کیا

شعبده‌بازی کیا؛ بررسی کادنزا 2017

از مدل پرفروش سول گرفته تا عملکرد عالی در مطالعه‌ی کیفیت اولیه‌ی جی دی پاور، کیا همیشه کمپانی‌ای روبه‌جلو بوده است.

2017 KIA Cadenza
۲۰۱۷ KIA Cadenza
باور کردن اینکه کیا از زمان معرفی و ورود به بازار آمریکا در سال ۱۹۹۴ تا به امروز چه روندی را طی کرده سخت است. اولین خودروهای کیا در بازار آمریکا از نظر مشتریان خنده‌دار و مضحک بودند اما پس از ۲۲ سال کیا در این بازار جایگاه رفیعی داشته و شعار “قدرت سورپرایز” این شرکت بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک است.

2017 KIA Cadenza
کیا همیشه تلاش کرده تا پیشرفت کند. مدل جوان کادنزا نیز برای سال ۲۰۱۷ نو شده و معماری قوی‌تر، سبک‌تر و مستحکم‌تری دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای تضمین لذت بردن راننده سود می‌برد.

2017 KIA Cadenza
کادنزا تمایل دارد یک محصول خاص برای مصرف‌کنندگانی باشد که چیزی بیش از اپتیما می‌خواهند اما از طرفی چندان تمایلی به مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر K900 نیز ندارند. طراحان و مهندسان کیا رقبایی چون شورولت ایمپالا، تویوتا آوالون، کرایسلر ۳۰۰ و حتی لکسوس ES 350 را در هنگام ساخت این خودرو هدف قرار داده‌اند.

2017 KIA Cadenza
از نظر ابعاد نیز کیا کادنزا ۲۰۱۷ درست میان رقبای خود قرار می‌گیرد. فاصله‌ی بین محورها، پهنا و طول کلی خودرو تنها چندین سانتی‌متر با حریفان متفاوت است.

2017 KIA Cadenza
در طراحی خودرو شاهد دماغه‌ی ببری برجسته شده و خطوط مستقیم ساده هستیم. این طراحی کلی تمیز و شسته‌رفته توسط افراد درک می‌شود البته طراحی آن قدری عمومی‌تر بوده و پروفایل کلی آن می‌تواند متعلق به فیوژن،۲۰۰ و حتی سوناتا دانسته شود. به همین ترتیب جلوپنجره‌ی آن نیز قابل توصیف نیست. در چند کلام کوتاه باید گفت طراحی کادنزا می‌تواند نگاه‌ها را جلب کند اما ما چیزی بیش از این را می‌خواهیم.

2017 KIA Cadenza
اما خریداران در این کلاس طراحی پرزرق‌وبرق نمی‌خواهند. ساده و تمیز، جذاب و درک شده صفاتی هستند که خریداران را جذب می‌کنند و این همانی است که کیا ارائه می‌کند. به علاوه کابین خودرو نیز مهم و حیاتی است.

2017 KIA Cadenza
کابین کادنزا ناامیدکننده نیست و واقعاً ممتاز و لوکس نشان می‌دهد. از ساخته‌های لکسوس یا آکورا خیلی دور نیست و طراحی و کیفیت ساخت کابین واقعاً خوب است. فقط به تغییرات کیا از دهه ۹۰ میلادی تا به امروز فکر کنید!

2017 KIA Cadenza
کابین کادنزا بسیار جادار است و شاید بهترین خودروی کلاس از این نظر باشد. فضای کافی برای سرنشینان صندلی‌های جلو مهیاست و صندلی عقب نیز بزرگ بوده و به همین ترتیب صندوق خودرو نیز جادار است.

2017 KIA Cadenza
اما این تنها جادار بودن نیست که کابین را ممتاز می‌کند. جنس مواد بکار رفته در کابین به‌طور غیرمنتظره‌ای خوب و باکیفیت است و شاهد پلاستیک‌هایی با کیفیت بالا، چرم خوب و کلیدهای مناسب هستیم. شایان‌ذکر است که تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای نیز در کابین بکار رفته‌اند.

2017 KIA Cadenza
سومین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی UVO کیا بدون هزینه‌ای اضافی در دسترس است و حتی استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو بر جذابیت‌های آن می‌افزاید. جدای از این موارد، تجهیزات استاندارد بیشتری وجود دارد که برجسته‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای، بلوتوث، ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت و آینه عقب تاریک شونده خودکار.

