فولکس واگنکیا

دوئل فولکس‌واگن اطلس کراس اسپرت و کیا سورنتو

مرحلهٔ مقدماتی، گروه سیزدهم، شاسی‌بلندهای میان سایز، دوئل اول

دوئل‌های این گروه

فولکس اطلس کراس اسپرت

کیا سورنتو

؟

سئات تاراکو

اشکودا کودیاک

؟

نیسان مورانو

شورلت بلیزر

؟

هوندا پاسپورت

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوت‌لندر

هیوندای سانتافه

؟

تویوتا ونزا

جیپ گرند چروکی

؟

فولکس‌واگن اطلس اسپرت

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۰

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۹,۰۶۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی خوش‌چهره، کابین جادار، فضای بار زیاد

نقاط منفی: سیستم تعلیق می‌توانست راحت‌تر باشد، مصرف سوخت ناامیدکننده، گارانتی قوای محرکه کمتر از رقبا

چکیده: این نسخه‌ای شیک‌تر از اطلس سه ردیفه است و بسیاری از کارایی‌های آن‌را حفظ کرده اما در دریای کراس‌اوورهای دو ردیفه خودروی برجسته‌ای نیست

کیا سورنتو

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰

پلت‌فرم: N3 هیوندای-کیا

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۷۴,۶۷۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: ؟ ستاره

تصادف از طرفین: ؟ ستاره

چپ کردن: ؟ ستاره

امتیاز کلی: ؟ ستاره

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: لیست متنوعی از پیشرانه‌ها، کابین زیبا و لوکس، سواری و هندلینگ رضایت‌بخش

نقاط منفی: ردیف سوم صندلی‌ها برای بزرگ‌سالان مناسب نیست، فضای بار اندک در صورت باز بودن سه ردیف صندلی، فقدان اپل کارپلی و اندروید اتو

چکیده: این سورنتوی شیک و خوش‌چهره از سه ردیف صندلی، ویژگی‌های مطلوب و رفتار رانندگی راحت و روانی برخوردار است که آن‌را به یک کراس‌اوور میان سایز جذاب تبدیل کرده‌اند

مقایسهٔ مشخصات فنی

اطلس کراس اسپرت

کیا سورنتو

پیشرانه ۳.۶ لیتری VR6 ۲.۵ لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۲۷۵ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه ۶.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۷ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۷ لیتر
وزن ۱۹۴۳ کیلوگرم ۱۸۸۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۶۵ میلی‌متر ۴,۸۰۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۸۰ میلی‌متر ۲,۸۱۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۱۳۰ لیتر ۳۵۵ تا ۱۲۷۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۲,۰۵۰ دلار ۳۰,۵۶۵ دلار
قیمت موردبررسی ۳۸,۸۴۰ دلار ۳۶,۱۶۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند میان‌سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    کیا بهتر و جذاب تره ولی نداشتن اپل کارپلی و اندروید اتو دیگه واقعا خجالت آوره!

    موافقم 39
    مخالفم 15
    1. رضا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      الان تو نقاط ضعف مصرف سوخت نا امید کننده خجالت آور نیست.
      نداشتن اندروی اتو و اپل کار پلی خجالت آره

      موافقم 16
      مخالفم 14
      1. میثم

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        مصرفش تقریبا 3 لیتر کمتره که

        موافقم 10
    2. Reza

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      فولکس واگن اطلس

      موافقم 18
      مخالفم 31
    3. .

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (82 ديدگاه)

      نوشته اپل کارپلی و اندروید اتو نداره ولی تو عکس کابینش اپل کارپلی روشنه روی صفحه نمیدونم اشتباه تایپیه یا نه ولی بعید میدونم نداشته باشه

      موافقم 18
  2. Amir

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    باز الان بعضیا میان از گارانتی قلابی و فیک کره ایا نتیجه میگیرن سورنتو با دوام تره ?

