به چهارمین روز برگزاری دوئلهای خودرویی پدال رسیدیم و برای امروز به سراغ سدانهای خانوادگی متوسط رفتهایم تا آنها را هم به این رقابتهای جذاب دعوت کنیم. خودروهایی که در این کلاس حضور دارند به شرح زیرند:
شورلت مالیبو
فورد فیوژن
هوندا آکورد
فولکسواگن پاسات
هیوندای سوناتا
هیوندای i40
کیا اپتیما
مزدا ۶
نیسان آلتیما
اوپل اینسیگنیا
پژو ۵۰۸
رنو تالیسمان
اشکودا ساپرب
سوبارو لگاسی
تویوتا اونسیس
تویوتا کمری
برای نخستین رقابت این گروه سدانهایی را روبروی هم قرار دادهایم که هر دو در کشورمان هم حضور دارند یعنی هوندا آکورد از ژاپن و کیا اپتیما از کرهٔ جنوبی.
هوندا آکورد
هوندا آکورد یکی از شناختهشدهترین و معتبرترین خودروهای این کلاس است که همواره با هموطنش تویوتا کمری بر سر عنوان پرفروشترین سدان بازار ایالاتمتحده در نبرد است. بااینحال آکورد همواره رتبهٔ نخست یا دوم این عنوان را در اختیار دارد. آکورد در حال حاضر در نسل نهم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. البته نسل کنونی این سدان پرطرفدار ژاپنی سال گذشته در میانهٔ چرخهٔ زندگی خود فیسلیفتی را تجربه کرده است و هماکنون در دو نسخهٔ کوپه و سدان به بازار عرضه میشود. برای این ماشین دو موتور چهار سیلندر ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری به همراه یک واحد ۳.۵ لیتری V6 ارائه میشود که ما برای تطابق با رقیب کرهای موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را انتخاب کردهایم که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ CVT به چرخهای جلو انتقال میابد.
کیا اپتیما
کیا اپتیما نیز لااقل برای ما ایرانیان خودروی آشنایی است چراکه سه نسل آخر آن در کشورمان حضور داشته و خصوصاً در دو نسل آخر به فروش مناسبی هم دست پیدا کرده است؛ اما بااینحال اپتیما بسیار کمسابقهتر از رقیب کهنهکار ژاپنی است بهگونهای پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۰ بازمیگردد و هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد. این نسل اپتیما که از سال ۲۰۱۵ به بازار آمده است، در طراحی کاملاً دنبالهروی طراحی موفق نسل قبلی است و به همین دلیل برخی آنرا یک فیسلیفت تلقی میکنند. بااینحال کیا اپتیما برخلاف آکورد فقط با موتورهای چهار سیلندر از ۱.۶ لیتری توربو گرفته تا ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی عرضه میشود که همین نمونهٔ اخیر در رقابت ما شرکت کرده است. این موتور ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که بسیار به آکورد نزدیک بوده و بنابراین رقابت کاملاً پایاپای و برابری را شاهد هستیم؛ اما نیروی موتور در اپتیما برخلاف رقیب ژاپنی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند.
مشخصات فنی
هوندا آکورد | کیا اپتیما | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۵ نیوتن متر | ۲۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۷.۶ ثانیه | ۷.۵ ثانیه |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر | ۹.۴ لیتر |
وزن | ۱۵۰۰ کیلوگرم | ۱۵۴۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۶ متر | ۴.۸۵ متر |
قیمت پایه | ۲۷ هزار دلار | ۲۲.۸ هزار دلار |
قیمت در ایران | ۲۳۶ میلیون | حدود ۱۹۰ میلیون |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9728201]
shahin
۳۱ فروردین ۱۳۹۶تا اینجا به نظرم این سخت ترین دوئل و یه جورایی سنگین ترین مصاف تن به تن بود
reza
۳۱ فروردین ۱۳۹۶درسته که اکورد شاید کیفیت بهتری داشته باشه…ولی هنوز بعضی از امکانات پایه مثل سقف پانوراما و اتو پارک رو نداره…
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶شاید کیفیت بهتری داشته باشه؟؟؟!!! یعنی شما تو این شکی دارید؟؟؟ بعدشم سقف پانوراما و اتوپارک امکانات پایه حساب میشن؟؟؟ داداش اینا آپشن های ماشینای لوکسن که کره ای ها برای اینکه فروششون بره بالا میچپونن تو ماشیناشون. پس مشکل آکورد نیس که اینارو نداره. ضمناً شما برو یه تحقیق کن ببین این ماشینایی که اتوپارک دارن چند درصد مردم ازش استفاده می کنن. مخصوصاً تو ایران که کمتر استفاده میشه. چون دو حالت داره. یا یه جا خلوته و پارک کردن ماشین راحته دیگه نیازی به اتوپارک نیس. یا یه جا اینقدر شلوغه و مجبوری بین دو تا ماشین لب به لب پارک کنی که در این صورت هم اصن سیستم اتوپارک نمیتونه پارک کنه. بنز با اون همه ابهتش برای اینکه سیستم اتوپارکش بتونه پارک کنه باید فاصله بین دو ماشین حداقل 1.5 متر از طول ماشین بیشتر باشه. اگه یه راننده معمولی هم باشی با این فاصله خودتم راحت میتونی پارک کنی.
