نسل جدید کیا اپتیما ۲۰۲۱ به تازگی معرفی شده و اگرچه هنوز وارد بازار آمریکا نشده اما میدانیم که این خودرو کاملاً شبیه نسخه کرهای خود خواهد بود. ما اخیراً گزارش کامل مربوط به بررسی اپتیمای جدید را منتشر کردیم و در آن برخی جزئیات جذاب این سدان کرهای معرفی شد.
امروز ویدئویی نسبتاً طولانی از جزئیات اپتیمای جدید منتشر شده است. کانال ماشین باز آسیا در یوتیوب زمان کافی برای بررسی این خودرو را در اختیار داشته و در ابتدا گفته که طراحی این خودرو خیلی با ابهت است. یکی از ویژگیهای خاص و برجسته اپتیمای جدید سقف خورشیدی آن است.
این سقف خورشیدی بخشی از تجهیزات K5 هیبرید جدید است، چیزی که قبلاً در هیوندای سوناتا هیبرید نیز دیده شده است. این سدان خوشترکیب دارای سیستمی است که مجموعه باتری را شارژ میکند تا سالانه ۱۳۰۰ کیلومتر برد بیشتر را ایجاد کند.
اما نسل جدید اپتیما ۵۰ میلیمتر طویلتر و ۲۵ میلیمتر پهنتر از نسل پیشین بوده و ارتفاع آن نیز با کاهش ۲۰ میلیمتری به ۱۴۴۵ میلیمتر کاهش یافته است.
اما این خودرو برای بازار آمریکا با دو پیشرانه بنزینی در دسترس خواهد بود. نسخه پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۸ اسبی خواهد بود درحالیکه پیشرانه قویتر از نوع ۲.۵ لیتری توربو بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۸۶ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر میباشد.
به عنوان یادآوری باید گفت کیا فعلاً برنامهای برای عرضه اپتیما ۲۰۲۱ در بازارهای اروپایی ندارد.
Hamidreza
۲۵ بهمن ۱۳۹۸جلوش از پشتش زیباتره
کلا ماشین زیباییه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۸جداً ناراحتم که دیگه این خودروها وارد کشور نمیشوند ، شاید باورتون نشه اما یکی از تفریحات من این بود که همیشه در نمایشگاه ها میچرخیدم تا سریع خودرویی جدید که میاد را واکاوی کنم و بفهمم کدون نمایشگاه دار بروزترین خودرو را معرفی و میفروشه .
اپتیما از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ که آمد و فیس شد و نسل عوض کرد ، همیشه جذاب بوده و هست و کلاً کیا به هیوندای میرزد .
خدایا یه فرجی بکن تا واردات آزاد بشه تا نسل های جدید خودروها دوباره خیابانها را زیبا کنند .
از بس که آشغال سایپایی دیدیم ، اَفسردگی حاد گرفتیم .
MehdiTurbo
۲۵ بهمن ۱۳۹۸چقدر خوبه طراحی این ماشین به نظرم یه لول از خودروی اقتصادی بالاتر در سطح خودروی لوکس هست اگه کیفیت کابینش به خوبی عکس باشه یه زمانی اینو میشد با ۱۶۰ ۱۷۰ تومن خرید نسل جدید زمان خودشو.
علی
۲۵ بهمن ۱۳۹۸پشتش واقعا زشته ، چراغهای عقب نسل قبل خیلی با کلاس تر بود
ممد ژانگولر
۲۵ بهمن ۱۳۹۸با اینکه از سدانها زیاد خوشم نمیاد ولی خیلی خوبه این اپتیما جدید ضمنا صفحه خورشیدی ایده عالیه
با تکنولوژیهای پاک کاملا موافقم
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۸واقعا زیبا و با ابهت هستش
♤Angus_812♤
۲۵ بهمن ۱۳۹۸اونوقت ما یه میلیارد باید بدیم مدل ۲۰۱۸
زیبا نیست؟؟؟؟
FLANKER
۲۵ بهمن ۱۳۹۸خوشم از اسمهای ماشین های کیا میاد کادنزا موهاوی اپتیما استینگر اسپورتیج اسماشون قشنگه انگار چند نفر رو استخدام کردن فقط واسه اسم پیدا کردن
Farzad
۲۶ بهمن ۱۳۹۸آره خیلی باحالن اسم ماشینهای کره ای و هر کدوم هم معنی خاصی میدن .
Behzad
۲۶ بهمن ۱۳۹۸پیشرفت فنی و مهندسی پخته ولی پسرفت بصری و کاملا زیر سایه مشتری
رامتین
۲۶ بهمن ۱۳۹۸اگر واردات خودرو آزاد بشه، به احتمال بسیار زیاد اپتیما بار دیگر در کشور ارائه خواهد شد. حتی نسخه 2.5 لیتری GT آن که 290 اسب داره و چهارچرخ محرکه که در نوع خودش برای یک سدان، تحسین برانگیزه. قیمتش هم حدود 35000 دلار خواهد بود. طراحی اپتیمای جدید در نمای جلو معقول و شبیه نسل قبله اما در نمای عقب، شبیه خودروهای اسپرت نیست. از طرفی آخر امسال فیس لیفت کیا استینگر هم میاد که آنهم قراره موتور 2لیتری توربو که در نسخه GT Line داره، را احتمالا با همین موتور 2.5 توربو عوض کنه (موتور 3.3 لیتری هم در نسخه GT خواهد بود). استینگر دیف عقبه و در تمام نسخه ها بشکل 4چرخ هم ارائه میشه. قیمت مدل 4سیلندر هم زیر 38000 دلاره. حال بنظر دوستان کدوم خودرو از این دو، در بازار ایران جذابتره؟