    موافقم 24
    مخالفم 30
    1. رضا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      آره بابا نمایندگی کیا تو آمریکا مثل ایرنخودرو عمل میکنه ماشین خراب بشه گردن نمیگیره?همش فیکه

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. Amir

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        منظورم از فیک بودن این نبود گردن نمیگیرن؛
        منظورم اینه گارانتی زیادش نشونه استهلاک کم و دوام و کیفیت فنی نیست و اگه کسی چنین برداشتی کنه که سورنتو بادوام تره باید بدونه این گارانتی فیک هست و برای فروش حقه ای بیش نیست
        امیدوارم منظورمو متوجه شده باشی
        و صد البته گارانتیش مسئول هست و شونه خالی نمیکنه (اگه اینطور بود اصلا اجازه فروش به کیا نمیدادن )

        موافقم 8
        مخالفم 7
    2. Benz SLR

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      فلوکس با دوام تره نه کیا ولی گارانتی ۱۰ سال هم کم نیست .

      موافقم 23
      مخالفم 7
    3. Amirreza

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      باشه باشه ، نتونستین ایراد دیگه ای بگیرین ، یه ایراد از خودتون دراوردین ، فقط تعداد فروش رو با هم مقایسه کنید ، اون ۷۶۰۰۰ نفری که بجای اطلس سورنتو خریدن رو دیگه نمیتونی با هم زیر سوال ببری

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. Amir

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (237 ديدگاه)

        من از سورنتو ایراد نگرفتم ، صحبتم با کسایی هست که میگن چون گارانتیش بیشتره پس دوام و کیفیتش هم بیشتره
        فولکس هم هیچوقت در بازار آمریکا موفق نبوده و حتی برای حضور تو این بازار حاضر به تغییر اسم خودش شده و از اصالتش هم گذشته و این نشونه کم کاری فولکس برای بازار آمریکاست

        موافقم 10
        مخالفم 3
  3. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    سورنتو با اینکه همه چیزش بهتره ولی ارون تره

    موافقم 29
    مخالفم 9
  4. نا شناس.

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    دوستان من میخوام این خودرو ها رو مورد برسی قرار بدم …. البه نظر شخصیم

    وقتی داخل گلف رو میبنی حس میکنی خیلی بی کیفیته.
    وقتی داخل کیا رو میبینی حس میکنی کیفیت مناسبه.

    طراحی بیرونی گلف واقعا مسخرس…. طراحی داخلش منو یاد چینی های قدیم می اندازه.
    اما طراحی کیا خوب و جذابه. اسپرت هم هست. داخلش هم طراحیش بدک نیست.

    موتور گلف تنفس طبیعی هست. ولی کیا توربو شارژ.

    کیا 7 نفرس. ولی گلف 5 نفره

    در کل میشه گفت برتری کیا خیلی واضح هست. ولی کیا اندروید اتو و کار پلی نداره که واقعا مسخرس…

    انتخاب بین این 2 خودرو واقعا سخته…. و من واقعا از هر دو زیاد خوشم نمیاد.
    برای همین حتی اگه پول داشته باشم این 2 تارو نمیخرم.(چون گزینه های بهتری وجود داره)

    البته نمره کار اند درایو به کیا خیلی بالا بوده و آمار فروشش تو آمریکا تقریبا 2 برابر و نصفی هست.

    به نظرم کیا سورنتو گزینه مناسبی باشه…

    موافقم 19
    مخالفم 17
    1. Porsche

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      گلف چیه ؟؟؟؟?
      اطلس کراس اسپرت

      موافقم 20
      مخالفم 5
    2. حسین

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      طراحی بیرونی گلف خیلیم قشنگه.طراحی داخلی گلف‌هم قشنگه.فازت چیه هاچبک‌جمع‌جور(کامپکت)را با کراس اوور متوسط مقایسه می‌کنی.با اسم اصلیت میومدی بهتر نبود؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. mahan

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      شما که زحمت کشیدی گلف رو بررسی کردی یه دست هم زحمت بکش سیناد رو هم بررسی کن

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. نا شناس.

