مرحلهٔ نهایی، گروه اول، هاچبکهای کوچک
شورلت اسپارک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: گاما II جنرال موتورز
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۲,۵۸۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۳,۶۰۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: قیمت پایین، راحتی و پایداری شگفتانگیز برای چنین خودروی کوچکی، کارپلی و اندروید اتو استاندارد
نقاط منفی: صندلیهای عقب تنگ، صندوق بار ناامیدکننده
کیا پیکانتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۲,۱۶۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۴,۵۲۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۵۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۲۵ درصد
امتیاز کلی: سه ستاره
گارانتی: هفت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: گارانتی فوقالعاده، کابین جذاب، هزینههای نگهداری پایین، جادار، خوشساخت، لیست تجهیزات طولانی
نقاط منفی: قیمت گرانتر از نسل قبل، سواری خشک با رینگهای بزرگ
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت اسپارک | کیا پیکانتو | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۱.۲ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۰۰ اسب بخار | ۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۷ نیوتن متر | ۱۲۲ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۴ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۲ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۹ لیتر (ترکیبی) | ۵.۹ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۲۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۳۴ لیتر | ۳۵ لیتر |
وزن | ۱۰۴۵ کیلوگرم | ۱۰۰۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۶۳ متر | ۳.۵۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۳۸ متر | ۲.۴۰ متر |
حجم صندوق بار | ۲۰۵ لیتر | ۲۵۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۹,۵۳۲ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۴,۰۹۵ دلار | – |
قیمت موردبررسی | ۱۵,۱۹۵ دلار | ۱۱,۸۱۳ پوند |
قیمت معادل | ۱۱,۹۰۰ پوند | ۱۵,۴۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10293531]
ali a
۲۴ فروردین ۱۳۹۸پیکانتو
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۸قطعا اسپارک رای میاره
اما قطعا پیکانتو جذابتره
هم بیرونش
هم داخلش
M
۲۴ فروردین ۱۳۹۸فقط یه نکته :
با تشکر از تمام زحمات آقای دهقان ولی یه خواهش دارم که این کارای گرافیکی که روی عکس فینال دوئل شده رو تو کلاسای ابرو دار و اصیل مثه هایپر کار ها و سوپر سدان ها انجام ندین !
مثه سگا شده ! این مشکلی نیست ماشینا هم یه چیزی تو این مای هان ولی اون کلاسا نه
فرض کنین این روی لافراری!
sina7
۲۴ فروردین ۱۳۹۸اون کنسول وسط صندلی عقب اسپارک واقعا اضافس
یه بچه ای چیزی میتونه بشینه اونجا
حسین
۲۵ فروردین ۱۳۹۸اسپارک 4 نفره است ، اون کنسول هم نبود باز 4 نفره بود!
گیربکس اش هم cvt هست که من بشخصه ازش خوشم نمی یاد!
F22RAPTOR
۲۴ فروردین ۱۳۹۸شورولت اسپارک
حسین
۲۴ فروردین ۱۳۹۸این سگمنت واسه سفر های درون شهری هست که مصرف سوخت کم و طول خودرو کمتر ، فاصله محوری بیشتر و حجم صندوق بیشتر ملاک هست!
تو همه زمینه ها هم پیکانتو بهتره!
F22RAPTOR
۲۴ فروردین ۱۳۹۸مگه مسافتهای درون شهری سفر حساب میشه؟
حسین
۲۵ فروردین ۱۳۹۸یعنی تا الان اسم “سفر های درون شهری” را نشنیدی؟
هادی
۲۴ فروردین ۱۳۹۸از نظر سلیقه شخصی خودم، طراحی داخلی پیکانتو خیلی قشنگ تره ولی از نظر موتوری و سیستم فنی شورلت خیلی بهتره
با طراحی داخلی شورلت زیاد حال نکردم ولی موتوری واقعا سره به کیا
Ahmad
۲۴ فروردین ۱۳۹۸کره ای هر چی هم باشه باز از امریکایی بهتره ، انتخاب من کیا پیکانتو .
حسن
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ماشینهای فرانسوی از بس که خوبن بیش از 30 ساله از بازار امریکا رفتن بیرون و زمانی هم که سال 2018 گفتن قصد اینرو دارن که برگردن امریکا گفتن 8-7 سال دیگه تازه میخواییم برگردیم
علیرضا(lexus)
۲۴ فروردین ۱۳۹۸گارانتی 7 ساله کیا و 4هزار دلار ارزونتر برای این سگمنت بهترین انتخابه
سروش
۲۴ فروردین ۱۳۹۸قیمت هر دو تقریبا برابره. به قیمت معادل و واحد پولی دقت کنید
علیرضا(lexus)
۲۴ فروردین ۱۳۹۸درسته
تو بحث قیمت اشتباه کردم
Mad.z.Max
۲۴ فروردین ۱۳۹۸مرد حسابی واقعا به پوند و دلار دقت نکردی؟ حالا خوبه قیمت معادل رو هم نوشته
امیر
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ظاهر شورولت خیلی بیریخته هم داخل هم بیرون
این ماشینا واسه خارج شهرو مسافرت نیست که ازش قدرت و شتاب بالا بخوای، قدرت کمتر پیکانتورو ضعف نمیدونم چون کافیه، باهاش درگ که نمیزاری، مصرفش هم پایینتره ضمنا پراید که نصف ملت سوارشن و اُورد ماشین حجم بالا میدن ۶۷ تا قدرتشه
پیکانتورو ترجیح میدم
Iman67
۲۴ فروردین ۱۳۹۸تفاوت آنچنانی با هم ندارن یکیشون شتابش بهتره یکیشون مصرفش کمتره که البته تو این کلاس شتاب اهمیتی نداره
طراحی خارجی و داخلی کیا رو بیشتر میپسندم
گارانتی و تجهیزات عالی داره
علی
۲۴ فروردین ۱۳۹۸دوستان به اپشن خودرو تو انگلیسی چی میگن؟؟؟؟؟
قطعا اپشن نمیگن
Mad.z.Max
۲۴ فروردین ۱۳۹۸اتفاقا همون آپشن میگن : )) در بعضی موارد equipment به معنی تجهیزات هم میگن.
??Sina??
۲۴ فروردین ۱۳۹۸دوست عزیز علی جان، در کشور های انگلیسی زبان به ماشین با تجهیزات بالا اصطلاحا high spec که مخفف high specification هست میگن.کلمه option به این معنی نیست و کاربرد نداره.
جناب mad max خیلی مطمعن جواب دادی که اصلا هم درست نیست جوابت برادر.
کلمه اپشن بیشتر در فارسی به داشتن اختیار یا حق انتخاب نزدیک است.
کلمه equipment هم به معنی لوازم و تجهیزات برای انجام کاری مشخص
مثلا میخای موتور ماشین باز کنی به همه لوازم مورد نیاز equipment گفته میشه.
نیما
۲۴ فروردین ۱۳۹۸تو این سگمنت مصرف سوخت خیلی مهمه که پیکانتو بهتره تازه صندوق بزرگتری هم داره و 5 نفر میشه سوار بشن
OMID
۲۴ فروردین ۱۳۹۸رای من اسپارک
Mehdi
۲۴ فروردین ۱۳۹۸میزان فروش پدال کجا امار رو میبینن؟ سایتی چیزی هست بذارید
Hemichan
۲۵ فروردین ۱۳۹۸هر دو در یه سطح و رده هستند
Genius
۲۵ فروردین ۱۳۹۸هر چند شخصا از گیربکس CVT حتی بهترین تایپ اون خوشم نمیاد اما خب مگه میشه جایی که شورولت باشه اونهم وقتی هم در مشخصات فنی بالاتره و هم از لحاظ قیمتی پایین تر به گزینه های دیگه فکر کرد!