چندی پیش کیا در زادگاهش کرهٔ جنوبی نسل جدید سدان پرچمدار خود را با نام K9 رونمایی کرد. حال این شرکت کرهای نسل جدید این سدان لوکس را برای اولین بار رسماً در نمایشگاه نیویورک به نمایش درآورده است. نسل جدید این خودرو که در ایالاتمتحده با نام K900 شناخته میشود، بر روی پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته شده و از طراحی بیرونی جدیدی هم بهرهمند شده است. این طراحی جدید در مرکز طراحی کیا در کره و کالیفرنیا و پیرو فلسفهٔ جدیدی بنام جاذبهٔ پرستیژ شکل گرفته است.
از ویژگیهای ظاهری برجستهٔ نسل جدید K900 میتوان به جلوپنجرهٔ جدید با ۱۷۶ سلول جواهر مانند نوار کرومی قسمت پایینی درها و چراغهای عقب و جلوی LED اشاره کرد. معاون ارشد بخش برنامهریزی و تولید کیا موتورز آمریکا آقای «Orth Hedrick» در رابطه با طراحی نسل جدید K900 میگوید:
«نسل کاملاً جدید K900 چیزی بسیار بیشتر از یک طراحی مجدد است چراکه نما، احساس و شخصیت کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبلی را به خود گرفته است تا جایی که تنها نام K900 را از نسل قبلی به ارث برده است. طراحان و مهندسان ما کار خارقالعادهای برای تجدیدنظر در این ماشین انجام دادهاند تا بهطور کامل نیازها و خواستههای خریداران بخش سدانهای لوکس را برآورده کند. نسل جدید K900 یک پیشنهاد عالی و ارزشمند در این بخش است که تنها کیا میتواند آنرا ارائه کند و شاهد جدیدی است که نشان میدهد کیا همواره روبهجلو حرکت میکند».
نسل جدید K900 علاوه بر طراحی کاملاً جدید، از همهٔ جهات به خودروی بزرگتری هم تبدیل شده است بهنحویکه حالا ۵.۱۲ متر طول، ۱.۹۱ متر عرض و ۱.۴۹ متر ارتفاع دارد که بنابراین ۳ سانتیمتر کشیدهتر و ۱ سانتیمتر عریضتر از قبل شده است؛ اما علیرغم این افزایش ابعاد، ضریب آئرودینامیک K900 کاهش یافته و به ۰.۲۷ رسیده است. البته K900 جدید همچنان طراحی محافظهکارانهای داشته و استایل جعبهای شکل خود را حفظ کرده است. همچنین برخلاف بسیاری از سدانهای جدید، در این ماشین هیچ تلاشی برای حرکت به سمت طراحی کوپه مانند صورت نگرفته است.
از سوی دیگر اما مطمئناً نسل جدید K900 از کابین کاملاً جدید برخوردار شده است بهگونهای که حالا در کابین این سدان لوکس کرهای شاهد طراحی منظمتری هستیم. علاوه بر این، در اینجا متریال پریمیوم فراوانی هم بکار رفته که ازجملهٔ آنها میتواند به چرم در رنگهای مشکی، بژ، قهوهای اسپرسو یا قهوهای دورنگ سیینا، قسمتهای فلزی و چهار تریم چوبی مختلف اشاره کرد. علاوه بر این، امکان سفارش چرم ناپا هم وجود دارد. صندلی راننده بهصورت برقی در ۲۰ جهت قابل تنظیم است درحالیکه سرنشین جلو و همینطور سرنشینان عقب نیز به ترتیب از تنظیم ۱۲ جهته و ۱۴ جهته برخوردارند.
ویژگی برجستهٔ داشبورد این ماشین نیز یک صفحهنمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که امکان کنترل آن از طریق کنترلر دوار در کنسول مرکزی هم وجود دارد. علاوه بر این، بهصورت استاندارد یک نمایشگر ۷ اینچی TFT هم درون صفحه آمپر خودرو ارائه شده درحالیکه امکان سفارش یک نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی نیز برای این قسمت وجود دارد. همچنین کیا برای سدان پرچمدار خود یک صفحهنمایش سربالای ۹.۷ اینچی را هم در نظر گرفته که اطلاعاتی چون سرعت، ناوبری و سیستمهای کمکرانندهٔ مختلف را نشان میدهد.
کیا همچنین بر روی سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفته هم تأکید داشته است و به همین دلیل K900 جدید را به سیستم دید اطراف، مانیتور ۳۶۰ درجه، سیستم پایش نقاط کور، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل هوشمند مجهز کرده است. کسانی که به سیستمهای صوتی قدرتمند علاقه دارند نیز باید خوشحال باشند چراکه این سدان لوکس کرهای به سیستم صوتی ۹۰۰ واتی هارمن کاردون با ۱۷ بلندگو مجهز شده است که به گفتهٔ سازنده، تجربهٔ صوتی عالیای را ارائه میکند.
