآید مخصوصاً وقتی بدانید XCeed حدود ۱۱۵ کیلوگرم سنگینتر از مدل بنزینی میباشد.
به همین خاطر پرفورمنس خودرو کمی تحتالشعاع این قضیه قرار گرفته است. کیا ادعا میکند XCeed پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۶ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعتی داشته و این موضوع همانگونه که تصور میکنید کمی کند به نظر میرسد. فقدان سرزندگی و چالاکی کاملاً در این خودرو دیده میشود. XCeed پلاگین هیبریدی شتاب گیری کندی داشته و حتی سبقتهای ساده نیز یک چالش خواهد بود. یک حالت اسپورت نیز برای رانندگی وجود دارد اما خب تأثیر چندانی در سواری خودرو ندارد.
قوای محرکه پلاگین هیبریدی روی فضای کابین و بار هم تأثیر گذاشته است. فضای بار ۲۹۱ لیتری این خودرو ۱۳۵ لیتر کمتر از نسخه بنزینی بوده و از این نظر باید با سوپرمینی های کلاس B مقایسه شود تا شاسی بلندهای کوچک کلاس C. کابین هم از این قضیه بیتأثیر نبوده است. باتری خودرو زیر صندلی عقب جای گرفته و بنابراین صندلی کمی در ارتفاع بالا نصب شده است و این موضوع باعث کاهش فضای زانو شده است. این نقطهضعف مشترک خودروهای پلاگین هیبریدی بوده اما چنین نقیصهای در XCeed بیش از رقبا خود را نشان میدهد.
البته نیمهی پر لیوان هم وجود دارد. قوای محرکه عملکرد آرام و بینقصی داشته و کیا چندی است که تکنولوژی پلاگین هیبریدی را توسعه میدهد و پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودروساز نیز به خوبی شناخته شده است. کیا ادعا میکند این خودرو در نسخه تریم ۳ خود مصرف برجسته کمتر از ۲ لیتری دارد که قابلتوجه میباشد. در حالت الکتریکی نیز برد حرکتی ۵۸ کیلومتری وجود دارد.
برخی جزئیات هوشمندانه هم وجود دارد. با استفاده از حالت “فقط راننده” میتوان انرژی باتری را حفظ کرد. در این حالت تمامی ورودیهای هوا به جز ورودی سمت راننده بسته میشود تا انرژی ذخیره شود. همچنین میتوان شارژ خودرو را طی ساعات شب برنامهریزی کرد تا از تعرفه برق ارزانتر سود برد.
کابین XCeed نیز احساسبرانگیز بوده و از نظر کیفیت و متریال استفاده شده خودروی سطح بالایی به نظر میرسد. از جمله تجهیزات استاندارد تریم ۳ این خودرو میتوان به سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغهای جلوی خودکار، دوربین دندهعقب و رینگهای آلیاژی اشاره کرد. صفحهنمایش مرکزی XCeed هم ابعاد ۱۰.۳ اینچی داشته و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد.
کیا XCeed هزینههای مالکیت کم و راحتی را بر فضای کابین و بار زیاد و تجربه رانندگی لذتبخش ترجیح داده است. اگر خواهان یک کراس اوور پلاگین هیبریدی هستید که در کل عملکرد بهتری داشته باشد کیا نیرو پلاگین هیبریدی توصیه بهتری خواهد بود. رنو کپچر E-Tech جدید هم شاید ارزش انتظار را داشته باشد. البته اگر هزینه سوخت کم و برد الکتریکی مناسب اولویت اصلی شما باشد و گارانتی ۷ ساله را نیز بخواهید، XCeed پلاگین هیبریدی میتواند در لیست خرید جای بگیرد.
مشخصات کیا XCeed پلاگین هیبریدی
- قیمت: 30695 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 165 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مهدی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ظاهر عالی استحلاک پایین قیمت مناسب و عملکرد و راحتی بالا واقعا یک خودروی ایده ال به حساب میاد
رضا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام دوست عزیز
ببخشید به جای استهلاک اشتباه استحلاک تایپ کردی.