2017 KIA Cadenza
با توجه به لیست پربار تجهیزات و ماهیت لوکس این خودرو، جای شگفتی ندارد که شاهد آپشن های لوکسی در کادنزا باشیم. شما می‌توانید به‌صورت الکتریکی صندوق‌عقب را باز کنید و ببندید. همچنین سانروف پانورامیک و آینه‌های تاشوی برقی نیز وجود دارند. برای دوستداران موسیقی نیز سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو وجود دارد که تجربه‌ی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

برخلاف برخی رقبا، کیا کادنزا ۲۰۱۷ تنها با یک پیشرانه عرضه می‌شود. خوشبختانه این نسخه از مهندسی قوی‌ای برخوردار است.

2017 KIA Cadenza
قلب تپنده‌ی کادنزا پیشرانه‌ای ۶ سیلندر و ۳.۳ لیتری است که قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۳ نیوتون متری را تولید می‌کند. این پیشرانه اصلاحاتی را به منظور کاهش آلایندگی‌ها و بهبود مصرف سوخت داشته است. کیا اعلام کرده که این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی مصرف سوخت ۱۱.۷/۸.۴ لیتری را در هر صد کیلومتر دارد.

به منظور ثابت کردن طول عمر خودرو و دوری از هزینه‌های تعمیر در طول مدت گارانتی ۱۰ ساله/۱۶۰ هزار کیلومتر، قوای محرکه‌ی خودرو به‌طور گسترده‌ای آزمایش شده است. مهندسان کیا به مدت ۴۱ روز پیشرانه را روی دینامومتر و روی حداکثر فشار و دور قرار داده‌اند و بیش از یک ماه آن را تحت شدیدترین حالت‌های رانندگی آزموده‌اند. به منظور ساده‌تر کردن کارها، کادنزا تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر این خودرو نیز به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیکی متصل است که توسط کیا و در کره جنوبی توسعه یافته است. حرکت خودرو با کابین لوکس آن همخوانی داشته و پالایش شده و آرام به نظر می‌رسد. سواری خودرو نرم و خونسردانه بوده و حداقل در ناهمواری‌های راه که این‌گونه نشان می‌دهد. کادنزا به‌طور غیرمنتظره‌ای ساکت و آرام است. استفاده از شیشه‌ی لایه‌لایه در جلو و درب‌های جلویی و همچنین بکار بردن فوم در ستون‌های A و زیر بدنه باعث ایجاد آرامش رضایت‌بخش برای سرنشینان شده است. البته برای رسیدن به سرعتی بیشتر باید دور پیشرانه را بالا ببرید. در دورهای پایین شاهد کمبود گشتاور هستیم و گیربکس نیز نمی‌تواند به بهبود اوضاع کمکی بکند. گیربکس ۸ سرعته کادنزا کاملاً بدون خطا عمل می‌کند. تعویض‌ها به دقت و دقیقاً در زمان مناسب انجام می‌شوند و هیچ گله و شکایتی دراین‌باره وجود ندارد. شاید کیا بخواهد درباره‌ی فروش این گیربکس به رقبا فکر کند چون واقعاً نمونه‌ای خوب است!

2017 KIA Cadenza
ترمزها نیز خوب عمل می‌کنند و ما چیزی درباره‌ی آن‌ها به یاد نداریم. سیستم فرمان نیز به همین ترتیب قابل فراموش شدن است. البته که خریداران سدان دیفرانسیل جلوی لوکسی چون کادنزا دنبال سیستم فرمان تندوتیزی همچون میاتا نیستند. خلاصه اینکه سواری کادنزا خوب بوده و هر آنچه را که شما انتظار دارید برآورده می‌کند. این خودرو یک آلترناتیو مناسب برای آوالون و یا مدلی از بیوک است.

2017 KIA Cadenza
کادنزا خودرویی خوش‌ساخت، با تجهیزات زیاد و سواری آرام است که بهایی مناسب نیز دارد.

2017 KIA Cadenza
از نظر قیمتی این خودرو بهای آغازی حدود ۳۲ هزار دلاری برای مدل ممتاز پایه دارد. انتظار می‌رود که مدل فول آپشن لیمیتد نیز بهایی در حدود ۴۴ هزار دلار داشته باشد.

2017 KIA Cadenza
تا به امروز کیا تنها حدود ۲۸ هزار دستگاه کادنزا را از هنگام تولید در سال ۲۰۱۴ به فروش رسانده است. واضح است که این شرکت با عرضه‌ی این مدل به دنبال افزایش فروش قابل‌توجه است که با توجه به جذابیت‌های کادنزا ۲۰۱۷، رشد فروش امری تعجب‌آور نخواهد بود.

