بعد از یک ماه تحقیق راجع به خودروهای سدان در رنج قیمت ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان همانند کیا سراتو، هیوندای النترا، مزدا ۳، تویوتا کرولا، هوندا سیویک، ام جی ۶، میتسوبیشی لنسر و رنو فلوئنس و خواندن دهها نقد و بررسی عموماً خارجی اقدام به خرید خودرو کیا سراتو مدل ۲۰۱۶ به رنگ سفید صدفی کردم.
ازآنجاییکه تجربهٔ رانندگی داخلی (به زبان فارسی) کمی از این خودرو در فضای مجازی وجود داشت بر آن شدم که تجربه شخصی خودم از این مدل را برای کسانی که قصد خرید در این رنج قیمت را دارند بنویسم. ابتدا میرم سراغ ظاهر ماشین و آپشن های خارج خودرو:ظاهر ماشین در بین رقبا و خودروهای دیگر واقعاً دلچسب و زیباست مخصوصاً از پشت و از بغل بسیار چشمنواز است. طراحی اسپرت و جوانپسند.
ازنظر بنده جلوی ماشین میتونست یکم بهتر از این هم باشه با کمی تغییرات در چراغهای جلو (مثلاً استفاده از دی لایت مات همانند النترا). در کل اگر بخوام به ظاهر این ماشین نمره بدم ۹ از ۱۰ نمرهای هست که بهش میدم.
شخص بنده ظاهر ماشین خیلی برام اهمیت داره و تو لیستی که در حال بررسی بودم قبل از خرید کمترین نمره رو به فلوئنس و سیویک دادم و بیشترین نمره رو سراتو و النترا. البته ظاهر ماشین یک چیز سلیقهای هست و ممکنه نظر خواننده با نظر من متفاوت باشه.
از امکانات بیرون از ماشین میتونم به سیستم خوشآمد گویی ماشین اشاره کنم که وقتی به نزدیکی خودرو میرسید آینههای بغل به همراه نور ال ای دی زیرش باز شده و همچنین داخل دستگیرههای خودرو بهوسیله لامپ ال ای دی روشن میشه که بدین وسیله به شما خیرمقدم عرض می کنه.
داخل خودرو و امکانات رفاهی:
کنسول و داشبورد خودرو ازنظر من ساده و معمولیه و حس خاصی رو به آدم القا نمیکنه. گیج خودرو خوش رنگ و لعاب هست و نور داخلی ادوات و تجهیزات (نارنجی قرمز) بسیار خوشرنگ هست ازنظر من. (مثلاً تم رنگ النترا آبیه و ازنظر من دمده شده). روکش صندلی و روی گیج و فرمان و دستگیره درها از چرم مصنوعی مشکی و دوخت سفید هست که حس خوبی رو به آدم القا میکنه. سیستم صوتی ازنظر من کاملاً راضی کنندست و حجم و تفکیک صدای خوبی داره. (دوستان سیستم باز رو مطمئناً راضی نمیکنه). البته صفحه نمایش سیستم صوتی ۴ اینچ هست و یکم کوچیکه. سیستمهایی با صفحه ۷ یا ۸ اینچی مجهز به سیستم عامل آندروید و رهیاب ماهواره هم در بازار موجود هست برای این خودرو که بنده شاید در آینده روی ماشین نصبش کنم. ابزارهای کنترلی رو فرمان هم در جای مناسب قرار دارند و شما راحت میتونید به تلفن پاسخ بدید یا موسیقی رو عوض کنید و غیره… . بوق خودرو وسط فرمان هست و یکم سفت هست انگار و برای من که خودرو قبلی بوقش روی دسته راهنما بود یکم سخته عادت بهش. دید عقب خودرو محدود هست، ولی دوربین دنده عقب و سنسورهای کمک پارک، این مشکل رو کاملاً برطرف میکنه. سیستم تهویه مطبوع دوگانه هم یک تفاهم بین منه گرمایی و همسر سرماییم به وجود آورده و هر دو از کنار هم بودن در هر شرایط آب و هوایی لذت میبریم (برخلاف خودرو قبلی که سر خاموش و روشن بودن کولر یا بخاری دعوامون میشد).
