کیا امروز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، رسماً از اسپورتیج جدید رونمایی کرد. این مدل جدید در زمینههای کیفیت، تکنولوژی و بهرهوری، یعنی تمام فاکتورهایی که امروزه از یک کراس اوور جدید انتظار میرود، بهبود داشته است.
طراحی ظاهری معقول، آن بیان میکند که از نسل قبلیاش و همچنین همتایان آلمانی خود کاملاً متفاوت ظاهر شده است. این موضوع در طراحی کابین هم صدق میکند. حتی یک نسخه GT هم با پیشرفتهای بصری و همچنین وعده یک تجربه رانندگی اسپرت در دسترس خواهد بود. در نسل جدید اسپورتیج، نگاهی اسپرت تر به این کراس اوور مدنظر بوده است. به همین دلیل طراحی سپر و چراغها تهاجمیتر شدهاند و شباهتهایی نیز با پورشه ماکان از نمای جلو دیده میشود. هرچند طراحی این خودرو، جذاب و خوشتیپ است اما نسل قبلی آن موقرتر و منسجمتر به نظر میرسید. افزایش فاصله بین دو محور به میزان ۳۰ میلیمتر (در حال حاضر ۲۶۷۰ میلیمتر) باعث بهبود فضای داخلی مخصوصاً در قسمت جای پای سرنشینان عقب شده است. طول خودرو البته ۴۰ میلیمتر کشیدهتر شده (۴۴۸۰ میلیمتر) است. قسمت بارگیری عقب نیز ارتفاع کمتری دارد که حمل وسایل را آسانتر مینماید. فضای بار از ۴۶۵ لیتر به ۵۰۳ لیتر افزایش یافته است. فضای داخل کابین نسبت به گذشته مدرنتر و با کیفیتتر ساخته شده است. فن آوری های جدیدی نیز برای بهبود آسایش و ایمنی و استفاده از تجهیزات مدرن، پیشبینی شدهاند. نکته هیجانانگیز در این نسل جدید، افزودن گیربکس جدید ۷ سرعته دوکلاچه به لیست گزینهها است. موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر و انتقال نیرو به هر چهار چرخ یکی از بهترین گزینههاست. این پیشرانه در اروپا با تنفس طبیعی و بدون توربوشارژر قادر است ۱۳۲ اسب بخار نیرو تولید کند که با کمک یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود و در واقع پایینترین مدل قابل انتخاب اسپورتیج میباشد. کیا انتظار دارد بسیاری از مشتریان اروپایی، نسخه دیزلی اسپورتیج با پیشرانه CRDi دیزلی ۱.۷ لیتری کیا Cee`d، را با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور برگزینند. یک موتور دیزلی ۲.۰ لیتری هم با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۷۳ نیوتن متر و یک نسخه توربو با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر نیز ارائه خواهند شد.
منبع: carscoops
امیر مرادی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴از اونجایی که پدرم خیلی به اسپورتیج علاقه داره میگه این مدل از قبلش خیلی بهتر شده .اما به نظر خودم یکم پیرتر شده ولی در کل خوبه میپسندمش…از پرایدمون بهتره که
امیرسابق
۲۵ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز داری با پراید مقایسه می کنی؟ پراید رو باید با پیکان مقایسه کنی که از پیکانم عقب تره.
به نظر من اسپورتیج قبلی قیافش از این خوشتر بود.
هیوندا بالاخره سرش به تیر خورد و از طراحی های فضایی دست برداشت نمونش همین النترا 2016 بود که دیدین. ولی کیا نمیدونم چرا نمیخواد از این قیافه های مسخره و زود از مود افتادنی دست برداره.
سارا
۲۵ شهریور ۱۳۹۴حتمآ نظرات شما عزیزان رو به گوش آقای پیتر شرایر میرسونم و مراتب عذرخواهی ایشون رو هم به همه شما متفکران گرامی اعلام میدارم
Nissan...Japan
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اصلا جلو و عقب ماشین انگار دوتا دنیای متفاوته.قرار نیست که هر طراحی هر چی بیرون داد ما بگیم حرف نداره بلاخره اگه مردم یه طرحو بپسندن بیشتر ازش تعریف میکنن و بیشتر فروش میره.اگرم باز خورد ها منفی بود شرکت متوجه میشه.حالا هرکسی که میخواد طراحش باشه.مهم نظر و پسند مردمه.
