از آنجایی که شرکت کرهای کیا نگاهی به آینده داشته بنابراین به دنبال معرفی خودروی سلول سوختی مخصوصی در سال ۲۰۲۱ است.
اگرچه بسیاری خودروسازان تنها روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی تمرکز دارند اما کیا معتقد است که خودروهای هیدروژنی نقشی اساسی در آیندهی صنعت خودرو خواهند داشت.
رئیس بخش تحقیقات سلول سوختی کیا دکتر Sae-Hoon Kim در خلال مصاحبه با اتوکار گفته که این خودرو از طراحی منحصربهفردی برخوردار خواهد بود و بر پایهی مدلهای کنونی ساخته نخواهد شد.
او گفت:
هنوز مشخص نیست که فرم بدنهی این خودرو چگونه خواهد بود اما میتوان گفت که خودروی موردبحث از زیرساختهای مدلهای کنونی استفاده نخواهد کرد.
گزارش شده که قدرت سیستم هیدروژنی این خودرو از نظر اندازه مشابه یک پیشرانهی ۲ لیتری خواهد بود اما نسبت به آن سبکتر بوده و کارایی آن حدود ۱۰ درصد بهتر خواهد بود. مورد مهم آنکه محدودهی حرکتی مدل موردبحث حدود ۸۰۰ کیلومتر اعلام شده است.
خودروی هیدروژنی جدید کیا بخشی از برنامه و تلاشهای این شرکت به منظور کاهش شدید آلایندههای دیاکسید کربن با جایگزینی ۷۰ درصد پیشرانههای تولیدی در طی ۴ سال آینده است. این شرکت همچنین برنامههای برای معرفی شماری از خودروی پلاگین هیبرید، هیبریدی و باتری-الکتریکی در دستور کار دارد.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۳۰ بهمن ۱۳۹۵صد هزار آفرین به کیا.
کیا نشون داده به کیفیت و مشتری وفاداره و به خاطر پول و درآمد بیشتر حاضر نیست کیفیت خودش رو پایین بیاره…
الان هم که رفته دنبال پیل های هیدروژنی و سلول سوختی مثل هوندا و تویوتا.
تو آسیا اول خودروسازان ژاپنی بعد کره ای.
ژاپن و کره ی جنوبی افتخارهای خودروسازی آسیا هستند.
sunmartin
۳۰ بهمن ۱۳۹۵من نمیدونم کی به کامنت مجید منفی داده واقعا متاسفم ایشان گفته کیا داره خوب کار میکنه و بخاطر مشتری مداری گارانتی 7 ساله و هوای پاک این سلسله کارها را در برنامه اش گنجانده واقعا منم تبریک میگم به کیا موتورز برای برنامه های موفقش کیفیت ساخت خودروهاش و دوام و استهلاک پایین محصولاتش بخاطر ورود به بخش خودروهای دیفرانسیل عقب و پرفورمانس کلا این شدکت با مدیریت آلمانی داره واقعا خوب پیش میره
محمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۵کره چی شده که داره برای آینده دنیا تو صنعت اتومبیل سالزی تصمیم گیری می کنه اون وقت ما تصمیم گیری می کنیم که پراید و 405 بعد چند دهه تولید متوقف بشه یا نشه