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹شما درست تایپ کردید ولی نمیدونم چرا آنقدر منفی گرفتید
اگه دوستان سرچ کنن متوجه میشن استهلاک درسته
NAVID۰۰۹۸
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹استحلاک نه ، استهلاک
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹همون واژه استهلاک درسته با ویکی پدیا و گوگل ترنسلیت چک کردم
نمیدونم چرا به اون دوستمون که درست گفته انقد منفی دادند
مهرآیین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹لایکها و دیسلایکها را دستکاری نکنید
علیx76
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹فک کنم قشنگترین ماشین گروه کیا هیوندای باشه(نظر شخصی )
خودرو های جدید این گروه ، از طراحی محافظه کارانه قدیم فاصله زیادی گرفتن و بشدت رادیکال شدن
من که این رویه رو نمیپسندم ( نمونهش الانترا جدید )
آسپیران دودکار
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹برعکس گفتی کیا موتورز زیر مجموعه هیوندای هست
رزیتا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹شرکت کیا این ماشینو یه کراس شهری عنوان کرده ولی مطمئنا هرکس ای ماشین یا عکساشو ببینه اونو یه هاچبک قدبلندتر با بدنهای گردتر میبینه ولی با این وجود این ماشین تفاوتای زیادی با نوع هاچبک شهری نسخه استاندارد داره
Zonda R
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر طراحی زیبایی داره توجه به جزعیات کابین ساکت مصرف سوخت عالی و فضاسازی خوب
مثلا تو رنگ زرد دوخت صندلی ها و تو دری و زیر دریچه های کولر جزعیات زرد داره و بسیار قابل توجهه
جالب اینه کیا تمرکزش روی سواری بهتر هست و تست کننده چند بار اینو میگه
Car lover
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹همه المانیا شبیه ابن خانمن؟؟
احسان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹توی عکس اول 911 را عشق است فقط
Farzad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسی به این همه دقت ، واقعا یه عاشقی ?
ever ahead
OMID
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹نه خوشبختانه ?
net
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر اگزوز دایره ای داشت بهتر بود به جای اگزوز مربعی.خط سفید اطراف شیشه دربها اخرش سمت چراغ عقب که پهن میشه بد هست اگر سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد.چراغ جلو ان قسمتی که سمت جلوپنجره شکسته میشه و فرورفتگی داره بد هست
ارسلان
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹منو شدیدا به یاد کراس سایپا مخصوصا در نمای جلو میندازه
http://s10.picofile.com/file/8395262934/ccc.jpg
دیگه کیا کارش به کپی زدن از سایپا رسیده ??? الان وقتشه سایپا هم مثله نیکلا بره شکایت به 2 میلیاردی پول در بیاره ?
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹این رهامه و فیس لیفت تخیلی که اصلا وجود حارجی نداره و هیچ جایی هم دیدخ نشده شاید گرافیست به خاطر از روی کیا سید اینو طراحی کرده
ارسلان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹وجود خارجی نداره ؟؟??? همین پارسال معرفی شد همراه سدان جدید ایرانخودرو که بر پایه پژو 301 هست توی گوگل سرچ کن معرفی کراس سایپا و ماشین جدید ایرانخودرو برات میاره
shahram
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹خودرویی قشنگی البته در بازار امروزه دنیا رقبایش سرسختی داره و شاید نسل های بعدش قدرتمند تر و زیباتر باشه
رضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹از بنز و بی أم و خیلی زیباتره
میلاد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹از بنز و بی ام و که نه، ولی قطعا طراحیش از طرح های فاجعه کادیلاک و لینکلن بهتره
رضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ألبته بنز سری A هم همین قیمت و سایزه ولی این تکنولوژی بالاتری داره بعلاوه مصرف سوخت پایین بخاطر موتور برقیش
بیرون این از بنز بهتره ولی داخل بنز سری A لوکستره و جذابیت بیشتری داره ، باید یکی دو سال صبر کرد دید کدوم بیشتر میفروشه ، من فکر میکنم فروش این مدل کیا با قیمت برابر از بنز A بیشتر میشه
امین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹آپشن و امکانات بالا وطراحی زیبایی داره . خانواده سیید برای سلیقه و بازار اروپا طراحی شده ، ولی قیمتش کم نیست در این بازه رقبای اروپایی در کلاسهای مختلف داره
ارسلان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹منو شدیدا به یاد کراس سایپا مخصوصا در نمای جلو میندازه
http://s10.picofile.com/file/8395262934/ccc.jpg
دیگه کیا کارش به کپی زدن از سایپا رسیده ??? الان وقتشه سایپا هم مثله نیکلا بره شکایت به 2 میلیاردی پول در بیاره ?
OMID
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹آقا یکی به طرز فجیع و تابلویی لایک و دیس لایک هارو حدود 25 تا بالا پایین کرده
خودش میدونه کیه
ارشیا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹نمی دونم چرا از هرچی ماشین دیفرانسیل جلو( خصوصا شاسی بلند) هست بدم میاد