شرکت کیا در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ از یک سدان کانسپت بانام GT پردهبرداری کرد. اینک گویا سازندهٔ کرهای به فکر بتولید رساندن این کانسپت افتاده است چراکه بهتازگی جاسوسان صنعتی تصاویری از پروتوتایپ این خودرو که در جنوب کالیفرنیا در حال تست بوده است تهیهکردهاند. این خودرو که بهاحتمالزیاد بر اساس جنسیس G80 (همان هیوندای جنسیس که پس از استقلال برند جنسیس نامش به جنسیس G80 تغییر کرده است) ساختهشده، در طراحی خارجی بسیار به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است. ولی درعینحال از طراحی محافظهکارانهتر و آشنایی سود میبرد.
در جلوی خودرو یک جلوپنجرهٔ باریک به همراه ورودیهای هوای عمودی درون سپر و چراغهای LED دیده میشوند. در قسمت جانبی آینههای نصبشده بر روی درها و استفادهٔ زیاد از کروم در قسمت پایینی درها به چشم میخورد درحالیکه سقف کوپه مانند اسپرت، چراغهای LED و چهار سر اگزوز اسپرت از موارد قابلذکر در قسمت عقبی خودرو هستند.
کیا در رابطه با محصول جدید خود اطلاعات چندانی ارائه نکرده است اما همانطور که اشاره شد انتظار میرود بر اساس جنسیس G80 شکلگرفته باشد و به همین دلیل موتورهای آن نیز احتمالاً از جنسیس G80 قرض گرفته میشود که شامل یک نمونهٔ ۳.۸ لیتری V6 با ۳۱۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری توربوشارژ نیز منتشرشده است.
صرفنظر از اینکه چه موتوری در زیر کاپوت کیا GT قرار خواهد گرفت، این مدل قطعاً دیفرانسیل عقب است. بااینحال سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز بهعنوان آپشنی قابل سفارش در دسترس خواهد بود. انتظار میرود فروش کیا GT در سال ۲۰۱۸ آغازشده و قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار داشته باشد.
منبع: motor1
N.I.M.A
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵این طور که مشخصه مدل نهایی جلوش شبیه “کیا نیرو” شده و به زیبایی طرحهای قبلی نیست …
نوید جهرمی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اما گمون کنم بیشتر شبیه کانسپت کدنزا بشه. همون که شبیه طرح سئات و پژو بود.
به هر حال فرم بدنه ی خوبی داره.
توی این کلاس و قیمت ماکسیما رو ترجیح میدم.
بهنام طیبی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵کیا و 311 اسب بخار قدرت؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا ایول
طراحی خوبی هم داره
Hamid
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جای تعجب نداره چون اپیروس 2008 قدرتش 266 اسب بخاره.
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵موتور اپیروس بنز هست
توانش بالاست ولی کره ای ها یا توانشون درست نیست یا بازده ماشینش هاشون ، چون ربطی بینشون نیست و خیلی ضعیف عمل میکنند نسبت به خودروهای حتی ژاپنی چه برسه به فرانسه، المان و انکلیس
Ali
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵اشتباه کردم با موتور سانگ یانگ
HamidGh
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵جوری میگی 311 انگار کادنزا مال کیا نیست با 286 اسب
بهنام طیبی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵همین 311 اسب بخار ایران بیاد تولید کنه.
sunmartin
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵اگه طرح نهایی شبیه طرح پرتوتایپش باشه عالیه چراغ های باریک ورودی هوای شبیه آئودی واقعا برند کیا موتورز داره خیلی سریعتر از رقبا حرکت میکنه رگه های طراحی تلفیقی از برند کادیلاک و آئودی کاملا مشهوده و نشاندهنده تفکر آلمانی شرکت کیا موتورز هست امیدوارم به ایران پس از رونمایی راه پیدا کنه و این ممنوعیت مسخره 2500 سی سی به بالا از بین بره
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵به نظرم ماشین قشنگیه .تصاویره بالا که کاور داره معلومه ماشین خوش فرمیه
احمد باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵طرح خوبی داره، کیا همینجوری داره پیشرفت می کنه.
sunmartin
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵از دست اندر کاران سایت پدال تحریریه استدعا دارد مطالب بیشتری راجع به برند های کره ای کیا هیوندای درج کنند البته بهترین مطالب مربوط به سایت پدال است ، درخواست بنده یک آمارگیری بین خودروهای کره ای صرفا کیا-هیوندای و خودروی فرانسوی رنو است مثلا آیا شما رنو فلوئنس را انتخاب میکنید یا سرانو و یا النترا و بهمین ترتیب و یا کلی بنظر شما فرانسوی ها پاسخگوی نیاز جامعه هستند و یا همکاری با کره ای ها