سقف پانوراما هم دردسرهای مخصوص به خودشو داره. مثله به صدا افتادن. به شخصه خود من ترجیح میدم سقف ماشینم سانروف معمولی داشته باشه جای پانوراما. چون از اون سانروف معمولیشم استفاده ی چندانی نمیشه چه برسه به پانوراماش. اگه بیشتر استفادت از ماشین تو شهر باشه که دیگه بهت توصیه میکنم اصن سانروفتو بازم نکنی. مخصوصاً تو شهری مثل تهران که اینقدر دود و کثیفی هست که اگه باز کنی سانروفو سقف ماشینت مثل لجن میشه.
داداش اینا یه مشت آپشن بی استفاده یا خیلی کم استفاده هستند که فقط باید پول الکی پاشون بدی. ماشین لوکس بحثش جداست. اینارو باید داشته باشه. حتی اگه استفاده ای هم نداشته باشه. اینا که لوکس نیستند.
اتفاقاً یه نظرسنجی انجام شده بود چند وقت پیش بین مردم آمریکا که ازشون پرسیده شده بود درمورد استفادشون از آپشن ماشینشون. خیلی هاش گفته بودن اصن حاضر نیستن ماشین بعدیشون این آپشن ها رو داشته باشن یکیش همین اتوپارک بود.
حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اتفاقا آپشن زیاد خیلی خوبه و تمایز ایجاد میکنه . انتخاب من آکورده . ولی سقف پانورما و پرده ی دور به نظرم من ضروریه .لذتی که تو سقف پانورما هست عالیه . مخصوصا برای کیا سورنتو که خیلی بزرگه . تجربش کنی میفهمی
نوید جهرمی
۳۱ فروردین ۱۳۹۶تا وقتی که آپشن رو به کیفیت و لذت رانندگی فدا کنیم همین میشه. حالا هر چی میخوای توضیح بده.
چینیا همین جور شد ک مثل نقل و نبات تو کشورمون فروش میرن.
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶حرف شما درسته. سقف پانوراما لذت بخشه. ولی خوب دردسر خودشو داره. مخصوصاً برای شاسی بلندها اگه بخوای باهاشون مسیرهای ناجور بری. ولی بحث من این بود که دوستمون گفت آکورد پانوراما نداره. منم میگم این نقطه ضعف آکورد نیس که پانوراما نداره. چون آپشن مخصوص ماشینای لوکس حساب میشه که حالا بعضی برندهای غیر لوکس مخصوصاً کره ای ها هم تو ماشیناشون میذارن.
بعدشم شما میگی آپشن زیاد خیلی خوبه. بله درسته. آپشن زیاد خوبه. تا اینکه آپشن واقعی رو چی بدونی. مموری صندلی آپشنه، رادار ضد تصادف هم آپشنه. ولی این کجا و آن کجا. آپشن هایی مثل سنسور باران و سردکن صندلی و مموری صندلی کجا، آپشن های ایمنی و رانندگی خودران کجا. شما میگی سقف پانوراما رو تجربه کن می فهمی چقدر خوبه، منم میگم کروز کنترل تطبیقی رو تجربه کن می فهمی بقیه آپشنا چیزی جز بچه بازی نیستن در مقابلشون. تجربش کن می فهمی لذت واقعی تو یه ماشین چیه.