2017 KIA Cadenza
نقاط قوت: صندلی عقب جادار، آسایش کلی، کابین با کیفیت
نقاط ضعف: درگیر کنندگی کمتر، طراحی بیرونی کمی خسته‌کننده

مشخصات کیا کادنزا ۲۰۱۷

پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۳ لیتری
قدرت/گشتاور: 290 اسب بخار/۳۴۳ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت تخمینی (شهری/بزرگراهی): 11.۷/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت تخمینی: 44 هزار دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    خیلی هم خوب

    1. سامان اذری

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      نیسان ماکسیما 2017 +++++++
      کیا کادنزا 2017 ———

      1. sina

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        یعنی عاشق نظر سنجی هاتم سامان:))

        ماکسیما اینو قورت میده راحت

        1. سامان اذری

          ۲۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          تو پدال نسل قبلی کادنزا رو با جدیدش مقایسه کرده بودند واسه همون

      2. AK_007

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        ماکسیما تو این رده هست?
        فکر کنم تو رده ی کمری و اپتیما باشه ها
        من طراحی اینو ترجیح میدم

        1. سامان اذری

          ۲۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          اره داش
          هم رده با اپتیما و کمری نیسان آلتیما هست

        2. AK_007

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (562 ديدگاه)

          تو اون رده من کمری اپتیما و سوناتا هایبریدو ترجیح میدم
          ماکسیما علی رغم موتور خوب طراحیش ی مقدار شلوغه

  2. جواد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واقعا طراحی بیرونیش خسته کنندس؟؟؟

    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بیرونش بد نیست کابینش یکم سن بالا میزنه …
      قیمت مناسبی هم داره /////

    2. کیان

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      فرمونش و انگار فرمون جدید بی ام و ، حتی یکم بالا پایینشم نکردن !!! هرچند طراحی داخلیشم شباهتش زیاده به همون محصولات بی ام و
      چراغهای جلو و چیدمان لنز هم شباهت بسیار بسیار زیادی به لکسوس جی اس داره !

      باریکلا به کیا واقعا ؟!!!

  3. حسين

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    الان یکی میاد مینویسه فقط خودرو ژاپنی
    کره ای ها فلانن?

    1. PlymouthBarracuda

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (130 ديدگاه)

      فقط خودرو ژاپنی
      کره ای ها فلانن

      1. MPH

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        ????????

  4. حسین

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    جلو پنجرش خیلی زشته و از بقل شبیه اوپتیماست
    به نظرم طراحی زیاد جالبی نداره ولی کابین جادار و داشبورد منظمی داره و از نظر فنی هم تفاوت خاصی با گذشته نکرده

  5. نت

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    این کیا طراحی جالبی نداره و چراغ عقب و عقبش زشته.کشیده نیست این ماشین و کوچیکه.=ماشین باید مثل هیوندای گرنجور 2016 زیبا و کشیده باشه و بزرگ باشه.عاشقتم گرنجور . هیچ ماشینی مثل گرنجور زیبا نیست.این گرنجوری که امسال طراحی جدید شده منظورم نیستا .منظورم گرنجور قبلی هست

  6. bkh

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بسیار عالی.طراحی شیک و ساده.ازون ماشیناست که ۲۰سالم سواربشی دلتو نمیزنه.ماشین با طراحی اغراق امیز و جلف ۴روز جلو چشمت باشه دلتو میزنه

  7. Aria

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    باحاله ولی آدمو به وجد نمیاره. موافقین؟

    1. MPH

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      منو که به وجد آورد.وجدانن ازش خوشم اومد
      همش با خودم میگم اگه زنده باشم تا چند ساله دیگه از ماشینای چینی هم باید کم کم خوشم بیاد و این یکم آزار دهندس………..

  8. sunmartin

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    واقعا عالیه بخصوص چرم و طراحی صندلی ها و حس کامفورت بودن اونها عاشق طراحی روی فرمان محل قرارگیری کلیدها و سیستم صوتی این خودرو با 12 بلندگو شدم صندلی هاش و دوخت زیگزاگی الماس گون اش بهمراه طرح درشت سوزنی واقعا حس لاکچری به هر بیننده ای میده طراحی عق و جلو خودرو بسبار هماهنگ و گارانتی 10 ساله اش واقعا کار آمده

  9. رضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    شل جلو واسه ولوو v90

  10. احمد باقری

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نسبتا خوب.