کیان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴کسی نمیخواد سلام کسی و به کسی برسونه ، من نمیدونم چرا در مقابل اظهارنظر دوستان بعضی دیگه از دوستان جبهه میگیرین !!
حالا یه اسم پیتر … شنیدیم دلیل نیس همه رو بکوبیم
آقا و خانم محترم طراحی سلیقه ای ، من اصلا دوس دارم بگم پیکان و از این بیشتر دوس دارم ، درس نیس که بعدا مورد تمسخر قرار بگیرم .
کاشکی یه پیتر … پیدا میشد از طراحی ادب و … یاد میگیرفتیم و احترام به نظرات و سلیقه های مخالفمون .
mehdi
۲۵ شهریور ۱۳۹۴از نظر اینجانب تا حدودی شبیه فورد اکو اسپورت شده http://www.netcarshow.com/ford/2014-ecosport_eu-version/800×600/wallpaper_01.htm
آرمااااان
۲۶ شهریور ۱۳۹۴با نسل قبلش بیشتر حال میکردم،جلوش زیاد جالب نیست ولی کابینش عالی شده
HELL CAT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اینقدر ها هم زشت نیست ولی ملاک من کیفیت هست درسته هیچ وقت به پای تویوتا نمیرسه حالا منم دیروز یه دونه کمری سوار شدم آخه دیگه چقدر میشه به طراحی یه ماشین هم داخل هم خارج اهمیت نداد دیگه اینقدر زشت درسته میگن ماشین ژاپنی ولی خب ما بد بختا که تو ایران باید ۱۹۰تومن پول بدیم یه کمری بخریم با این همه گرونی پول کمی نیست قطعا یکمی هم برای کلاس میخوایم دیگه نه تا این حد
امیرسابق
۲۵ شهریور ۱۳۹۴یه نظر سنجی بگیریم
اسپورتیج نسل 3 ++
اسپوتیج نسل 4 —
محمد علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۵مخالفم شدیدا. اسپورتیج جدید مدرنتر و با کیفیت تره. اسپورتیج نسل 3 تا دو سال دیگه مثل نسل 2 قدیمی میشه و از چشم می افته. به قولی نو که می یاد به بازار کهنه میشه دل آزار
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴هلکت جان شما نباید از کمری به عنوان یه ماشین 190میلیونی انتظار داشته باشی این ماشین در همین کیش(که جزو کشور ایران هست!!)تاکسیه حالا چون گمرک و وارد کننده کلی از روش میخورن تقصیر تویوتا و ژاپن نیست
اگه با قیمت واقعی بیاد با این سطح کیفیت و نرمی با هیچی عوضش نمیکنم
این پیج مال کره ای هاست و من الان کلی دیس میخورم ولی مهم نیس چون پرچم تویوتا در تمام این کره خاکی بالاس
امید
۲۵ شهریور ۱۳۹۴نسل قبلیش در عین سادگی زیبا هم بود
این یکی اصلا جذاب نیس و در مقابل توسان جدید حرفی برای گفتن نداره !!!
M.R.K
۲۵ شهریور ۱۳۹۴این تازه اول کار هست
زبان طراحی هیوندایی در تمامی محصولاتش در جلو و عقب خودرو یکی شده .
کیا هم سعی داره این کارو انجام بده البته با این سبک طراحی که روی اسپورتیج انجام داده ، یعنی بالا قرار گرفتن چراغ ها نسبت به جلو پنجره با ۴ تا مه شکن مربعی
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۴نمای عقبش زیبا تر شده ولی نمای جلوش کل ماشین میبره زیر سوال
سکوت
۲۵ شهریور ۱۳۹۴زشته…داخلش زشته..چراغ جلوشم انگار چراغ پژو207 هستش…کاش مثل نسل قبلش کمی تپل تر و کشیده تر بود..
HELL CAT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴سکوت جان شما ساکن کجایی؟!