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶نتایج نظرسنجی که خلاف اینو میگه. آکورد به راحتی و بدون هیچ دردسری و با اختلاف زیاد اپتیما رو شکست داده
shahin
۳۱ فروردین ۱۳۹۶منم به آکورد رای دادم.ولی همش به این فکر بودم اگه خودم بخام بخرم با این اوضاع اسف بار نمایندگی هوندا کدومو تا ۲۰۰ میلیون هزینه میکنم.اما از ایران که بگذریم در کل( بدون احتساب بحث نمایندگی و خدمات) به نظرم خود آکورد در مقابل خود اپتیما ۳۰ تا ۴۰ ٪ برتری داره.پیش بینی فینالیست این سگمنت از توانم خارجه…واقعا بین مزدا ۶ و آکورد و کمری رقابت نفس گیر میشه
علي
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اُپتی خیلی خیلی به روزتره چه طراحی داخل و چه خارج فقط میمونه مصرف سوختش که نشان از داشتن موتور قدیمی تر و پرخور تره که به نظرم برای صحاب ماشین اصلا جای گلایه نیست و مهم نیست.
با تچکر
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
همین که آکورد در امریکا این چنین فروش بالایی رو تجربه میکنه به نظر من برای اثبات برتریش کافیه.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
یادم رفت بگم :
آکورد داره 42 ساله میشه. از 1976.
در حالی که نسل اول اپتیما سال 2000 عرضه شد.
این 2 ماشین به اندازه ی ربع قرن با هم اختلاف سن و طبیعتا اختلاف تجربه دارند.
آکورد یک بازیگر کهنه کاره و در نظر مردم جهان دیگه تثبیت شدست.
خیلی سخته که اپتیما بخواد همچین رقیب سال خورده ای رو از میدون به در بکنه ؛
شما نگاه کنید ؛ لکسوس LS بعد از 27 سال هنوز نمیتونه مرسدس بنز کلاس اس یا ب ام و سری 7 رو شکست بده.
چون بنز و ب ام و در این کلاس جای پایه خودشون رو محکم کردن.
.
با این وجود من سرعت پیشرفت خارق العاده ی کیا رو تحسین میکنم ؛ این خودروساز خوش سلیقه و درستکار رو خیلی دوست دارم و مطمئنم یه روزمیتونه در برابر بزرگترین خوروسازان جهان خیلی بیشتر از اینی که الان هست عرض اندام کنه.
Mehrbod
۳۱ فروردین ۱۳۹۶فرمایش شما ، همان درک و باور اصالت هاست ..
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶بله ؛
اصالت و اعتماد مشتری به یک خودروساز چیزایی نیستن که در یک بازه 10 یا 20 و حتی 30 ساله به دست بیان.
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶لکسوس LS تا سال های 2009 و 10 در آمریکا فروشش بیشتر از s کلاس و سری 7 بود و برای نمونه در 2007 و قبل بحران اقتصادی فروششون اینطور بود
Ls لکسوس 35 هزار
اس کلاس 26
سری 7 هم حدود 14 هزار
بعد از بحران فروش این کلاس خودرویی به شدت افت داشته و تقریبا از سال 2013 با ورود کلاس s یک کمی تکان خورد ولی هیچ وقت به سطح قبلی خود بر نخواهد گشت.
قبل از اینکه از کلمه هیچوقت استفاده کنید کمی راجب اعداد و ارقام مطلع باشید.
#ali.m#
۳۱ فروردین ۱۳۹۶لکسس یه شاهکار بود .
تجربه زیر 30سال اما موفقیت اندازه یه خودرو ساز 100ساله .هیچ خودرویی نمیتونه از اول تاسیسش واسه رقبای پیرش خط و نشون بکشه.
مگر اینکه زاده دست تویوتا باشه.
فقط لکسس بود که بازار بدون رقیب المانی ها رو تکون داد .
اصالت و اعتماد برای یه خودرو ساز در بازه 10یا 20ساله بدست نمیاد مگر اینکه اون خودرو ساز لکسس باشه.
نوید جهرمی
۳۱ فروردین ۱۳۹۶خودتم گفتی در امریکا. ولی آمار فروش جهانی یه چیز دیگس.
Ali
۳۱ فروردین ۱۳۹۶عزیز اون آماری که تو میگی مربوط به کل برند لکسوس هست نه مدل Ls!
