از مدل پرفروش سول گرفته تا عملکرد عالی در مطالعهی کیفیت اولیهی جی دی پاور، کیا همیشه کمپانیای روبهجلو بوده است.
باور کردن اینکه کیا از زمان معرفی و ورود به بازار آمریکا در سال ۱۹۹۴ تا به امروز چه روندی را طی کرده سخت است. اولین خودروهای کیا در بازار آمریکا از نظر مشتریان خندهدار و مضحک بودند اما پس از ۲۲ سال کیا در این بازار جایگاه رفیعی داشته و شعار “قدرت سورپرایز” این شرکت بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک است.
کیا همیشه تلاش کرده تا پیشرفت کند. مدل جوان کادنزا نیز برای سال ۲۰۱۷ نو شده و معماری قویتر، سبکتر و مستحکمتری دارد و از جدیدترین تکنولوژیها برای تضمین لذت بردن راننده سود میبرد.
کادنزا تمایل دارد یک محصول خاص برای مصرفکنندگانی باشد که چیزی بیش از اپتیما میخواهند اما از طرفی چندان تمایلی به مدل بزرگتر و لوکستر K900 نیز ندارند. طراحان و مهندسان کیا رقبایی چون شورولت ایمپالا، تویوتا آوالون، کرایسلر ۳۰۰ و حتی لکسوس ES 350 را در هنگام ساخت این خودرو هدف قرار دادهاند.
از نظر ابعاد نیز کیا کادنزا ۲۰۱۷ درست میان رقبای خود قرار میگیرد. فاصلهی بین محورها، پهنا و طول کلی خودرو تنها چندین سانتیمتر با حریفان متفاوت است.
در طراحی خودرو شاهد دماغهی ببری برجسته شده و خطوط مستقیم ساده هستیم. این طراحی کلی تمیز و شستهرفته توسط افراد درک میشود البته طراحی آن قدری عمومیتر بوده و پروفایل کلی آن میتواند متعلق به فیوژن،۲۰۰ و حتی سوناتا دانسته شود. به همین ترتیب جلوپنجرهی آن نیز قابل توصیف نیست. در چند کلام کوتاه باید گفت طراحی کادنزا میتواند نگاهها را جلب کند اما ما چیزی بیش از این را میخواهیم.
اما خریداران در این کلاس طراحی پرزرقوبرق نمیخواهند. ساده و تمیز، جذاب و درک شده صفاتی هستند که خریداران را جذب میکنند و این همانی است که کیا ارائه میکند. به علاوه کابین خودرو نیز مهم و حیاتی است.
کابین کادنزا ناامیدکننده نیست و واقعاً ممتاز و لوکس نشان میدهد. از ساختههای لکسوس یا آکورا خیلی دور نیست و طراحی و کیفیت ساخت کابین واقعاً خوب است. فقط به تغییرات کیا از دهه ۹۰ میلادی تا به امروز فکر کنید!
کابین کادنزا بسیار جادار است و شاید بهترین خودروی کلاس از این نظر باشد. فضای کافی برای سرنشینان صندلیهای جلو مهیاست و صندلی عقب نیز بزرگ بوده و به همین ترتیب صندوق خودرو نیز جادار است.
اما این تنها جادار بودن نیست که کابین را ممتاز میکند. جنس مواد بکار رفته در کابین بهطور غیرمنتظرهای خوب و باکیفیت است و شاهد پلاستیکهایی با کیفیت بالا، چرم خوب و کلیدهای مناسب هستیم. شایانذکر است که تکنولوژیهای پیشرفتهای نیز در کابین بکار رفتهاند.
سومین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی UVO کیا بدون هزینهای اضافی در دسترس است و حتی استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو بر جذابیتهای آن میافزاید. جدای از این موارد، تجهیزات استاندارد بیشتری وجود دارد که برجستهترین آنها عبارتاند از صندلیهای چرمی، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیهای، بلوتوث، ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت و آینه عقب تاریک شونده خودکار.
