کیا شاسیبلند جدید خود در چین را با نام KX5 معرفی کرد. این خودرو که به نوعی اسپورتیج چینیها محسوب میشود توسط جوینت ونچر محلی دانگ فنگ یوئدا کیا تولید خواهد شد.
واضحترین تفاوت بین نسخهی آمریکایی اسپورتیج و مدل چینی KX5 نمای جلوی بازنگری شده است که در آن ظاهر مرسومتری را شاهد هستیم. چراغهای جلوی نازک و جلوپنجره جدید جزو شاخصترین تغییرات این شاسیبلند هستند.
اگرچه برخی افراد معتقدند کیا KX5 جدید از نظر طراحی محافظهکارتر از نسخهی آمریکایی بوده اما اکثر افراد طراحی آن را جذابتر خواهند داست. با نگاه به دیگر نقاط بدنه تغییر خاصی به چشم نمیخورد.
دیگر نقطهی برجسته کیا KX5 جدید به کابین آن مربوط میشود که دارای طراحی جدید برای داشبورد میباشد. در این بخش از تجهیزات و تکنولوژیهای جدید همچون پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی و صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی استفاده شده است. دکمههای فیزیکی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد چراکه جای خود را به یک پانل لمسی دادهاند.
مشتریان چینی خواهند توانست بین دو پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۴ اسبی و نسخهی ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶۲ اسب بخاری یکی را انتخاب کنند. این دو پیشرانه به ترتیب با گیربکسهای ۷ سرعته دوکلاچه و ۶ سرعته اتوماتیک همراه میشوند.
Abbas
۳ فروردین ۱۳۹۸جلوش که کلا معقول تر از نسخه ی عادیشه،بیشتر شبیه نسل قبلیه
Think different
۳ فروردین ۱۳۹۸خدایش دستشون درد نکنه سری قبلیش واقعا چراغاش افتضاح بود شبیه این ماهی بادکنکیا بود اما چراغای عقبش خیلی قشنگ بود که الان اونو حفظ کردن و جلو رو اصلاح کردن به این میگن مشتری مداری تازه برای برادرهای حساس و شکننده چینیمون
رامتین
۳ فروردین ۱۳۹۸خداییش طراحیش از نسخه جهانیش بهتره. لطفا پدال یا دوستان اگر اطلاعی دارید به این سوال جواب بدید:
چرا ایران نمیاد مثلا با شرکتهای مطرحی که در چین سرمایه گذاری کردند وارد معامله نمیشه؟ یعنی مثلا بیاد محصولات فولکس که شرکت مثلا faw تولید میکنه، یا مثلا شرکتهای چینی که مونتاژ تویوتا را بر عهده دارند و… در اینصورت آیا مشمول تحریم میشیم؟ الان شرکت جتا یه شرکت اختصاصی است که در چین تولید شده و میاد محصولات فولکس را میزنه. یکی از شرکتهای ما بیاد با جتا قرارداد ببنده، مشکلی پیش میاد؟ شرکت جتا مختص چینه، ترس ازین نداره که محصولاتشو صادر کنه. اصلا صادرات نداره. در اینصورت ما یه محصول خوب فولکس یا تویوتا را مونتاژ کنیم و سوار بشیم بهتره یا محصولات چینی محض، مانند چری و لیفان و… ؟؟
امیر
۳ فروردین ۱۳۹۸آمریکایی اطلاعاتشون از شما بیشتر دوما آمریکا راه نقل انتقال پول بسته بخاطر همین سخت که پول جابه جا بشه سوم اینکه شرکت مادر و قتی تحریم کنن خودش جلوی شعبه چینی رو میگیره
حمیدرضا
۳ فروردین ۱۳۹۸به نظر من طراحیش معقول تر از نسخه بین المللی هست بازار چین انقدر اهمیت پیدا کرده که تو این چند ساله تمام شرکت های بزرگ دارن کاملا سفارشی خودرو میسازن فقط برا چینیا