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶Ali جان دوست گرامی اینترنت که دارید چرا بررسی نمیکنید!
لکسوس در 2007 در کل 329 هزار خودرو در آمریکا فروخت که 35 هزار تای اون مربوط به LS هست.
#ali.m#
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اقا مجید کیا موتورز تاسیس 1957 هست یعنی تقریبا 60سالشه 60سال اصلا عمر کمی نیست برای یه خودرو ساز.
کیا تازه چند 10ساله که شروع به پیشرفت کرده و کیفیتش رو زیاد کرده اونم با کمک المان .مخصوصا طراحیش .
درحالی که لکسس کمتر از 30ساله که متولد شده و از همون اول تاسیسش هم جز بهترین ها بوده نه کپی کرده نه تقلب کرده نه امار دروغ داده .زحمت کشیده .
و الانم چرا بعد از 27سال ؟لکسس با معرفی ls بعد از 17سال از تاسیسش برای خیلی بزرگتر از خودش شاخ و شونه کشید تا الان خودش یکی از همون بزرگاس.
(مخلص)
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
علی جان اول اینکه نمیدونم کامنت من در جواب بهزاد چرا اومده این پایین !
.
در جواب شما باید بگم اگر میای لکسوس رو یک خودروساز 28 ساله حساب میکنی ؛ باید کیا رو یک خودروساز 19 ساله بدونی.
تاریخ لکسوس باید با تویوتا حساب بشه ؛ تویوتا در سال 1937 تاسیس شد و الان وارد 80 سالگی خودش شده.
مدل های لکسوس هم تا همین چند سال پیش به ( تویوتای چرم کاری شده) معروف بودند و هویت مستقلی نداشتند.
یعنی لکسوس از حمایت تمام قد تویوتا بهره منده و از روز اول همه چیزش مال تویوتاست.
.
در مورد کیا :
شما میگی کیا در سال 1957 تاسیس شده ؛ درسته ؛ اما کیا ( که قبلش گروه صنعتی Kyungsung نام داشت) در بخش بزرگی از تاریخش فقط و فقط دوچرخه ساز بوده.
کیا تا سال 1998 هیچ ماشینی رو خودش نساخته بود و فقط محصولات مزدا؛ هوندا؛ فیات و فورد و … رو مونتاژ می کرد. این ماشین ها در بسیاری کشور ها هیچ نشانی از کیا حتی یک آرم ساده نداشتند.
خودت خوب میدونی که مونتاژکاری در مقایسه با ساخت یک خودرو از نقطه ی صفر باعث پیشرفت علمی یک خودروساز نمیشه.
.
در واقع کیا در دهه ی 90 میلادی متولد شد.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶بهزاد جون:
.
شما اگر کلمه ی ( هیچ وقت ) رو پیدا کردی به منم نشون بده. ????
.
خودت تفسیر میکنی بعد خودت از همون تفسیر ایراد میگیری.
بابا دست خوش … ?
.
اومدی ( هنوز ) رو به ( هیچ وقت) ترجمه کردی.
اینا هم معنین ؟؟؟
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶درسته دوست گرامی بنده هنوز نمیتونه را هیچوقت متوجه شدم.
عذر خواهی میکنم
#ali.m#
۳۱ فروردین ۱۳۹۶مجید جون بهتره دقیق تر مطالعه کنی کیا از سال 1944 تا1957مفتول فلزی و دوچرخه میساخته پس تاریخی که گفتم دقیقا تاریخ تفییر ماهیت شرکت بوده اما بعدش شروع به ساخت خودرو به کمک فورد میکنه که حاصلش میشه همین پراید. درمورد لکسس هم شما اینجوری فکر میکنید لکسس حتی توی پلتفرم هم به جز 3یا 4محصول با تویوتا مشترک نیست .
همیشه اساس طراحی لکسس با تویوتا فرق داشته به جز مدل lx و gx. تا نسل های قبلی .
و مشتری هم وقتی مورد های قدیمی تر و بزرگتر وجود دارن که امتحانشو پس داده نمیاد سراغ به قول شما تویوتا با چرم بیشتر .میاد سراغ کیفیت.
Ace
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
بیشتر مطالعه کنید.
( هنوز نمیتونه ) با ( هنوز نتونسته) فرق میکنه. این چیزها رو من نباید هی تکرار کنم.