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (78 ديدگاه)

        دوستان عزیز ماهان و پورشه.

        میدونم فلکس واگن هست
        ولی من یکی که از همون اول میگفتم گلف. (میگفتم گلف تیگوان /گلف gti / گلف فلان و… ! ?)

        منظورم از این نتیجه گیری فولکس واگن اطلس کراس اسپرت و کیا سورنتو هست.
        ولی من اشتباهی نوشتم گلف.

        اشتباهی برداشت نکنید. منظور من مقایسه سورنتو و اطلس کراس اسپرت است.

        موافقم 10
        مخالفم 6
        1. mahan

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ناشناس عزیز باهات شوخی کردیم .منظورت رو اتفاقا درست گرفتیم عزیزم

      2. Benz SLR

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        با موتور ال ۹۰

  5. Porsche

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سورنتو طراحی خیلی خوبی داره
    ولی یک سری ویژگی هایی رو نداره
    مثل اندروید اتو و اپل کارپلی
    حدودا برتری نسبی به اطلس داره و میتونه خیلی از رقبا رو شکست بده
    ولی اطلس هم طراحی خوبی داره

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. رضا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      الان شتاب ۱ثانیه بهتر با مصرف ۲.۵ لیتر کم تر و گارانتیه موتور ۲برابر مهم نیست.
      اندروید اتو و اپل کار مهمه

      موافقم 14
      مخالفم 3
  6. Benz SLR

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تنها عیب کیا نداشتن اندروید اتو و اپل کارپلی هست که قدرت بیشتر مصرف موتور کمتر قیمت کمتر و گارانتی و ظاهر جذاب آدمو وسوسه میکنه. فلوکس اگه یه نسخه توربو در کنار موتور طبیعی و گارانتی بیشتر میگذاشت کیا در برابرش شانسی نداشت.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  7. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    درسته فولکس واگن برند بزرگیه.ولی سورنتو واقعا ماشین خوبیه.شما رخو ببین.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  8. رضا

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    سورنتو خیلی تو آمریکا محبوب تره فروشش تقریبا ۳ براره.
    با این حال تازه معرفی شده امسال فروشش به ۱۵۰هزار در آمریکا میرسه.
    شتاب ۱ثانیه بهتر.
    گارانتیه بیشتر با وجود موتور توربو.

    موافقم 9
    مخالفم 4
  9. MehdiTurbo

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    سورنتو کاری کرده که کره ای بعد از این مدت سال به فولکس ترجیح بدم و خیلی ماشینای دیگه دمشون گرم چقدر لذت دارد ماشین کشورت تو کشورای دیگه مثل امریکا سوار بشند.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. mahan

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    لیست کامل نیست اصلا.مثلا پرطرفدارترین و اصلی ترین بازیگر های این کلاس نیستند.تویوتا کلوگر(هایلندر) که استرالیا رو قبضه کرده تو این سگنمت.یا مزدا cx9 سیگنیچر که با وجود این همه تویوتا تو استرالیا تو سکوی دوم قرار داره و جز بهترین های این کلاس هست و من تجربه نمونه مید اپشنشو که مال یکی از دوستان هست توی منطقه داشتم و قابل مقایسه با …. نیست و از ابعادش بگیرید و تا کیفیت و زیبایی و هندلینگش!البته یکسریا cx9 رو با سانتافه و سورنتو و هایلندر مقایسه می کنند یکسریا می گند نه رغیبشون مزداcx5 هست ولی به هر حال مزدا ارزش بالایی داره و مدل cx5 هم از بهترین هاست.سوبارو اوت بک و نمونه کوچکتر سوبارو سوبارو فارستر هم نیست و همچنین سبد امریکایی ها جی‌ام‌سی آکادیا و شورلت تراورس و شورلت کاپتیوا و جیپ گرند چروکی.
    با تشکر از برگزاری دوئل

    موافقم 14
    مخالفم 2
  11. Amin

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (119 ديدگاه)

    بنظر من در قسمت خودرو های اقتصادی باید دقیق تر بررسی بشه
    مثل هزینه های نگهداری هزینه های سرویس گارانتی خدمات پس از فروش و….
    صرفا توی این دسته نمیشه با قدرت موتور و طراحی رای داد

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. Ali

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    اطلس به خاطر تنفس طبیعی و احتمالا استهلاک پایین تر

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. ارشیا

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    دیگه اندرویداتو و اپل کارپلی رو اورکان پرفورمانته هم داره.
    این تنها ایراد سورنتو.
    ولی چیزی که اطلس رو خاص میکنه موتور vr6

  14. Amirreza

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    از طراحی چراغای عقب اطلش خیلی بدم اومد ، دیگه زیادی محدبه و یه جورایی زشتش کرده برای همین ، سورنتو که البته طراحی داخلیش هم بهتره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. Amirreza

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    سورنتو با چهار سیلندر شتابش بهتره ، خو معلومه سورنتو

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. Sina10

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    اینجا فولکس واگن هیچ حرفی برای گفتن درمقابل سورنتو نداره
    قیافه بسیار زیبا و اسپرت سورنتو که از زیباترین کراس اوور های بازاره
    علاوه بر عملکرد بهترش
    مصرف سوخت بسیار کمتر
    وزن کمتر
    و قیمت یخورده بهتر
    کابین سورنتو به نظرم زیباتر از کابین فولکس واگن هست

    به نظرم با فاصله سورنتو بهتره
    کارانددرایور هم امتیاز بهتری بهش داده

  17. ??BMW Germany??

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    واقعا ویژگی فوق العاده ی که اطلس رو خاص میکنه موتور VR6 اونه که خیلی جذابه و
    دوباره مهندسی فوق العاده انجین سازی آلمان هارو نشون میده
    کلا گروه فولکس واگن که مثال هایی میزنم بهترین انجین های تاریخ هستن که از همکاری آلمانی ها و بقیه به دست اومده
    V12 لامبورگینی
    W16 بوگاتی
    W12 بنتلی
    V10 آئودی
    VR6 فولکس واگن
    و خیلی دیگه که حس واقعی پیشرانه رو نشون میدن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  18. علی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    الان دوست دارم اون کسایی که دوئل مکلارن با آئودی میگفتن قیمت ائودی کمتره و همون بازده رو داره کیا رو انتخاب نکنن که دقیقا همینطوره فقط فقط از رو تعصب مسخره رای و نظر میدن.
    جالبه فقط هم قیمت مکلارن بالاس اگر فراری و لامبورگینی و بقیه برندها میلیون دلاری گرون تر باشن قیمت به چشم نمیاد و مهم نیست…
    امتیاز کارانددرایور رو داشته باشین آلمانی پرستان
    کیا : 8.5 از 10
    فولکس : 6.5 از 10
    برای همین این دوئل های پدال واقعا ملاک نمیشه قرار داد و بنظرم جالب نیست و معمولا برنده اینجا بازنده دنیای خودروعه

  19. Amirreza

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    چقد طراحی عقب سورنتو با ابهته ، چقد جلوش پخته و زیباست ، موتورشم نیاز به گفتن نداره ، اصلا فکر نمیکردم اطلس انقد از سورنتو عقبتر باشه ، واقعا دم کره ایا گرم که دارن نسل به نسل به اندازه ۱۰۰۰ سال ما پیشرفت میکنن ، چقدرم از طراحی داخلش خوشم کد که هم لوکس و شیکه و هم ابهت قابل قبولی داره که خشن ترش کرده و یکم شبیه یه آفرودر کرده ، که البته فکر کنم نسخه چهارچرخ متحرکش بتونه از پس آفرود های سبک بر بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا