کیا با ساختن سراتو توجهات زیادی را به خود معطوف نمود و تحسین کارشناسان را برانگیخت. حال سراتوی ۲۰۱۷ تر و تازه شده و با تجهیزات ایمنی بیشتر، نمای خارجی و داخلی بهبود یافته و همان قیمت رقابتی قبل پا به میدان نهاده است.
در دو بررسی اخیری که انجام دادهایم، کیا سراتو نمرهی کلی ۸ و ۷.۵ را به دست آورده که حاکی از رتبهی بالای این خودرو است. قیمت خودرو نسبت به قبل بدون تغییر مانده و کیا به جایگاه رقابتی این خودرو امیدوار است. معنی گفتههایمان این است که شما میتوانید سراتوی اتوماتیک را با ۱۹۹۹۰ دلار استرالیا صاحب شوید.
سراتو در دو نوع بدنه عرضه میشود، چهار درب سدان و پنج درب هاچبک. تریم های چهارگانهی این خودرو نیز عبارتاند از S،S پریمیوم،Si و SLi. تنها یک پیشرانهی ۲ لیتری و هر دو گیربکس اتوماتیک و دستی برای این خودرو در دسترس است.
چراغهای جلو بلند و باریک هستند و بیشتر به طرفین کشیده شدهاند. ورودی هوای پایینی باز طراحی شده و مه شکنها را در خود جای داده است. در عقب، چراغهای دوباره طراحی شده به چشم میخورند که احساس گرانتر بودن را منتقل میکنند. بسته به مدل خودرو، رینگهای فولادی ۱۶ اینچی با قالپاق، ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی عرضه میشوند.
کیا تِم تیرهی اروپایی کابین سراتو را حفظ کرده و مواد جدیدی در داشبورد، تریم های درب و کنسول به چشم میخورند. تغییرات داخلی باعث ایجاد نما و احساس با کیفیتی شدهاند. کیا میگوید که ساختار صندلیها همانند مدل قبلی است اما پوشش آنها جدید بوده و برای مدلهایی که پوشش چرم استاندارد ندارند از طرح پوشش سخت استفاده کرده است. سراتوی پایه دوربین عقب ندارد اما از حسگرهای پارک جلو و عقب بهره مند است.
درحالیکه مدل پایهی سراتو از سیستم صوتی ابتدایی استفاده میکند اما هنوز هم پورت USB و iPod به همراه بلوتوث وجود دارد و دکمههای تنظیم آن روی فرمان قرار گرفته است. خریداران مدل S و اتوماتیک میتوانند سیستم صفحه لمسی ۷ اینچی با اندروید اتو را سفارش دهند. سیستم اپل کارپلی نیز بعداً عرضه خواهد شد. دیگر تریم های سراتو بهصورت استاندارد از این صفحهنمایش ۷ اینچی و سیستم ناوبری استفاده میکنند.
زیر کاپوت خودرو یک پیشرانهی ۴ سیلندر دو لیتری با زمانبندی متغیر سوپاپها وجود دارد. این پیشرانهی ۴ سیلندر توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتون متر گشتاور را دارد و در سیکل ترکیبی تنها ۷.۱ لیتر سوخت مصرف میکند.
یک گیربکس ۶ سرعته دستی (فقط در مدل S در دسترس است) و یک نسخهی ۶ سرعته ی اتوماتیک (در همه ی تریم ها) وجود دارد. سراتوهای اتوماتیک از سیستم انتخاب حالت رانندگی سود میبرند که تنظیمات نرمال، اکو و اسپورت را فراهم میکند. سراتو SLi همچنین از شیفترهای تعویض دنده روی فرمان استفاده میکند. این شیفترها عملکرد خوبی دارند اما تصور نمیکنیم که خریداران زیادی از این ویژگی استفاده نمایند.
بخش اعظمی از ارزش متقاعدکنندهی سراتو به تجهیزات ایمنی آن مربوط میشود. همهی سراتوها از ۶ ایربگ و پنچ ستاره ایمنی سود میبرند. تریم Si سیستمهای تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را دریافت میکند و به تریم SLi سیستمهای هشدار خروج از خط و هشدار برخورد جلو اضافه میشود. سیستم خروج از خط میتواند توسط سوئیچ قرار گرفته در داشبورد غیرفعال شود. دستیار صعود از تپه و کنترل پایداری بهصورت استاندارد در همهی مدلها وجود دارد.
ما طراحی و ارگونومی کابین را دوست داریم و حسی از کیفیت در کابین وجود دارد که لذت رانندگی طولانیتری را ایجاد میکند. موقعیت صندلی عالی است و فضای زیادی در ردیف دوم وجود دارد. ستونهای خودرو ضخیم نیستند اما ستون A در برخی پیچها باعث اختلال در دید میشود. اکثر دکمهها و کنترلرها از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.
درحالیکه استایل طراحی خارجی خودرو و بهروزرسانیهای کابین قطعاً باعث بهبود سراتو شدهاند اما تغییرات واقعی سراتو به تنظیمات سیستم تعلیق آن مربوط میشود. کیا سیستم تعلیق خودرو را در جادهها و موقعیتهای متفاوتی آزمایش کرده و کیفیت سواری خودرو در جادههای پردستانداز قابلتوجه است. آنچه بیشتر قابل ذکر است، حتی در مدل پایه، بالانس خوب سراتو در سرعتهای بالا است و این خودرو دست اندازهای بزرگتر را به خوبی جذب میکند.
در حقیقت، رینگهای ۱۶ اینچی سراتو رانندگی نرمتری را نسبت به نسخههای دیگر ارائه میدهند. نسخهی گرانتر با رینگهای ۱۷ اینچی هنوز هم نرم و راحت است اما به خونسردی و آرامش مدلهای پایه با رینگهای ۱۶ اینچی نمیرسد.
در جلو فنرهای محکمتری بکار رفته که بنا به ادعای کیا، پاسخهای تیزی را در دور زدنها نشان میدهد. متأسفانه کیا از لاستیکهای نکسن در سراتو استفاده کرده و لاستیکهای کانتیننتال دیگر در دسترس نیست. فنرهای جلوی سراتو باز تنظیم شده و بالانس بهتری را ایجاد میکنند و بوشهای سختتری نیز به آن اضافه شده است.
چیزی که ما قطعاً حس کردیم آن است که سراتو پس از رد کردن دستاندازی بزرگ سریعاً خود را باز مییابد اما هیچ ناهنجاری و ناراحتی در داخل کابین حس نمیشود و راحتی خودرو آن چیزی نیست که از خودروی با این هندلینگ تیز انتظار داشته باشید.
پیشرانهی ۲ لیتری سراتو نیز کارایی بالایی دارد اما به تلاش بیشتر برای رسیدن به دورهای بالا نیاز است. صدای پیشرانه در دورهای بالاتر کمی خشن و زننده بوده اما انتقال قدرت آن همیشه نرم و روان صورت میپذیرد. چند سال پیش کسی فکر نمیکرد که گیربکس اتوماتیک در این خودروها مشتری داشته باشد اما اکنون گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک سراتو انتخابی عالی است.
در زمانهای که هر یک دلار ارزش بالایی دارد، گارانتی کیا موجب اطمینان خاطر شماست. گارانتی ۷ ساله به همراه پوشش کامل جادهای پیشنهادی وسوسهانگیز است و رد کردن آن کاری سخت به نظر میرسد.
مجبوریم تا تجربهای کاملتر با همهی تریم های سراتو داشته باشیم اما یک چیز کاملاً واضح است: نادیده گرفتن مدل پایه با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار واقعاً سخت است. این خودرو راحت و کاربردی بوده و تجربهی رانندگی درگیر کنندهای دارد که بیش از بهای خود میارزد. کیا سراتو به تحت تأثیر قرار دادن خود ادامه میدهد.
فضای کابین و راحتی: ۸
تکنولوژی: ۸.۵
قیمت و تجهیزات: ۹.۵
سواری و هندلینگ: ۸.۵
امتیاز کلی: ۸
ناسا
۸ خرداد ۱۳۹۵باتشکر از شاهین عزیز.مقاله و مطلب های قشنگی میزاری ممنون
شاهین
۸ خرداد ۱۳۹۵سلام
خواهش میکنم دوست عزیز
انجام وظیفه هستش
reza
۹ خرداد ۱۳۹۵سلام شاهین جان جولیتا رو هم اگه امکانش هست بررسی کنید
احمد باقری
۸ خرداد ۱۳۹۵در سبک خودش، ماشین به صرفه و مناسبی هست.
Sasan
۸ خرداد ۱۳۹۵لطفا النترا۲۰۱۷ رو هم مقایسه کنین…
Sina
۸ خرداد ۱۳۹۵رینگ 16 اینچی با قالپاق!!!!! ? قالپاق دیگه چی میگه!!!! مگه سایپا قراره مونتاژ کنه اینو؟!
Sina
۸ خرداد ۱۳۹۵الان این فیس لیفش وارد ایران شده؟
abadan
۸ خرداد ۱۳۹۵مدل بیسیک 1.6 لیتری 2017 در منطقه آزاد اروند 45 میلیون تومان.
2 لیتری بیسیک 49 میلیون تومان .
فول اپشن 1.6 لیتری 53 میلیون تومان
فول اپشن 2 لیتری 56 تا 60 میلیون تومان.
خودروی بسیار خوبی تو این رنج قیمته.
reza
۹ آبان ۱۳۹۶مگه منطقه آزاد دلار چنده؟
امیرحسین
۸ خرداد ۱۳۹۵نکته مهم و وسوسه انگیز ماجرا گارانتی 7 ساله به همراه پوشش جاده ای بود که تو ایران وجود نداره.
Zonda R
۸ خرداد ۱۳۹۵@.F
ممنون از شاهین عزیز
حالا ماه شدم!!
طراحی عام پسند تر شد و الان وقتی ببینیش نمیگی
خب قشنگه یا نه؟
ارگونومی کیا حرف نداره و کابینش دیر خستت میکنه
تعلیق مدلی 2014 به بعد نسبت به مدل قبل نرم تر هست و جادار تر
در کل سراتو نرمی و جادار بودن رو باهم داره و لذت رانندگیش خوبه
شاهین
۹ خرداد ۱۳۹۵ارادت دارم فرزاد جان
حسن
۸ خرداد ۱۳۹۵خوش به حال خارجی ها که می توانند با پول کم خودروی باکیفیت سوارشوند.
محمد
۸ خرداد ۱۳۹۵اه اه اه. زشت. الان فرق این با اپتیما چیه. چرا انقد مدل الکی می دن بیرون. با این طراحی زشت. طراحی کیا خیلی مزخرفه. خیییلی. آخه کجا تویوتا و میتسوبیشی و هوندا الکی مدل میدن بیرون. کیا = زشت ولی با کیفیت
GHOST
۹ خرداد ۱۳۹۵چرا انقدر مردم الکی کامنت میدن بیرون :|
احسان(احسان سابق)
۸ خرداد ۱۳۹۵کلا ماشین هایی که مدل پایه ای زیر 20 هزار دلار قیمت دارن ممکنه یکسری کمبودهایی توش ببینیم که خیلی تو ذوق بزنه مثل قالپاق برای این ماشین یا بنود دستگیره در برای شورولت اسپارک و …
اما کیفیت سواری این ماشین ها خوبه اما برچسب قیمتی ماشین خیلی اهمیت داره و نباید انتظار بالایی از این ماشین ها داشت
alireza
۸ خرداد ۱۳۹۵از مدل قبلی بهتر شده هم امکاناتش بیشتر شده و هم کیفیتش ولی قیمت هیچ تغییری نکرده حالا اطلس خودروی کلاه بردار که خودشو نمایندگی رسمی کیا در ایران معرفی میکنه ایا حاضر میشه از اشتهای خودش کم کنه و مدل 2017 را به قیمت مدل 2016 بده؟؟؟؟
محاله کلاه برداری مثل اطلس خودرو و اسان موتور همچین کاری بکنن و کسی هم نیست که به این کلاه بردارا بگه چرا این کار را میکنید اخه اونی که میخواد به این دو تا کلاه بردار ایراد بگیره با خود اینها دستش توی یه کاسست و حسابی سبیلش چرب شده.
این دو تا شرکت حتی اسمشونم دروغه.
شرکت اطلس خودرو نمایندگی رسمی محصولات کیا موتورز در ایران.
شرکت اسان موتور نمایندگی رسمی محصولات هیوندای در ایران.
فقط کلمه رسمی را داشته باشید.
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۶در سایت رسمی کیا موتور اگر تشریف ببرید نمایندکی رسمی این برند در ایران را شرکت اطلس خودرو معرفی کرده حهت اطلاع عرض کردم
sunmartin
۸ خرداد ۱۳۹۵بنده سراتو میپسندم و خودروی مورد علاقه من هست در سری جدید تقریبا راه و روش نسل دوم کیا موتورز در پیش گرفته البته تنها در نمای هدلایت و فرم جلو ولی در عقب چراغ ها بخصوص سبک led ها و جعبه باز طراحی شده اما یک نکته وجود داره نسل دوم که همکنون در سایپا تولید میشه و بنده یک مدل ازین خودرو را دارم قدرتی معادل 156.5 اسب بخار برای مدل 2011 به بعد (از سال 2011 گیربکس های سراتو 7 دنده شده )ارائه میده چرا سری فیس لیفت 2017 که آقای شاهین زحمت معرفی و ترجمه اش کشیدن 150 اسب هست ؟
که با تحقیق اینجانب مشخص شد 159.5 و بصورت کلی 160 اسب قدرت داره
که البته باز در برخی سایت ها نوشته شده 112 کیلووات که میشه 150.8 تقریبا 151 اسب بخار
که اگه قدرت 151 اسب بخار صحیح باشه دلیل کاهش قدرت موتور درسری جدید چی میتونه باشه با تشکر
iman
۸ خرداد ۱۳۹۵این توان رو دور خیلی بالا میگیرفت تونسل قبل که تو اون دور گشتاور پایین ، ا عملا کارایی نداره
توان بالا با گشتاور غیر مناسب اصلا کارایی نداره
شایذ علتش این باشه که موتور 2000 جدید معقول تر شده طراحیش و دور کمی پایین تر توان واقعی تری میده
این تغییر توان رو تو جند تا محصول کره ای دیگه هم دیدم تو موتورهای جدید
iman
۸ خرداد ۱۳۹۵بدترین چیز و ماشین های کره ای و چینی اینه که هر جند سال یه چهره جدید میدن بیرون
این خیلی به ضرر مالک های قبلی هست، تامین قطعات و افت قیمت
واگه آرمشون رو بکنی نمیشه فهمید این چه ماشینی هست یا چند سال پیش رو دید ربطی نداره به جدیدشون
واین که طرح های آسیایی که سادگی ندارن خیلی زود دموده میشن باید یکم از اروپایی ها یا حداقل ژاپنی ها یاد بگیرن پ
Nima
۹ خرداد ۱۳۹۵ژاپنى ها آسیایى نیستن یعنى؟!؟؟!
ولى آره درسته کره اى ها کلا زود به زود دست به طراحى میزنن. زود هم از مد میوفته ولى طراحى هاى برند هاى معتبر تر بعد ۲۰-۳۰ سال هم هنوز قشنگ و پخته و زیباس
مثل کادیلاک و بنز و بى ام دبلیو و تمام برند هاى با قدمت بالا.