.
به کامنت من دقت کنید و بعد جواب بدید ، عجله نکرده و دست پاچه نشید.
به خدا با ۲-۳ دقیقه وقت گذاشتن چیزی ازمون کم نمیشه.
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶مجید جان شما نوشتی هنوز نمیتونه اونوقت هنوز نتونسته دیگه جریانش چیه؟!
خودت یکبار دیگر بخون
سهيل
۳۱ فروردین ۱۳۹۶لکسوس گنجشک رنگ شدہ رو جای قناری میفروشه
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
علی آقا منظور من زمانی بود که لکسوس تازه کارش رو شروع کرد ؛ نه الان که 3 دهه گذشته.
الان معلومه که لکسوس داره سعی میکنه هویت مستقل از تویوتا پیدا میکنه.
.
شالوده ی لکسوس توسط تویوتا بنا شده و الان هم روی همون شالوده استواره .
.
کیفیت هم چیزیه که تویوتا در طول 79 سال به دست آورده ؛ نه لکسوس در 27 سال. ( به این جمله دقت کن) .
بهزاد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تویوتا چرم کاری شده!
این داستان تمومی نداره و دو مدل suv لکسوس که فروش زیادی نداشتند و به صرفه نبود که به صورت مستقل طراحی بشن شده رفرنس برخی دوستان!
آقا جان تمام تشکیلات طراحی و تولید لکسوس با تویوتا متفاوته و شما کافیه برید فیلم های کارخانه tahara و چند تای دیگرو مشاهده کنید.
البته هیچ وقت بهانه ها تمام نمیشه و به پلت فرم گیر خواهید داد که اینجا باز برید ببینید گروه vw به خصوص اشکودا و audi و seat از پلت فرم های مشترک استفاده میکنند و این نشانه ی بدی نیست و هیچکس نمیگه این audi که خریدی مثلا با seat و اشکودا و vw پلت فرمشون و بیشتر قطعات مکانیکیشون مشترکه!
کیا کجا بعد از فورد از صفر شروع کرد و مستقل شد؟ بعد از اضافه شدن به هیوندای از پلت فرم های این شرکت استفاده میکنه و کل ساختارش به جزء طراحی با این شرکت یکیه.
اینارو بی خیال اونقدر پارادوکس در نظرات دوستمون وجود داره که نمیشه به همشون پرداخت، یجا میگه این برند اصالت داره و اون یکی در حدش نیست ، حالا اینجا بازنده بودن را به حساب دیراومدن میزنه و براش آرزوی موفقیت میکنه و وقتی بحث لکسوس پیش میاد کلا نظرات یک بام و دو هوا میشه ولی در مطلب جنسیس از در دیگری وارد میشه و عمرا بگه هیوندای چرم کاری شده.
بیژن
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶چون ساخت آمریکاست. C_RV هم همینطور. بخاطر همینم خدماتش و پلاک شدنشون فعلا متوقف شده.
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶بیچاره اپتیما. همین اول کاری گیرحریف قدری افتاده و حذفش حتمی و زودهنگام خواهد بود :)
آکورد یه پای فیناله
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶البته در صورتی که تا فینال به مزدا 6 (تا حدودی هم کمری) نخوره. خیلی از بچه های پدال عاشق مزدا 6 هستند. به نظر من مزدا 6 بیشترین شانس قهرمانی رو تو این سگمنت داره. بعدشم آکورد.
پژمان
۳۱ فروردین ۱۳۹۶این یکی رو خوب اومدی پدال
و همچنین به دوستان کره ای باز هم باید این مژده رو بدم که تا ژاپنی جماعت هست کره مخصوصا کیا باید بره لالا………..
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶مگه قرار بود غیر از این باشه؟؟؟ صنعت خودروسازی ژاپن کجا و کره کجا. کره ای خوبه. اما ژاپنی عالیه. و تا وقتی عالی هست چرا آدم باید بره سمته خوبه
پژمان
۳۱ فروردین ۱۳۹۶متاسفم که ما باید خوبه رو زیاد ببینیم از دست انحصار طلبا
سهيل
۳۱ فروردین ۱۳۹۶کره ای ضعیفه ژاپنی بهتره ولی بازم ضعیفه سوعدی و آمریکایی و ایتالیایی خوبه ولی آلمانی عالیه
Behrouz .anzali
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سلام. من هوندا رو انتخاب میکنم هم با اصالت هست و قیمتش خوبه .
سهيل
۳۱ فروردین ۱۳۹۶هنوز برند آسیایی با اصالت بوجود نیومده
نوید جهرمی
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اپتیما در این نسل حرف جدیدی برای گفتن نداشت. اون انقلابی که با نسل قبلی در محصولاتش ایجادکرد نتونست در این نسل ادامه بده.اما چیزی از خوبیاش کم نمیکنه. کماکان گزینه قوی ای برای رقابت با ماشینای این سگمنته.
اما ب خاطر کیفیت رانندگی بهتر و راحتی بیشتر، فروش بالاتر و امتیازاتی که در آزمون های مختلف نسیب آکورد شده بنده به آکورد رأی دادم.
سامان اذری
۳۱ فروردین ۱۳۹۶ضمنا قیمت پایه هوندا اکورد همین الان نگاه کردم دقیقا مدل 2017 قیمت پایه نوشته 22,455 دلار تا 34.930 دلار
من نمیدوم چرا تو جدول قیمت پایه اکورد رو 27 هزار دلار نوشتند
امیر دهقان
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سامان عزیز
اون قیمت 22 هزار دلاری مربوط به نسخۀ 2 لیتری و گیربکس دستی آکورده درحالیکه نمونۀ مورد بررسی ما 2.4 لیتری با گیربکس CVT هست.
اینم منبع قیمت و مشخصات:
http://www.caranddriver.com/reviews/2016-honda-accord-sedan-ex-test-review
سامان اذری
۳۱ فروردین ۱۳۹۶داش نگاه کردم
انگلیسیم زیاد تعریفی نداره والی اون پایین قیمت رو نوشته بود 23.330 دلار
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶جناب دهقان ممنون از زحمات شما و سایر نویسندگان گرامی.
مدل پایه که شروعش 22455 دلار هست با گیربکس دستی درسته اما در صورت سفارش جعبه دنده cvt فقط 800 دلار به این قیمت اضافه میکنه که میشود 23255 دلار.
ممنون از حسن توجه شما
مسعود
۳۱ فروردین ۱۳۹۶این کجا و آن کجا!
آکورد باید با خیلی بزرگتر از اینا مقایسه شه
جواد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سیتروئنc6هم جزو این سگمنت هست .چرا نیست؟
یاسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اون تازه تو شانگهای معرفی میشه هنوز وارد بازار نشده اینا مدلهایین که الان تو بازار حضور دارن ولی واقعا جاش خالیه
Ahmad
۳۱ فروردین ۱۳۹۶خنده دار تر از این میشه خودروی 27 هزار دلاری میاد ایران میشه190میلیون خودروی 22 هزار دلاری میشه 236 میلیون.کلا تو یه کهکشان دیگه زندگی میکنیم ما ایرانیا
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶داداش این جا اشتباهی جا به جا زده
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۶به نسبت قیمت امکانات اپتیما خوبه
ASTON
۳۱ فروردین ۱۳۹۶کیا اپتیما خیلی خوبه ولی چه میشه کرد اسیر هوندا هستم دیگه
ولی خدایی طراحی های هوندا دیگه مث سابق عالی نیست
silver
۳۱ فروردین ۱۳۹۶هوندا روال سابق رو داره ادامه میده در طراحی
ولی طراحی حجیم و فضایی کره ای ها (در این چند سال بسیار در بحث طراحی هزینه کردن و از بزرگان دنیای طراحی کمک میگیرن) باعث میشه که طراحی کمپانی هایی مثل هوندا و میتسوبیشی مثل گذشته به چشم نیاد ،ولی همچنان برتری با این کمپانی هاست.
بهزاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶قیمت پایه هوندا آکورد 22445 دلار هست ولی اینجا 27 هزار دلار عنوان شده!
سامان اذری
۳۱ فروردین ۱۳۹۶دقیقا
silver
۳۱ فروردین ۱۳۹۶رای من هوندا ست
چون از اون دسته افرادی هستم که تا ماشین عذر منو خواد دست از سرش برنمیدارم ، هوندا هم ثابت کرده که تجربه و توان ساخت ماشین کم استهلاک رو داره و میشه سال ها با اعتماد کامل به سفر های طولانی رفت (نمونه اش آکورد ۹۲ هست که یک میلیون مایل کارکرده بدون اینکه تعمیر موتور داشته باشه بیشتر قطعات فنی هم دست نخورده، سرچ کنید مطلب جالبیه)
کابین هوندا هم جذاب تر از کیاست
کیا هم ماشین خوبیه به کم استهلاکی هوندا نمیرسه
یاسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۶به نظرم اپتیما و سوناتا باید جلوی تالیسمان و پژو 508 میفتادن اونموقع رقابت جالب میشد کره ای ها جلوی ژاپنی ها و المانی ها و فورد و اشکودا هیچ حرفی برای گفتن ندارن انتخاب من اکورد دلیلشم که دیگه توضیح نمیخواد هوندا خیلی حضورش تو ایران مهجورانس مدلهای صفرش که نمیاد نمایندگیشم که اونجوریه فعالیتش واقعا خیلی کاریه سختیه براشون هوندا تولیدی جای دیگه رو وارد کنن! باید خیلی با ابهت تر میبود حضورش
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶موافقم. باید اپتیما رو با تالیسمان مینداختن که جذاب بشه. چون این چند وقته که تالیسمان اومده تو ایران خیلی با اپتیما مقایسش میکنن از لحاظ محبوبیت تو ایران. دعوا بین طرفداراشون هم خیلی زیاد بوده. البته من یکی که زیاد تالیسمان ندیدم تو خیابونا.
امره Emrah
۳۱ فروردین ۱۳۹۶هوندا آکورد مشخصات فنیش بهتر بود و بهش رای دادم ولی انصافا اپتیما هم خیلی قشنگه
جرمی کلارکسون
۳۱ فروردین ۱۳۹۶آقا به اکورد رای بدید چون من میخوام اکورد بخرم 6میلیون جور کردم مونده 230 میلیون دیگش
فقط تویوتا و هوندا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶:) . فرض کن اون 230 تومن هم جور کردی. مگه دیگه وارد میشه آکورد که بخوای بخری. مگر دست دوم
...::: فقط لمبورگینی :::...
۳۱ فروردین ۱۳۹۶.
آکورد که دیگه وارد نمیشه…
چی میگی؟
جرمی کلارکسون
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اصن میرم اپتیما میخرم اینجوری 192 تومن کم میارم خوبه مشکلت حل شد☺
amin
۳۱ فروردین ۱۳۹۶رای من هوندا است به این دلایل:
1.خودش رو طی سالیان به عنوان یک خودروی کم استهلاک ثابت کرده است
2.مصرف سوخت کمتر
3.ظاهر گیرا و زیباتر(البته این میتونه سلیقه ای باشه)
4.اینکه در بازار آزادی مثل آمریکا همواره جایگاه اول یا دوم را داشته نشان از کیفیت و توانایی های بالای این محصوله.
5.به نظر من باوقارتر و باکلاس تر از اپتیما به نظر میرسه
6.گیربکس cvt رو من به دلیل رانندگی دلنشین و روان تر بیشتر میپسندم مثل نیسان تیانا .
joojoo
۳۱ فروردین ۱۳۹۶من به آکورد رای دادم ولی خب هیچ جوره نمیتونم با گیربکس cvt هوندا کنار بیام. به خاطر کیفیت کابین ،کیفیت سواری(غیر از cvt)،هندلینگ بهتر،دووم و موندگاری و ظاهرش که دیر کهنه میشه بهش رای دادم.ولی گیربکسش بدجورروی اعصاب منه.اصلا تصور اینکه دنده ای عوض نمیشه و آدرنالینی بالا نمیره، آدمو دیوونه میکنه ولی خب به دلایل بالا کاملا برتر از اپتیماست
Reventon
۳۱ فروردین ۱۳۹۶دودلیل داشت که اکوردو انتخاب کردم
اولیش مصرف سوخت پایین تر یعنی دو لیتر در صد کیلومتر
دومی این بود اگه یه روزی بتونم ۱۹۰ چوخ جمع کنم که اپتیما بخرم،۵۰ تومن دیگه میزارم روش یه ماشینی میخرم که خدای کیفیته!لااقل میشه یه ده سال بدون خرج روش حساب کرد
ahmad
۳۱ فروردین ۱۳۹۶اپتیما فقط قیافه داره و مزیتش توی طراحیشه
ولی از نظر فنی و خیلی مشخصه های دیگه کاملا از هوندا آکورد عقبه
البته از اختلاف قیمت هم نباید چشم پوشی کرد
(جدا از همه این حرف ها، همون لوگو H جلوپنجره هوندا کلی ارزش و اعتبار پشتش خوابیده!)
sunmartin
۳۱ فروردین ۱۳۹۶گیربکس cvt هوندا اصلا دوست ندارم اما برند هوندا را خیلی خیلی بهش احترام قائلم در زمینه طراحی خارجی و داخلی هم اگر به چشمان خود ایمان دارید امسال 2017 و سال پیش اپتیما زیباترین و اصولی ترین طراحی جایزه گرفت از red dot آلمان
در قابلیت های فنی هوندا کیفیت هوندا هیچ بحثی نیست اما اپتیما هم چنان دیت و ما بسته نیست از یک موتور اتمسفریک 185 hp و 240 نیوتون متر گشتاور واقعا عالی است و تقریبا پایاپای با هوندا در نظر سنجی کیفیت هم اپتیما سال 2017 بعنوان خودروی برتر سدان انتخاب شد اینجا دوستداران هوندا ، باید با واقعیت کنار بیان البته در نهایت خریداران نسبت به سلیقه خود انتخاب میکنند
ساسان.م
۳۱ فروردین ۱۳۹۶خداییش آکورد و مزدا 6 رو ببرید تا فینال
تویوتا با کمری حق اینارو خورده کلیشه ای رای ندید
ارادت
AK_007
۳۱ فروردین ۱۳۹۶من به دلیل قدیمی تر بودن آکورد و گیربکس CVT به و اروزون تر بودن اپتیما به اپتیما رای دادم هرچند اکورد از نظر مصرف سوخت و کیفیت بعد از چند سال بهتره
ولی در کل انتخاب من در این سگمنت مزدا 6 و اگر نسل جدید آکورد معرفی بشه هوندا اکورد هستش
محمدرضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶دلم بحال رقیب کمری میسوزه
سهيل
۳۱ فروردین ۱۳۹۶پاسات تالیسمان و مالیبو از بقیه سرترن
فيصل.
۳۱ فروردین ۱۳۹۶کلا تو این کلاس خیلی سخت میشه اختلافات فاحشی پیدا کرد بین همه خودروهای ذکر شده، قیمتها و بازدهی موتور اکثرشون مثل همه. چیزی که میتونه برتری یک خودرو رو نشون بده اعتبار برندشه. اینجا آکورد و کمری و پاسات باید برن جزو ۳ تای اول.
در ضمن آکورد اسپورت قدرتش ۱۸۹ اسب بخاره
۲) مدل پایه آکورد بدون سانروف ۲۲۵۰۰ دلار
۳) نسخه فول ۲۸۰۰۰ دلاری رادار honda lane watch و کروز کنترل تطبیقی هم داره ک اپتیما نداره
حمیدرضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۶چه کلاسی چه ماشینایی من به هوندا رای دادم چون از همه لحاظ مقرون به صرفه تر هست هرچند کمی قیمتش بالاتره ولی در طولانی مدت با مصرف سوختش جبران میکنه
AK_007
۳۱ فروردین ۱۳۹۶هوندا سریعتر باس مدل جدید آکوردو بده,
طراحی بیرونیش عالیه اما طراحی داخلیش و خصوصا گیربکس CVT نسبت ب رقبا عقب تره
کارال
۳۱ فروردین ۱۳۹۶بدون اینکه بخواییم از رو برند انتخاب کنیم . ب نظر میرسه البته تست هایی ک شده کیفیت سواریش خیلی سر تر از کیا اپتیما هستش . و اینکه عجب مصرف سوختی هم داره ?
javanmard
۳۱ فروردین ۱۳۹۶کیا به کیا رای دادن. من به کیا رای بدم؟ اونا به کیا رای میدن؟ ولی حالا جدا از شوخی اولا چیزی که برای یه خودرو مهمه کیفیت و مشخصات فنی و تجربه ی خوب تو بازاره. بعدش آپشنُ این اسباب بازیهایی که توش میزارن. هوندا برای من واقعا قابل احترام هست به خصوص کیفیتش. و کیا هم محترم هست برای پیشرفتش.