    1. علي رضا

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      جدا؟

  11. نت

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اگه برید تو سایت هیوندای امکانات هیوندای گرنجور 2016 ببینید اونوقت چی میگید .امکانات و عکسهای زیبا و طراحی خوشکل هیوندای گرنجور تو سایت هیوندای ببینید.گرنجور 2016 لیمیتد هزاران امکانات براش گذاشته هیوندای.عاشق چراغ عقب و جلو و سقف سانروف زیبای گرنجور هستم بخدا.حتما برید تو سایت هیوندای عکسها و امکانات گرنجور رو ببینید

  12. نت

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش خیلی زشته این کیا.حال ادم به هم میخوره

  13. karo

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوب وخوشکلیه…خیلی دلم میخواد اما پولشو ندارم …اگه پولشم داشتم این بی شرفا نمیذارن وارد بشه نمیدونم کی صبرمون سر میرسه؟!

  14. آرماااان

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    یه زمانی یه سری میگفتن کره ای فلان و فلان میگفتن ۴تا ماشین نمیشه از کره بهش نه گفت
    جنسیس
    جنسیس کوپه
    K900
    سنتنیال

  15. AK_007

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    به نظر من طراحی این و اوپتیما جدید بین محصولات کیا واقعا جالب توجه هستن
    حتی به نظر من طراحیش از K900 هم بهتره
    هیوندای امسال با آزرا جدید و کادنزا جدید رقبای عالی رو برای بقیه تو این کلاس وارد کرد
    هم از لحاظ طراحی هم کارکرد

  16. ناصر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    همیشه میگفتم که هیوندای و کیا به سرعت دارن پیشرفت میکنن و به طور کلی توی دو مورد از ژاپنیها عقب بودن یکی کیفیت متریال کابین که در نسلهای جدید به ژاپنیها رسیدن و اما مورد مهم بعدی سواری و هندلینگ بود که در هر نسل داریم میبینیم که دارن فاصله را با ژاپن کم میکنن ولی هنوز عقب هستن ولی به نظر من حداکثر در دو نسل اینده به ژاپنیها میرسن.

  17. ایرانی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (640 ديدگاه)

    اتوموبیل زیبایی هست…

    ولی…
    44هزار دلار و این قیمتا هنوز به کیا و هیوندایی نمیاد..

    هرچند آینده بسیار روشنی پیش روشون باشه..

    تست تصادف ازش نیست؟

    1. AK_007

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      وقتی مدل های پایین تر ۵ ستاره گرفتن مطمئن باشید اینام میگیرن

  18. parham

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    همه اینا به کنار بهای آغازی 32 هزار دلار??
    خدایا ما چه گناهی کردیم چه ظلمی کردیم آخه.

    1. ناشناس

      ۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یعنی قیمت یه همچین غول باکیفیتی معادل اسباب بازی هایی مثل لیفان 820 و تیگو 5 و اینهاست!!! خدایا ما کجا زندگی می کنیم!!! :( :(

  19. سیاوش

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    دوستان به نظرتون جلو و عقبش شبیه بیوک نیست ؟کاملا تابلو یه یه جورایی حرفه ا ی تقلب و تقلید کرده عقبش که کاملا مشخصه از بیوک ورانوی 2015 تقلید کرده و جلوشم که بسیار شبیه اکثر مدل های بیوک وامضای بیوک شده از کیا بعیده از چینی ها انتظاری نیست ولی کیا چرا این کارو کرده تازه با وجود بیوک چرا مردم باید برن سراغ این به نظرم این مدل چندان موفق نخواهد شد.نامیدم کرد کیا.

  20. امین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    قیمت فول آپشنش خیلی بالا درمیاد
    چیزی حدود 180 تا 200
    میشه هم قیمت تالیسمان و پژو 508
    پ.ن: نیاین با قیمت 3500 دلار حساب کنید
    گمرکی و سود دلالارو هم بکشید روش
    مرسی اه

  21. milad

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همه چیش ول کنید گارانتی 10ساله بگیرید..

  22. sunmartin

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    تالیسمان جلوی زیبایی و کیفیت کادنزا باید تعظیم کنه کیا یک برند لاکچری محسوب میشه با محصولاتی مثل کادنزا k900

    1. امین

      ۱۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      کیا لالچری باشه بنز خودشو آتیش میزنه

  23. محمدرضا

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    متن به معرفی بیشتر میومد تا بررسی !

  24. ali

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    شیک و دوست داشتنی…

  25. حمید ع

    ۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خوبه که کلی کار کردن روش
    حیف که نمایشگرهاش معمولیه و ال سی دی و چند گزینه ای نیست
    کاش لور دنده رو یه تغییری بدن مثل بزرگان
    جلو پنجرش یاد بیوک میفتم

  26. امیر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (103 ديدگاه)

    پرچم کیا بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا