هماکنون کاملاً مشخص است که کیا در حال کار بر روی توسعهٔ یک اسیووی بزرگتر است که در جایگاهی بالاتر از مدل سورنتو قرار میگیرد و در اصل جایگزینی برای موهاوی محسوب میشود. این خبر برای اولین بار رسماً در اوایل سال ۲۰۱۶ اعلام شد یعنی زمانی که کیا کانسپت تلوراید را بهعنوان پیشنمایشی از یک اسیووی بزرگ سه ردیفه در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی کرد. همچنین در اواخر ماه فوریه نسخهٔ تولیدی این خودرو با پوششهای استتاری زیاد در حال آزمایش دیده شد.
حال اما اطلاعات بیشتری از تلوراید منتشر شده است بهنحویکه کیا تأیید کرده است که این اسیووی سه ردیفه اشتراکاتی با سدان پرچمدار این شرکت یعنی مدل K900 خواهد داشت. این در حالی است که نسل دوم این سدان پرچمدار بهتازگی در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. در این رابطه برنامهریز محصولات کیا برای بازار ایالاتمتحده آقای «Orth Hedrick» در مصاحبهای با Motor Authority گفته است که ساخت یک اسیووی بر اساس K900 چیزی طبیعی است و هماکنون اجزای آن وجود دارد.
هرچند وی بهطور خاص نگفته است که تلوراید بر اساس پلتفرم دیفرانسیل عقب K900 ساخته میشود اما بهاحتمالزیاد هدریک به تلوراید اشاره داشته و بعید به نظر میرسد که اسیووی دیگری را مدنظر داشته باشد. در همین حال، جنسیس نیز در حال کار بر روی ساخت یک اسیووی است اما برخلاف شاسیبلند جنسیس، پرچمدار بلندقامتان کیا خودروی سادهتری خواهد بود که به لوکسی جنسیس نیست. هدریک همچنین گفته است که اسیووی فول سایز آیندهٔ کیا نمای مشابهی با کانسپت تلوراید خواهد داشت.
در همین حال، هیوندای نیز در حال توسعهٔ یک کراساوور فول سایز جدید است که احتمالاً پالیسید نام دارد. این خودرو یک کراساوور بزرگ سه ردیفه با ظرفیت حمل هفت نفر است که هماکنون نمونههای در حال آزمایش آن دیده شده است و انتظار میرود سال آینده به بازار عرضه گردد. البته هیوندای پالیسید کراساووری دیفرانسیل جلو خواهد بود درحالیکه با توجه به اظهارات آقای اورث هدریک انتظار میرود کیا تلوراید یک اسیووی دیفرانسیل عقب باشد.
از سوی دیگر، وقتی از هدریک پرسیده شد که چرا باوجوداینکه نسل قبلی K900 خودروی کاملاً ناموفقی در ایالاتمتحده بود کیا نسل دوم آنرا معرفی کرده است، وی در پاسخ گفت ما میتوانیم از پلتفرم این خودرو برای ساخت محصولات دیگر استفاده کنیم. انتظار میرود نسخهٔ تولیدی تلوراید برای اولین بار در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده معرفی گردد درحالیکه احتمالاً استایل جعبهای شکل و کابین سادهای خواهد داشت. همچنین ممکن است بازار این خودرو صرفاً به ایالاتمتحده محدود نشود چراکه بازار روسیه هم بازار بالقوهای برای آن محسوب میشود. بااینحال انتظار نمیرود این ماشین در بازار اروپا عرضه گردد.
پارسا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷با سلام
میخواستم بدونم که “سگمنت فول سایز پریمیوم” داریم؟؟؟؟
لندکروزر و تاهو و….. فول سایز پریمیوم اند؟؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید
(Ali (Chevy nova
۲۰ فروردین ۱۳۹۷تاهو نه ولى جمس ىوکان دنالى بله
[Soroush]
۲۰ فروردین ۱۳۹۷با سلام
تو هر سایت و ژورنالی سگمنت بندی متفاوته. بعضی جاها که فقط براساس اندازه سگمنت بندی شده مثل topgear
https://www.topgear.com/car-reviews
autocar فقط براساس لوکس بودن و نبودن رده بندی کرده
https://www.autocar.co.uk/
بقیه جاها هم باز متفاوته مثلا thecarconnection تاهو و لندکروز یه جا با لکسوس و لینکلن تو یه سگمنت قرارداده (Luxury Large SUVs)
https://www.thecarconnection.com/rankings/luxury-large-suvs
https://www.thecarconnection.com/rankings/large-suvs
تو motortrend سگمنت LUXURY FULLSIZE SUVS, CROSSOVERS هست که تاهو و لندکروزر تو سگمنت FULLSIZE SUVS, CROSSOVERS هستن
http://www.motortrend.com/style/suvcrossover/
(Ali (Chevy nova
۲۰ فروردین ۱۳۹۷به نظرم سابربن لوکس تره تا تاهو
[Soroush]
۲۰ فروردین ۱۳۹۷سابربن تنها فرق اصلیش با تاهو اینه که wheelbase ش 35 سانت بیشتره حتی تریمشون هم یکیه 99%
https://cars.usnews.com/cars-trucks/compare?trims=12725-369606_13557-392679_13553-394121
پارسا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷خیلی ممنونم لطف کردید
Amir
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ظاهر جذاب و معقولی داره????
امیر.عارف
۲۰ فروردین ۱۳۹۷با توجه به دف عقب بودن کیا باید سواری بهتر و هیجان انگیزتری داشته باشه. هر وقت خبری از تولید یک خودرو دف عقب میشنوم خوشحال میشم که هنوز کمپانیها این سیستم و از یاد نبردند. البته منظورم سوپر ماشینها نبود
علیx76
۲۱ فروردین ۱۳۹۷کاش چنتا سواری ارزون قیمت دف عقب هم برای ما میزدن
یا کاش گروه بهمن مزداmx5 رو بیاره ازین فلاکت یکم دور شیم
این ام جی هم ک خوب رو دوره تو ایران
یه کوپه جمع و جور دیف عقب با همون موتور۱.۵ توربوش بده ما راضیم
amir
۲۰ فروردین ۱۳۹۷خوبه ولی کیا باید به فکر یه برند جدید برای محصولات لوکسش باشه کاری که هیوندای کرد