با توجه به لیست پربار تجهیزات و ماهیت لوکس این خودرو، جای شگفتی ندارد که شاهد آپشن های لوکسی در کادنزا باشیم. شما میتوانید بهصورت الکتریکی صندوقعقب را باز کنید و ببندید. همچنین سانروف پانورامیک و آینههای تاشوی برقی نیز وجود دارند. برای دوستداران موسیقی نیز سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو وجود دارد که تجربهی منحصربهفردی را ایجاد میکند.
قلب تپندهی کادنزا پیشرانهای ۶ سیلندر و ۳.۳ لیتری است که قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۳ نیوتون متری را تولید میکند. این پیشرانه اصلاحاتی را به منظور کاهش آلایندگیها و بهبود مصرف سوخت داشته است. کیا اعلام کرده که این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی مصرف سوخت ۱۱.۷/۸.۴ لیتری را در هر صد کیلومتر دارد.
ترمزها نیز خوب عمل میکنند و ما چیزی دربارهی آنها به یاد نداریم. سیستم فرمان نیز به همین ترتیب قابل فراموش شدن است. البته که خریداران سدان دیفرانسیل جلوی لوکسی چون کادنزا دنبال سیستم فرمان تندوتیزی همچون میاتا نیستند. خلاصه اینکه سواری کادنزا خوب بوده و هر آنچه را که شما انتظار دارید برآورده میکند. این خودرو یک آلترناتیو مناسب برای آوالون و یا مدلی از بیوک است.
کادنزا خودرویی خوشساخت، با تجهیزات زیاد و سواری آرام است که بهایی مناسب نیز دارد.
از نظر قیمتی این خودرو بهای آغازی حدود ۳۲ هزار دلاری برای مدل ممتاز پایه دارد. انتظار میرود که مدل فول آپشن لیمیتد نیز بهایی در حدود ۴۴ هزار دلار داشته باشد.
تا به امروز کیا تنها حدود ۲۸ هزار دستگاه کادنزا را از هنگام تولید در سال ۲۰۱۴ به فروش رسانده است. واضح است که این شرکت با عرضهی این مدل به دنبال افزایش فروش قابلتوجه است که با توجه به جذابیتهای کادنزا ۲۰۱۷، رشد فروش امری تعجبآور نخواهد بود.
نقاط قوت: صندلی عقب جادار، آسایش کلی، کابین با کیفیت
نقاط ضعف: درگیر کنندگی کمتر، طراحی بیرونی کمی خستهکننده
مشخصات کیا کادنزا ۲۰۱۷
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۳ لیتری
قدرت/گشتاور: 290 اسب بخار/۳۴۳ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت تخمینی (شهری/بزرگراهی): 11.۷/۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت تخمینی: 44 هزار دلار
منبع: autoguide
امير علي
۲۹ آبان ۱۳۹۵خیلی هم خوب
سامان اذری
۲۹ آبان ۱۳۹۵نیسان ماکسیما 2017 +++++++
کیا کادنزا 2017 ———
sina
۲۹ آبان ۱۳۹۵یعنی عاشق نظر سنجی هاتم سامان:))
ماکسیما اینو قورت میده راحت
سامان اذری
۲۹ آبان ۱۳۹۵تو پدال نسل قبلی کادنزا رو با جدیدش مقایسه کرده بودند واسه همون
AK_007
۲۹ آبان ۱۳۹۵ماکسیما تو این رده هست?
فکر کنم تو رده ی کمری و اپتیما باشه ها
من طراحی اینو ترجیح میدم
سامان اذری
۲۹ آبان ۱۳۹۵اره داش
هم رده با اپتیما و کمری نیسان آلتیما هست
AK_007
۳۰ آبان ۱۳۹۵تو اون رده من کمری اپتیما و سوناتا هایبریدو ترجیح میدم
ماکسیما علی رغم موتور خوب طراحیش ی مقدار شلوغه
جواد
۲۹ آبان ۱۳۹۵واقعا طراحی بیرونیش خسته کنندس؟؟؟
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۹ آبان ۱۳۹۵بیرونش بد نیست کابینش یکم سن بالا میزنه …
قیمت مناسبی هم داره /////
کیان
۳۰ آبان ۱۳۹۵فرمونش و انگار فرمون جدید بی ام و ، حتی یکم بالا پایینشم نکردن !!! هرچند طراحی داخلیشم شباهتش زیاده به همون محصولات بی ام و
چراغهای جلو و چیدمان لنز هم شباهت بسیار بسیار زیادی به لکسوس جی اس داره !
باریکلا به کیا واقعا ؟!!!
حسين
۲۹ آبان ۱۳۹۵الان یکی میاد مینویسه فقط خودرو ژاپنی
کره ای ها فلانن?
PlymouthBarracuda
۲۹ آبان ۱۳۹۵فقط خودرو ژاپنی
کره ای ها فلانن
MPH
۲۹ آبان ۱۳۹۵????????
حسین
۲۹ آبان ۱۳۹۵جلو پنجرش خیلی زشته و از بقل شبیه اوپتیماست
به نظرم طراحی زیاد جالبی نداره ولی کابین جادار و داشبورد منظمی داره و از نظر فنی هم تفاوت خاصی با گذشته نکرده
نت
۲۹ آبان ۱۳۹۵این کیا طراحی جالبی نداره و چراغ عقب و عقبش زشته.کشیده نیست این ماشین و کوچیکه.=ماشین باید مثل هیوندای گرنجور 2016 زیبا و کشیده باشه و بزرگ باشه.عاشقتم گرنجور . هیچ ماشینی مثل گرنجور زیبا نیست.این گرنجوری که امسال طراحی جدید شده منظورم نیستا .منظورم گرنجور قبلی هست
bkh
۲۹ آبان ۱۳۹۵بسیار عالی.طراحی شیک و ساده.ازون ماشیناست که ۲۰سالم سواربشی دلتو نمیزنه.ماشین با طراحی اغراق امیز و جلف ۴روز جلو چشمت باشه دلتو میزنه
Aria
۲۹ آبان ۱۳۹۵باحاله ولی آدمو به وجد نمیاره. موافقین؟
MPH
۲۹ آبان ۱۳۹۵منو که به وجد آورد.وجدانن ازش خوشم اومد
همش با خودم میگم اگه زنده باشم تا چند ساله دیگه از ماشینای چینی هم باید کم کم خوشم بیاد و این یکم آزار دهندس………..
sunmartin
۲۹ آبان ۱۳۹۵واقعا عالیه بخصوص چرم و طراحی صندلی ها و حس کامفورت بودن اونها عاشق طراحی روی فرمان محل قرارگیری کلیدها و سیستم صوتی این خودرو با 12 بلندگو شدم صندلی هاش و دوخت زیگزاگی الماس گون اش بهمراه طرح درشت سوزنی واقعا حس لاکچری به هر بیننده ای میده طراحی عق و جلو خودرو بسبار هماهنگ و گارانتی 10 ساله اش واقعا کار آمده
رضا
۲۹ آبان ۱۳۹۵شل جلو واسه ولوو v90
احمد باقری
۲۹ آبان ۱۳۹۵نسبتا خوب.
علي رضا
۲۹ آبان ۱۳۹۵جدا؟
نت
۲۹ آبان ۱۳۹۵اگه برید تو سایت هیوندای امکانات هیوندای گرنجور 2016 ببینید اونوقت چی میگید .امکانات و عکسهای زیبا و طراحی خوشکل هیوندای گرنجور تو سایت هیوندای ببینید.گرنجور 2016 لیمیتد هزاران امکانات براش گذاشته هیوندای.عاشق چراغ عقب و جلو و سقف سانروف زیبای گرنجور هستم بخدا.حتما برید تو سایت هیوندای عکسها و امکانات گرنجور رو ببینید
نت
۲۹ آبان ۱۳۹۵طراحی بیرونیش خیلی زشته این کیا.حال ادم به هم میخوره
karo
۲۹ آبان ۱۳۹۵واقعا ماشین خوب وخوشکلیه…خیلی دلم میخواد اما پولشو ندارم …اگه پولشم داشتم این بی شرفا نمیذارن وارد بشه نمیدونم کی صبرمون سر میرسه؟!
آرماااان
۲۹ آبان ۱۳۹۵یه زمانی یه سری میگفتن کره ای فلان و فلان میگفتن ۴تا ماشین نمیشه از کره بهش نه گفت
جنسیس
جنسیس کوپه
K900
سنتنیال
AK_007
۲۹ آبان ۱۳۹۵به نظر من طراحی این و اوپتیما جدید بین محصولات کیا واقعا جالب توجه هستن
حتی به نظر من طراحیش از K900 هم بهتره
هیوندای امسال با آزرا جدید و کادنزا جدید رقبای عالی رو برای بقیه تو این کلاس وارد کرد
هم از لحاظ طراحی هم کارکرد
ناصر
۲۹ آبان ۱۳۹۵همیشه میگفتم که هیوندای و کیا به سرعت دارن پیشرفت میکنن و به طور کلی توی دو مورد از ژاپنیها عقب بودن یکی کیفیت متریال کابین که در نسلهای جدید به ژاپنیها رسیدن و اما مورد مهم بعدی سواری و هندلینگ بود که در هر نسل داریم میبینیم که دارن فاصله را با ژاپن کم میکنن ولی هنوز عقب هستن ولی به نظر من حداکثر در دو نسل اینده به ژاپنیها میرسن.
ایرانی
۲۹ آبان ۱۳۹۵اتوموبیل زیبایی هست…
ولی…
44هزار دلار و این قیمتا هنوز به کیا و هیوندایی نمیاد..
هرچند آینده بسیار روشنی پیش روشون باشه..
تست تصادف ازش نیست؟
AK_007
۳۰ آبان ۱۳۹۵وقتی مدل های پایین تر ۵ ستاره گرفتن مطمئن باشید اینام میگیرن
parham
۳۰ آبان ۱۳۹۵همه اینا به کنار بهای آغازی 32 هزار دلار??
خدایا ما چه گناهی کردیم چه ظلمی کردیم آخه.
ناشناس
۳ آذر ۱۳۹۵یعنی قیمت یه همچین غول باکیفیتی معادل اسباب بازی هایی مثل لیفان 820 و تیگو 5 و اینهاست!!! خدایا ما کجا زندگی می کنیم!!! :( :(
سیاوش
۳۰ آبان ۱۳۹۵دوستان به نظرتون جلو و عقبش شبیه بیوک نیست ؟کاملا تابلو یه یه جورایی حرفه ا ی تقلب و تقلید کرده عقبش که کاملا مشخصه از بیوک ورانوی 2015 تقلید کرده و جلوشم که بسیار شبیه اکثر مدل های بیوک وامضای بیوک شده از کیا بعیده از چینی ها انتظاری نیست ولی کیا چرا این کارو کرده تازه با وجود بیوک چرا مردم باید برن سراغ این به نظرم این مدل چندان موفق نخواهد شد.نامیدم کرد کیا.
امین
۳۰ آبان ۱۳۹۵قیمت فول آپشنش خیلی بالا درمیاد
چیزی حدود 180 تا 200
میشه هم قیمت تالیسمان و پژو 508
پ.ن: نیاین با قیمت 3500 دلار حساب کنید
گمرکی و سود دلالارو هم بکشید روش
مرسی اه
milad
۱ آذر ۱۳۹۵همه چیش ول کنید گارانتی 10ساله بگیرید..
sunmartin
۱ آذر ۱۳۹۵تالیسمان جلوی زیبایی و کیفیت کادنزا باید تعظیم کنه کیا یک برند لاکچری محسوب میشه با محصولاتی مثل کادنزا k900
امین
۱۰ آذر ۱۳۹۵کیا لالچری باشه بنز خودشو آتیش میزنه
محمدرضا
۱ آذر ۱۳۹۵متن به معرفی بیشتر میومد تا بررسی !
ali
۱ آذر ۱۳۹۵شیک و دوست داشتنی…
حمید ع
۲ آذر ۱۳۹۵خوبه که کلی کار کردن روش
حیف که نمایشگرهاش معمولیه و ال سی دی و چند گزینه ای نیست
کاش لور دنده رو یه تغییری بدن مثل بزرگان
جلو پنجرش یاد بیوک میفتم
امیر
۱۵ اسفند ۱۳۹۵پرچم کیا بالا