نسل جدید K9 در کرهٔ جنوبی با دو پیشرانهٔ V6 و یک نمونهٔ V8 عرضه میگردد اما برای بازار ایالاتمتحده تنها یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو در نظر گرفته شده که از سدان اسپرت استینگر گرفته شده است. این موتور ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که انتقال این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. K900 جدید همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک با سیستم کنترل گشتاور هم مجهز شده است که در حالت عادی ۸۰ درصد از گشتاور را به چرخهای عقب ارسال میکند اما با توجه به شرایط رانندگی میتواند نیرو را بهصورت ۵۰-۵۰ بین چرخهای جلو و عقب توزیع کند.
K900 جدید دومین محصول کیا پس از استینگر است که به سیستم کنترل الکترونیکی دیفرانسیل عقب مجهز شده است. همچنین تعلیق خودرو که در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است نیز بهصورت الکترونیکی کنترل میشود. به لطف این تجهیزات و همینطور سیستم فرمان با ضریب متغیر، سدان لوکس کیا حالا چابکتر و درعینحال راحتتر از نسل قبلی شده است. نسل جدید کیا K900 در کارخانهٔ کیا در کرهٔ جنوبی در کنار استینگر تولید میشود و از سهماههٔ چهارم سال جاری در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. قیمت این سدان لوکس کرهای نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میشود.
حامد
۱۳ فروردین ۱۳۹۷جنسیس g90 لایک?
کیا k900 دیسلایک ?
بنظر خود طراحی بیرونش اصلا هیجانی و خیره کننده نیست مخصوصا عقبش ولی کابینش خیلی فوقالعادست
T.H.M
۱۳ فروردین ۱۳۹۷کاملا موافقم. طراحی بیرونیش به نظر من جذاب نیس و یه مقدار قدیمی میزنه. رقباش زیباترن به نظر من. ولی طراحی داخلیش خیلی خوبه
عاشق موتورهای 12 سیلندر
۱۳ فروردین ۱۳۹۷تا ماشینی رو از نزدیک نبینم نمیتونم بگم زیباست یا نه ٍ به جز مواردی خاص
به نظرم k900 هم از نزدیک زیباتر از جنسیس باشه .
جنسیس و سوناتا طراحی تیز دارن و من به شخصه به خاطر سنم k900 رو میپسندم .
اپتیما رو هم بیشتر از سوناتا میپسندم
در کل کیا رو زیباتر میبینم مگر تو طراحی توسان و اسپورتیج جدید که توسان رو زیباتر می بینم.
شادزی
علیرضا
۱۳ فروردین ۱۳۹۷ایوووول به پیام آخرت ((شاد زی))
عااالیه
K1@gmail.com
۱۳ فروردین ۱۳۹۷طراحی یا کپی ناشیانه مرسدس
Wrx
۱۳ فروردین ۱۳۹۷افرین بر کیا
خوب که نه عالی شده
?
امیر
۱۳ فروردین ۱۳۹۷طراحی بیرونی فاجعه عقب افتاده وبد وناهماهنگ واقعا کیا بعد یه دوره اوج تو طراحی خیلی افت کرد واقعا از تیرو اپتیما ریو اسپورتیج واقعا پسرفتو میشه دید عقب گردای بدی داره میکنه باز هیوندا وجنسیس روبه جلوترن
Rezalp
۱۳ فروردین ۱۳۹۷اتفاقا طراحیش خوبه
کابینشم بینظیره
حسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۷آغا کابینشم همچین بینظیر نیستا
خوب هست اما عالی نیست
البته برای کیا زیادم هست
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۳۹۷ماشین خوبیه ، ولی ارتباط برقرار کردن باهاش مشکله.
انگار فقط میخواسته یه رقیبه هیکل گنده بزنه برای رقیباش
اصل حرفم اینه که روح نداره
دانیال
۱۴ فروردین ۱۳۹۷معاون ارشد بخش برنامهریزی و تولید کیا موتورز آمریکا آقای «Orth Hedrick» در رابطه با طراحی نسل جدید K900 میگوید: «. ..طراحان و مهندسان ما کار خارقالعادهای برای تجدیدنظر در این ماشین انجام دادهاند تا بهطور کامل نیازها و خواستههای خریداران بخش سدانهای لوکس را برآورده کند. نسل جدید K900 یک پیشنهاد عالی و ارزشمند در این بخش است که تنها کیا میتواند آنرا ارائه کند…»
من فکر می کنم این یارو از سلامت روان برخوردار نیست. اصن نگاهی تاحالا به لکسوس LS داشته؟؟ فک کنم اصن خبر نداره بقیه چه ماشین هایی تولید کردن.
امیر
۱۸ فروردین ۱۳۹۷کیا باید برند لوکس معرفی کنه دقیقا مثل سایر کمپانی ها وگرنه فروش خوبی نخواهد داشت حالا هرچقدر خوب باشه
در دنیای لوکسری برند اولین عامل جذب خریداره
و اسم و لوگو زیباتری از جنسیس داشته باشه