همچنین سیستم ضد بخار شیشه هم بهخوبی بخار شیشه رو از بین میبره، ولی یک مسئلهای که هست اینه که هنگام بخارگیری بهطور خودکار نوع گردش هوای خودرو از حالت گردش هوای داخل به گردش هوا از بیرون تغییر پیدا میکنه (برای اینکه هوای تازه وارد کابین خودرو بشه و سریعتر بخار گرفته بشه). اما فرض کنید در حال سبقت از یک کامیون با دود فراوان هستید و سیستم ضد بخار فعال میشه… .. اوه اوه دود گازوییل هست که وارد کابین میشه و خفتون میکنه. این مسئله بسیار منو آزار میده چون این سیستم هر چند دقیقه یکبار گردش هوای بیرون رو فعال میکنه و دود و بوی نامطبوع بیرون داخل میاد. اگر امکان روشن و خاموش کردن گردش هوای داخل و خارج کابین بهصورت دستی بود عالی میشد.
صندلی راننده از نوع برقی ۱۰ حالته و با دو حافظه هست و با تنظیماتی که میشه انجام داد، نشستن خوبی رو میشه تجربه کرد. همچنین صندلی راننده مجهز به گرمکن و سردکن هست (بقیه صندلیها فقط گرمکن دارند). قبل از اینکه این خودرو رو بخرم با خودم میگفتم که گرمکن و سردکن چه آپشنیه دیگه؟! بکار نمیاد. بجاش یک آپشن کارآمدتر مثل رادار نقطه کور یا صندوق عقب هوشمند میگذاشتید روی ماشین. اما وقتی ماشین رو در پاییز سرد تهران تحویل گرفتم و همچنین در طول پاییز و زمستان باهاش رانندگی کردم فهمیدم که گرمکن صندلی و فرمون واقعاً آپشن لازمیه برای مناطق سرد. بسیار لذتبخش هست وقتی از اون سرمای منفی چند درجه داخل خودرو میشینید و گرمکن صندلی و فرمان رو فعال میکنید و در عرض چند دقیقه وجودتون مملو از آرامش و گرما میشه.
برای ماشین کفپوش چرمی قالبی (سهبعدی) خریدم که بسیار به زیبایی داخل کابین افزود و با تودوزی ماشین هم ست شد. ولی خب تمیز کردنش یکم سخته و زود هم کثیفی رو نشون میده.
موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سیسی ۱۶۱ اسب بخاری با حدود ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور به همراه جعبهدندهٔ ۶ سرعتهٔ تیپ ترونیک، در کمال هماهنگی در کنار هم قرار گرفتهاند. هر چی از هماهنگیِ گیربکس و موتور بگم، کم گفتم. تعویض دندهها بسیار نرم و آرام بدون هیچگونه سروصدایی و تکانی. در هر سرعتی که باشید با فشار دادن پدال گاز معکوسی در اختیار شما هست. مثلاً در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دنده معمولاً ۶ هست، کافی هست که شما پدال را تا ته فشار بدید ۳ عدد معکوس در کسری از ثانیه کشیده میشود و در دندهٔ ۳ و دور موتور ۵ هزار نعرهای از خودرو بر آمده و آدرنالین به خون شما تزریق میشود. در حالت دنده اتوماتیک هم شما میتوانید با شیفتر پشت فرمان بهصورت دستی معکوس بدید یا دنده را افزایش بدید، هرچند خود گیربکس همیشه این عملیات را به نحو احسن بسته به رانندگی شما (چه با دور موتور بالا و چه پایین) انجام میدهد و معمولاً به دستی نیازی نیست مگر در جادههای سرازیری که نیروی جاذبه به سرعت ماشین میافزاید و گیربکس هم همین جوری دنده را افزایش میدهد. که راهحل این قضیه هم گذاشتن خودرو در حالت منوال و استفاده از دنده سنگین در سرازیری هست که نخواهیم هی از ترمز خودرو استفاده کنیم و ترمز موتور این وظیفه رو به عهده بگیره. صفر تا صدی هم که خودم اندازهگیری کردم عدد ۹ بود ولی امکان پایینتر از این زمان هم برای این خودرو وجود داره و من ویدئوهای دوستان دیگهٔ خودم که سراتو دارند رو دیدم که به عدد ۸ هم دست پیدا کردند.
توی دو سه موقعیت که لازم شده ترمز شدید بزنم از عملکرد ترمزها راضی بودم و واقعاً نجات داده منو ولی باز به نظرم ترمزها قویتر از این هم میتونست باشه.
داخل شهر و رانندگی سرگاز مصرف ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی معمولی مصرف ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
داخل شهر و رانندگی پرگاز مصرف ۱۰ به بالا در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر، جاده به سمت جنوب و سرازیری مصرف ۵. ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر، جاده به سمت شمال و سربالایی مصرف ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
خارج از شهر و جادهٔ کفی مصرف ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سوخت مورد استفاده: مخلوطی از بنزین سوپر و معمولی
هزینهٔ سرویس اولیه ماشین در کیلومتر ۵ هزار= 165 هزار تومان (تعویض روغن و سایر بازدیدها)
سایر هزینهها تا کیلومتر ۹۰۰۰= صفر
محاسن: طراحی زیبا، دلنشین و اسپرتی، آپشن های مناسب، قدرت و شتاب مناسب
معایب: سیستم فنربندی نسبتاً خشک، عدم امکان ست کردن دائمی تهویه داخلی خودرو، به صدا افتادن قسمتهایی از سقف (اتصالات مربوط با آفتابگیر و جای عینک) بعد از ۴ ماه
فرزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵تشکر از شما…اینحور نقد و بررسی بسیار دلنشین و تاثیر گذار هست..تشکر میکنم ازتون…و از دوستانی که همچین تجاربی دارن خواهشمندم با ما به اشتراک بگذارند….
بسیار منتظر نقد و بررسی دوستان از هیوندای النترا 2016هستم..
کیان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵منم با شما موافقم ، نقد دوستان به قلم خودشون و اینکه خیلی ساده و عامیانه بیان میشه و کاملا بیان کننده دیدگاه مصرف کننده هستش برای سایرین که در بطور اکثریت مصرف کننده هستن بهترین و کاملترین راهنما هستش.
تشکر از نگارنده .
اول به دوست عزیزمون بگم که هر ماشینی که خودم نشستم که تهویه اتوماتیک داشته روی حالت auto که بذارین دقیقا همین حالت پیش میاد (اکثرا دریچه های ورودی هوا رو باز میذارن ) خواستین میتونید تنظیمات و دستی وارد کنید که امکانش هستش حتی در همین خودرو خودتون.
دوم که به نظرم خیلی مهمه : مثلا دوستمون از گیربکس خیلی تعریف کردن و …
نمیخوام بگم تعصب بودم یا اغراق یا … ، به نطرم بهتره اینجور مواقع معیاری برای قیاس باشه ، مثلا بگیم من قبلا 206 اتومات داشتم الان سراتو و تجربه فلان ماشینها رو دارم و این ماشین نسبت به اونها گیربکس در چه حدی هستش
همینطور هم برای کیفیت
شاید با قیاس کردن ماشیهایی که در دسترس عموم هستن منظور و انتقال اطلاعات کاملتر انجام بشه .
