کیا و هیوندای برای بیش از نیم میلیون دستگاه از خودروهای خود در ایالاتمتحده را به خاطر احتمال آتش گرفتن پیشرانه فراخوان دادهاند. به گزارش اوتونیوز، این خودروها شامل ۳۷۸ هزار دستگاه کیا سول مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و ۱۵۵ هزار دستگاه هیوندای توسان مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و کیا اسپرتیج مدلهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میشود؛ بنابراین، مجموع خودروهایی که این دو برند کرهای برای آنها فراخوان دادهاند به ۵۳۳ هزار دستگاه میرسد که برای هر مدل بهصورت جداگانه فراخوان صادر شده است.
به گفتهٔ NHTSA، در کیا سول با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری، دمای بالای گازهای اگزوز موجب ورود ذرات به محفظهٔ احتراق میشود که این مشکل، احتراق غیرطبیعی موتور را به دنبال دارد. اگر این احتراق غیرطبیعی ادامه پیدا کند، شاتونها موجب شکستگی در بلوک موتور و نشت روغن میشوند که درنتیجه منجر به ایجاد خطر آتشسوزی خودرو خواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل، تکنسینهای کیا نرمافزار مربوطه در ECU را ارتقا میدهند و اگر نشانههایی از آسیب در مبدل کاتالیزوری باشد آنرا تعویض خواهند کرد.
برای توسان و اسپرتیج نیز به این خاطر فراخوان داده شده که ممکن است عدم آببندی مناسب محفظهٔ روغن در طول فرایند مونتاژ موجب نشت روغن شود. اگر با خودرو مدت طولانی با نشت روغن رانندگی شود، امکان آسیب به پیشرانه و احتمال خطر آتشسوزی افزایش پیدا میکند. سازندگان کرهای جزئیات دقیقی از اینکه چگونه این مشکل را برطرف خواهند کرد ارائه نکردهاند اما احتمالاً این کار با تعمیر یا تعویض محفظهٔ روغن صورت میگیرد. علاوه بر این، کیا و هیوندای بهمنظور محافظت از پیشرانهٔ ۳.۷ میلیون دستگاه خودروی دیگری که فراخوان نشدهاند نیز ارتقاء نرمافزار را ارائه خواهند کرد و گارانتی بیشتری را برای مشکلات موتوری آنها در نظر خواهند گرفت.
Ali (Chevy nova)
۲۲ اسفند ۱۳۹۷مشکل اتىش سوزى موتورهاى کىا هنوزم پس پابرجاست
حالا مشخص شد اون جاىزهاى که از مجلات گرفتن هىچ کمکى بهشون نکرده
овsкиكMас
۲۲ اسفند ۱۳۹۷دیگه امریکا فن از فراخوان صحبت نکنه! فورد که دیگه خدای فراخوان هست سالی ۲ میلیون فراخوان میده
سر قضیه مشکلات سویچ جنرال موتورز که ۱۴ نفر کشته شدن حالا باز خوبه اینجا کسی کشته نشده!
جایزه چه ربطی به این داره؟ اینکه توسان سال ۲۰۱۱ مشکل داشت چه ربطی به جایزه گرفتن مثلا جی ۷۰ در سال ۲۰۱۸ داشت؟ :))
تاثیر جایزه رو اونجا میبینی که بخاطر جوایز پارسال هیوندا و کیا امسال افزایش فروش داشتن ولی مثلا فورد کاهش فروش ۱۰ درصدی داشت! این تاثیرشه ! :))
(Ali (Chevy nova
۲۲ اسفند ۱۳۹۷کاهش فروش 10 درصدى؟؟؟؟؟
اهان اره کاهش فروش داشته ولى در کمال شگفتى فورد موستانگ پرفروش ترىن کوپه 2018 باز شد و سرى اف هم دومىن ماشىن پرفروش سال پىش
اون سوىىچ هاى معىوب هم برا 3 سال پىش بود و قضىه ش و اخبارش خىلى وقته بىات شده
فعلا خبر تازه فراخوانهاى کىا و هىونداس که موتورهاشون اتىش مىگىره
حرف منم نىست ها خبره بىن المللى هست که پدال هم پوشش داده
حسن
۲۲ اسفند ۱۳۹۷کاهش فروش 10 درصدی کجا و کاهش فروش 50 درصدی جنسیس بین سالهای 2017 تا 2018 کجا؟؟؟
تو پست فروش ماشینهای کره ای و زاپنی در خاک امریکا در سال 2018 فروش 20 هزارتایی جنسیس شده بود 10 هزارتا
در کلاس سدانهای فول سایز هم 628 تا هیوندا ازرا در 2018 تو امریکا تونسته بفروشه
کیا k900 هم در 10 ماه به زور 277 تا فروش داشته
بازم هست ولی همین 3 تا برات کافیه ارمان جان
مهدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷فرخوان رو همه شرکت ها دارن ویه امر عادیه.
ماشین یه وسیله ساخت دست بشره.وقطعا ضعف هایی هم داره.وهرقطعه ای درش بکاررفته یه عمری داره که بعد مدتی به مشکل برمیخوره.پس این نسیت که فقط مختص کره ای هاباشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۷جالبه که این آتش سوزی جهانیه ، اونوقت یه سری از کاربران مثل آرمان یا مسکوویج ناراحت میشدن و میگفتند بخاطر آپشنهای نصب شده توسط وارد کنندگان یکی دوتا آتیش گرفته .
چقدر منطق خوبه آدم داشته باشه ، بجای تعصب .
کیفیت را بیخیال شدن ، همین چیزارم داره .
овsкиكMас
۲۲ اسفند ۱۳۹۷نوید تو مگه قسم نخورده بودی که اگه امسال کره کاهش نداشت دیگه نمیای پدال؟! اینجایی چرا پس؟ :))
طرف التماس دوستاش میکنه بزارن کره ای سوار شه ببرنش سفر بعد اینجا بد میگه ?
حسن
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ارمان
چون جواب نداری این حرفها رو میزنی و از موضوع خارج میشی ها
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۳۹۷حسن جان
تمام کامنتهای ما ذخیره و قابل خواندن هست .
آرمان که مشکل داره و همه میدونند ، اما قسمت اول کامنت آرمان که به من نسبت داده شده را از آرمان میخوام که به من و شما بگه در کدام مقاله چنین گفتم تا سرچ کنیم ببینیم .
sunmartin
۲۲ اسفند ۱۳۹۷بنز و پورش و آئووی و لکسوس هم فراخوان میدن مهم تعهد هست در مقابل خریدار و الا فکر کردین کیفیت چینی ها خوبه که بعد از 5 هزلر کیلومتر صفحه گیربکس و دسته موتور و حتی گیربکس های اتومات چرخ دنده ها مرخص میشن اما شرکت ها حتی قطعه هم ندارن؟؟سوختن مداوم سنسور اکسیژن و نشت روغن کمک ها در ال نوت و 206 آتش سوزی 405 و مشتقات مثل سمند دنا و …ارورو غیره مهم مسئولیت هست که شرکت تقبل کنه
حسن
۲۲ اسفند ۱۳۹۷رالفی
متوجه نشدی سان مارتین همون ارمان هستش
داره موضوع رو ماستمالی میکنه
ahmad
۲۲ اسفند ۱۳۹۷سانمارتین تو پدال 4تا آیدی داره
ahmad
۲۲ اسفند ۱۳۹۷الان چینی ها و پراید و 405 ال نود چه ربطی به آتش سوزی های پی در پی کره ای ها در آمریکا داره عمو سانی؟؟؟
me84
۲۲ اسفند ۱۳۹۷.
واقعا خسته نشدین انقدر آلمانی و کره ای و آمریکایی و …. کردین؟
چقدر به هم میپرین؟ تا یه حدی باحاله ولی از یه جایی به بعد دیگه تهوع آور میشه.
مخلص همتونم.
حامد
۲۲ اسفند ۱۳۹۷همه بحثاشون از سر لجاجته که مثلا من اونو گفتم قبلنا یا تو اونو گفتی قبلنا توی فلان پست
همشون هم فک میکنن ۱۰۰ درصدحق به جانبشونه
من که دیگه خستم شد از این نظراتشون…
مهدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷فعلا چینی و کره و ژاپنی و … به خواب شب مگه ببینین
Sina
۲۲ اسفند ۱۳۹۷فراخوان تا حدودی طبیعی هست
ولی فراخوان تا فراخوان داریم
این فراخوان نشانه ضعف اشکار کیفیت و بی تجربگی سازنده هست
کره ای ها هنوز خیلی مومده تا خودروساز بشن
Mohsen
۲۲ اسفند ۱۳۹۷سانتافه برادر بنده هم اتش گرفت با این که لو اپشن بود و نمیشد گفت که اپشن سوارش کردن و دست هیچ کس بجز خود کره ای ها بخش نخونده بود ، واقعا اینجاست که آدم تفاوت حرف و عمل رو متوجه میشه ، ماشینی که کل دنیا ازش تعریف میکنن و هرروز تو یه رقابت پیروز میشه اما در عمل چیزی تحویل نمیده جز بیکیفیتی اشکار ، ما که تا امر داریم سمت خودروی ساخت کره نمیریم ، اینجاست که تفاوت خودرو سازان قدیمی امریکایی و ژاپنی با (اشغال) های کره ای مشخص میشه