HELL CAT
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خخخخ من سوال پرسیدم اهل کجا هست فقط منفی گرفته آخه به چیی منفی میدین
امیرسابق
۲۵ شهریور ۱۳۹۴هلکت جان بعضیا اصلا هدفشون منفی دادن یا مثبت دادن نیست. با آِیکون های لایک فقط بازی میکنند حالا بعضیا دستشون به + میخوره بعضیا به منفی
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴جلوش خیلی زشته مرد باشین و از روی اینکه تو ایران طرفدار زیاد داره نظر ندین
عقبش خوبه اما جلوش خیلی افتضاحه داخلشم که انگار عزا گرفتن آخه چقد رنگ دلگیر و تیره آدم غمباد میگیره
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خداییش توسان 2016 خیلی پخته تر و زیباتر از این شده
محمد علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۵اسپورتیج جدید زیباتر و پر ابهت تره. توسان جدید پشتش خیلی افتضاحه. جلوش هم کپی سانتافه ست. بنابراین نتیجه میگیریم:
اسپورتیج جدید ++++
توسان جدید _ _ _ _
امیر حسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خدا وکیلی جلوش زشته .نسبت به نسل قبلیش پس رفت داشته
نخود آش
۲۵ شهریور ۱۳۹۴میخوام از کمپانی درخواست کنم اسمشو عوض کنه بزاره زشتپورتیج
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خخخخخخخخخخخ ایول
احسان(احسان)
۲۵ شهریور ۱۳۹۴کلا فاصله ای که بین خودروسازی ایران و کره افتاده قابل مقایسه با فاصله خورشید و مریخه
milad
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خوشبحال کسی که میتونه بخره…..ما که نمی تونیم…یعنی 90درصد مردم ایران نمیتونن ..
Erfan
۲۵ شهریور ۱۳۹۴قبلا گفتم، بازم میگم. نمای جلوی ماشین یه ضعفه.
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴جلوی نسل قبل بهتر بود اما عقب و داخل این عالیه
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اگر عقب این با جلوی توسان بود معرکه میشد
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۴فکر کنم بیشتر علاقه مندانش نوجوان هاو جوان ها باشن و برای سنهای بالاتر، جذابیت کمتری داشته باشه.
mohsen
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خوب نبود بد تر شده
امیرحسین
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اصولاً به کراس اوور شهری هیچ علاقه ای ندارم ولی این مدل خیلی اسباب بازی شده ولی همیشه طراحی داخلی کیا رو به هیوندای ترجیح دادم
دوستی گفت که طراحی داخلی کمری زشت هست!!!برادر من،پس از نظر شما طراحی داخلی اکثر کمپانی ها زشت هست.طراحی داخلی کمری مختص طبقه ایست که طرفداراش هستند و به همین خاطر باوقار و سنگین طراحی شده
سکوت
۲۵ شهریور ۱۳۹۴سلام hell cat..من قیطریه…ولی به دلیل کارم تقریبا نصف سال کیش و دبی هستم
Mehrbod
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اسپورتیج در بیشتر نما ها ، اگرچه از همتایان آمریکایی خود بسیار کپی می کند و می آموزد ، پیشرفت چشمگیر و طراحی اصولی را به نمایش گذاشته است و برخلاف هیوندای ، کیا زبان و مسیر ارتباط بصری را با دوستدارانش پیدا کرده است و از این نظر نسبت به نسل پیشین خود ، ارتقا یافته است .
اما در بخش پیشرانه بسیار نا امید کننده است و مشخص نیست با این قابلیت های دینامیکی به کدام بخش اصلی و جدی از بازار کراس اوور های تعلق دارد که بیشتر به اس یو وی های کوچک شهری می ماند و حتی عملگر های خودرو نظیر جلوگیری از خروج از لاین، ترمز خودکار پیشگیری از برخورد، چراغ نوربالای خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، دوربین استاندارد در عقب خودرو برای پارک و سیستم هوشمند پارک دوبل خودکار تمامی حکایت از یک گونه شهری تمام عیار را دارد تا قابلیت هایی که بتواند به دینامیک آفرود کمکی کند .
به قول یکی از دوستان : ” یک خودرو را فقط با چند سانت فاصله بیشتر از سطح زمین که نمی توان کراس اوور نامید ” .
heh...
۲۵ شهریور ۱۳۹۴طراح این چی پیش خودش فکر کرده ؟ از نیسان جوک هم مضحک تر شده :D :D :D :D
محمد علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۵حرف الکی نزن دوست عزیز
وحید
۲۵ شهریور ۱۳۹۴فقط می تونم بگم هروز زشت تر از دیروز
امير
۲۵ شهریور ۱۳۹۴با سلام به همه دوستان … با وجودی که پایبندی به اصول طراحی برای یه کمپانی خیلی حیاتی به نظر میاد ولی این شرکتهای کره ای نشون دادن که بعضی وقتا از اون ور پشت بوم هم ممکنه بیفتن . به نظر میاد اصرار بیش از حد روی جلو پنجره دماغ ببری یه خرده قیافه این خودرو رو از جلو گنگ و عجیب کرده . انگاری که یه نسل عقب تر رفته . واقعا که نمای عقبی خودرو خیلی سرتر از جلوشه . حالا اینکه فنی خودرو بهتر شده یا بدتر یه بحث دیگه اس. یا علی
شهریا ر
۲۵ شهریور ۱۳۹۴حیف شده واقعا…جلوش اصلا خوشگل نیست هیچ تو ذوق هم میزنه…2015 خیلی خوشگله ….ولی کیا پسرفت بدی کرده
احسان
۲۴ خرداد ۱۳۹۵پسندیدن ظاهر یک امر کاملا شخصی و سلیقه ای هست چون به فیس فعلی عادت کردید و لی فیس جدید بیاد قطعا جذابتر و محبوبتر میشه.
Archi KHAN
۲۶ شهریور ۱۳۹۴بسیار زشت …
mehdi
۲۶ شهریور ۱۳۹۴زشت…اه اه
امیر
۲ مهر ۱۳۹۴این چه وضعیه من میخوام دونم این فیس مال 2016 یا نه مال 2017 سایت کیا هم برای 2016 همون فیس قبلی رو گفته من میخوام بخرم کسی میدونه جواب بده ممنون
ایمان
۲۷ مهر ۱۳۹۴سلام تو ایران همون مدل 2015 با مدل 2016 به فروش میره و منم ثبت نام کردم این مدل میدونم حداقل تا سال 2017 نمیاد
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۴سلام کسی میدونه اسپورتیج 2016 کی واد ایران.میشه به من گفته بودم اول آبان الان وسطاشیم
امید
۲۶ دی ۱۳۹۴سلام عزیزان لطفا بگید که چه وقتی2016 وارد ایران میشه؟
پدرام
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ناراحت نباشین اسپورتیج 2016 شکلش همون قبلیه 2017 احتمالا این میشه من 2016 خریدم همونه ولی لاستیکش پهن تر شده چند تا اپشن هم بهش اضافهه شده
بهزاد
۶ مرداد ۱۳۹۵وقتی این مدل جدید اومد به بازار در عمل میبینیم چه اتفاقی برای نسل 3 میافته. … همون اتفاقی که با ورود نسل 3 برای 2 افتاد.
فعلا کل کل کسایی که نسل 3 دارن اجتناب ناپذیره. از جمله خودم که یکماه قبل بهمین دلیل فروختم
احسان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵کاملا موافقم
حمید
۱۱ مرداد ۱۳۹۵آقا من این ماشینو گرفتم . قیافش که واقعا محشره مدل ماشین gt line فول آپشنه رینگ 19 موتور 1600 gdi توربو با 178 اسب بخار قدرت شارژر بی سیم سنسور جلو و ترمز خودکار حدکت بین خطوط. درب جعبه برقی و باز شدن اتومات و یه عالمه آپشن دیگه . صدای موتورش خیلی نازه واقعا حس اسپرت بهت دست میده . البته ماشین پلاک منطقه آزاده ولی اگه ملیش اومد بگیرید حرف نداره
احسان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵منم شهریور از پرشین پارس تحویل میگیرم با پلاک ملی فقط نمیدونم sx هست یا ex
لطفا راهنمایی کنید