محمد علی
۲ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز شما اگه ناراحتی از فرغون سازای داخلی ماشین بخر
سهیل
۹ خرداد ۱۳۹۵طراحیش از نسل قبل بهتره خیلی هم بهتره هاااا
اما من موندم چرا کیا موتور نسل جدیدش رو افزایش بازدهی نمیده توش دوستم 2012داشت با160اسب بخار خیلی خوب راه میرفت و ماکلی باش کیف میکردیم نسل قبل الانترا پیروز میدون شد اما این نسل مال کیاس شروع خیلی خوبی داشته کیا اول سورنتو بعد اپتیما الانم که سراتو بیصبرانه منتظر کوپه اش هستیم فقط توروخدا دسته دنده رو عوض کنید…?
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ماشین واقعا خوبیه من تازه خریدم هم فرمونش نرمه وهم کلی امکانات داخلی از جمله گرمکن جلو و عقب, سرد کن جلو, چراغ زنون, فرمان سه حالته و… داره, چهار سه تاره ایمنی هم از اروپا دریافت کرده الان تو بازار ازاد 143 تومن هست, از مدل 2016 یکم گرون تره ولی واقعا میرزه
امین
۴ شهریور ۱۳۹۵علی آقا مبارک باشه . امیدوارم در سلامتی و آرامش کامل در کنار خانواده محترم تان به سفر باشید.
علی جان چند تا سوال دارم از خدمتتون
تا حالا شده از دست انداز های بد عبور کرده باشین یا از پارکینگ های رمپ دار رد شده باشین منظورم اینه که در این موارد کف ماشین به همراه سرنشینهای. عقب و جلو گرفته یا نه؟
نرمی ماشین در مسافت های طولانی چطوره؟
صدای موتور در کابین در چه دور موتور و سرعتی وارد کابین میشه؟
وضعیت هندلینگ در جاده های ناهموار رو آزمایش کردین؟
مطلوبیت سرنشینان جلو و عقب در مسافت طولانی چطوره؟
با سپاس فراوان از شما و همچنین آقا شاهین
احمد
۱۷ شهریور ۱۳۹۵سلام
میشه چراغ های جلو و عقب این مدل سراتو را با مدل قبلی عوض کرد؟؟؟
میثم
۲۳ شهریور ۱۳۹۵سلام این خودرو قدرت 161 اسب بخار داره نه 151 این رو از تو سایت کیا موتور خوندم
محمد
۱ مهر ۱۳۹۵سواری بسیارخوبی از لحاظ فرمانپذیری و امکانات داخلی است ولی…..
صدای موتور در شتابگیری اولیه داخل کابین شنیده میشود
مصرف بنزین خیلی کم نیست
نور پایین ,سطح پایینی دارد
هنگام روشن کردن لرزش داره
توان سرد کن صندلیها کم هست
ترمز دستی قدیمی است
رسول
۵ مهر ۱۳۹۵سلام آیا سراتو کوپه 2017 هم میاد یا فقط سدان و هاچبک داره؟
امین
۲۴ مهر ۱۳۹۵با درود و احترام
چرا در سراتو مدل 2017 از دو ایربگ استفاده شده؟
محمود
۱۴ دی ۱۳۹۵کسی اطلاع داره اطلس کی وارد می کنه ؟
سارا
۲۵ دی ۱۳۹۵سلام،من از نمایندگی پرسیدم گفتن اونور سال حدود اردیبهشت
ياسر
۱۲ اسفند ۱۳۹۵به نظر من فوق العادس . الان قیمت چقدره و آیا میشه شرایطی هم خرید ؟
علی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶باسلام من کیا سراتو 2017 فول خریده ام ماشین خوبیه ولی خیلی خشکه حتی تو دست اندازهای ریز هم اینگار کمک فنرنداره به همین دلیل اگه میدونستم هرگز نمی خریدم.
مسلم
۲۵ تیر ۱۳۹۶کولر رو که روشن میکنم چراغ گردش هوا در داخل ماشین خاموش میشود و هوا از بیرون وارد میشود مشکل چیست؟به طور کلی چطوری باید کولر سراتو 2017رو روشن کرد
هومن
۱۳ مهر ۱۳۹۶سلام . اگه شماره شاسی بدم میتونید آپشن ها رو بهم بگید ؟