محمد معتمدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از شما که توجه کردین و مقاله رو خوندین
asa
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سراتو واقعا خوبه . اما اگه من بودم بین سیویک ، کرولا و لنسر یکی رو انتخاب میکردم . مخصوصا سیویک و لنسر که طراحی فوق العاده ای دارند و همچنین به نظرم باید دوام ماشین های ژاپنی بیشتر نسبت به کره باشه . نمونش زیاد دیدمو شندم که کابین الانترا بعد از مدنی به صدا در میاد . به هر حال خرید ماشینتونو بهتون تبریک میگم و ارزو میکنم مسافرت های زیبا ، ایمن ، بدون خطر و دلنشینی رو سپری کنید . راستی متن فوق العاده زیبا و کاربردی بود . ممنون .
فرامرز
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵لنسر طراحی فوق العاده ای داره؟ یه لنسر جدید رو کنار یه گالانت ۲۰-۲۵ سال پیش دیدم فقط افسوس خوردم که میتسوبیشی چطور از اون گالانت خوشگل به چنین عتیقه ای رسیده. خدایی سراتو و الانترا و مخصوصاْ مزدا ۳ جدید که هنوز به ایران نیومده خیلی از این سه تایی که شما گفتی طراحی خارجی و حتی داخلی (حداقل مزدا) بهتری دارن
علیرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵کیا کیفیت بسیار بالایی داره میده از ۲۰۱۵ به اینور…
احسنت. سراتو واقعا دلجسب ترین ماشینه در این رنج قیمت.
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز به جای سراتو بهتر بود تویوتا کرولا یا رنو فلوئنس یا مزدا 3 یا لنسر میخردی .اینا گزینههای بهتری هستن .کرولای 2016 خیلی قشنگ تر از قبل شده
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵جناب اقای پویان پدر بنده دقیقا یک سال پیش یک کرولا gli از ایرتویا کرفت با یک ماه تاخیر.اصلا ازش راضی نیودیم چون اولا کلی از اپشن هاش غیر فابریک توعمان نصب شده بود مثل موبایل هنزفری وسنسور دنده عقب که نمایشگرش روی اینه بود درنتیجه اینه وسط هم غیر فابریک نصب شده بود.وتو توضیحات دفترچش هم یک همچین اینه ای نبود.
فنر بندیش بسیار خشک وخشن بود. چیزی که اصلا انتظارش را نداشتیم.
عایق بندیش به قدری ضعیف بود که صدای خش خش تایر ها با اسفالت به داخل نفوذ می کرد و صدای برخورد سنگ ریزه ها داخل گلگیر عقب به راحتی شنیده می شد.من که تو جاده سوارش نشدم ولی پدرم از فرمونش خیلی شکایت می کرد. وسر پیچ با سرعت بالا جرات نمی کرد بپیچه.
در ضمن سرو صدا هایی از داشبرد تو سرعت های بالا شنده می شد فکر کنم برای نصب بلوثوث داشبرد باز شده بود.
واصلا تو سال ۲۰۱۶ تولید خودرویی با دو ایربگ مضحکه البته این را قبل از خرید خودرو میدانستیم ولی گفتیم تویوتا دگیه در عوض یک عمر ماشینه که نتیجش شد……
درکل ماشین جالبی نبود.وبعد از ۵ماه پدم با ۱۲ میلیون ضرر فروختش.وکلا دیگه هم من هم پدرم از خرید خودروی خارجی صرف نظر کردیم.
باورتون نمیشه شماره شاسی خودرو را براتون میزارم.
شماره شاسی:TWXA151V21M237700
در اخر بهتون توصیه می کنم اگر تا رنج ۱۵۰ میلیون قصد خرید خودرو دارید.
فقط تویوتا پریوس بخرید.ماشین فوق العاده ای هست هم ادوات داخلیش باکیفیته هم اپشن زیاد داره وساخت ژاپن هم هست.و مهم تر از اون عربا توش دست کاری نکردن و مستقیم وارد میشه.
و در حال حاظر یک L90 وطنی داریم حداقل اگه مشکلی هم داره ۴۵ میلیونه نه ۱۴۵ میلیون .و کلا بهش حرجی نیست.
خلا صه از ما گفتن……
حامد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سراتو، النترا، کرولا، لنسر مزدا۳ جدید انتخاب های این بازه قیمتی هستند. هرکدوم یه مزیتی دارند.قاعدتا ملاک های هرکسی میتونه متفاوت باشه ولی من و بسیاری از دوستان سراتو رو انتخاب میکنیم به دلایل زیر:
کیفیت عالی کیا (ارجاعتون میدم به موسسه جهانی jdpower)
موتور عالی و گیربکس بی نقص
سواری اسپورت
طراحی فوق العاده
خدمات عالی در ایران
بازار خرید و فروش خوب
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵حامد عزیز به هیچ عنوان سراتو مثل تویوتا کرولا یا مزدا 3 یا رنو فلوئنس در درازمدت نیست .رنو فلوئنس کیفیت سواری و راحتی خیلی خوبی داره.کرولا و مزدا 3 هم که مشخصه
نوید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵شما هم کشتید ما را با این عبارت ” دراز مدت”!
بابا دیگه گذشت اون زمان که یک نفر یه ماشین می خرید 20 سال سوارش می شد. الان دیگه عموم افرادی که ماشین صفر می خرن، ماشین را بالای 100 هزار کیلومتر می فروشن. مردم می خوان سه چهار سال یه ماشین را سوار بشن و از امکانات و زیبایی و ایمنی اش استفاده کنند.
سینا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵شما پولداری داداش والا الان تو ایران مردم خیلی دیگه از ماشین خسته بشن این پراید و میفروشن پراید بعدیو میخرن.
نوید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سینا جان اولا صاحب ماشین، کیا سراتو را نقد کرده و نه پراید. پس بحث در مورد سراتو را به پراید ربط ندیم. ثانیا کسی که این پراید را میفروشه یه پراید دیگه میخره، بهتره در بحث انتخاب بین سراتو و کرولا و سیویک وارد نشه ! متاسفانه مشکل ما همینه. طرف بهترین ماشینی که داشته 206 بوده، بعد میاد اینجا از کیا سراتو ایراد میگیره و سنگ کرولا را به سینه میزنه
کمیل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵انقدر با کیفیت هست که بعد از چند ماه به صدا میفته و البته بعد از 1 سال به استهلاک عجیب! نظر تعمیرکارهای ماشین رو درباره تفاوت بین ماشین کرهای و ژاپنی بپرسید…اکثر افرادی هم که ماشین کرهای دارن یکسال بیشتر نگه نمیدارن…
ماشین کرهای یه شکلات تلخه توی بسته بندی قشنگ که بعد از جویدن کم کم تلخیش رو احساس میکنید…
GHOST
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵پدربزرگ من ۱۵ سال پیش این چیزارو میگفت :|
این داستان کره ای و ژاپنی تمومی نداره همین جوری هم نسل به نسل داره حرفش منتقل میشه ولی کافیه به پیشرفت کره ای ها نگاه کنیم و ماشیناشونو تست کنیم بعد نظر بدیم.
امیرعلی
۱۳ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز
پدر بنده 7 سال هست که هیوندای وراکروز خریده. این ماشین حدود250 هزار تا کار کرده و پدرم مدام باهاش سفرهای مختلف دور ایران رفته. هنوز که هنوزه کیفیت این ماشین افت نکرده و مثل روز اولشه. توی این مدت غیر از آب و روغن و باطری هیچ مشکل فنی نداشته.
ایمان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا خودروهای کیا را به هیوندایی ترجیح میدم.
ممهترین نقطه قوت کیا بخصوص کیا های جدید هماهنگی خوب بین موتور گیربکس هست. چیزی که در محصولات قدیمی تر کره ای و بخصوص هیوندایی وجود نداشته!
سعید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵انتخاب من بین ماشینهایی که نام برده شده حتما کرولا یا مزداست
Lord Cezar
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از بررسی زیبا و کاملتون . سیستم تعلیق یه خودرو برای من خیلی اهمیت داره . میخواستم بدونم ایا شما در چاله ها و سرعیت گیر ها با کاهش سرعت و به صورت ارام رد می کنید یا اینکه بدون کاهش و در نظر گرفتن اونها از روشون رد می شید ؟؟
و اینکه صدا دادن اتاق خودرو در چه حدی هست ؟؟ چون ماشین صفر بعد از 4 ماه که صدا بده کمی نگران کنندس .
محمد معتمدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از لطفتون
من خیلی آهسته رد نمیشم از روی دست انداز ها و کلا زیاد مراعات ماشین رو نمیکنم.
از اونجایی که به صدا بسیار حساسم کوچکترین صدا منو اذیت میکنه.
صدا خیلی کمه و از چند نفر که کنار دستم نشستند سوال کردم که آیا شما صدایی میشنوید اولش که گفتند نه و بعد از اصرار من که دقت کنند متوجه صدا شدند و بمن گفتند که تو خیلی حساسی دیگه
واتفاقا امروز یکی از منابع صدا رو کشف کردم و متوجه شدم که قسمت اضافه آفتابگیر آینه خوب جا نرفته و صدا میداد تو دست انداز ها و با جا زدنش عمده صدا برطرف شد.
اونقدر نگران کننده نیست دوست عزیز.
Lord Cezar
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون بابت پاسخ گویی به سوال بنده.
reza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵صاحب ماشن خودش بیاد ماشین نقد کنه میشه همین همش تعریف ! 8 ثانیه صقر تا صد !!!!!
محمد معتمدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست گلم بنده خودم به عدد ۸ دست نیافتم ولی توی اینترنت و گروه دوستانی که سراتو سوار میشند ویدئو هایی دیدم که به ۸ دست پیدا کردند.
ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵کرولا از این بهتر نبود عایا؟!
به نظر من بهتر بود یک ژاپنی با کیفیت رو انتخاب میکردید
وحید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵با تشکر از دوست خوبمون :
ولی از هر نظر مزدا و هوندا سیویک 2016 از این کره ای بهتر بود
pouria
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵واسم جالبه چجوری بعد ده ها نقد و بررسی بین این ماشینا چجوری به سراتو رسیدی
محمود
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵بخارگیر شیشه ها طبیعتا باید با هوای بیرون باشه چون اگه بخواد با هوای داخل ماشین باشه بخاطر رطوبت تقریبا برابر کارایی لازم رو نداره و باید هوایی خشک تر بخار شیشه رو بگیره و این طبیعی هست که بخارگیر هوا رو از بیرون به داخل بیاره .
محمدرضا777
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵این که همس شد تعریف از ماشین..پس صاحب این سراتو پشت کمری هیبریدی بشینه چی میگه حتما میگه بنز اس 500 هستش…
محمد معتمدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز بنده سعی کردم معایب و محاسن خودرو رو بیان کنم و هر خودروی دیگری هم سوار بشم تلاشم بر نوشتن منصفانه است.
بهنام طیبی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو فلوئنس و ام جی 6 و هوندا سیویک خیلی خوب دراومدن.
بهنام طیبی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵البته سواری تویوتا کرولا خیلی دوس دارم
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵سوار کرولا جدید بشی نظرت عوض میشه یک سواری خشک وخشن
تمدن عرب
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵نقد و بررسی از دید صاحب خودرو خیلی بهتره چون نقدهای که میگه شخصا به اونها برخورد کرده . ای کاش بقیه هم که ماشین های وارداتی دارن هم چنین نقد و بررسی انجام بدن که بقیه دوستان از تجربیات انها استفاده کنند.
اگه کسی خواست همچین نقدی بر روی خودروی شخصیش داشته باشه چطور به مسولین پدال اطلاع بده؟؟؟؟
سردبیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام. انتقال چنین تجاربی حتما برای همه ما مفید خواهد بود. می توانید از منوی بالای سایت و لینک تماس با ما و یا ایمیل info@pedal.ir با ما تماس بگیرید.
