نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳: کیا درحالی سومین نسل سراتو/فورت را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد که حرف و حدیث های زیادی پشت سرش بود . . .
بعد از مدل های ۲۰۱۴ سراتوی سدان، کیا تصمیم گرفت که سومین نسل سراتو را با مدل کوپه شروع کند تا در آینده مدل های سدان و هاچبک آنرا نیز وارد بازار کند. در سومین نسل سراتو نمای جلویی خودرو به کلی تغییر کرده است.
اول از هر چیزی به جلوپنجره کوچک و فوق العاده باریک آن دقت کنید که در هیچکدام از مدل های جدید کیا استفاده نشده؛ حال به چراغ های جلو نگاه کنید که بیش از هر زمان دیگری شبیه مدل های هیوندای طراحی شده؛ آخر سرهم نیم نگاهی به ورودی هوای بزرگ ذوزنقه ای شکل سپر داشته باشید که بی شباهت با سپرهای جدید سیتروئن نیست!
طراحی نمای عقبی خودرو بسیار شکیل تر از نمای جلویی از آب درآمده؛ خوشبختانه طراحی مجدد چراغ ها و سپر عقب، دیفیوزری که در طرفین آن همچنان نیز خروجی های اگزوز خودنمایی می کنند، به همراه موارد دیگری مانند گلگیرهای برآمده و دو خط قرار گرفته در طرفین کاپوت هنوز هم به سراتوی جدیدی ظاهری نسبتا عضلانی بخشیده اند.
سراتوی کوپه در دو مدل SX و EX عرضه می شود؛ برای EX یک موتور ۲.۰ لیتری GDI با قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۰۹ نیوتن متر و گیربکس شش سرعته اتومات آماده شده حال آنکه مدل SX موتوری ۱.۶ لیتری GDI توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر داشته و بصورت استاندارد نیز با گیربکس شش سرعته دستی (با امکان سفارش شش سرعته اتومات با پدال شیفتر) بفروش می رسد.
برای مدل های EX امکاناتی نظیر روکش چرمی فرمان، پاور ویندوز، رینگ های ۱۶ اینچی با تایرهای ۲۰۵/۵۵، مه شکن، LEDهای چراغ جلو، دوربین عقب، رادیوی ماهواره ای SiriusXM و بلوتوث بصورت استاندارد خواهند بود. برای مدل های SX نیز مواردی مانند رینگ های ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۲۵/۴۰، LEDهای چراغ عقب، سراگزوزهای دوبل کروم کاری شده، جلوپنجره ای به رنگ مشکی براق، سپر جدید، پدال های آلومینیومی و کیت ترمزهای جلو بصورت استاندارد پیش بینی شده است.
همچنین برای هر دو مدل EX و SX امکاناتی نظیر سیستم راهیابی، رادیو HD، سیستم گرمایشی برای فرمان و صندلی های جلو، سانروف، استارت دکمه ای، تهویه دوگانه اتومات، صندلی ۱۰ حالته راننده و آینه عقب حساس به نور و … بصورت سفارشی هستند.
امیر
۹ فروردین ۱۳۹۲چراغای جلو اصلا به کلاس این ما شین نمیاد و خشونت و جذابیت یه کوپه اسپرتو جوون پسندو نداره به درد ماشینای هاچبک و جموجور میخوره ولی پشتش خیلی شبیه کادنزای نسل قبله ;)
AliReza
۱۴ فروردین ۱۳۹۲امیرجان باهات موافقم
موفق باشی
مهران
۹ فروردین ۱۳۹۲معلوم نیس چرا انقد موتورش ضعیفه؟ شتابش با تندر 90 یکسانه! جدی میگم. هر دو 10 ثانیه!
حسین
۹ فروردین ۱۳۹۲مهندس قلابی های سایپا و ایرانخودرو بیان یاد بگیرند کیا موتورز مثل شما ادعا نداره ولی هر ماشینش کاملاً با نسل قبلش فرق می کنه
امیر حسین
۱۵ دی ۱۳۹۲و در تکمیل صحبت شما با نسلی که کلا دو یا سه سال اختلاف سنی داره نه بیست سال :-D
فرزاد
۹ فروردین ۱۳۹۲آقا مهران بعیده این حرف ازتون!
این ماشین با قدرت فوق العاده 201 اسب و 1600 سی سی(150 کیلووات) شتابش از نظر شما کمتر از 207 با همان موتور 1600 سی سی و قدرت تنها 110 اسب بخاره؟؟
شتاب 207 برابر 9.6 ثانیه و سراتو 8 ثانیه است.
بیشتر دوستان توجه کنند.
محمود
۹ فروردین ۱۳۹۲طراحیش که خوبه مخصوصا عقبش.
قدرت موتور و مصرف سوختش که عالیه
امکاناتشم که عالی
قیمتشم که 15000دلاره تا 20000دلار در مدل فول
ولی ما در ایران با این پول فقط می تونیم پراید بخریم!!!!!
ای خدا دلم گرفته…
سینا غلامی
۹ فروردین ۱۳۹۲کیا همیشه عالی بوده و هست
اما جلو پنجره این نسل خیلی باریک شده :(
عرفان
۹ فروردین ۱۳۹۲واقعا آشغاله نسل قبلی خیلی بهتره.
sunmartin
۹ فروردین ۱۳۹۲محصولات کیا با سایر برند ها یک تفاوت دارند و اون خواستگاه بیشتر این خودرو ها در /امریکای شمالی که سخت گیر ترین بازار درنیا رو داره ، کیا بیشتر از سایر برندها در آمریکا مشتری داره طراحی منحصر به فرد استفتده از ماتریال های خوب و نگاه به آینده از خصوصیات خودروهای کیاموتورز هست حتی در یک مقاله در مجله ترند خوندم که کارشناسان اذعان کردند برند کیا با موتور مشابه در مدل های هیوندا قدرت و شتاب بیشتری رو به مشتری ارائه میده هیچگاه سراتو را یا محصولات اکسپیر شده و دموده 95 درصد چینی سازی شده بازار کپک زده داخل مقایسه نکنید که مقایسه ای بسیار مضحک میشه این شرکت بروی بخش تحقیقات و فناوری هزینه های سر سام آوری رو خرج میکنه و خودروهاش تا 15 سال گارانتی هستند که یه رکورد محسوب میشه من به جرات میتونم بگم تمام خریداران مدل های کیا از ریو گرفته تا اسپ.رتیج و سراتو . کادنزا همگی حاضرند بار دیگه از این برند خرید کنند
حامد
۱۰ فروردین ۱۳۹۲من که سراتو داشتم دیگه حاضر نیستم دوباره کیا بخرم مخصوصا سراتو.
amirali
۹ تیر ۱۳۹۲سلام چرا حاضر نیستی میشه بگی من می خوام بخرم اگه جالب نیست نخرم
علی
۱۰ فروردین ۱۳۹۲کیا و هیوندای کارشون تغییر شکل تند تنده.
هر کدوم می یاد مدل قبلیشو از دور خارج می کنه. بر خلاف خودرو ساز های با اصالتی چون پورشه و بنز و …
در ضمن sunmartin ! توی آمریکا تویوتا و لکسوس خیلی خیلی بیشتر از کیا فروش داره
بهرنگ
۱۰ فروردین ۱۳۹۲پدال جان! در مورد این ماشین خوب گفتی که:
“اول از هر چیزی به جلوپنجره کوچک و فوق العاده باریک آن دقت کنید که در هیچکدام از مدل های جدید کیا استفاده نشده؛ حال به چراغ های جلو نگاه کنید که بیش از هر زمان دیگری شبیه مدل های هیوندای طراحی شده؛ آخر سرهم نیم نگاهی به ورودی هوای بزرگ ذوزنقه ای شکل سپر داشته باشید که بی شباهت با سپرهای جدید سیتروئن نیست!”
این یعنی همون بی اصالتی کیا و هیوندای…..
حالا حالا ها مونده یکنواختی و اصالت ظاهرو از بنز و پورشه و تویوتا و مزدا یاد بگیرن.
سام*
۱۵ فروردین ۱۳۹۲گل گفتی
سینا
۱۰ فروردین ۱۳۹۲به نظر من نسل قبلش بهتر بود
این اصلا به یه خودرو اسپرت شبیه نیست
ايمان ....
۱۰ فروردین ۱۳۹۲اولین عکس چرا پایین اش نوشته فورته؟؟همون عکس اول بزرگ؟!!!!تصیح کنید
hamid
۱۰ فروردین ۱۳۹۲سراتو در بازار آمریکای شمالی با نام فورته عرضه میشه
kaka
۱۱ فروردین ۱۳۹۲جلوش زشته ولی عقبش خوبه ولی حداقل قبلیش استیلش خوب بود و شکل جلو عقب وبغلش بهم می خورد من به قیمتش کاری ندارم اما انگار به زور طراحیش کردن.
amir 30
۱۱ فروردین ۱۳۹۲مدل قبلیش قشنگ تر بود به نظر من
AliReza
۱۴ فروردین ۱۳۹۲درمورد طراحیش نظر شخصی خودم رو میگم درست کیا روبه طراحی مدرن و ظاهری عصبی و خشن رو آورده اما من خودم به شخصه طراحی ساده همین مدل رو که در داخل کشور خودمون هست رو بیشتر میپسندم چون سادگی شگفت انگیزه
ممنون از پدال
sunmartin
۱۴ فروردین ۱۳۹۲کاش کاربرها واقعا بگن الان که دارن نظر میدن تا بحال چه خودرو هایی رو تجربه کردن البته بدون دروغ! چون کسی که سراتو داره شاید بخواد مدل بهتربی مانند کادنزا یا اپتیما و یا اسپورتیج که جزو کم اصطحلاک هاس رو بخره که حاضر به تعویض بشه
سعید
۱۵ فروردین ۱۳۹۲sunmartin !!!!
“اصطحلاک ” نه …استهلاک!!
حالا شما دروغ نگو که کلاس چندی……….
mojtaba
۱۵ فروردین ۱۳۹۲اصلا جلو با عقب و بقل همخونی نداره .اعصابم خورد شد.خب طراحی نکنید مگه زور بالا سرتونه….
فرزاد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۲هر چی باشه با این قیمت از پراید که بهتره
بتن
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲خوشگله ولی فر کنم قبلی جذابتره به نظر من
پژمان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲به شخصه معتقدم انتظاری که از نظر فرم بدنه از یک کوپه دارم رو به هیچ وجه براورده نمیکنه ، کاپوت کوتاه این ماشین حس کوپه بودن رو نداره . انگار پدربزرگم در بخش طراحی اونو طراحی کرده . میتونست 4 در باشه و کسی هم حرفی نداشت .
amirali
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر من اصلا اسپرت و جوان پسند نیست مخصوصا” جلو پنجره اش
علی شحیطاوی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲بدک نبود
--AMG--
۸ خرداد ۱۳۹۲طراحیشون مسلما به آلمانیا نمیرسه ولی از ژاپنیای لش خیلی بهترن.
ardalan
۲۷ خرداد ۱۳۹۲سلام منم با سینا موافقم این مدلی که درست کردن جالب نیست
amirali
۹ تیر ۱۳۹۲سلام به نظر من فقط عقبش قشنگ هست
RE
۱۴ شهریور ۱۳۹۲به نظر من مدل قبلیش بهتره چون کوپه غالبا برای جوناست مدل قبلی ظاهر زیباتری داری مخصوصا رنگ بنفش و ابیش
عاشق
۱۷ آبان ۱۳۹۲هرچی هست از ماشینهای ایرانی که بهتره
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۲سدانش خیلی قشنگ تر بود
اصغر کپک
۹ آذر ۱۳۹۲هر چی باشه نسبت به قیمتش از ماشین های ساخت ایران بهتره مانند 207 که 60 ملیونه.
احد حسین زاه
۹ آذر ۱۳۹۲اصغر اقا کپک 207 57 ملیونه نه 60 میلیون
اکبر جوان بخت
۹ آذر ۱۳۹۲من خودم سراتو کوپه دارم و به نظر من سراتوی 2010 قشنگ تر از 2014 هشت.