ممنون
sunmartin
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵بعنوان دارنده کیا سراتو نسل 2 (نسلی که تا 2013)تولید شد میخوام اظهار نظر کنم در سراتو های وارداتی که دوستان دارند بعلت قطر کم لاستیک و به اصطلاح گوشتی نبودن آن (استاندارد جاده های آمریکا و اروپا) و جاده های 100% غیر استاندارد ایران خشکی مزدا 3 و سراتو و النترا که تجربه رانندگی اون داشتم قابل اغماض هست سراتویی که بنده از سایپا
تحویل گرفتم به زعم حذف کیلویی آپشن ها سواری نرم و مثال زدنی داره در مورد تعویض
دنده ایشان درست گفتند به قدری اینخودرو
گیربکس و انجین سنکرونیزه و هماهنگی دارد
که از نرمی و سریع تعویض شدن و واکنش آن
حیرت زده شدم خودروهای قبلی بنده کیا ریو
پژو 206 اتومات سدان جک جی 5 اتومات و
تجربه رانندگی با مگان 2000 ترکیه ای و النترای
2014 بوده که بواسطه اقوام تونستم تست کنم
هفته آینده برای تست تویوتا پریوس جدید
دعوت شدم و اگه پدال صلاح دونست تجربه ام
به اشتراک می گذارم در مورد سراتو به این
نکات توجه شما جلب میکنم کیفیت عالی کابین و
قطعات استهلاک تقریبا در حد صفر طراحی زیبا و
گران قیمت تر از هم زده های خود جوایز جی دی پاور کار اند درایو اربیا کارز استرالیان درایوز و کانسومر سرویس و جایزه رد دات آلمان و بسیاری دیگر در این رنج قیمت ابتدا سراتو سپس کرولا و النترا و در نهایت ام جی 6
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه اپشن برای شما خیلی مهم نیست .و شما سواری نرم و راحت میخواید در این رنج قیمت رنو فلوئنس از بقیه خیلی سرتره .مخصوصا 2016 اون که اپشن های خوبی هم روش گذاشتن ولی نه به اندازه بقیه
sunmartin
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو فلوئنس یا همان رنو مگان جدید طراحی زیبایی ندارد برعکس سراتو در هر رو نسل 2 و 3 بسیار زیبا طراحی شده اند
محمود
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵جناب سانمارتین اینجا هم که تشریف دارید.نمیدونم چرا اینقدر منفی میخورید هر جا هستید؟؟؟
پاشا
۲۲ تیر ۱۳۹۵برادر عزیز فلوئنسه یا مگان جدید رو که میفرمایید،شما از کجا خوندین؟مگان کماکان در حال تولید هست و قدیم هم مگان بود جدید هم مگان است،مثل اینکه بفرمایید پژو 308 یا همون 206 جدید.
یه پسر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵عالی بود دمتون گرم
محمد معتمدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنون از لطفتون
REZA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵نویسنده عزیز این نیمه فول هست ؟ اصلا چجور میشه فهمید نمونه فول آپشن کدومه، کسی در این مورد اطلاعاتی داره بهم بگه خواهشا؟
نویدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵این کره ایها یه بدی دارن…مدام تغییر چهره میدن و باعث میشه که نسل قبل خیلی زود از مد بیفته و بازارش خراب بشه.
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵رنو مشترک با نیسانه .یعنی با هم از نظر فنی و اقتصادی کار میکنن. گیربکس رنو cvt هست که حرف نداره .کیفیت رانندگی و سواری و نرمی و بیصدابودن کابینش حرف نداره.
نوید جهرمی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵با تشکر از جناب معتمدی بابت این مقاله. قلم شیوا و رعایت انصاف.
بنده که حض بردم . بعد از مدت ها مقاله ی نوشته ب قلم دوستان حال آدمو جا میاره.
امیدوارم از این قبیل مقالات بیشتر در پدال منتشر بشه.
AMIN
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سراتو یکی از آخرین انتخابها تو این رنج قیمت هست.حداقل برا من…من لنسر تیپ 4 رو کلا ترجیح میدم به کل هم قیمتهاش در درجات بعد سیویک و کرولا انتخابهای معقول تری هستند.
Sardar
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵دوران حاکمیت ژاپن تموم شده و خیلی ها حاضرن در این رنج قیمت کیا سراتو بگیرن که کیفیت محصولات جدید کیا، آپشن های خوب و استهلاک کمشون هر خریداری رو وسوسه می کنه . بنده به شخصه ترجیح میدم سراتو بگیرم تا کرولا پیرمردا رو
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵شوخی میکنی دوست عزیز؟ کره هرگز به جاپن نمیرسه .اینکه کره ای زیاد شده یه دلیلش اینه که بالای 2500 cc رو نمیذارن وارد شه .وگر نه تویوتا اوالون 2016 یا ماکسیما 2016 رو اگه ببینی کیف میکنی .کیفیت هم که دیگه نیاز به توضیح نداره
وحید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵من موندم شما چطور تویوتا کرولا را ول کردید اینو چسبیدید
کرولا داشبوردش به کل این ماشین می چربه
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اره داشبرد کرولا مسخره ترین داشبرد هم طراحی افتضاحه هم کیفیت ضعیفش چون کلا از پلاستیک خشک استفاده کرده .
می گی نه برو نمایندگی های ایرتویا نگاه کن.
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کرولا با داشبورد یا بهتره بگیم طاقچه رسما به شعور مردم توهین کرده.
محمود
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین تو چهار ماه با کارکرد زیر 10 هزارتا به صدا بیفته نوبره.کیفیت ماشین کره ای همینه.خریدار هم متاسفانه مسل اکثر ملت گول طاهر واپشن را خورده وگرنه هیچ کس فلوینس و کرولا وسیویک را ول نمیکنه بره کیا بخره.این تازه کیای وارداتی بودحساب مونتاز داخلی ها را بکنید
پویان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵درسته نرمی و سواری فلوئنس واقعا یه چیز خاصه .کره یه عالمه اپشن های بی استفاده میذاره که اصل قضیه نیست.کرولا که نیاز به توضیح نداره. سیویک هم که چندین ساله پرفروش ترین خودرو کشور کاناداست و در بقیه جاها هم معروفه
rezvan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵کسی که 130 تومن پول ماشین میده حداقل انتظارش ایمنی ماشین هست که کرولا با وجود کیفیت فوق العاده فقط 2 تا ایربگ داره و سستمهای کشش و پایداری رو هم نداره
زرتشت
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵من حدود 17 ماهه که یک سراتو 2015 دارم تمام نقاط قوت دوست عزیز را تایید می کنم و در مورد اینکه ایا ماشین به صدا می افته باید بگم که بستگی به نوع استفاده داره شما با هر خودرویی در خیابانهای خراب ایران بدون رعایت احوالات خودرو برونی اتاقش به صدا می افته مخصوصا اگر ارتفاع لاستیکش هم کم باشه در هر صورت من شخصی هستم که به ماشینم خوب می رسم و سعی می کنم دست اندازها را تا جای ممکن رد کنم و مشکلی تا کنون با 21000 کیلومتر رانندگی از نظر سر و صدا نداشتم
احمد باقری
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین خوبیه.
ZIPPO
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵4 سیلندر 2000 سیسی 161 اسب بخاری !!!!!!!!!!!
واقعا 161 اسب بخار قدرت داره ؟؟؟؟؟؟؟
مگه موتورش توربو هست ؟؟؟؟؟؟
اگه اینجوریه خیلی جالبه
محمدرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵من در این رنج کرولا ، لنسر بعد سراتو رو میپسندم . برای من بشخصه کیفیت و دوام در اولویته بعد ظاهر و آپشن. ماشینی که بعد 4 ماه کارکرد به صدا بیوفته زود دل رو میزنه ..